ja dom van me dat heb ik al 100x zien staan .... zwanger he ! je hebt nog verteld dat je jongste zoon thuis woont en het zo leuk vind ... toch ... ? en dan is het idd raar als je al 2 zulke mooie bevallingen hebt gehad om er nu zo anders voor te staan maar goed het is al een mooi wondertje ! nu nog met zijn hoofdje naar beneden dus ! en tja ik vertrouw mijn man en heb echt nog 0% het gevoel dat er iets gaande is van binnen en was ook net op controle geweest en alles was prima dus tja om dan met tweeen te gaan missen ! maar goed ik heb hem wel ff duidelijk gemaakt dat hij dus wel een tof vrouwtje heeft idd want ik denk dat er niet zo veel vrouwen zo gek zijn als ik hahaha 8)
Haha Emma, volgend jaar mag hij thiusblijven en ga jij aan de boemel dat heb je wel verdiend! Die laatste loodjes he, ik word ook wel een beetje gek van hoor. Veel harde buiken, zo ongeveer bij alles wat ik doe en dan dat maagzuur. Ik lust geen melk maar drink deze zwangerschap liters! Het helpt een beetje maar wat echt helpt is gaviscondrank, lucht op als t dan even over is! En Juudje, wat klinkt dat lekker joh dat moederschap! Ik kan niet wachten, lekker hoor dat ze een makkelijke meisje is! En Kisbaba, spannend hoor dat het nu nog zo'n draaikont is... Ik hoop het beste voor je en dat je dan gewoon bevallen kunt! Tja die kaartjes, ik heb er 90 maar hou er wel over geloof ik. Maar aan de andere kant denk ik dat mijn man ineens nog kaartjes uit gaat delen aan jan en alleman en dan zijn het er te weinig... is namelijk een niet zo superorganised afrikaan! Zo dat was ff de update vanuit hier, ik lees braaf mee hoor, maar heb niet altijd puf om te typen omdat ik erge last van mijn handen heb. Groetjes!
Het is ook heerlijk... Jullie kunnen zo ook op die wolk gaan zitten! Emma heb je maar ff een pb gestuurd!
@emma29 Met mij is alles goed dank je, De kleine is mooi druk. Enige nadeel is dat ik daardoor ontzettend afgeleid word op mijn werk. Maar ik hoef gelukkig nog maar 2 weken. Dan 2 weken vakantie en dan verlof. Gaat hard richting eind nu. Voor jullie is het allemaal al wat meer dichterbij. Ga mijn bedje opzoeken slaap lekker allemaal.
Vandaag naar de gyn geweest. Eerst een half uur aan het CTG en bloeddrukapparaat gelegen. Onderdruk was wel wat gestegen, maar gelukkig nog niet gevaarlijk hoog. Daarna de echo, en wat blijkt: HET LIGT TOCH GOED! Dus de draaipoging kunnen we weer even vergeten. Maarja, het kan best nóg weer draaien natuurlijk, maar pffffff, ik moest er bijna van huilen toen ik zag op de echo dat het koppie toch onderin lag! Wat een opluchting! Ook de keizersnede is nu dus weer wat op de achtergrond geraakt. Ook is de baby gelukkig gegroeid, is op 2450 gram geschat. (bijna 5 pond dus). Het had ook wel wat meer gekund, aldus de gyn, maar toch was ze wel tevreden. Vanaf vandaag moeten we om de dag komen voor een CTG, dat is standaard bij diabeten, en ze willen het goed in de gaten houden. Mocht het minder goed gaan, dan zelfs elke dag. Maar dat maakt niet uit. Als het maar goed blijft gaan. Als ik beduidend minder beweging voel, dan moet ik gelijk bellen, want dat zou kunnen betekenen dat de baby het benauwd heeft. Dat heeft ook allemaal met de diabetes te maken. Dus zondag, dinsdag, enz moeten we naar het ziekenhuis. Spannend hoor. Oja, ik moet vanaf nu helemaal stoppen met de nachtinsuline, en als de baby er is, moet ik waarschijnlijk helemáál stoppen met spuiten. Gek idee zeg...
kisbaba dat is nog eens goed nieuws ! zo zie ik het graag meid .. en wat goed dat de beeb goed ligt ! haha een klein pestkoppie dus ! ik zat al vol spanning te wachten op nieuws ! en idd zo fijn geen draaipoging ! en het gewicht gaat ook de goede kant op ! gelukkig heeft hij nog 3 weken de tijd om goed te groeien ! alleen om de dag naar ZH is wel een gedoe maarja alles voor de kleine he ! en idd raar om dan niet te moeten spuiten ... hoe kan dat dan ? jij bent toch diabeet en niet alleen van de zwangerschap ? zou mooi zijn als je van het prikken af bent he ! moet je kleintje nog blijven in het ZH de eerste dagen om te controleren op suiker of niet ? nou meid lekker genieten van al dat goede nieuws ! Mini haha ja leuk is dat he op je werk ! ik zat dan in gesprek met klanten en dan dat schoppen de hele tijd ... zat ik weer niet op de mensen te letten hahaha en wat lekker nog maar 2 weken en dan al verlof ! het is zalig hoor ik voel me nu 100x beter dan in de hele zwangerschap nu ik lekker vrij ben ! 8) Sjaantje mijn man idd in zijn handen klappen met zo'n vrouwtje al zeg ik het zelf ha ha en volgend jaar idd ikke op stap haha jij ook lekker rustig aan doen hoor met die harde buiken ... en alleen maar goed van je dat je zo veel melk drinkt ! en nog gezond ook ! ik heb ook zo'n last van mijn handen door het vocht .. jij ook van het vocht ? als ik wakker word kan ik ze niet bewegen en mijn voeten word ook steeds erger ik heb geen schoenen meer die ik pas .... juudje meid ik ben stiekem jaloers op je ! ik zou ook zo graag lekker knuffelen met ons kindje... maar nog ff geduld he ! hmmm laat die wolk maar lekker komen ! hier gaat het goed wel al een beetje raar gerommel vandaag volgensmij oefenweeen .. en nog steeds snel last van heftige krampen die een paar uur aanhouden .. schijnbaar hoort het erbij maar ik vind het eingelijk maar erg raar en als ik dit aan kan dan gaat bevallen ook wel lukken .. denk ik ....
Tja... ik weet het ook niet. Nu had ik natuurlijk diabetes type II en hoefde alleen nog maar pilletjes te slikken, dus echt in een ernstige vorm had ik het (nog) niet. Maar omdat die pillen niet goed zijn voor de baby moest ik overgaan op insuline. Hoewel, mijn eenheden waren echt belachelijk weinig, iedere diabeet zou daar om lachen, ik spoot eerst 5-4-4-5, en dat is gedurende dat halve jaar omhoog gegaan naar 8-7-7-5. Dat is wel zo weinig, als je hoort dat sommige soms wel 40 tot 60 per keer moeten spuiten! Inmiddels ben ik afgelopen tien dagen teruggegaan naar de 7-6-6-0, en dat zal alleen nog maar zakken komende dagen. Normaliter moet je dan na de bevalling halveren zolang je borstvoeding, maar de internist en diabetesverpleegkundige vermoed dat zelfs dat niet nodig is. Na de borstvoeding moet ik vast wel weer wat gaan gebruiken: dan kan ik kiezen tussen opnieuw spuiten en pilletjes. Ik weet nog niet wat ik dan ga doen... Pilletjes is makkelijk, maar spuiten is beter te controleren. Nouja, dat zien we dan wel weer.
Heeeyyyy kisbaba wat een goed nieuws zeg! Ligt die kleine gewoon met het hoofdje naar beneden! Fijn! Geniet ervan! @Emma jou tijd komt ook echt heeeeel snel
O Kisbaba, lekker hoor dat tie met t kopje naar beneden ligt, nou zal die niet meer draaien toch... Wat een opluchting. Inderdaad wel pittig om om de dag naar het ziekenhuis te moeten, maar ja in degaten houden is ook wel lekker denk ik. Emma, ik doe wel rustig hoor jij ook met die krampen? zijn dat niet ook harde buiken dan? Mijn handen zijn inderdaad van het vocht, zo pijnlijk en irritant, maar ja het kan nu niet lang meer duren dan zijn we er van af! Roze wolk, here we come! Verder wacht en wacht en wacht ik... 1 nachtje dacht ik dat het begon, maar nee hoor! Gisteren zijn we nog even heerlijk uit eten geweest, want dat zal wel even duren voor dat weer kan!
Spannend he, zo op het eind... Lichamelijk ben ik het nog helemaal niet zat, maar de spanning door die suiker vind ik het mentaal wel zwaarder maken dan m'n vorige zwangerschappen. Je weet dat het geen maand meer zal duren, het kan morgen zijn, kan ook over drie weken, maar echt lang niet meer! Succes Emma. Ik ben benieuwd of jij de komende weken ook lagere suikers zult krijgen. Zelf kan ik het zó merken! Ik zit zo weer laag, en dan moet ik weer eten. Vannacht is ook goed gegaan zonder de nachtinsuline. Ben niet te laag uitgekomen en hoefde maar 1 plakje ontbijtkoek te eten. Leuk Sjaantje, nog lekker even uit eten geweest. Hebben wij vorige week ook nog gedaan (twee keer zelfs)
nou het wordt toch echt allemaal spannend hoor ! bij de maartmama's waar ik bij zit zijn er vandaag al 3 met beginverschijnsels en nogal vroeg dus en al 2 gebooren nou dan besef je wel dat het snel kan gaan he ! had ff niet veel puf om te reageren had erg last van emo buien en toch nog wel wat druk ook dus was ff afwezig maar heb mezelf weer herpakt hoe kan het ook anders met dit weer ! heb ook net nieuwe schoenen gekocht ik hou zo veel vocht vast ik had echt niet 1 paar meer dat ik aan kon .. erg he ! doet ook pijn hoor bah en idd kisbaba ik heb nu ook meer behoefte aan eten moet ook echt eten anders wordt ik duizelig ! en liefst met suiker dat merk ik al wel ! hoe is het nu met jou ? hou je het nog vol zo ? en klinkt goed allemaal zo van je suikers ! en sjaantje wat lekker om idd samen nog wat te doen ik wou eigenlijk ook nog es samen uit eten maar gaat niet meer lukken geloof ik... en meid jij bent er ook echt al bijna he ! gaat het nog of ben je misschien al bezig ? heee juudje super mama ben je al lekker aan het wandelen met de kleine buiten ... tjee wat heb jij gelijk lekker weer .... mazzelkontjes !
Hier gaat het nog prima. Vanmorgen nog lekker een stukje gefietst naar een vriendin om thee te drinken, wel last van een harde buik maar verder niets. Ben alweer minder gaan spuiten met de snelle insuline. Als het zo doorgaat hou ik inderdaad niets over. Morgenochtend alweer naar het ziekenhuis. Wel een beetje stressy om zo vaak te moeten, maar toch ook wel een heel veilig gevoel. Ben benieuwd hoelang ze me laten lopen, zal wel aan de CTG liggen en de conditie van de baby. Ze praten al over volgende week inleiden.
oh echt waar meid ! nou dan kun je volgende week al weer mama zijn ! en om de dag controle is ook niet niks dat is een opgave hoor ! Oh wat spannend ....
Hier gebeurt nog niks... zou toch leuk zijn op de uitgerekende datum maar ik vrees dat het niet gebeuren gaat... Alles kan! Ik had last minute ook niet zo 'n zin of tijd voor mijn gevoel om nog samen uit te gaan, maar het was zo lekker toen ik zin gemaakt had, aanrader hoor En Kisbaba, spannend hoor... kan bij jou dus ook echt niet lang meer duren!
hier hadden we gisteravond een bijeenkomst in het ziekenhuis om daar te bevallen en mochten ook een kijkje nemen..... nou was is al 2 dagen niet lekker maar goed je gaat maar door he ! eind van de avond ben ik bijna in elkaar gedonderd omdat ik niet lekker was ... tja in ieder geval op de goeie plek he ! gelijk helemaal onderzocht ... zelfs nog een catheter in gehad om urine op te vangen au au Nu is mijn bloeddruk weer te hoog 150/95 verder was alles net ok maar ze wilde dat ik zou blijven maar de uitslag was er pas na 12 uur en geen spullen bij dus in overleg met gyn toch zalig thuis mogen slapen ! en vrijdag weer op controle dan moet bloeddruk door rust gezakt zijn ! jammer hoor nu dit weer maar het aftellen is wel echt begonnen zo ! gelukkig hebben de mama's vandaag hele huis geschropt van boven naar onder en is er nog gewit en opgeruimd en ik moest rusten nou pfff dat is moeilijk hoor mijn handen jeukte maar tja ouders kunnen je nog wat verbieden he ! ook al ben je boven de 18 ! haha Sjaantje hoe is het bij jou ? vandaag is D-Day hoop dat je aan de gang bent meid ! Kisbaba hoe gaat het met jou ? het is zo maar stil .... Juudje meid ik hoop snel net zo lekker als jou te kunnen gaan genieten van de beeb ! ik wil ook lekker knuffelen ! nou ik ga maar eens lekker bankhangen in mijn oh zo schoone kamer !
Wij waren vandaag ook weer op controle, maar het is nog niks aan het rommelen hoor. Spraken ze vrijdag en zondag over inleiden, nu juist weer helemaal niet. Het ligt er maar net aan, welke gyn je treft, daar zijn we nu wel achter. Deze gyn (een oudere heel lieve man) vond dat de baby daar nog lekker warm en veilig zat, bloeddruk goed, suikers goed, laat nog maar mooi even groeien... Hij heeft me wel gestript, maar het zat nog zo hoog, het was er gewoon nog niet aan toe, en hij verwachtte er geen resultaat van, zei hij eerlijk. Nou, dat hoop ik zelf ook niet, want m'n man ligt geveld op bed door een lelijke migraine-aanval. Istie zeker zoet mee tot morgenochtend, en dan is het nog maar afwachten hoe het morgen overdag gaat. Dus ik zou me geen raad weten als de weeën toch zouden beginnen nu.
Wij genieten met volle teug! Al is het vandaag even wat minder weer Jullie kunnen er ook nog even van genieten toch! Gaat het allemaal goed? Emma wel genoeg rusten he! Ook als de kleine er is Ohja ik hoef nog maar 6 van zwangerschapskilo's af te vallen
Hoi, ik meld me ook maar even hier, zit ook in het te zware schuitje. Ben na hormoonbehandeling zwanger van mijn eerste kindje. Moet vanwege overgewicht wel onder controle blijven bij gynaecoloog. Helaas daar gaat mijn lekkere kneuterige thuisbevalling, maar ja een gezonde baby en mama voor alles niet?