Flink / Dik en zwanger

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sweet Mama, 26 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    En kijk es, wéér een nieuwe aanwinst in ons topic! Maxi, jij ook welkom.

Wat goed Juudje, nog maar zes kilo!
    Succes ermee hoor, maar niet te snel, da's ook weer niet goed als je net bevallen bent.

Wow, wat dat betreft heb ik toch wel geluk dat ik haast niets gegroeid ben. Inmiddels anderhalf kilo nog maar. Hoeft er straks ook niks af :D
    Heb ik ook es een gelukkie. :D

2. WishfulDreaming

WishfulDreaming Fanatiek lid

24 jun 2007
    1.643
    51
    48
    Vrouw
    België
    Ik denk dat ik me ondertussen hier ook mag melden :'(

3. Sjaantje

Sjaantje Bekend lid

25 jul 2006
    663
    0
    16
    Dordrecht
    Miekemiek en maxi, welkom! en gefeliciteerd!

Jeetje Emma, wat een verhaal weer! Eng hoor, zorg goed voor jezelf (of laat goed voor je zorgen). Wel lekker he, al die mensen die komen helpen!

Hier is de grote dag gewoon voorbij gegaan... helaas pindakaas. Ik heb ook niet echt het idee dat het zomaar gebeuren gaat, maar ja dat kan natuurlijk wel he! Ik hoop nu stiekum op donderdag of vrijdag, dan kan manlief het weekend ook lekker meegenieten.
    En dat strippen Kisbaba, dat lijkt me ook wel wat haha... Ik mag morgen naar de Vk en ga het dan wel even aankaarten denk ik

4. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    Gezelligste stadje i
    Bij mij heeft het niks geholpen gisteren. Maar ja, jij bent ook al ruim 2 weken verder, dus wie weet!

5. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    hee meiden hier ff snel een krabbel
    moet echt nog rust houden de hoofdpijn zakt maar niet en voel me nog steeds niet lekker ...
    dus lang geslapen en in bad gelegen ! maar wel ff alles nu echt in een koffer gestopt voor het ziekenhuis ! zat nog in een kratje haha
    ben benieuwd vrijdag ik wil zo graag weer naar huis ! en niet moeten blijven pfff was al op het nippertje maandag ... dus echt rust hier !

Sjaantje ik hoop het voor je dat ze je morgen helpen ! je kunt het altijd vragen he ! en idd leuk voor je man zo voor het weekeind ...
    Miekemiek en maxi en wishfuldreaming welkom op het topic ! gezellig !
    en we zijn allemaal lekker rond en gezond hier dus toppie dat jullie er ook zijn !
    Kisbaba pff 1.5 kilo echt jij komt er beter uit hoor ! haha ik zit nu op 11 maar hou ook zo veel vocht vast nu ik slaap er zo slecht van bah ! maar dat is wel zo weg na de bevalling hahaha

zo ik duik weer in bed !
    zo is het weer ff genoeg ...

6. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    Gezelligste stadje i
    Sterkte er maar weer mee Emma.

Tja... op wat voor een manier je je laatste loodjes ook draagt: de meeste vallen gewoon niet mee... ;)

7. miekiemiek

11 feb 2008
    97
    0
    0
    Ow leuk, het is een drukke topic. :) :)
    Ik ben nu vijf weken zwanger van mijn tweede kindje. Maar nu heb ik dus al overgewicht. Ik was in behandeling voor mijn eetstoornis, maar die heb ik helaas niet echt onder controle gekregen. HELAAS!

Ik wil ook wel proberen gezond te eten nu, maar poeh he, dat is voor mij nog wel een hele crime. :( :(

Hoe vonden jullie het om hoogzwanger te zijn/worden? Word je ook immobieler? Tijdens mijn eerste zwangerschap was ik niet zo zwaar als nu.
    Ik ben er vooral bang voor dat ik veel minder kan doen. :oops:

8. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    Gezelligste stadje i
    Zelf heb ik er weinig last van. Ok, je buik gaat wel ietsie in de weg zitten, maar het valt me reuze mee, omdat ik gewoon niet zo'n ontzettende buik heb (baby is ook maar een kleintje, dus dat scheelt).

Verder doe ik rustig aan, pok al om de baby nog maar meer te laten groeien, maar kan nog wel allerlei niet zware karweitjes doen gelukkig.

9. miekiemiek

11 feb 2008
    97
    0
    0
    Ha, dat geeft moed. Ik heb zelf een flubberbuik (enige wat ik echt té vind aan mijn lijf). Afwachten maar, ik kan toch niet in de toekomst kijken. :rolleyes:

10. Juudje27

Juudje27 Bekend lid

14 mei 2007
    762
    0
    0
    Miekemiek en maxi, welkom en natuurlijk gefeliciteerd!

Emma hou je rustig he... En Kisbaba heel veel sux6 met de laatste loodjes!

Miekemiek mag ik vragen hoeveel overgewicht je hebt... Ik nl 20 voor mijn zwangerschap nu dus 25 kilo. En ik ga er nu alles aan doen om ze alle 25 weg te krijgen... Het gaat me goed af nu met de kleine Maaike. Want ik heb bijna geen tijd en 's avonds geen puf meer ;).
    Ik vind mijn buik nu echt niet mooi maar zodra het kan ga ik buikspier oefeningen doen!

11. miekiemiek

11 feb 2008
    97
    0
    0
    Hoeveel overgewicht ik heb? Dat zal zo ongeveer 45 kg zijn (65 gezond gewicht, nu iets van 110 kg ofzo). Ik weeg me zelden tot nooit, dus zeker weten doe ik het niet.

12. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    Gezelligste stadje i
    Morgen weer naar de gyn. Nouja, we krijgen een assistent. Ben benieuwd wat ze nú weer zullen zeggen. Elke twee dagen horen we wel weer wat anders. Ze hebben allemaal wel een andere visie. Hebben jullie dat nou ook? :confused:

13. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    hey kisbaba succes vandaag bij de gyn !
    ik moet ook en ben ook weer benieuwd wat het nu weer is ! haha idd is het altijd net wat anders ...
    hopelijk tot straks

14. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    Gezelligste stadje i
    Nou, het bewegen ging wel ietsje beter, maar ze kunnen er nog niet goed hoogte van krijgen... De bloeddruk was weer netjes, 120/60 en ze vonden het ook een goed teken dat de insulinebehoefte al afnam.
    We hadden twee 'meisjes', nouja, ze waren vast wel co-assistenten of arts assistenten. Ze waren wel heel vriendelijk en aardig. We hebben best nog wat vragen kunnen stellen gelukkig, ze hadden deze keer geen haast, en dat was prettig. :ja
    De echo was dit keer heel leuk: ze lieten het vrij uitgebreid zien. Het koppetje met profieltje zoals neusje, wangetje, handjes, ribbetjes waren heel duidelijk te zien. Het had z'n handje in z'n nek, bij z'n oortje liggen, heel lief! Ze vonden het nog niet nodig om alweer een groeiecho te maken. Een week was te snel, dat doen ze niet vaker dan om de tien dagen ongeveer.

15. Maxi

Maxi Actief lid

22 okt 2007
    458
    0
    0
    peuterleidster
    NL
    Ik heb een vraagje....

Heeft iemand ervaring met positiekleding voor grote maten van ingro.nl, het ziet er op hun site goed uit. Je kan een model kiezen en dan heb je keuze uit veel stoffen.
    Ik vind het zo moeilijk niet alleen de gewone positekleding maar ik ga 22 mei trouwen en ben dan bijna 7 maand, ik wil geen jurk maar er wel op mijn leukst uitzien met mijn maatje 50/52 :p .
    Wie weet hier iets van of andere web(winkels)?

16. Sjaantje

Sjaantje Bekend lid

25 jul 2006
    663
    0
    16
    Dordrecht
    kleding... ik vond het een drama, Ik had veel 'bovenkantjes' in A-lijn dus die heb ik gewoon verder gedragen maar broeken... Ik heb Ingro niet geprobeerd.
    Ik heb bij bellebelly een broek gekocht was niet super maar wel ok. En bij future maman een geweldiggoede spijkerbroek.
    Maar als je bijvoorbeeld voor het trouwen leuke dingen koopt van ART die hebben veel A-lijntjes dan heb je erg leuke kleren!

17. Niet meer actief

Ja ik heb goede ervaringen met Ingro, ik ken hun overigens ook persoonlijk. Als je goed al je maten neemt en doorgeeft wat je wilt, kunnen zij het voor je maken. Ook als je ergens een ander soort mouw wilt, of een andere variatie etc, gewoon even overleggen, ze denken heel goed met je mee. Ook als je speciale wensen hebt, wat je op hun site niet ziet staan, gewoon even aan Ingrid vragen en dan komt het vast in orde.

Alvast veel plezier op je trouwdag!

18. Juudje27

Juudje27 Bekend lid

14 mei 2007
    762
    0
    0
    miekiemiek: Aan het eidne van je zwangerschap zal de extra kilo's wel voelen... Maar als je genoeg beweegt blijft je ook langer mobiel ;)

Maxi: Leuk zeg dat je gaat trouwen met je baby in je buik! Spannend!

Kisbaba: gelukkig hoor ik nog steeds goed nieuws bij jou!

Emma: Hoe is het nu?

19. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    zo ik ben net thuis uit het ziekenhuis heb er 4 dagen gelegen !

moet wel rust houden en medicijnen blijven slikken ivm te hoge bloeddruk en dan mag ik voorlopig nog ff wachten op de bevalling ! vrijdag dachten ze aan inleiden maar het was niet nodig dus net thuis gekomen met de beeb nog in de buik ....
    had van mij ook anders gemogen maar ben blij dat ik thuis ben moet het ff een plekkie geven en in het ziekenhuis wat het niet zo fijn en oh zo druk allemaal .. lag op een kamer met 4 en bij 1 wat het altijd wat pfffff wat een gedoe ook lekker voor je bloeddruk zou ik zo zeggen
    maar goed ik ga zo lekker onder de douche en naar bedje !
    ik mag thuis wel rond lopen maar geen huishoudelijk werk en ook niet naar buiten om te shoppen of boodschappen etc... gelukkig is mijn man morgen ook lekker thuis oh wat hebben we elkaar gemist zeg pfffff nou ik wil niet meer zonder mijn ventje dat besef ik ook wel gelijk ff !
    ben ook helemaal emo hoor dit hakt er wel in ...
    maar ben blij dat ik er weer ben ! en ook gezellig weer bij jullie

20. Maxi

Maxi Actief lid

22 okt 2007
    458
    0
    0
    peuterleidster
    NL
    bedankt voor de info en tips, nu heb ik vandaag een heel lief aanbod gahad van een collega.
    die wil met mij naar een stoffenzaak wat uitzoeken en dan gaat zij broeken maken en misschien ook iets voor t trouwen.
    Ik vind ingro toch nog wel eng, om het feit dat je de stoffen niet kunt zien en voelen. veel stoffen vind ik niets omdat het zo tekent bv op de dijen en rond de knieen.
    maar ik houd het achter de hand, eerst maar met mijn collega op stap is leuk en t scheelt nog knaken ook :)

Nog een vraagje :(: Ik weet niet hoe zwaar iedereen is. Ik was voor de zwangerschap 105 en nu ongeveer 108.
    Omdat ik zwanger ben geraakt met een hormoonbehandeling was ik onder behandeling bij een gynaecoloog en moet ik dat ook blijven.
    Ik had zo graag bij een verloskundige gewild en thuis willen bevallen als alles goed gaat.
    Moeten jullie ook in het ziekenhuis bevallen of hadden jullie een keus :(:

Deel Deze Pagina