Flink / Dik en zwanger

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sweet Mama, 26 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ThunderAngel

ThunderAngel Fanatiek lid

26 aug 2007
    1.684
    0
    0
    Apeldoorn
    Gefeliciteerd EMMA!

SUPER!

Wat een mooie zoon heb je gekregen, echt een schattie!

En wat een bevalling...pffff...hopelijk herstel je lekker snel!

2. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Ah, eindelijk is ook Emma bevallen! HARTELIJK GEFELCITEERD! :D
    Gelukkig maar dat alles toch nog goed gekomen is.
    En Tim, wat een leuke naam, die hadden wij ook op onze top 3 lijst van favoriete namen.

En keizersnede kan ook best meevallen hoor (hoewel ikzelf geen lange moeilijke bevalling van te voren heb gehad, zoals jij, alleen wat voorweeën). Maar hopelijk geneest het allemaal voorspoedig en ben je snel weer op de been.
    Geniet van je kereltje, maar dat doe je al wel, las ik.
    Fijn dat het mooi weer achter de rug is, en dat het goed gegaan is met de suiker. :D

3. muiz

muiz Actief lid

22 feb 2008
    287
    0
    0
    Gefeliciteerd Emma! Mooie foto's van jullie mooie knul!
    Ik hoop dat je snel wat fitter bent!

Ik heb vandaag mijn 2e echo gehad (12 weken) en het ukje is compleet. Het zat ook nog leuk in de camera te zwaaien :) . De echoscopiste raadde me wel aan om de 20 weken echo pas bij 21 weken te doen, omdat het dan duidelijker te zien was allemaal omdat ik wat "voller" ben. Ik vond het heel lief dat ze dat zo zei. ;)

4. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Bij ons was de 20 weken echo ook wat onduidelijk, ik was 82 kg op dat moment, maar met name aan m'n buik zat (en zit) nogal wat spek...
    Ze hebben de echo na vier weken nog eens herhaald omdat ze het hartje de eerste keer niet helemaal goed in beeld kregen.
    Gelukkig met 24 weken wel, en inmiddels is onze zoon al geboren, en hij doet het prima!

5. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    he hallo,
    ik weeg nu dus al 103 he!(schaam) waarom doen ze dan bij de vollere vrouw de 20 weken echo ook niet inwendig dan? (of is dat ene heel domme vraag)

6. Niet meer actief

Wanneer ben je voller / dik? Ik heb een BMI van 28 (te hoog dus)

7. muiz

muiz Actief lid

22 feb 2008
    287
    0
    0
    Ik heb een BMI van 33 :oops: en weeg dus ook meer dan 100. Ik heb nu 2 echo's gehad en beide waren uitwendig. Hetgene wat de echoscopiste wilde zien was in beeld dus dat was goed dan denk ik. Dus ik weet niet waarom ze ze dan wel of niet inwendig doen bij de 20 weken.

8. Juudje27

Juudje27 Bekend lid

14 mei 2007
    762
    0
    0
    Emma VAN HARTE meisie! Wat een leuke naam Tim. Ga hem zo bewonderen op de foto's!

Heb je ook een website voor Tim?

Tot snel spreeks, Juud.

9. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    okay dus het KAN wel met 100 + ;) goed te weten! :)

10. Juudje27

Juudje27 Bekend lid

14 mei 2007
    762
    0
    0
    Ja hoor dat kan zeker... Ik heb nooit een inwendige echo gehad!

11. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    ik heb wel in het begin bij vijf weken en zeven weken inwendig gehad, daarna altijd uitwendig en ik ben 120 kilo.

12. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    ja joh!?
    Okay,..ik had bij de eerste zwangerschap een miskraam met 12 weken en kreeg met de zwangerschap van mijn dochter alle echo's inwendig...
    Nou we zullen zien!

zijn er hier 100+ vrouwen die me kunnen vertellen wanneer ze een zichtbaar zwangerschapbuikje hadden ?(van de 2e?)Hoor van alle kanten dat je een 2e eerder ziet,maar omdat ik nu 13 kg zwaarder ben dan toen vraag ik me af wanneer het duidelijk is, en er niet gedacht word dat ik gewoon dik ben :S

13. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    halle
    ik sprak hier ook wel eens mee
    maar heb gisteren een echo gehad bij de 8 weken toen want maakte me zorgen
    en helaas slecht nieuws want was geen vruchtje meer alleen de vruchzak die ruim 7 weken was qua grote....
    verder veel verdriet hiermee en heb maandag afspraak voor gesprek voor een curretage...
    ook is me dochterjte ziek 41 graden koorts ook al mee naar de huisartsenpost geweest en nu slaapt ze weer...

ik zal hier af en toe nog komen kijken
    en eidereen een hele fijne zwangerschap toegewenst! XX meiden

14. Niet meer actief

Heel veel sterkte!

15. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Heel veel sterkte hoor! en beterschap voor je dochtertje...

16. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    bij mij zag je het pas na 20 weken, nu begin je het echt te zien, dus je kunt er niet meer omheen. mijn buik is nu ook veel ronder, eerst hing het meer zeg maar. Wel blijft die onderbuik nog eraan hangen, dat vind ik wel vervelend. Een voordeel is dat ik nog niks ben aangekomen in kilo's.

17. muiz

muiz Actief lid

22 feb 2008
    287
    0
    0
    Heel veel sterkte :cry: Dat is echt zuur...

18. Maxi

Maxi Actief lid

22 okt 2007
    458
    0
    0
    peuterleidster
    NL
    Hoi,

ik vraag me iets af, ik heb nog bijna geen buik. Ik voel iets een bobbel en ik voel de baby nog niet echt ja eergister had ik een kriebel en vandaag weer, maar heeeel even. Op het forum van de augustus mama's hebben alle mama's hun baby's al veel gevoeld en soms al vanaf 16 weken.
    Ik ben 100+ zou het daaraan liggen dat je misschien minder snel je baby voelt? hoe zit dat bij jullie?

19. Niet meer actief

Hoi Maxi, ik ben een van die augustusmama's maar ik heb nog niets gezegd over voelen hoor. Ik denk dat een boel meiden het ook graag willen en daardoor ook voelen. Ik weet niet of zwaarder zijn van invloed kan zijn (denk het eigenlijk wel) maar ik weet zeker dat je VK je daar mee over kan vertellen. Ik weet dat het heel normaal is om pas bij een week of 20 echt de baby te voelen (met zekerheid!)

groetjes,
    Pien

20. Maxi

Maxi Actief lid

22 okt 2007
    458
    0
    0
    peuterleidster
    NL
    Hoi sm591, bedankt vor je reactie , ik had moeten schrijven bijna alle mama's. Ik voel af en toe iets wat de baby kan zijn ik denk eigenlijk wel dat het zo is, voelt anders dan rommelende darmen het is ook in een sec weer weg. ik had laatst bij het wakker worden de toch wel groeiende bobbel helemaal aan 1 kant zitten heel grappig... en het belangrijkste er zit beweging in dus ik moet me maar eens minder zorgen gaan maken. jeetje wat een onzekere tijd is dit zeg... ben nog steeds bang dat er iets mis gaat.
    Ik werk op een peuterzaal en krijg veel verhalen te horen van en over moeders en vooral dat er dingen mis zijn gegaan. ik snap niet dat mensen zodra ze weten dat je zwanger bent je van die horror verhalen gaan vertellen, :evil: hallo ik wil niet weten wat er allemaal mis kan gaan ik wil genieten van mijn zwangerschap niet elke keer bang zijn dat er wat is. hah dat moest ik even kwijt... fijn zo dat je hier ff je hart kunt luchten en met mensen "praten" die in hetzelfde schuitje zitten.

groetjes Maxi

Deel Deze Pagina