Nee, ik loop wel bij een gyn maar niet vanwege mijn overgewicht. Ik heb een medische indicatie vanwege het gebruik van bloedverdunners. Wel wordt/werd ik een paar keer extra gecontroleerd ivm suikers, maar die waren altijd goed. Liefs, Tanya
Toch vreemd dat de werkwijzen daarin zo verschillen. Ik weeg nu 114 kilo bij een lengte van 1.67, dus geen kleintje.. maar het woord "gyn" is echt nog nooit gevallen bij de vk. Ik mag ook gewoon thuis bevallen..... Mijn zwangerschap verloopt prima. Bloeddruk is goed (alleen de laatste controle wat aan de hoge kant, maar dat had meer te maken met vocht vasthouden). Kindje groeit super, en ik ben nog maar 6 kilo aangekomen. Ik ben ook getest op suiker, maar dat had niets met mijn gewicht te maken, maar met het feit dat mijn vorige kinderen beiden 9 pond wogen. Over mijn gewicht is echt nog nooit met één woord gerept, alleen complimenten omdat ik in deze zwangerschap zo weinig aankom
Zo het topic herleeft weer GELUKKIG! En nu het lekker bij gaan houden he meiden, ik vindt dit een erg prettig topic kan me hier helemaal in vinden heerlijk gewoon Dinsdag eindelijk voor de echo, ik ga eerst nog naar de gyn want ik moet mijn behandelingen daar gaan afronden, dinsdag hoor ik ook of ik dan bij de gyn blijf of naar de verloskundige kan...ben erg benieuwd en vindt het spannend. Sowieso als er 2 beebs groeien blijf ik in het zhuis, maar goed dat weet ik nu dus nog niet. Goed te lezen dat het goed gaat met jullie allemaal! het gaat ook als een speer met sommige meiden. Nou kijk hier vandaag wel ffkes weer... Liefssssss
hallo meiden... met mn 1.60 en 80 kilo mag ik me hier ook wel melden je ziet bij mij tog al wel heel duidelijk n buikje opkomen, sta er zelf ook raar van te kijken :O maar dat van 2 buikjes 1 maken zal miss ook wel wat langer op zich laten w88 hier, maar vind t niet erg, ben tog zwanger en heb er lak aan wat andere ervan zeggen/denken... knuffel LH
Bij mij is er nooit commentaar geweest op mijn gewicht, de verloskundige heeft er nooit wat van gezegt en ik kon gewoon thuis bevallen. Pas toen uit een groeiecho bleek dat ik een flinke baby verwachtte hebben ze overleg gepleegd en mij te kennen gegeven dat ze liever hadden dat ik in het ziekenhuis zou bevallen. Dit omdat ze je daar op het bed beter kunnen helpen. Over pijnstilling, ruggeprikken en slangetjes is nooit iets gezegd. Ook bij de gyn heeft nooit iemand wat gezegt over het gewicht en tijdens de bevalling heb ik alleen (op eigen verzoek) een pijnstillende spuit in mijn been gehad. Pas toen duidelijk werd dat Kylian er niet op de 'normale' manier door paste kreeg ik een ruggeprik, dat vond ik prima omdat een ks zonder ruggeprik mij nu eenmaal niet aanstond Groetjes anita
ik ben 100 kg en 1.68 met een BMI van 38,5 mijn VK heeft er verder nooit iets van gezegd. Alleen dat ik natuurlijk te zwaar wasmaar duh dat wist ik ook wel. Ik ben tot nu toe juist 1 kg afgevallen. Bij mij konden ze op 14 weken het hartje niet horen met de doptone, teveel vet erover denk ik hihi en mijn baarmoeder ligt waarschijnlijk verder naar achteren. Er is nog niets te bekennen van een buik
ik ben 100 kg en 1.68 met een BMI van 38,5 mijn VK heeft er verder nooit iets van gezegd. Alleen dat ik natuurlijk te zwaar wasmaar duh dat wist ik ook wel. Ik ben tot nu toe juist 1 kg afgevallen. Bij mij konden ze op 14 weken het hartje niet horen met de doptone, teveel vet erover denk ik hihi en mijn baarmoeder ligt waarschijnlijk verder naar achteren. Er is nog niets te bekennen van een buik
Ik ben tot nu toe 4.5 kilo afgevallen door de misselijkheid. Ik hoef niet over te geven, maar ik heb gewoon totaal geen trek en snoep vooral amper meer (en dat scheelt!) Ik ben wel benieuwd of ik zo niet te veel afval, ik heb met een week weer een echo, eens kijken hoe groot het ukkie dan is en of het een beetje op schema ligt. Zelf vind ik dat afvallen niet zo heel erg, ik kan het wel missen! Van een buikje is niets te zien, mede door het afvallen denk ik. Wel zitten ' s avonds mijn broeken wat strakker maar dat zijn volgens mij mijn darmen...Ik zou wel willen weten waar in Zuid-Holland ze zwangerschapskleding hebben voor maat 52..iemand een idee?
Overigens ga ik idd in het ziekenhuis bevallen, ik wilde dat toch al maar kreeg ook een medische indicatie vanwege mijn gewicht...
Hier ook zekers te zwaar.. ben nu 85 kilo en 1,72 lang.. Heb veel buikvet..dus ben ook bang dat ze 7 juni met de echo niks kunnen vinden.. krijg ook al problemen met de broeken...
Zegt helemaal niets, hoor! Ik ben een stuk zwaarder én een stuk kleiner dan jij, en bij mij was de echo perfect. Alleen zal het dan waarschijnlijk een inwendige echo worden, want bij mij konden ze aan de buitenkant niets zien. Maar goed, dat vond ik geen ramp.. inwendig was hij des te duidelijker! En jij bent nog een stuk lichter dan ik. Ik heb ook veel buikvet, en had ook al heel snel problemen met broeken...
ik ben nog niet zo lang zwanger en heb ook flink overgewicht. 173 en 110 kilo. Ik heb wel eens gehoord dat je boven de 120 kilo niet meer thuis mag bevallen. Is dat ook zo of moet je met overgewicht altijd in het ziekenhuis bevallen?
Hey, fijn dat we er weer zijn. Hier voel ik me het meeste thuis hoor! @Miep en Miep: ik ben zwaarder en kleiner dan jij en bij mij ging het uitwendig wel goed met 9 weken, kan dus wel. Bij vorige zwangerschap heb ik wel een inwendige echo gehad, maar valt mee hoor. Zodra je je kindje ziet, let je er niet meer op en het doet trouwens ook geen pijn. Hoe is het verder met jullie? Hier alles goed. De 2 buiken (ja ook een "schort") beginnen al een beetje samen te smelten en mijn taille verdwijnt al een beetje. Eergister zag voor het eerst iemand dat ik zwanger ben, joepie! Ik speel wel een beetje vals, want door mijn maag lijkt het meer op een zwangerschapsbuik... hi hi, de babybuik zit er gewoon onder, maar dat zeg ik natuurlijk niet...
hee meiden, ook ik loop nog gewoon bij de vk, en heb haar nog geen een keer gehoord over de gyn of problemen ivm gewicht. mijn bloeddruk is keurig en suikers waren perfect. Ik weet niet hoeveel ik ben aangekomen/afgevallen want aan wegen doet ze niet en ik heb thuis geen weegschaal. toch wel frappant he dat dat per persoon zo verschilt, iemand zei al misschien heeft het te maken met de figuur.... ik bedoel bij mij zit het meeste vet aan de billen en de benen. Oh oke nu ook aan de buik wel wat maar niet extreem. Wellicht dat als je zwaarder bent rond de middel dat het veschil maakt? weet iemand hier misschien meer over? ik doe het rustig aan ik heb vreselijke bandenpijn al 3 dagen..... vreselijk, uitrekken als ik uit bed kom doet al zeer....... fijne dag meiden liefs patricia
waarom wegen ze je niet? Lijkt me wel raar normaal houden ze toch bij hoeveel je gedurende de zwangerschap aankomt? Ik heb wel een buikje, maar ze konden het uitwendige gewoon zien hoor met 12 wkn.
Toen ik de eerste keer zwanger was (miskraam) was het vruchtje raar genoeg met de uitwendige echo beter te zien dan met de inwendige. Dus het hoeft niet meteen een inwendige echo te worden, en als het dat toch wordt, ach als je daar ligt denk je maar aan 1 ding en dat is je kindje zien. Groetjes anita
Ik mag morgen naar de gyn, en dan krijg ik ook te horen of ik daar blijf of naar de verloskundige kan. Ben wel zenuwachtig hoor voor de eerste echo, ben benieuwd wat we te zien krijgen en of er misschien wel 2 zijn Bij mij wordt mijn buik al wat opgezetter en voller, mijn kleren gaan nu ook echt strak zitten. Toen ik bij mijn gyn al onder behandeling stond is mij meteen gezegd dat mijn gewicht niet veel (hoeft) uittemaken, ik hoefde niet af te vallen wel natuurlijk op het eetpatroon letten maar verder zei mijn gyn ook dat het zwanger worden geen probleem hoeft te zijn, buiten mijn PCO syndroom om ik ben ook toch gegroeid van de behandeling met hormonen en dat heeft mij toch een paar kilootjes extra gekost...waar ik em toen ook erg ellendig van heb gevoeld maar nu doe ik eht allemaal voor een goed doel Volgend jaar maar aan de kilootjes gaan werken, eerst lekker genieten.