Flink / Dik en zwanger

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sweet Mama, 26 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jetteke

jetteke Bekend lid

21 apr 2006
    989
    0
    0
    overijssel
    Ik krijg waarschijnlijk met 30 weken ook weer een echo. De verloskundige gaf bij mij ook aan dat ze het kindje mogelijk niet goed genoeg kunnen voelen. Nou moet ik zeggen dat ik een echo wel errug leuk vind, dus geen probleem
    Kwa bevallen: dat wil ik zelf in het ziekenhuis dus of ik wel of niet thuis mag is niet ad orde...

2. harriette

harriette Actief lid

18 nov 2005
    178
    0
    0
    noord brabant
    Hallo,

Ik ben onder toezicht bij de gyn en krijg iedere keer een echo.
    Ben tot nu toe maar 2 kilo aangekomen en de kleine maakt het goed.
    Moet donderdag weer op controle, laat dan wel weten hoe het dan met de kleine gaat.

Pfff nog 3 weken, maar mag van mij ook morgen!

Liefs
    Jetje

3. xje

xje Actief lid

26 feb 2007
    157
    0
    0
    ZH
    Ik ben nu 18 weken en inmiddels 2.6 kilo aangekomen... valt mee, maar bij mijn 1e viel ik rond deze tijd nog steeds af.

Ik heb trouwens een tip: bij de 1e zag ik er ook niet zwanger uit, alleen nog wat dikker, maar nu heb ik leuke positiemode gekocht (niet van die strakke truitjes maar met zo'n elastiek net onder je borsten en dan loopt het wat wijder uit). Nu zien opeens heel veel mensen dat ik zwanger ben, leuk!
    (ok, mijn maag maakt het effect veel groter, maar dat weten zij niet, hihi)

Ik mocht vorige keer gewoon thuis bevallen, moest wel beneden (uiteindelijk toch ziekenhuis geworden).

Deze keer ben ik bij een andere vk-praktijk en die wegen me niet eens (moeten alle zwangeren zelf in de gaten houden), mag weer gewoon thuis bevallen. Ik moet wel met 22 of 24 weken 1x extra bloed laten prikken voor suiker.

Morgenavond hebben we een pretecho (ben benieuwd naar het geslacht ;) )

4. kreeftje1984

kreeftje1984 Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.510
    0
    0
    Een huisje in FRIESL
    Meiden voor mijn buik kunnen jullie in mijn album terrecht begint nu toch echt wat te lijken :D
    Tsja ik merk wel dat het nu toch snel gaat allemaal die 2 kleintjes willen gewoon ruimte ;)

5. Ik was aan het rond neuzen en kwam dit topic tegen....een geweldig topic!

Ik heb ook fors overgewicht,ben 1,80 lang en heb maat 48(nu zwanger broeken 2 maten groter gekocht)
    Ik loop bij de gyn omdat ik met 24 weken ons zoontje op 08-11-2006ben verloren.
    Nu ik opnieuw zwanger ben groeit mijn buik echt heel erg hard.
    Ben nu 14 weken en mijn buik is bijna net zo ver als toen ik 24 weken van mijn zoontje was.
    Merk dat je door het overgewicht toch tegen mensen met een vooroordeel aan loopt.
    Afgelopen vrijdag kreeg ik naar mijn hoofd gegooid dat ik gezonder moest gaan eten,terwijl de beste verloskundige(in het ziekenhuis)niks over mijn leefwijze weet.
    Ook was mijn bloeddruk goed en ook de uislagen van het bloed,maar werd er gezegt dat dat zeker wel door mijn gewicht zal veranderen(vorige zwangerschap was alles perfect)
    Hoe gaat jullie om met zulke mensen?
    Ik klapte helemaal dicht,gelukkig sprong mijn vriend bij.
    Het positieve was dat we ons kindje via een uitwendige echo goed konden bewonderen en dat het lekker druk rond spartelde.

Liefs Vlindertje

6. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    In de praktijk bij ons was er maar 1 vk die er steeds weer over begon (het rare is dat dit de enige dikke vk van het stel was).
    Zij was als enige die de baby niet goed kon voelen en mij doorstuurde voor een groeiecho (niet erg hoor was heeeeeel leuk) Zij was het die mij doorstuurde voor extra bloedprikken omdat ik volgens haar zeker zw.suiker zou hebben omdat ik dik ben en uit de groeiecho bleek dat het een groot kindje was. Ik heb haar toen meteen gezegd dat ik geen suiker had, heel stellig was ik daar in en uit de tests bleek ook dat er met mijn suiker niets aan de hand was.
    Zij was het die vertelde dat ik door mijn gewicht hoge bloeddruk zou krijgen, jammer voor haar viel ik bijna flauw door een te lage bloeddruk.
    Terwijl zij altijd begon te mopperen dat ze de kleine niet goed kon voelen (ze drukte zo hard dat ik gewoon een zeer schaambeen had) hadden de andere 4 er geen problemen mee. En toen de leerling mocht gaan voelen en twijfelde werd er gewoon de echo gepakt om te controleren. (door de leerling).
    Ik denk dat het heel erg aan de vk zelf ligt.
    Mijn man heeft haar er een paar keer op gewezen dat ze wel heel veel last had van vooroordelen.

Groetjes anita

7. Benzoblij

Benzoblij Actief lid

8 mei 2007
    319
    0
    0
    Ook ik heb fors overgewicht en loop bij de gynaecoloog vanwege eerdere miskramen. Dit keer gaat alles goed, dus wij zijn enorm blij.
    De gynaecoloog zei ook meteen dat ik maar 10 kilo mocht aankomen deze zwangerschap ivm gewicht. Aan de ene kant snap ik het wel: ik bedoel het zijn toch medici en als ik nu 30 kilo aankom is dat niet goed voor mij en ik denk ook niet voor de bevalling. Maar aan de andere kant kwetst het me toch, want ik eet gezond, heb een goede bloeddruk en een goed cholesterol. En als ik nu meer aankom, bv door vocht vasthouden, kan ik er verder weinig aandoen, toch?
    Ik bedoel, ik kom daar ivm mijn zwangerschap, niet om te horen dat ik te dik ben. Net alsof ik dat zelf niet weet :D .
    Ik had me echt bij mijn figuur neergelegd en was "dik tevreden". Maar door mijn zwangerschap word ik er wel weer erg meegeconfronteerd en dat vind ik toch een beetje een domper op de vreugde....

8. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    haha benzoblij, je slaat de spijker op z'n kop!

Mijn vk maakte er niet zo'n punt van, ze was heel lief eigenlijk. Ik gaf al aan er veel over gelezen te hebben omdat ik me er zorgen om maakte. Ze zei dat vrouwen met overgewicht net zo'n mooie kindjes krijgen als vrouwen zonder!

9. Benzoblij

Benzoblij Actief lid

8 mei 2007
    319
    0
    0
    Vast nog mooiere :D !

10. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113

Kijk en oordeel zelf zou ik zo zeggen :) ;) :)

Groetjes Anita

11. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Hoi allemaal,
    Nog niet zwanger, maar wel een hele geruststelling jullie verhalen allemaal te lezen. Ik ben 92 kilo met 1.81, dus ook te zwaar. We zijn nu net een paar maanden bezig, tot nu toe zonder resultaat :(.

Ik heb een vraagje; ik hoorde een paar weken terug dat iemand niet thuis mocht bevallen doordat haar gewicht in de zwangerschap boven de 100 kilo zou komen en dat volgens de arbo-wet te zwaar is om iemand naar het ziekenhuis te krijgen bij complicaties. Weten jullie hoe dit zit?
    Alvast bedankt!

12. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    hoi miepie, ik ben met mijn 104 kilo bij 1.66 zwanger geworden ondanks condooms, dus het kan wel hoor!

ik heb aangegeven thuis te willen bevallen (is pas in december hoor) maar heb er niks over gehoord dat dat niet mag!

13. harriette

harriette Actief lid

18 nov 2005
    178
    0
    0
    noord brabant
    HOi Allemaal,

Vandaag naar de gyn geweest, en ben nu in vanaf begin nog maar 1.9 kilo aangekomen.
    Verder nergens last van, en de kleine werd nu geschat op 3200 gram.
    Dus alles prima op koers.

Heb trouwens de hele zwangerschap nog geen klachten gehad, ja wat kleine dingen maar niets aparts.
    Het enige waar ik last van heb gehad is, moe, maagzuur ennu dikke voetjes, maar ja dat zijn gewoon de standaard dingen waar iedereen last van heeft!

Het wil echt niet zeggen als je overgewicht hebt dat je in je zwangerschap veel kilo's aankomt hoor.
    Woog in het begin 120 kilo en nu 121.9 kilo , dus niets aparts.
    Bloeddruk was 128/68 dus dat was ook prima, heb geen een keer gehad dat die te hoog was.
    Gyn zegt ook dat erover iedereen wel iets te zeggen valt, te dik, te mager, te veel aankomen.
    En ach wat maakt je gewicht nu eenmaal uit, als het met de kleine allemaal ,maar goed gaat dat is toch het allerbelangrijkste!

Moet volgende week vrijdag weer op controle, maar de laatste loodjes wegen wel het zwaarst!

Liefs
    Jetje

14. Benzoblij

Benzoblij Actief lid

8 mei 2007
    319
    0
    0
    @ Pluk

Wat een mooie knul en wat een prachtige naam!

15. jettje

jettje Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.541
    0
    0
    zv-er
    Hoi Meiden,

Had in het begin van het topic gereageerd maar daarna ben ik het uit het oog verloren :oops: :oops: :oops: .
    Maar gelukkig heb ik jullie weer gevonden \:D/

Ben nu 12 weken dus nog 6 maanden te gaan :D
    Ben nog steeds erg misselijk en beroerd maar hoop dat het over een paar weken over is.

Ik mag niet thuis bevallen van mijn verloskundige.
    Zij vertelde mij dat het tot 100kg geen probleem is maar alles daar boven wel :(
    Dat heeft met de arbo-wet te maken. Dus miep wat je had gehoord klopt, teminste hier wel.
    Ik vind het niet erg om in het ziekenhuis te bevallen want dat wilde ik namelijk ook.

Leuke foto van je mannetje Pluk echt een stoere vent !

3 juli heb ik weer mijn afspraak met de Vk ben benieuwd of ik al veel ben aangekomen.
    Mijn bloeddruk was van de week nog goed. Heb het even op het werk laten meten.

Meiden leuk jullie weer gevonden te hebben :D

Groetjesss Jetje

16. xje

xje Actief lid

26 feb 2007
    157
    0
    0
    ZH
    Hallo!

We hebben donderdag een pretecho gedaan en alles was goed. We zagen een prachtige MEID! ;) Floor krijgt een zusje (dat roept ze al weken...) Ik ben echt superblij!

Dat van die 100 kilo heeft te maken met dat je niet met een brancard van de trap af getilt mag worden. Als je boven de 100 kilo bent mag je wel beneden bevallen.

Benzoblij, zo voelde ik me ook bij de vorige verloskundige, was gewoon een domper dat gezeik over mijn gewicht (ik kom omdat ik zwanger en dat gewicht heb ik al jaren). Nu dus een andere vk en deze ik zo aardig...

Ik ben trouwens woensdag flauwgevallen, ik was nauurlijk heel erg geschrokken en heb de vk op haar telefoon thuis gebeld. Vond ze helemaal niet erg, ze kon me heel goed geruststellen. Het kwam omdat ik een te lage bloeddruk heb.

Jettje, voorbij de 12 weken: gefeliciteerd!

Pluk: wat een schatje!

17. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    miepie ik mag ook alleen beneden bevallen, maar ik wil in het ziekenhuis bevallen.

18. Benzoblij

Benzoblij Actief lid

8 mei 2007
    319
    0
    0
    Ik moet zeker in het ziekenhuis bevallen, ook door mijn leeftijd, ben nl. al 38. Dus ik heb geen idee hoe dat zit met gewicht bij thuisbevallingen.
    Mijn gynaecoloog is trouwens wel erg aardig hoor. Alleen zit ie af en toe te zeuren over dat ik niet te veel mag aankomen :D Dus dat probeer ik nu ook. En eigenlijk is dat niet zo moeilijk want ik vind bijna niks meer lekker, hihihi.

19. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Het klopt dat sommige verloskundigen dit zo stellen (die van mij hebben het er nooit over gehad).
    Nu wil het toeval dat ik ivm mijn werk wel eens een ambulance broeder tegen kom en vorig jaar heb ik dit hun eens voorgelegd.

Ze moesten hier hartelijk om lachen en vertelden dat het inderdaad zo in de arbo wet stond. Alleen dat zou meteen betekenen dat ze mensen boven de 100 kilo nooit zouden mogen helpen ook niet als je met gebroken ledematen op straat ligt omdat je omver gereden bent.

Ze zagen het al helemaal voor zich, worden opgeroepen omdat er een fiester van de fiets omver is gereden, daar aangekomen een blik op de patiënt werpen, vragen hoe zwaar iemand is en dan sorry mw maar wij mogen u niet beuren want u weegt 110 kilo en in de arbowet staat dat wij niet boven de 100 kilo mogen tillen.
    Maar als u nu ondanks dat u beide benen hebt gebroken toch zelf op de brancar weet te komen dan nemen we u mee :) :)

Maar goed als jou vk liever heeft dat je in het ziekenhuis bevalt kan ik me voorstellen dat je teleurgesteld bent maar maak je er niet te druk over, in het ziekenhuis zijn ze heeeeeel erg lief.

Groetjes anita

20. Sjaantje

Sjaantje Bekend lid

25 jul 2006
    663
    0
    16
    Dordrecht
    Hey hoi, wat een heerlijk topic :thumup: hier. Toen ik het zag staan las ik het niet omdat ik dacht dat het belerend etc zou zijn.
    Heerlijk dat het een plekje van herkenbaarheid en dingen delen is!
    I hope I can join... ;)
    Ik was ook van plan om af te vallen voor ik zwanger zou zijn, was netjes aan het sporten en op mijn eten aan het letten. Ben gestopt met de pil en dacht dat het nog wel even zou duren. Maar nee in de eerste ronde zwanger! Joehoeeeeee!
    Dus hier een vruchtbare dikkert! Ik ben 1,68 lang en weeg 97. moet zeggen dat ik nu 2 kilo kwijt ben door misselijkheid, daar zit ik niet mee haha.
    Ik ben erg benieuwd hoe mijn buik wordt, ik heb al een behoorlijke buik van mezelf en er wordt al regelmatig gevraagd of ik zwanger ben, nu kan ik dus met een 'Ja' antwoorden!
    Sommige broeken beginnen me wat strak te zitten, ik heb even een vraagje aan jullie. Ik zie wel wat zwangerschaps kleding (zie trouwens www.bellebelly.nl ik heb er nog niks besteld maar hebben wel wat grote maten er tussen tot 54 geloof ik) maar waar halen jullie je posistie slips vandaan? mijn onderbroeken gaan nl een beetje knellen...
    Thanx Sjaantje

Deel Deze Pagina