Flink / Dik en zwanger

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sweet Mama, 26 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Sjaantje ik draag altijd strings die vrij laag zitten, die kunnen dus niet om je buik knellen. Moet je natuurlijk wel prettig vinden zitten ;)

2. Sjaantje

Sjaantje Bekend lid

25 jul 2006
    663
    0
    16
    Dordrecht
    Wat ik eigelijk het lekkerst vind zitten (sexy hoef ik nu toch niet meer te zijn haha) is een onderbroek die helemaal over je buik komt. Gewoon een degelijke saaie...

3. Deetjuhh

Deetjuhh Lid

23 mei 2007
    63
    0
    0
    Klazienaveen
    Hi hi,

Tjah, ik ben 1.65m en 80 kilo's zwaar, schaam me hier ook best wel voor, zelf weet ik dus niet meer of ik nou wel of niet zwanger ben.
    Toch vermoed ik dat stevigere mensen "volslank" die zwanger zijn, je het bij hun moeilijker kunt zien.
    En iedereen die valse opmerkingen maakt, of het zogenaamde dik zijn, is zelf nie wijs :) ..

Dat erbij zeggen ze dat "dikkere" mensen vaak gezelliger zijn, dat is toch zo dames? :D

Ik zal wat foto's toevoegen in m'n album zouden jullie misschien willen zeggen wat je denkt (qua zwangerschap) wel of niet kan zijn?
    Sorry dat ik dit in iemand anders zijn topic doe, maar anders worden ze misschien wel gek van mijn steeds geopende topics :oops:

Liefs

4. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    ik heb juist het tegen overgstelde, ik ben vrij tenger van mezelf en mensen denken dat ik 4 maanden ipv ruim 6 maanden. ik heb een klein bescheiden buikje, maar alles is prima in orde volgens de vk en ik voel me ook prima. de kleinste buikband is mij eigenlijk (nu) nog te groot, maar ik draag m toch om mn buikje te accentueren. je wilt zo graag laten zien dat je zwanger bent, maar het gaat om het belangrijkste, dat er een mooi gezond kindje uitkomt.

5. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Heb je nog niet getest dan?

Ik denk niet dat je van buikfoto's kunt zeggen of iemand zwanger is of niet. Vooral niet in het vroege begin van de zwangerschap want of je nu dun of dik bent je baarmoeder begint pas na de 12 de week (als ik het goed heb) boven je schaambeen uit te komen.
    Tot die tijd zit het veilig achter je schaambeen. De buikjes die je hiervoor ziet (en dan met name bij slanke mensen) worden veroorzaakt door de darmen die omhoog gedrukt worden door de baarmoeder en dat zul je bij een slanker persoon eerder zien dan bij een dikker persoon om de simpelen reden dat wij daar gewoon wat meer ruimte voor hebben. ;)

De enige manier om erachter te komen of je zwanger bent is wanneer je niet ongesteld bent geworden een test te doen.

Groetjes Anita

6. Deetjuhh

Deetjuhh Lid

23 mei 2007
    63
    0
    0
    Klazienaveen
    Dat is het hem nu juist, heb al eerder een topic geopend waar stond dat de ha beweerde dat ik 2 miskramen had gehad in korte tijd, die topic heet Zo naar dokter wish me luck, daar staat een heel verhaal beschreven. heb meerdere testen gedaan etc.

7. Krullebol

Krullebol Actief lid

31 dec 2006
    386
    1
    0
    He, ik meld me ook weer eens...

Ik heb ernstig zitten zoeken naar zwangerschapskleding in grotere maten en dit is wat ik gevonden heb:

Er zijn een paar winkels die aangeven grotere maten kleding te hebben (>maat 48):
    Pregno positiemode in Borne (O)
    Maternite in Delft
    Juul & Juultje in Barneveld
    Madras in Enschede
    It's time o.a. in Apeldoorn

Verder heb ik de volgende sites gevonden:
    www.lisz.nl
    www.ingro.nl (maken het zelfs op maat!)
    www.mama2b.nl
    www.bellebelly.nl

Ondergoed heb ik vooralsnog een maat groter gekocht bij de Neckermann.

Ironisch is overigens dat er best wel veel buitenlandse sites zijn die echt gave dingen hebben in mijn maat (52-54)...maar ja, het is niet anders! Mochten mensen nog andere tips hebben, laten we elkaar vooral aanvullen!

8. Niet meer actief

Wat heb je aan buitenlandse sites gevonden dan? Ben ik nu wel nieuwsgierig naar natuurlijk :)

9. Krullebol

Krullebol Actief lid

31 dec 2006
    386
    1
    0
    Ik heb een tijdje in Amerika gewoond en daar heb je veel meer, kijk maar eens op www.lanebryant.com Die hebben sowieso al gaaf spul voor stevige dames, maar dus ook voor zwangeren. Helaas leveren zij niet in Europa...Dat geldt overigens voor veel Amerikaanse zaken helaas. Verder ook wel wat Engelse sites, die had ik gevonden via http://grote-maten-mode.boogolinks.nl

10. Niet meer actief

Nee dat meen je niet, verkoopt Lane Bryant ook positiekleding? Ik ben 2 weken geleden nog bij Lane Bryant geweest en heb niks gezien en eerlijk gezegd ook niet naar gekeken. Wel geslaagd voor gewone kleding, maar verder niet. Hmm, jammer. Dat ze niet in Europa leveren is geen probleem, heb genoeg kennissen daar om wat te regelen als t moet :D

11. Gwendolyne

Gwendolyne Fanatiek lid

13 jun 2007
    2.900
    0
    0
    hey ladies, ik ben ook aan de flinke kant en maak me soms ook best zorgen over de grootte van mijn buik.. ben nu 19 weken zwanger, maar iets zien ho maar.. zó frustrerend.. ben er best onzeker over.. maar goed, als ik jullie verhalen lees voel ik me niet meer zo alleen haha

12. xje

xje Actief lid

26 feb 2007
    157
    0
    0
    ZH
    Hey Gwendolyne! Had ik bij de 1e ook.. is het jouw 1e? Op een gegeven moment ga je het wel zien hoor!
    Nu zie je het bij mij al best goed, komt ook omdat ik nu positiekleding draag (door mijn maag lijkt mijn buik nog meer zwanger ;) ) Je bent trouwens 2 dagen eerder uitgerekend dan ik, leuk!

Ben net weer bij de vk geweest en ik ben zoooo blij dat ik dus naar een andere praktijk ben gegaan. Deze vk ik heel aardig en heeft geen probleem met mijn dikke buik, ze kan het prima voelen en doet er niet moeilijk over. Bij die andere praktijk zaten ze elke afspraak te zeuern over mijn gewicht en dat ze de baby niet konden voelen... Deze vk is gewoon veel professioneler en het is gewoon leuk om er heen te gaan!

Was nog grappig, na het luisteren naar het hartje ging ze ook bij mijn dochter van 2 het hartje laten horen, die vond dat helemaal geweldig natuurlijk (mama ook ;) )

13. Gwendolyne

Gwendolyne Fanatiek lid

13 jun 2007
    2.900
    0
    0
    Hoi xje, wat fijn te lezen dat er meer vrouwen zijn hihi.. ben zó bang dat het kindje niet goed genoeg groeit.. en ja, het is mijn eerste! Dat maakt het extra spannend! 8)

14. xje

xje Actief lid

26 feb 2007
    157
    0
    0
    ZH
    @Gwendolyne, spannend hoor en leuk! Jouw kindje groeit waarschijnlijk prima hoor! Je merkt het alleen nog niet omdat je baarmoeder nog nooit is opgerekt. Heb je binnenkort ook de 20 weken echo? En voel je al iets?

Ik voel sinds 2 weken zachte schopjes en we hebben volgende week woensdag de 20 weken echo...

Geniet maar van je zwangerschap hoor, want het is voorbij voordat je het weet! Ik heb de 1e keer teveel zorgen gemaakt en te weinig genoten en dat haal ik nu in! ;)

15. kreeftje1984

kreeftje1984 Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.510
    0
    0
    Een huisje in FRIESL
    Nou meiden ik ben weer helemaal verliefd, we heben net weer een echo gehad helaas geen fotootje meegekregen want er was iest mis met het uitprinten maar dat mag mijn pret niet bederven ik ben weer helemaal HAPPY! :D :D
    Wij hebben 2 drukke beebs, de een was aan het springen zwieren en zwaaien en de ander zwemde heerlijk in het rond...alles was dus goed!

Nu was dit mijn laatste bezoek bij de VK wij gaan nu helemaal over naar de gyn (dit was natuurlijk een extraatje vandaag) wat wel leuk is dat de verloskundige graag contact wil blijven houden en ik mag er over 6 weken weer heen gewoon even babbelen en ze geeft me altijd hele nuttige info dus daar ben ik wel ee ingenomen.

Nogmaals hier is kreeftje helemaal in de zwijmel :baby: :baby:

Nou en nu op naar 3 Juli....dan gaan we weer naar de gyn.

Liefsss

16. Niet meer actief

Hallo! Laat ik me ook weer eens melden!

Over die positie-onderbroeken, ik heb ze gewoon een maatje (of 2 nu :) ) groter gehaald, bij bijvoorbeeld Hans Textiel. Ik heb ze daar zien liggen tot maat 56-58. Gewone, simpele, degelijke onderbroeken die over mijn buik gaan. Ook heb ik ze wel eens besteld bij Neckermann, daar heb je ook grote-maten-positiemode.

Mijn gyn heeft het nooit gehad over mijn gewicht en over dedikte van buikwand. Ze kan alles gewoon goed voelen. En ondanks dat mijn placenta links voor ligt, hoorde wij thuis de hartslag met 10 weken 5 dagen, en voelde ik voor het eerst iets aan de buitenkant met precies 19 weken (aan de binnenkant met 16 weken), ondanks dat dit mijn 1e zwangerschap is. Ze zei dat dat kwam omdat ik sterke buikspieren had (ikke, die nooit aan sport doet hihihi).
    Voor de zwangerschap woog ik 128 kilo en vorige week tijdens de APK met 36 weken 1 dag woog ik 109 kilo, een verschil van 19 kilo dus.

Buik groeit goed en ik val af.

Liefs, Tanya

17. Gwendolyne

Gwendolyne Fanatiek lid

13 jun 2007
    2.900
    0
    0
    wow.. jij bent dus afgevallen tijdens je zwangerschap.. hoe dat zo? Ik val ook af hoor.. maar zo veel.. pffff

18. Niet meer actief

Ik ben vanaf 6 weken tot heden elke dag misselijk geweest en elke ochtend spugen. Ik denk dat dat ook veel gedaan heeft. Plus dat ik niet zoveel eet als ik zou moeten eten wat ze voorschrijven. Krijg het echt niet weg. Ik heb dan ook geen vreetbuien gehad tijdens de zwangerschap of ben extreem veel van iets gaan eten (ja, nu het zo warm is veel waterijsjes, maar thats it). De gyn maakt zich geen zorgen, omdat ukkie het goed doet. Hij/zij heeft lekkere bolle wangen en loopt voor op de groei. Ik vond het eerst vervelend dat ik zo bleef afvallen, schaamde me er ook een beetje voor omdat de meeste zwangeren aankomen. Nu ik weet dat ukkie het goed doet heb ik dat wel minder. Bloeddruk blijft ook elke keer prima, evenals mijn ijzergehalte en bloedwaardes (ben wel een paar keer extra geprikt voor suiker). Ik heb een foto in mijn album staan van toen ik 35 weken was, ik zal weer eens nieuwe maken van mijn buik. En op deze onderstaande foto zie je goed het verschil. Op de 2 rechterfoto's was ik 'nog maar' 12 kilo afgevallen tijdens de zwangerschap. Voordat ik zwanger was was ik al 25 kilo afgevallen, alleen maar door stress en niet door dieten ;), dus nu is er in totaal 44 kilo af en ik verwacht, nee weet wel zeker, dat als ik straks bevallen ben dat ik misschien wel onder de magische 100 kilo uitkom. (oja, vergeten te vermelden, ik ben 1.84m lang)

Liefs, Tanya

19. Krullebol

Krullebol Actief lid

31 dec 2006
    386
    1
    0
    @joldeg: ik wist het ook niet, maar zag het op hun site. Toen ik in de VS woonde was ik nog helemaal niet met kinderen bezig dus heb ik er ook nooit zo op gelet...Maar veel Amerikaanse grote warenhuizen hebben positiekleding in grotere maten bv JC Penny enzo...

20. xje

xje Actief lid

26 feb 2007
    157
    0
    0
    ZH
    @Tanya: wauw, je ziet er echt goed uit! Goed hoor... mijn beste vriendin heeft de hele zwangerschap overgegeven, zelfs in het ziekenhuis gelegen maar voor de baby maakt dat niet uit... Klinkt onaarig maar het is een parasiet, neemt wat het nodig heeft, er blijft helaas alleen voor jou niet zoveel over (maar dat vind je vast niet erg ;) )

Over de zwangerschapsonderbroeken: bij de Miss Etam hebben ze hele fijne positieonderbroeken en die vallen best groot.

Deel Deze Pagina