Druk op de blaas...of iets anders?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door kwebbelbebbel, 18 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kwebbelbebbel

18 apr 2009
    61
    0
    0
    Ben op dit moment 18 weken zwanger en moest al erg vaak plassen. Nu heb ik net het gevoel of er een bepaalde druk zit in mijn vagina. Meer het gevoel of er een propje zit wat niet naar buiten komt. Voel ik nu enkel druk op mijn blaas en heb ik daar zoveel last van of betekent dit iets anders? Misschien een rare vraag, maar voor mij is het de eerste zwangerschap en vind het wel erg raar voelen. Naar mijn idee is het niet echt mijn blaas wat ik nu voel, maar meer IN de vagina zelf. Zou dat kunnen? Herkennen jullie dit gevoel en moet ik me nu ongerust maken of niet?
    Ik hoor graag jullie ideetjes/ervaringen.

2. Maia

Maia Niet meer actief

kan het geen blaasontsteking zijn? even laten checken bij de huisarts.

3. kwebbelbebbel

18 apr 2009
    61
    0
    0
    Dat zou wellicht kunnen, maar ik heb geen pijn bij het plassen. Heb geen branderig gevoel, het doet dus niet zeer. Het voelt alleen of er iets naar beneden is gekomen in mijn vagina wat in de weg zit. Weet niet zo goed hoe ik het anders moet zeggen.

4. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Weet wel dat als je zwanger bent je baarmoeder iets lager gaat hangen. Maar of je daar last van kunt hebben...
    Zou toch even je urine naar je huisarts brengen. Bij een blaasontsteking hoef je niet altijd last van pijn bij plassen te hebben.

5. foofur1983

2 dec 2008
    58
    0
    0
    Ik heb het als ik s´ochtens moet plassen net of het eerst niet wil.
    Het is dan net of er wat voor zit.
    Moet eerst wat druk zetten en als het een keer op gang is gekomen dan is het goed.
    Ik ben gisteren op controle geweest en mijn urine was goed.

6. kwebbelbebbel

18 apr 2009
    61
    0
    0
    Misschien is het dat inderdaad en moet ik beter leren goed uit te plassen. De laatste weken is het steeds maar een beetje en blijft de drang bestaan. Ik zal er eens extra op gaan letten.
    Bedankt voor je reactie.

7. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ik heb het ook hoor en ben net zo ver als jij. ik wijt het toch aan de groter wordende baarmoeder, die dus ook meer druk geeft. Het kán helpen om te plassen met een holle rug, dan kun je beter uitplassen.

8. kwebbelbebbel

18 apr 2009
    61
    0
    0
    Dat ga ik zeker proberen! En wat leuk dat je op dezelfde dag bent uitgerekend.

9. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ik herken het! een heel apart en vervelend gevoel. Ik dacht ook aan blaasontsteking toen maar dat had ik niet (laten testen). Mijn vk wist niet precies waar het aan lag. Het kan zijn dat je baby wat laag ligt en precies op je blaas waardoor je een drukkend gevoel krijgt. Ik heb het namelijk af en toe nu ook en ik denk echt dat het je baby is.

10. mamaI

mamaI Lid

10 mrt 2009
    53
    0
    0
    Ja, ik ken het ook hoor, en ik ben 17 weken zwanger. Ik ga er gewoon goed voor zitten en zorg dat ik alles uitplas.. dit om blaasontsteking te voorkomen.

Raar trouwens, jullie zijn 23-09 uitgerekend en 18 weken en 2 dagen zwanger, ik ben 25-09 uitgerekend en 17 weken en 3 dagen zwanger... :(:

11. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    mamaI: ik ben gaandeweg iets naar voren gezet d.m.v. echo's . Maar ik houd maar gewoon de eerstberekende datum aan.

12. kwebbelbebbel

18 apr 2009
    61
    0
    0
    Het plassen helpt! Heb nu geen last meer. Bedankt voor de tip.

Oja, ben op 19 september uitgerekend.

Deel Deze Pagina