afgekolfde melk hoeveelheid??

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Amalloeloe, 13 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amalloeloe

17 jun 2012
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

mijn zoontje is nu 7 weken oud en krijgt vanaf het begin afgekolfde melk i.v.m. een zware schimmel aan mijn borsten.
    Nou is mijn vraag hoeveelheid melk jullie geven aan de baby. Op dit moment zit ik op 160cc per 5 uur. Mensen om mijn heen zeggen dat dit veel is en de tijd te lang tussen de voedingen zit. Mijn zoontje doet het op deze manier prima. Komt soms half uur eerder om te drinken, maar dan houdt ik hem even bezig en dan is het ook goed (huilt er niet om).
    Ik wil graag horen hoe jullie het doen of gedaan hebben of wat jullie mening is!

Alvast bedankt!

2. Amalloeloe

17 jun 2012
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    iemand??

3. danip

danip Niet meer actief

Ik vind het ook wel veel en ook dat er veel tijd tussen zit. Ik geef ook gekolfde melk, en dan 100 tot max 120 ( als ze na de 100 nog meer wil) ze krijgt om de 3-4 uur, maar net wanneer ze aangeeft dat ze wil. Ik zou wat meer op verzoek gaan voeden, dan komt er vanzelf ritme in hoor! Het schema is meer bedoeld voor het allereerste begin, en als richtlijn. Hier zit ze nu al op redelijk voorspelbare tijden en slaapt ze snachts steeds langer door. Als hij zelf aangeeft honger te hebben zou ik dat echt niet gaan rekken dan, ondanks dat hij niet huilt. Een baby moet ook leren aangeven wanneer hij honger heeft, en wanneer hij vol zit. Dat zou ik dus niet negeren.

Kunje niet eens met je consultatiebureau overleggen anders?

4. Bri

Bri Niet meer actief

Ik snap niet zo goed waarom je afgekolfde melk geeft.... Als je een schimmel hebt (spruw of zo?), dan komt die net zo goed mee met het kolven als wanneer je je baby aan de borst zou voeden.

Over de hoeveelheid en tijd tussen voeding kan ik niet zo veel zinnigs zeggen. Ieder kind is wat dat betreft anders. Die van mij kwamen veel vaker dan om de 5 uur, die zouden er zéér ontevreden mee zijn geweest. Maar als die van jou er wel tevreden mee is, goed plast en goed groeit, dan zal het wel goed zijn.

5. Amalloeloe

17 jun 2012
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik had in het begin een schimmel, waardoor hij flesje kreeg en aanleggen niet meer lukte. Vandaar dat ik alleen afgekolfde melk geef en hem niet live voedt. Ik wordt nog steeds behandeld voor de schimmel, want deze is nog niet over.
    Bij borstvoeding leg je je kind toch ook gewoon aan bij een schimmel, dus dit is toch hetzelfde, alleen bij mijn lukt het aanleggen jammer genoeg niet meer :(.

6. Bri

Bri Niet meer actief

Dank voor je toelichting. Ik wist niet dat het aanleggen niet meer lukte, dat stond niet in je openingspost.
    't Lijkt mij dat je kind ook moet worden behandeld, aangezien hij ook besmet raakt met die schimmel via de melk. Gebeurt dat ook?

Sorry, daar vroeg je helemaal niet naar. Heb jij het idee dat het genoeg is voor hem? Dan hoef je toch niet onzeker te worden over hoeveelheid voeding en tijd tussen de voedingen...

7. Amalloeloe

17 jun 2012
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    bedankt voor je reactie. Ik heb toevalling CB vanochtend gebeld, omdat ik toch wel erg ben gaan twijfelen en niet alleen op eigen koers wil varen.
    Ik mag max 150 geven en het liefst min 5 voedingen per etmaal. Betekend dat ik het moet gaan veranderen.
    Ik dacht dat je bij het flesje niet alleen op verzoek mag voeden, omdat bij het flesje alles wat makkelijk naar binnen gaat dan bij de borst. Bij de borst moeten ze toch wel iets meer moeite doen er raken ze sneller verzadigd.
    Ik ga om de 4 uur 120 geven nu. Ik raakte ook een beetje verwarrend vanwege het rekensom 150cc x aantal kilogram. Daardoor ben ik toch veel meer gaan geven. Hmmmm voortaan maar met CB overleggen :p.

8. Amalloeloe

17 jun 2012
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    nou mijn huisarts zegt van niet :(. Die heb ik hier vorige week nogmaals over gesproken. Ik ga denk ik maar weer terug als ik dit hoor. Mijn zoontje heeft geen spruw ofzo.
    Baal er wel ontzettend van dat het aanleggen niet meer gaat en ik niet op een natuurlijke manier borstvoeding kan geven. Heb jij ook ervaring met kolven en voeding geven of schimmel??

9. Bri

Bri Niet meer actief

Ik heb nooit schimmel gehad.
    Wel wat ervaring met kolven, maar niet zo intensief als jij (in de kraamtijd een paar dagen gekolfd + flesje gegeven omdat het aanleggen niet goed ging, daarna gelukkig wel terug aan de borst gegaan; en later op werkdagen dus 4 dagen per week kolven).

Hoe het zit met schimmels weet ik niet precies, maar ik dacht dat die zo besmettelijk kunnen zijn dat je altijd allebei behandeld moest worden. Maar ik heb er dus zelf geen ervaring mee, en ben ook geen arts of iets dergelijks. Misschien even vragen aan de lactatiekundige hier op het forum?

En misschien kun je met een lactatiekundige bij jou in de buurt, of met een vrijwilligster van LLL of VBN aan de slag om je kindje weer aan de borst te krijgen. Want dat is toch wel veel makkelijker dan dat kolven en een flesje geven...
    Ik dacht trouwens dat moedermelk uit de fles ook gewoon op verzoek mocht.

Ik vind het knap van je, dat je moedermelk blijft geven ondanks de problemen met aanleggen. En ik hoop dat het nog gaat lukken om je kindje aan de borst te krijgen!

10. Amalloeloe

17 jun 2012
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je adviezen. Ik ben hier nog niet helemaal thuis op dit forum, maar heb net gekeken en zag inderdaad dat je vragen kunt stellen aan professionals.
    Ja ik vind het wel erg zwaar want ik moet 4 x op een dag kolven en hopen dat ik genoeg melk heb. Het lukt uiteindelijk toch altijd om genoeg melk bij elkaar te krijgen, maar het zorgt vaak wel voor stress als ik zie dat ik geen hele voeding heb gekolfd.
    Ik heb dat kolven echt doorgezet en zal het nu ook blijven doen totdat er geen melk meer over is in mijn borsten hahaha.
    Ik vind het zonde als je melk produceert en dan toch ander voeding te geven. Er zijn vrouwen die er alles voor zouden doen om moedermelk te kunnen geven. Voor mij blijft het kolven een luxe probleem, ondanks ik er wel moe van wordt :).......

11. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Ik denk dat je beter iets vaker kunt kolven. Hoe vaker je kolft hoe beter de productie zal worden. Misschien tussendoor regeldagen inlassen (elke 2 uur kolven)? Toen ik naar 4 keer voeden/kolven ging merkte ik dat de productie al snel achteruit ging. Geef nu nog 1 keer per dag...

12. danip

danip Niet meer actief

Ik kolf ook vaker, na elke voeding, dus zo'n 6 of 7 keer per dag. Denk dat je dan geen probleem meer hebt qua hoeveelheid ;)

13. Amalloeloe

17 jun 2012
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thans voor jullie adviezen!!

14. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Wat een vervelend probleem zeg!!

Wellicht heb je dit ook al geprobeerd maar heb je ook al geprobeerd aan te leggen met een tepelhoedje? Dat gaat echt stukke makkelijker en wellicht dat het live voeden dan wel lukt...??

Heel veel succes!!

Deel Deze Pagina