Flink opruimen! gooi jij makkelijk dingen weg?

Discussie in 'De lounge' gestart door Marnat, 15 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Daar had ik nog niet bij stil gestaan, dat de kinderen het dan uit de vuilbak kunnen halen. Dat wil ik inderdaad ook nooit op mijn geweten hebben! Maar het is ook enorm belastend voor het milieu door het zo weg te gooien. Niet dat ik een milieufreak ben, maar het afval sorteren we wel zo goed mogelijk.

Ik heb nooit anders geweten dan dat binnen te brengen bij de apotheek. Zij verwerken dat op een speciale manier.

2. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Precies
    En ik heb bijv bij 1 soort niet meer dan 15 nodig op een jaar tijd, dus ik geeft ook altijd aan da tik niet een heel doosje wil met 50 stuks.. Vind ik a zonde van mn geld en b zonde van de medicatie omdat ik dan weer veel weg moet gooien

3. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik had ook veel druppeltjes, zoals oog- en neusdruppels die dan maar max een maand open mogen. En ook nog het poeder van op de navelstreng na de geboorte van ons dochter. Had dat er ook maar bij gedaan en was heel goed zeiden ze want dat valt ook onder medicatie.

4. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Precies lekker alles daar heen, breng gewoon 1x per jaar medicatie terug ..zonde eigenlijk he

5. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Vroeger durfde ik het ook wel eens weggooien maar nu breng ik het ook weg. Vaak valt dat niet voor want pijnstillers geraken hier echt makkelijk op.

Andere medicatie wordt hier eigenlijk zoveel mogelijk afgepast meegegeven. Wat niet afgepast wordt meegegeven is dan ook echt medicatie die je zelf ook zonder voorschrift kan kopen dus of dat raakt een keer op of gaat wel eens naar iemand.

Zo heb ik laatst een paar doosjes paracetamol meegenomen van mijn man zijn tante. Zij krijgt ze op voorschrift maar heeft nu de oplosbare omdat dat makkelijker is voor haar.
    Normaal gezien krijg ik ze ook van de dokter maar de laatste maanden schrijft hij ze niet meer voor omdat ze 1) niet veel kosten en 2) toch vrij verkrijgbaar zijn.

6. Hestia12

Hestia12 Actief lid

14 jan 2014
    292
    49
    28
    NULL
    NULL
    Toevallig een paar weken terug nog oude medicijnen bij de apotheek ingeleverd. Vroeger moest het altijd in de originele verpakking, nu moest ik juist de doosjes er af halen om bij het oud papier te doen.

Omdat jullie zo leuk schrijven over geld verdienen met dingen verkopen, heb ik wat oude boeken bij de tweedehandsboekhandel laten bekijken. Toch € 17,50 van ze gekregen voor boeken waar ik graag van af wou :D En de rest naar het goede doel. Wil het nu gewoon weg hebben.

Verder ook vier oude elektrische apparaten (die het nog wel doen, maar die wij door nieuwere vervangen hebben) en wat verzameld spul weggebracht. Toch weer een achterbak vol. Heerlijk!

7. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Da's mooi! :) Kan dat misschien ook eens doen. Moet eens kijken of er hier nog een in de buurt zit. Zou je dat gewoon bij de Slegte kunnen vragen?

De doosjes en de bijsluiters moeten wij er rond uit doen (woon in B, kan zijn dat het in NL anders is). Vroeger moesten we de medicijnen ook allemaal uitdrukken, maar nu niet meer omdat ze dan niet meer kunnen achterhalen om welke soort het gaat.

8. Hestia12

Hestia12 Actief lid

14 jan 2014
    292
    49
    28
    NULL
    NULL
    De Slegte heeft zeker een inkoopbalie ja. Even bellen van tevoren? Mochten ze beperkte inkoop-tijden hebben sta je niet voor niks met je zware tas met boeken :)

9. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Zo heel veel heb ik er niet ;) Heb op de rommelmarkt de boeken over Mars&Venus al kunnen verkopen. Heb er nu nog een paar liggen, maar er komt toch geen reactie op op internet.

10. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Zo morgen weer wat weg als de persoon komt .
    Draai er geen winst op , maar dat heb ik op de andere dingen al gedaan.
    Morgen samen verder opruimen , en beetje orderen in de nu nog rommel kamer . Manlief gaat morgen beginnen met gereedschap
    na kijken en in doos gooien voor verkoop op rommelmarkt .

We hebben voor ons zelf op mp een canvast gekocht voor op de witte houten muur voor 5 euro.
    We wilden een Effeltoren maar die is erg lastig te vinden in het groot.

11. p1982

p1982 Niet meer actief

hier 2 mensen niet gekomen en 3 die niet betalen
    baal daar van

dus verkoop gewoon weer in

vandaag een dagje niet werken, gaan met het gezin weg

weekend weer bezig met de verkoop en wat opruimen

12. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    p1982@ Balen is dat zeg , dat kunnen wij ook niet regeren of niet komen.
    Idd gewoon weer op mp zetten , mis dat je er dan meer voor krijgt .
    Hier al wel eens gebeurt , als persoon vandaag komt beuren we ook een 1 euro meer .
    Veel plezier met je gezin dit weekend .

Hier opruimen straks en bed verschonen en kleine huishoudelijke dingen.
    Volle week werken aan komende week.

13. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Weer wat verkocht kan weer wat op mp gezet worden.
    Rommel weg gegooid , veel was het niet maar weg is weg.
    Verder rommelen wat aan vandaag.

14. p1982

p1982 Niet meer actief

morgen wordt weer het nodige opgehaald. ruimt lekker op

vandaag heerlijk genoten van de meiden. samen geshopt als gezin, ergens wat gegeten. meiden weer goed verwent
    zo naar een feestje even ontspanning

morgen verder met de verkoop en opruimen van spullllen kijken wat weg kan of verkocht kan worden

15. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Het loopt hier ook nog lekker , ze bieden er mooi op los.
    Mis idd hier ook nog wat opruimen .

Hier vandaag wandelen in de sneeuw , verder zien we wel wat we doen.

Fijn dat je genoten hebt van de meiden .

16. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    MP staat hier even stil, maar ik ben nu goed op weg om een doos voor de kringloopwinkel te vullen.
    Vind het zo knap van mezelf! Ik kan dingen zo moeilijk loslaten....:)

17. p1982

p1982 Niet meer actief

2 mensen wat opgehaald
    volgende week nog 3 mensen

nu bezig om alles weer erop te zetten in diverse groepen kijken hoe het loopt.
    dan nog marktplaats

18. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Goed zo wortel! :)

Wat fijn marnat, sneeuw... Hier in Limburg voorlopig nog niks te bekennen helaas... Misschien namiddag met de bolderkar wat wandelen.

Hier loopt de verkoop ook niet meer, helaas. Maar laat alles erop staan, we zien wel. Werfkast gaat waarschijnlijk toch weer niet weg.

19. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Nijntje@ Super blij dat de sneeuw er is ben ik niet hoor .
    Maar er door heen lopen is wel heerlijk.
    Zo werken moet dicht bij werken kan lopen , dat ga ik ook doen.
    Op fiets zal ik ook stukken moeten lopen, daarom kis ik voor lopen.
    Maar als het goed is gaat de sneeuw weg.

Hier gister nog wat kwijt geraakt gratis konden ze het halen.
    Morgen komt er iemand wat halen.

20. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Hier de wasmachine en leidingen verplaatst en dan wil ik het ook netjes inrichten. Vind ik achter een schot op zolder dakpannen, kan nuttig zijn na een storm, maar wat moet je met halve dakpannen??? Toen we het huis kochten lag dit er nog in. Nou, nu liggen ze in de kliko. Ruimt ook fijn op:)

Deel Deze Pagina