Flink opruimen! gooi jij makkelijk dingen weg?

Discussie in 'De lounge' gestart door Marnat, 15 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. p1982

p1982 Niet meer actief

Zo we zijn er klaar voor. Gaan zo rijden
    Pff wat vroeg maar voor t goede doel zeggen we maar

Nijntje dikke knuffel en denk ook aan je zelf

2. p1982

p1982 Niet meer actief

T loopt als een trein oktober weer
    Al 240 euro winst

3. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Super zeg!

4. p1982

p1982 Niet meer actief

Had 11 verhuisdozen nu 5.5
    Heerlijk opgeruimd zo

5. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Dat is idd goed opgeruimd :) nu weer vullen voor oktober. ;)

6. p1982

p1982 Niet meer actief

Ja nu zeker we er vullen voor oktober maar ook in tussentijd verkopen hoor

Vd week eerst alles uitzoeken met de fotos

7. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ja dat is een hele opdracht als je veel online hebt en dan zo verkoopt. Maar ja, dat heb je er dan wel voor over.

Hier voorzichtig hoopvol. Gisterenavond zei de verpleegster toen ik belde dat ze de pijn goed onder controle hadden. Vandaag had hij enkel de pijnpomp op zijn bediening maar drukte niet vaak.
    En de eeuwige pijn in zijn been is weg... Kan wenen van blijdschap! :)

8. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    p1982: Dat ruimt op en lekker spaar centje om wat leuks mee te doen.

Nijn: klinkt goed meis hopen dat de pijn niet weer komt.
    Hier niet aan ruimen toe gekomen mis vandaag .
    We hadden de kids [ lees mijn topic]

9. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Helaas was de vreugde van korte duur. Sinds gisterennacht opnieuw tintelingen en pijn in het been :( Prof is net langs geweest en die zei dat dat goed zou komen. Is omdat het de tweede operatie op korte tijd was aan dezelfde kant. En kan ook nog zwelling zijn van de operatie (zeiden ze vorige keer ook dus dat horen we niet graag). Is gisteren wel al uit bed geweest, ben blij dat hij nog kan stappen.

Vanmorgen nog een reactie gekregen op de maxi cosi, of hij nog beschikbaar is. Maar ja, van die mailtjes krijg ik bijna elke week standaard binnen...

10. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Vanmiddag komt er iemand naar de maxi cosi kijken! :) Toch handig als je ouders naast de deur wonen. Kunnen ze hem daar ophalen want ik ben aan't werk en dan rechtstreeks door naar het ziekenhuis. Krijg er nog € 35 voor, zonder de voetenzak. Had meer gehoopt maar ja, wat we krijgen hebben we toch he. En vooral, is het thuis onder de voeten uit! :D

Net een hele bestelling voor manlief geplaatst van allemaal spullen om het leven makkelijker te maken. Hele kost maar ja, hij heeft het nodig.

11. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Hier is er 1 hoofdregel. We zijn bereid om op alles te besparen behalve onze gezondheid.
    Sommige dingen zijn duur maar je gezondheid is het waard.

Deze ochtend de badkamer en toilet schoongemaakt en tussendoor de was doen. Eerste lading hangt al lekker buiten te drogen. Zonnig en een bries dus hoop dat het goed droogt.

Straks het oud papier enzo uitzoeken want dat komen ze morgen ophalen. Toch weer wat dozen verzameld van gekochte spullen en die dan maar in het berghok gezet. Beetje druk geweest na de bevalling en die dozen konden me toen echt gestolen worden maar ben ze nu wel beu gezien.

12. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Hahaha, ja Elisje, dat van die dozen herken ik :D Hier helaas nog lang wachten op papier, pas op 26/4. Normaal elke derde maandag maar dat is paasmaandag dus verschuift het naar de zaterdag. Zal blij zijn als dat ook weer uit de berging is.

Manlief zal misschien ook nog moeten investeren in een nieuwe matras en lattenbodem, maar dat zien we nadien wel. Hij heeft een standaard lattenbodem, bij mij kan het hoofdeinde omhoog. Erg handig als je veel last hebt van allergie en in de zwangerschap ook veel plezier van gehad. Hebben dus wel het voordeel dat we niet alles moeten vervangen, want hebben alles apart.
    Maar idd, voor je gezondheid doe je die dingen he.

13. p1982

p1982 Niet meer actief

yess kinderwagen en maxi cosi verkocht weer wat meer ruimte

verder niksm aan t opruimen afgelope zondag een val op een roltrap gemaakt jongste op arm. haar weg kunnen duwen
    zelf bont en blauw en links pols en vingers zwaar gekneusd

14. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Haha p1982, allebei de maxi cosi kwijt! :) Kinderwagen hou ik voorlopig nog bij, meisje kan er nog in.
    Ai, klinkt pijnlijk... Maar goed laten rusten!

Hier is manlief sinds vanmiddag thuis. In de overtuiging dat er nog paracetamol in de kast lag, gelijk alle medicijnen nog eens nagekeken. Weer een zakje vol, gaat morgen naar de apotheek. En verpakking ligt bij karton. En zijn koffer is ook weer helemaal leeg en alles op zijn plaats. Vraag mij af waarom ik dat in het verleden steeds uitstelde :)

15. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Beterschap p1982.

Nijntje beterschap voor je man ook.

Hier weer wat meer ruimte in de berging. En alles wat mannelijk is (man, zoontjes en hond) slapen momenteel. Lekker rustig. Ben nu op mijn tempo verschillende groenten aan het klaarmaken voor de vriezer. Geen haast en een lekker glaasje wijn erbij. Moest maar lekker genieten van mijn avond zei mijn man.

Morgen leveren ze de kleerkast en ladenkast. Weet dus al wat te doen in de namiddag.

16. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Geniet van je avondje Elisje! Hoe gaat het met je baby'tje?

17. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Dank je wel nijntje.

En met Brennan gaat alles goed. Hij was klein toen hij geboren werd (2kg725, 150g minder dan grote broer Tristan) maar hij heeft het al goed ingehaald. Bij de oudste duurde het bijkomen wat langer. De eerste keer dat de vk langskwam na de bevalling (ben donderdag bevallen en vk kwam zaterdag erna) was hij al bijgekomen. Dat was goed want meestal vallen ze een beetje af en ze waren bezorgd dat hij onder de 2.5 kg zou gaan.

Ik moet maandag wel met hem naar het ziekenhuis om zijn heupjes te laten controleren. Hij heeft heel lang in stuit gelegen (had aangegeven vaginaal te willen bevallen en dat kon). Laatste moment is hij toch nog gedraaid. We kwamen in het ziekenhuis en toen de vk voelde lag hij nog in stuit. Een paar uur later ging ze inwendig voelen en toen bleek hij dus gedraaid.
    De controle is standaard bij een baby die lang in stuit heeft gelegen en ik maak me er ook geen zorgen over.

De dokter die hem gezien heeft voor we naar huis gingen zei ook dat alles er goed uitzag en beweging ging goed maar het is standaard om het op te volgen.

Verder moest mijn schoonzus zich weer bemoeien. Zeggen dat hij spruw had, volgens mij dus niet want het zat echt niet vast aan zijn tong. Mijn man belde wel gelijk de dokterspraktijk dus naar de verpleegster en hij kreeg druppels. Na een week zag het er nog hetzelfde uit en ben ik bij de dokter zelf geweest maar was geen spruw. Gewoon melkaanslag en aangezien ik voed op verzoek is het niet gek dat die aanslag tussendoor niet weggaat.

Bij de oudste had schoonzus het ook al helemaal omdat ik geen potjes gaf maar enkel zelf gekookt voedsel. Stuurde ze haar dochter langs met een boodschappentas vol met potjes en een telefoontje naar mijn man dat ze met haar dokter had gesproken en zoonlief echt wel potjes moest van de dokter. Heb alles weggegeven aan een kennis hier in de buurt waarvan ik wist dat zij wel potjes gaf.

18. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Gisteren mijn 'opbergpakket' gebracht. Was op zoek naar een ladenkast voor de kinderkamer. Kwam een pakket tegen in de aanbieding (ladenkast, kleerkast en klein ladenblok voor naast het bed) en dat dan maar gekocht. Kleerkast pik ik voorlopig in, een grote past momenteel niet in onze kamer aangezien de jongste daar nu slaapt. Dus voorlopig de kleine dan.

Gisteren nog de 2 ladenkasten in elkaar gezet, kleerkast is voor later vandaag. Eerst de ladenkasten maar eens opvullen, zal ook weer opgeruimder ogen dan want onze kamer is momenteel een verzamelplaats van dozen sinds onze vorige kleerkast het begeven heeft. En nu met de jongste komen er alleen maar meer spullen bij.

Gelukkig ontvang je geen bezoek in je slaapkamer :)

19. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Elisje: Super dat hij zo snel al terug bijkwam. En van potjesvoeding: ik heb er ook in mijn omgeving die beweren dat dat gezonder is dan vers. Maar laat zoonlief onder gewichtscontrole op 3m hebben gestaan (tot 1 jaar) en bij de ka kreeg ik te horen: potjes zoveel mogelijk beperken wegens te weinig kcal voor hem. Moest vers maken. En ook de smaken zijn niet te eten. Zoonlief heeft 4 potjes gehad, omdat we op vakantie gingen toen hij 1 was geworden. Van 2 heeft hij de helft op gegeten, de andere zijn in het geheel in de vuilbak beland... Hij at ze niet... Fruitpotjes at hij wel eens graag, maar bah bah, zo ranzig! Ons meisje heeft volgens mij nog geen enkel potje gehad.
    En je eigen moedergevoel is nog altijd het juiste he... ;)

Manlief las vanmorgen op fb: 3 mei rommelmarkt bij ons in het dorp, € 1 per meter. ;) Dus denk wel dat ik me dan ga inschrijven. Hopelijk is het ook bij ons op straat maar denk een straat verder. Heb even een mailtje gedaan.

20. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Zou leuk zijn als je op de rommelmarkt kan staan. Alles wat weer weg is is weg he. En een straat verder is nu ook niet zo erg.

Maandag in het ziekenhuis geweest dan en alles is helemaal in orde met zijn heupjes. Hoef daar dus niet meer voor te gaan.

En de potjesvoeding, tja ik zag het helemaal niet zitten. Ik weet wat ik doe in de keuken en de potjes hier sluiten niet echt aan bij mijn stijl van koken en ze wennen soms zo snel een smaak dat het moeilijk wordt om ze er nog vanaf te krijgen.
    De oudste krijgt af en toe wel eens iets dat ze op het kindermenu van een pub zetten zodat hij de smaak wel kent en toch iets eet als we daar eens zouden terechtkomen. En ook krijgt hij wel eens pasta ofzo uit blik zodat hij de smaak kent maar verder zoveel mogelijk vers hoor.

Met de jongste ga ik precies hetzelfde doen.

Kasten zijn ondertussen ook in elkaar gezet en kleren en beddengoed van de jongens liggen al netjes weg. Mijn man zijn gedeelte is ook ingeruimd, enkel nog wat dingen van mezelf dan. Maar maandag ziekenhuis en dan gisteren de jongste gaan aangeven en nog wat boodschappen doen dus is niet veel van opruimen meer gekomen. Was echt bekaf gisteravond. Nu al weer een beetje gedaan maar even pause. Nichtje komt zo langs, die wilde de oudste meenemen naar de speeltuin. Terwijl die 2 op pad zijn ga ik nog even langs de supermarkt hier en neem de jongste dan mee, hij geniet echt van een tochtje in de kinderwagen en het weer is ook weer super vandaag.
    Vanavond eten we een ovenschotel, meeste voorbereiding is al gedaan dus ik kan lekker verder de kast inruimen terwijl het eten in de oven staat.

Deel Deze Pagina