Flink opruimen! gooi jij makkelijk dingen weg?

Discussie in 'De lounge' gestart door Marnat, 15 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. p1982

p1982 Niet meer actief

ja hier probeer ik het ook zo snel mogelijk af te handelen. is het hier ook weer weg

hier ook inhaalslag aan het doen en het lukt redelijk goed
    verder bezig allemaal dingen regelen/ achter dingen aan en administratie doen

2. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Oh dat regelen moet ik nog doen. Ben de pin code van mijn ID kwijt en die heb ik nodig voor een aantal zaken ;) Heb hem ergens gelegd, maar waar oh waar...

3. p1982

p1982 Niet meer actief

hier lijstje gemaakt wat regelen/ ontvangen etc
    vergeet het anders allemaal

geeft me ook weer wat rust

4. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Hier is het vooral papierwerk regelen voor manlief (hospitalisatieverzekering, ziekte uitkering, ...). Dan weer op zoek naar premies ed waar we nu recht op hebben met dat manlief al zo lang ziek thuis zit. En nu weer alle papieren regelen en bijhouden voor de belastingen.

5. p1982

p1982 Niet meer actief

ik ben ook van alles bijhouden en regelen , doet manlief niet echt prima heb ik ook overzicht hihi

zo wordt er weer wat opgehaald mooi weg ermee, heerlijk gevoel

afgelopen zaterdag fiets voor oudste vna het geld gekocht ze moest echt een nieuwe hebben

nu verder sparen voor de slaapkamer

6. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik heb nu de laatste tijd dat alles via de rekening binnenkomt. Dat laat ik er dan gewoon opstaan. Als de kinderen dan iets nodig hebben, gaat toch van die rekening. Maar het cash geld hou ik ook nog altijd apart. Matras en lattenbodem waren vorige week in promotie, maar vond het nog wat vroeg om het nu al te bestellen voor het einde van het jaar. Zal tegen dan nog wel eens in promo komen denk ik.

Denk dat ik ook maar weer eens een lijstje ga maken. Heb net naar de gemeente gebeld, nieuwe codes voor ID zijn aangevraagd. Kost me wel € 5 maar ja, heb ze nodig...

7. p1982

p1982 Niet meer actief

als het op rekening komt blijft het er op staan zeg maar en besteden we voor kids zoals kleding luiers etc

cash gaat in aparte pot (een die niet open kan en alleen maar met blikopener en andere is geldkistje maar haal er weinig uit)

hier werken de lijstjes erg goed wat meer rust

8. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ok, geen lijstje gemaakt, maar wel mapjes. Heb alles van de hospitalisatie van december afgedrukt en in een mapje gestoken. Idem voor de hospitalisatie van april. Dan nog documenten waarmee ik naar het OCMW moet om een vermindering van de kinderopvang aan te vragen (handig die administratieve vereenvoudiging. Waardat anders de dienst voor opvanggezinnen dit rechtstreeks regelde met ons, moeten wij nu attesten opvragen via het OCMW en dan vervolgens aan de dienst bezorgen ;) ).
    Straks als ik thuiskom alle andere papieren erbij steken zodat alles bijeen zit. Maar voelt goed, dit systeempje ;)

9. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Manlief heeft kennis opgebeld of hij nog onderdelen nodig heeft van de oldtimer. De stukken die hier liggen zijn voor een van de jaren 70, de onze is van begin jaren 60. Kennis neemt aanhangwagen vol mee voor een niet mis bedrag en de kelder is wat leger.

Verder nog papierwerk aan't doen. Weten jullie toevallig of ze bij Action van die papierbinders hebben? Dan kan ik dingen beginnen opbergen in archiefdozen en de zolder op.

10. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Oh en wie zoekt die vindt... Code van mijn ID gevonden!!!!! :) Wel €5 aan mijn been want nieuwe code is aangevraagd maar ja. En
    Nog een volle spaarkaart van babyzegels van Etos gevonden. Laten de luiers nu net op zijn ;)

11. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Als je iets zoekt, moet je bij nijntje zijn :D Nog hele tijd aan die papierbinders gedacht, kast doorzocht waar ze altijd bovenop hebben gelegen en ja hoor... Gevonden! :) Dan kan ik beginnen met archiveren en verder papieren opruimen. Heb de smaak van het opruimen weer helemaal te pakken ;) Wil dit nu ook stilaan aan de kindjes leren dus mama en papa moeten het goede voorbeeld geven he ;)

12. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Jeetje wat zijn jullie flink bezig, ik moet er even niet aan denken pff.
    Marktplaats loopt ook nog niet echt , denk wachten is op vakantie geld dat dan mensen weer gaan zoeken..

13. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Zo geweldig loopt Kapaza hier ook niet hoor, had geluk dat de laatste mevrouw veel dingen wilde. Maar ik laat het er allemaal opstaan. Ooit wordt er wel eens op gereageerd ;) En moet er nog een deel opzetten, maar moet er eerst foto's van maken. Proberen om morgen even te doen, tussen het poetsen/opruimen door.
    Dat van het vakantiegeld kan wel eens goed zijn ja.

Manlief heeft gisteren wel een paar dingen omhoog geplaatst, zoals o.a. een werfkast van elektriciteit. Staat uiteindelijk ook maar in de weg in de kelder.

14. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Zo onze slaapkamer en de kinderkamer is helemaal in orde nu. Op wat kleine details na voor onze slaapkamer maar die zijn niet dringend.

En laatst er ook achter gekomen waarom we geen tv ontvangen haha. Niet dat we echt tv kijken, enkel Netflix. 2 dagen geleden stond de oudste ineens bij mij in de slaapkamer met de kabel voor de tv (we hadden die trouwens niet eens in de tv zitten omdat we toch niet kijken). Mijn man gelijk in alle staten dat hij die kabel uit de muur had getrokken en dat de draden voor zijn pc daar ook lopen). Ik bekijk die kabel en lijkt doorgesneden en ziet er wat roestig uit. Ik ben gelijk gaan kijken en het was dus buiten dat hij doorgesneden is. Waarschijnlijk steeds verder binnengekomen (is bij de vensterbank dat hij binnenkomt) doordat ik er wel eens tegen schopte bij het schoonmaken en zoontje er wel eens tegenaanreed met autootjes of treinen als hij op de vensterbank aan het spelen was.

15. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Fijn dat het weer opgeruimd is ;)

Net nog een hoop op de fb groepen gegooid. Hopelijk morgen een hoop foto's maken en ook maar online zetten.

16. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Morgenavond zou iemand langskomen om iets te kopen. Morgen maar even de zolder op om te kijken of ik de doos nog heb. Kunnen gelijk ook weer een aantal dingen naar de zolder, staan al klaar.

Heb nu moeite om de babykleren die ik bewaar op zolder te zetten. Bij zoonlief had ik dat niet... Denk dat ik ze dan voorlopig in onze kleerkast zet ofzo.

17. p1982

p1982 Niet meer actief

haha soms is het even zoeken waar het staat allemaal he

straks komt er eczeemdeskundige aan huis voor de oudste ben benieuwd.

zo lijstje wordt al mooi wat korter,

Nijntje hier heeft het ook wat moeite gekost om de kinderkleding weg te doen maar nu heb ik zoiets weg ermee

18. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Kinderkleding opruimen... haha! Wat herkenbaar!
    Ik was eindelijk zover dat ik de kleertjes van ons zoontje weg zou doen. Ik vertel aan mijn man wat ik allemaal tegen kwam. Zegt hij: 'Oh ja, in dat jasje zette hij zijn eerste stapjes". Whaaa dat moet je dan dus niet tegen mij zeggen!

Maar nu draagt ons neefje dit jasje. Ik heb het dus weg kunnen doen!:)

19. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Hahaha, Wortel :) Ik heb een aantal kleertjes van zoon en dochter, of beide, aan de kant gehouden. Heb 1 doos overgehouden met spulletjes die ik niet wegdoe. Teveel emotionele herinneringen aan. Maar bij zoonlief stond die doos vrij snel op zolder, maar nu dus al bijna 2 jaar op de gang boven... ;) De rest van de kleertjes gaan wel weg, daar heb ik minder moeite mee :)

20. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Hmmm, persoon die iets kwam afhalen is ondertussen al een uur te laat. Zal er dus maar van uit gaan dat het niks wordt zeker?

Deel Deze Pagina