Flink opruimen! gooi jij makkelijk dingen weg?

Discussie in 'De lounge' gestart door Marnat, 15 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Mooi p1982!

Wortel: Flink zo meid! :) Hier zijn mijn ouders die moeite hebben met mijn schoolspullen :D Ik heb ze niet mee verhuisd, boeken en cursussen mochten ze gewoon bij het oud papier zetten. Weet niet of ze het nu gedaan hebben of niet.
    Doet goed he, opruimen. Hier gisteren de keuken en woonkamer aangepakt. Dit in combinatie met het speelgoed dat opgeruimd is begin van de week, klinkt het hol in huis :D Maar veel zaliger gevoel!

Elisje: Moeilijk die training... Hier een zoon die dat ook niet zo zag zitten, vond het ook niet vies. Meisje daarentegen is sinds een dikke week volledig zindelijk! Wil absoluut geen luier meer aan. Gisteren zonder naar mijn sz gegaan, hele namiddag. Droog. Vanmiddag babyborrel, broekje aangedaan voor het geval dat: alles op wc gedaan. Heb 1 machine met extra onderbroekjes gehad en that's it. Dag en nacht verschil in vergelijking met zoonlief! Succes nog ;)

2. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    P1982, dat was dus een geslaagd dagje! Lekker hoor dat het zo fijn opruimt en het geld binnenstroomt.

Elisje, hier even gestopt met de zindelijkheidstraining. Zoontje is er in mijn ogen echt niet klaar voor. Ik hoor van iedereen dat ze het zelf moeten aangeven en dat het dan zo klaar is. In mei gaat hij naar school, dus we hebben nog even hier:p

Nijntje, jij hecht dus niet veel waarde aan je oude schoolspulletjes. Humor dat je ouders dat wel doen!:D

All, hier nog steeds lekker op dreef. Net wat dozen van mijn man gevonden met dingen van vroeger; heeft hij ook lekker wat uit te zoeken vanavond!
    Zoontje mikt ineens al zijn kapotte auto's in de prullenbak, dus dat ruimt ook fijn op.

3. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Nijntje nog gefeliciteerd met de tweede verjaardag van je dochtertje!

4. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Dank je wel :)

Ik ben nooit graag naar school gegaan, dus voor mij ook geen probleem om afstand te doen van mijn boeken ;) Alleen zo mijn werkjes van de kleuterklas, maar dat vind ik iets anders.

5. p1982

p1982 Niet meer actief

nijntje nog gefeliciteerd. leuke dag gehad en is ze goed verwent?

zo weer een verhuisdoos met kleding verkocht. wordt als het goed is vanmiddag opgehaald. heerlijk weg ermee
    net ook weer nieuwe dingen er op gezet
    moet ook nog heel veel kleding van me zelf passen kijken wat er weg kan en een hele stapel fotograveren en te koop zetten

we gaan vanaf morgen beginnen met onze dochter om zindelijk te worden. nu mooi vakantie en heb een boekje zindelijk in een week

6. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Gefeliciteerd nog nijntje :)

Tja zoonlief is heel koppig. Nu gaat hij in september naar de nursery hier maar zelf zag ik dat niet als een probleem als hij nog niet volledig zindelijk zou zijn. Het is maar een paar uurtjes per dag dus dan kon hij nog wel een luierbroekje aan. Maar ik word enorm gepusht door mijn omgeving. Heb al lang genoeg mijn zin mogen doen vinden hun. Zo vinden ze het maar onzin dat mijn zoon geen chocolade en snoep kreeg, nu wel maar het meeste wil hij gewoon niet en chocolade knabbelt hij een beetje aan en klaar. Of hij heeft heel lang geen brood willen eten dus kreeg hij havermoutpap. Ook dat ik zelf zijn prakje kookte vond mijn schoonzus maar niks, die stuurde haar dochter met een hoop potjes omdat mijn zoon anders niet genoeg vitamines zou binnenkrijgen. Ze had het speciaal aan haar dokter gevraagd. Gelukkig op dat gebied wel steun gekregen van mijn schoonmoeder (moeder van schoonzus).

7. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    P1982, moet je dat boekje dan voorlezen ofzo?

Elisje, het is jouw kind en jij bent zijn moeder. Mag jij lekker zelf doen wat jij denkt dat goed voor je kind is! pfff zo irritant mensen die zo pushen.

All, jaja, weer een bigshopper vol voor de kringloop! Ik blijf trots op mezelf hihi:D

8. p1982

p1982 Niet meer actief

nee er staan allemaal tips in hoe je je kind zindelijk wordt in 1 week
    bij de vorige ook gebruikt en hielp echt dus nu ook maar weer doen

grr droger kapot hopelijk kan manlief het maken anders nog op zoek naar een nieuwe droger

elisje gewoon je eigen gevoel volgen. Hier ook mensen die bemoeien met de opvoeding van de oudste maar ze weten niet wat ze "mankeerd"en dat ze even een andere aanpak nodig heeft

9. p1982

p1982 Niet meer actief

grr hebben een wespennest aan de buitenkant van het huis, kosten 75 euro gaat de winst weer

net een hele stapel van kleding van mezelf gefotografeerd. straks er op zeten.

10. p1982

p1982 Niet meer actief

en nu ook nog de droger kapot, gaat lekker 8 jaar oud. is dit normaal?

11. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    p1982: Balen, al die extra kosten... Wespen komen dit jaar veel voor, mijn ouders hebben er ook al 1 moeten laten verwijderen. Wel opletten dat ze allemaal weg zijn, bij mijn ouders zijn ze 2 of 3 keren moeten komen. Moet je wel maar 1x betalen.
    Droger, geen idee... Mijne heeft ook kuren, maar moet de filters weer eens ontkalken. Wij hebben hem 6 jaar.

12. p1982

p1982 Niet meer actief

ja we gaan ook zeker zeggen dat het goed moet en als het weer terug komt dat ze het gratis moeten verwijderen

jongste dochter gisteren hele dag droog gebleven, zo even weg en ook zonder luier

straks bellen voor monteur droger

13. p1982

p1982 Niet meer actief

zo wespennest is met bestreden. bleken hout wespen te zijn
    volgende week komen ze terug en gaan ze de randen dicht maken

voor de droger komen ze volgende week maandag tussen 10 en 12 uur

vandaag zijn weer wat spullen opgehaald, en nodige dingen er weer opgezet

14. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Spannend, zo weg zonder luier :) Ik was gisteren bij mijn vriendin: kaka daan... (in de broek natuurlijk, gelukkig heel vast dus zo in toilet kunnen doen). Vandaag zonder luier gaan zwemmen en daarna spelen in het speeltuintje: ging goed! 't is nu net de kaka nog maar voor de rest houdt ze het hier droog. En dat merk ik enorm in mijn afvalcontainer!

Fijn dat de wespen weg zijn en dat ze het komen checken. Hou het maar goed in het oog.

15. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.045
    2.913
    113
    't Gezellige Brabant
    Hoe bieden jullie kleding aan? Het gaat om kleding van mezelf wat prima in orde is, maar wat ik zelf niet meer wil dragen. Bieden jullie dit aan als pakket en maak je dan van elk stuk een foto? En wat vraag je voor bijvoorbeeld een pakket? Ik ben nooit zo dol op kleding verkopen. Het loopt nooit zo op de één of andere manier. Maar om het zomaar weg te doen vind ik ook zonde.

Van de week hadden we het plan gevat om een dressoir te kopen en daarvoor 2 andere meubels weg te doen. De één was binnen 10 minuten gereserveerd (wordt zondag opgehaald) en de ander is een dag later opgehaald. Met de opbrengst hebben we zowat de nieuwe terugverdiend :)

16. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Mooi is dat he ;) Wij hebben van de opbrengst de zwemlessen van zoonlief betaald :)

Ik heb van mezelf alleen positiekleding te koop maar heb alles apart staan. Maar verkoopt dus niet ;) :D

17. p1982

p1982 Niet meer actief

ja het zindelijk worden gaat goed. nu dag 4. en gaan gewoon weg zonder luier en neem extra kleding mee

kleding van me zelf zet ik per stuk te koop, is vooral merk en dat loopt goed

nijntje zwangerschapskleding heb ik als pakket verkocht

zwemlessen is hier ongeveer 700 euro dus dan moet er eerst heel veel verkocht worden ihi

18. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Dat is een idee, om als pakket. Ga het zeker overwegen!

Wij hebben nu €75 betaald voor 10 lessen. De meesten hebben dan nog opvolglessen nodig en die kosten €4 per les. Valt dus erg mee.

19. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Las net in een tijdschrift dat we 80% van de spullen die we hebben niet gebruiken:$

Schrok er gewoon van. Goede drive om verder op te ruimen.

(Gisteren weer 2 tassen naar de kringloop gebracht; zegt die vrouw; Ah, jij bent al vaker wat komen brengen!:p)

20. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Amai, 80% is wel veel zeg!

Deel Deze Pagina