Elisje: heb je geen vuurvaste kommen? Zo stoom ik mijn groenten in de microgolf. Een stoomkoker heb ik hier nog ergens staan maar gebruik het eigenlijk nooit. Jammer dat je zo ver woont anders konje het komen halen. Hier nog wat dingen van de kinderen online gezet. Er is wel interesse maar nog geen kopers voorlopig. Hier ook al 4 wasjes gedraaid, strijk is gedaan. Dadelijk extra wasrekje zetten want alles hangt vol. De droger ook al in gebruik.
Microgolf kan ook inderdaad als het voor de dag zelf is. Maar ik maak vaak grote hoeveelheden klaar om in te vriezen. Daarom vond ik mijn stoomkoker met 3 manden zo handig. Maar komt wel goed. Zou anders ook niet weten wat ik zou willen voor mijn verjaardag. Man zijn tante wil altijd iets voor me kopen omdat mijn man anders een deel van het geld zou uitgeven voor een of ander computerpel ofzo.
kook regelmatig ook flink in voren, erg handig jongste krijgt eten op kdv en oudste kan warm eten op bso maar moeten we wel zelf meegeven dus dat doen we dan ook nu eerst weer alles opmaken en dan weer nieuwe maken hier hangt alles ook vol en was nu in droger en ben er nog niet door heen pff
Ik vind het ook handig om toch wat dingen grijpklaar te hebben zeg maar. Het kan al eens gebeuren dat je minder tijd of zin hebt om te koken en dan is het handig dat je gewoon een portie groente uit de vriezer kan pakken. Op zo'n dagen eten we meestal ook aardappelkroketten (heb ik ook altijd in de vriezer liggen) en dan is het gewoon een kwestie van een stukje vlees te bakken. Soms een snelle jus erbij soms gewoon ketchup of mayonnaise ofzo.
Hier is manlief nog thuis dus dat voordeel heb ik met avondeten te maken. Net nog blokken van de kids online gezet. Deal met hen is dat met het geld van het verkochte speelgoed, ze een maya knuffel mogen kopen. Ze willen ze zo graag maar wil het hun niet allemaal zo geven.
nijntje zo doen we het ook hoor, als we speelgoed van ze verkopen gaat een deel in de spaarpot van ze vandaag nog 3 dingen verkocht 1 is al afspraak voor gemaakt nu de andere 2 nog even afwachten
grr mensen die wat op zouden halen zagen er toch van af hopelijk raken we het snel kwijt want vrijdag is jongste jarig en dan krijgt ze een groot poppenuhuis 2 andere reageren helemaal niet meer op mail net kastje badkamer uitgemest en schoongemaakt weer veel weg. heerlijk gevoel even
Hier ook de laatste tijd regelmatig dat ze niet komen ophalen en niks laten weten. Heel vervelend! Ik hou nu de fb groepen ook in het oog. Als iemand iets vraag probeer ik er dadelijk op te springen (als ik het heb uiteraard).
Onze oudste heeft zo'n werkbankje in plastic. Het onderste gedeelte is eigenlijk een plastic bak waar alle spullen na het spelen in opgeruimd worden. Hij heeft er heel wat van gesloopt dus net alles weggegooid maar die bak is best groot. Daar heb ik dan nu zijn boeken maar ingedaan. Die lagen nu gewoon her en der in de weg en nu zitten ze allemaal samen in een doos. Deze week stilaan verder met zijn speelgoed uit te zoeken. Hij heeft wel wat dingen met afgebroken hoekjes. Ik wil zoveel mogelijk aan de kant krijgen zodat ik ook de inbouwkast in zijn kamer onder handen kan nemen en zo wat meer plaats in zijn kamer te krijgen want het wordt zo stilaan tijd dat de jongste mee op die kamer gaat. Dan kan ik ook weer verder met onze eigen kamer. Jongste is volgende maand jarig maar ik denk dat we het voornamelijk bij kleding enzo gaan houden. Hij heeft veel speelgoed gekregen voor kerst en er is natuurlijk ook nog een berg speelgoed van onze oudste. Die eerste verjaardag heeft hij het toch nog niet zo door.
zondagmorgne komen mensen het keukentje met een deel van de kookspulletjes ophalen. nu afwachten of ze komen zomervakantie is vandaag geboekt zondag weer in huis opruimen, vandaag is de jongste jarig en morgen al het bezoek
Hier schiet ik niet op. Maandag belden van school dat de oudste niet zo lekker was. Ben hem gelijk gaan ophalen en toen ik daar aankwam lag hij te slapen. De rest van de week hem thuisgehouden en kwam amper aan het normale huishouden toe ook. Heel de tijd maar aan mij hangen, moest bij hem zitten en en en... En natuurlijk de jongste ook nog. Die was vandaag dan weer wat minder vrolijk en mijn man die was gisteren heel slecht. Virale infectie en dat in combinatie met astma dat ging niet goed. Gelukkig een vernevelaar nu en vandaag was hij niet zo benauwd meer. Wel nog veel hoesten maar goed. Zo meteen wel nog wat proberen doen. En moet nog papieren sorteren ook.
P1982: nog gefeliciteerd! En een fijn feestje vandaag! Elisje: hier ook niet veel gedaan in huis deze week. Vana dinsdag buikgriep in huis, hele korte nachten... Dus daar gaan we in het weekend proberen wat aan te doen. In de namiddag zou er iemand 10 rompers komen ophalen. Zo raakt de doos wel sneller leeg
Hier geen zin in opruimen het liefst gooi ik alles zo weg. Vandaag samen door het huis heen . Wc douche wassen wissen dweilen enz.
Ik heb heel lang moeite gehad om dingen weg te gooien.. helemaal als er emotionele waarde aan zat.. Maar op den duur bewaarde ik alles van de kids..elke tekening.. Zelfs uit mijn eigen jeugd had ik nog knuffels etc.. Ik was er op een dag ineens klaar mee.. De mooiste tekeningen bewaard, de rest weggedaan, net zoals knuffels en andere overbodige dingen.. zoals een salontafel die me aan thuis deed denken..vroeger.. zucht.. het blijft altijd moeilijk voor me, maar kan nu beter afstand doen.. Gelukkig ben ik geen hoarder .. ik denk altijd maar, het kan altijd erger..
Gefeliciteerd met je jongste p1982 Nijntje, buikgriep is niet niks. Hopelijk gaat het allemeel beter nu. Marnat je kan zo van die dagen hebben. Ik heb wel eens dat ik denk van nu koop is plastic borden en bestek! Dan lijkt het die dag wel of ik niks anders doe dan de vaat. Weggooien, ja ik vind dat ook wel moeilijk soms. Vooral als iets echt nog bruikbaar is. Mijn staafmixer bijvoorbeeld. De beker die erbij zat was gebarsten. Die heb ik weggegooid natuurlijk. Mijn man zei koop dan gelijk een nieuwe en gooi alles weg. Maar dat vind ik dan weer overdriven. Kommen en bakjes genoeg hier in huis waar ik eiwit in kan stijf kloppen dus waarom een mixer die nog perfect in orde is weggooien enkel en alleen omdat de beker stuk is? Vandaag de keukenkastjes afwassen en de ramen binnen zemen. Oudste lijkt helemaal opgeknapt, die heeft weer apenstreken
ik ga maandag maar eens een afspraak maken met de kringloop zeker omdat we ook verhuisplannen hebben.. ik wil echt niet alle troep meenemen..haha..
Robynn: Verhuizen is een goede kans om alles flink op te ruimen. Succes ermee! En ik denk ook vaak, gelukkig ben ik geen hoader als ik dan die programma's van extreme verzamelwoede kijk... Elisje: Hier de pot van de staafmixer kapot, mijn soepmixer heeft een stuk plastic kwijt waar je hem moet vastklikken, maar hij houdt vaak nog (soms schiet hij eens los) maar hij werkt eigenlijk nog prima Ook hier is hij nog in gebruik. Als er nog een stuk plastic af is gaat hij niet meer kunnen vastklikken maar voor hun werkt hij nog prima Fijn dat je oudste opgeknapt is. Hier vandaag boodschappen gedaan en vooral was. wat allemaal is blijven liggen met ziek te zijn. En alle beddegoed nog maar eens gedaan dat alle microben eruit zijn. De afspraak is jammer genoeg niet nagekomen. Laat dan toch iets weten
Dank je! word ineens wel heel echt.. de woningruil komt steeds dichterbij.. check mijn topic daarover.. heb de zenuwen haha.. Ben al flink aan het opruimen geweest!
keukentje met veel toebehoren zijn opgehaald, van de week dozen halen zodat het speelgoed erin kan wat mee moet naar de rommelmarkt. staat nu allemaal los op zolder. verder begin maken met dozen sorteren jongste is erg verwent, kamer vanmorgen anders ingedeeld . manlief is nu haar tafeltje met stoeltje in elkaar zetten vandaag wasdag, wasmachine en droger draaien overuren. vanmorgen alles wat opgevouwen kon worden al opgevouwen vanavond tijdens tv kijken strijken hihi nog een datum plannen om bij me ouders op te ruimen. kan dat ook mee naar de rommelmarkt nijntje slecht he dat ze dan niks van zich laten horen
Hier vooral was opvouwen en wegleggen vandaag. En kan weer beginnen met lades na te kijken. Ik kan mijn handschoenen nergens vinden. En ik heb ze laatst nog vastgehad. Normaal gezien trek ik niet zo snel handschoenen aan maar nu wordt het echt wel heel koud + barstjes in mijn duimen die nu door de kou telkens blijven opengaan. Niet echt handig bij aardappelen schillen ofzo. Hier nu geen mensen die dingen moeten komen ophalen ofzo maar ken het wel als mensen niet komen opdagen. De meesten hier in de schoonfamilie hebben er een handje van weg. En niet eens iets laten weten of in het ergste geval 's avonds even laten weten dat de auto kapot was... die auto is meer stuk dan dat ie rijdt.