Traag maar zeker. Nu net weer een doos samengeplakt om blik en oud papier in te doen zodat het vanavond buiten kan. Komen ze morgen ophalen. Zo meteen toch maar eens kijken om een nieuwe bak voor blik en papier te bestellen. Onze bak is een tijd terug gestolen. Kwam toen even niet uit om een nieuwe te kopen. Vroeger kreeg je gewoon een nieuwe van de gemeente als je het misdaadnummer doorgaf maar dat doen ze niet meer. Jammer want hier worden er veel gestolen. Dame in de straat haar bak is al voor de vijfde keer gestolen. Zij koopt geen nieuwe meer. Elke keer £20, komt ze nu aan 100... Maar ik kan geen dozen blijven bijtoveren dus toch maar een nieuwe bak. We doen nu wel elke keer de poort op slot en hebben een ketting en hangslot gekocht om de 2 afvalbakken aan elkaar vast te maken. Daar zullen ze niet gauw mee gaan lopen.
nijntje hier oudste ook erg gegroeid, binnenkort shoppen hier ook de glas , blik en pakken sap verzameld, morgenavond aan de weg. verder beetje opruimen, beetje afleiding, maar huis moet ook even gedaan worden oudste heeft bloed geprikt en niet heel leuk nieuws uit, vrijdag weer en week erop prikken en dan maandag 23 maart uitslag en kinderarts balen dat de bakken steeds gestolen worden, hier zetten we de bakken glas etc niet aan de weg maar in dozen van de supermarkt, had ze regelmatig kapot of zoek
Hoop dat het niet te erg is voor je oudste p1982 Ja dozen van de supermarkt doen mijn ouders ook. Alleen kan ik dat niet echt doen. Niet heel veel supermarkten hebben een dozenhoek en ik ben ook ofwel met de bus ofwel lopend, niet erg praktisch dus. Nu hebben we vaak wel dingen die we online bestellen dus gebruik die dozen en tante van mijn man heeft onlangs veel dingen gekocht waarvan ze de dozen niet wil bijhouden, dus die haal ik op (is maar een straat verder en wel doenbaar dan om lopend mee te nemen). Ondertussen ook weer wat meer plaats in 1 van de keukenkastjes. Straks helemaal als de flessen weggaan. Jongste drinkt meer en meer uit de beker en gaat steeds beter. Zijn melk krijgt hij wel nog in de fles, hij wordt humeurig als dat niet goed gaat. Lijkt op zijn vader, die is ook gek op zijn eten. Maar eens het helemaal goed gaat met de beker dan krijgt hij zijn melk ook erin. Oudste heeft lang geduurd voor die van de fles was. Die is meer van ik kan het wel maar wil het niet. Tot ik het helemaal beu wordt en zeg dat het nu maar eens moet.
nee afwachten nu en 2 spannende weken ja hier ook alleen dozen mee als ik met de auto ben. zo weer wat groots verkocht loopt lekker hihi. heerlijk gevoel zo, weg ermee vanmiddag begin maken met de administratie in ordners
P1982: oei dat is niet leuk... Waarop zijn ze aan't testen als ik vragen mag? Beetje afleiding doet dan inderdaad goed. Elisje: jeetje wat een geld voor die afvalbakken! Hier heeft meisje ook liefst melk uit de fles. Tja, ik laat ze nog even doen. Is ook even ons qualitytime momentje 's morgensvroeg Anders heb ik een huilconcert... Vanmorgen vond ik de bureau leger dan anders. Dat is echt opslagplaats geworden met veel 'rommel'. Maar vrijdag dus wat opgeruimd. Wil dit weekend nog een grote doos die er staat opruimen. En de bankafschriften. Dan kunnen die ook in archief dozen, want ik heb die afschriften vorig jaar stopgezet. En de papieren van manlief zijn bijberoep dat afgesloten is wil ik ook opgeruimd. Moeten we wel nog een tijd bijhouden maar dan is dat al weg in de bureaukasten. Maar met nu 4/5 te werken heb ik daar nog niet zoveel tijd voor Weekend is nu qualitytime voor mijn gezin. Ach, rome en parijs zijn ook niet op 1 dag gebouwd
ze is op 11 dingen getest, zoals bloedarmoede, pfeifer , hb, leukemie etc afwachten nu zo 1 heeft het opgehaald, andere weer niet verschenen grr vanmiddag en vanavond nog 1 en vrijdag nog 1 dus er zit schot in de zaak nijntje als je steeds iets doet is het toch ook goed, hier morgenavond aan de slag en dan pas zondagochtend rest ook vol.
net reactie van de persoon die niet op komen dagen is ja heb uur in de buurt gereden kon hetn iet vinden jaja
zo iemand anders het spul opgehaald van de persoon die het niet kon vinden ook weer weg vanavond nog 1 en dan vrijdag nog iemand ja het moet helaas zo lang duren is niet anders
Dat is een hele hoop p1982. Ik hoop echt dat het niet te erg gaat zijn. Sterkte meid. Persoonlijk zit ik er niet mee om de kinderen melk uit de fles te laten drinken. Jaren geleden bij kenissen die hun kinderen hebben melk uit de fles gedronken tot ze zo'n jaar of 7 waren. Al de andere dingen dronken ze uit een beker/glas (afhankelijk van leeftijd dus die beker of glas). Is ook helemaal goed gekomen. Maar mijn man vond het welletjes geweest al krijgt hij van mij af en toe nog wel melk in een fles hoor. En het gezever van de health visitor dat het niet goed is voor de tanden in verband met scheef groeien lach ik ook weg. Kind is 3, zou 2 flessen per dag uit een fles drinken en dat duurt echt niet lang. Hoeveel lopen er nog rond met een speen op die leeftijd of slapen er nog mee? Ik wil ze de kost niet geven. En dan hadden ze het ook over mondmotoriek, wel hij praat goed en heeft geen problemen met kauwen en slikken. Ik vraag me echt wel vaak af of een kind nog wel een kind mag zijn.
Speen, zoonlief was 3,5. Meisje heeft ze nog. Maar vanaf 1 jaar was het hier enkel om te slapen. P1982: En hoe loopt het? Hier vandaag met strijken weer te kleine dingen van meisje eruit gehaald, boven de kast even leeggehaald. Gelijk van alles foto's gemaakt, wilde mijn laptop geen internetverbinding maken dus met een half uur vertraging kan ik nu alles online zetten.
opruimen ligt momenteel even stil. weekend weer ja het gaat hier redelijk positief blijven en ben gewoon aan het werk (afleiding)
Hoop dat de uitslagen er snel zijn en niet te slecht zijn p1982. Hier dit weekend weer de ladenkast van de kinderen uitzoeken. Oudste heft een paar speelbroeken die nu echt wel te kort worden. En een paar van de schoolbroeken kunnen naar de speelbroeken stapel. Bij de jongste kunnen er ook weer wat truitjes en broeken uit. En ze hebben de onhandige doos met papier/blik meegenomen. Heb nog zo'n onhandige staan dus die nu maar weer vullen. Begin van de berging opruimen is ook gemaakt. 1 van de buren heeft ook aangeboden om de kapotte electrische apparaten weg te brengen, zij ging zelf ook wat wegbrengen. Lekker makkelijk want normaal spaar ik dingen op tot ik er 6 heb en dan moet ik de gemeente betalen om te komen halen. Nu was het gratis, ok, heb de buurvrouw een paasplantje gegeven En nog een leuke Ik ging de oudste ophalen van school en hij kwam aanzetten met een tekening en 3 narcissen voor moederdag. Ik had wel al advertenties gezien, maar niet zo op gelet. Blijkbaar is het hier deze zondag moederdag. Vond het wel leuk dat school er ook nog een bloemetje had bijgedaan. En hij zij 'gelukkige moederdag'. 1 van de secretaresses spreekt Nederlands en school had aan haar gevraagd om het in het Nederlands met zoon te oefenen. Echt heel attent van hen.
Wat lief Elisje, dat ze aandacht aan het Nederlands geven. Fijne moederdag alvast! Hier vanmiddag aan de administratie begonnen. Wil de bankafschriften klaar hebben vandaag. Ben ze in archiefdozen aan't doen maar moeten nog verder gesorteerd. En als ze gesorteerd zijn heb ik een doos vrij. En papier kan dan maandag mee. Doos 4 zit vol, we zijn aan doos 5 begonnen
Dank je Echt wel heel toevallig dat hier iemand Nederlandstalig in de buurt woont. Ik moet ook nog even wat papieren uitzoeken. Inkomen is veranderd, ben uit de ziektewet maar wel nog altijd thuis. Ik ben nu officieel verzorgende voor mijn man. Krijg daar een soort van loon voor maar dat zit onder het minimum dus wordt aangevuld met een uitkering. Alle voorgaande kan dus de deur uit en dat is een hele stapel. Wel overall adres en national insurancenumber afhalen en dan kan het ook weg. Hier wordt papier/blik en glas elke 2 weken opgehaald. Ene week restafval en tuinafval, de andere week papier/blik en glas. Lekker makkelijk wel.
Die ophaling is idd makkelijk! Ik neem morgen weer blik, plastic mee naar de jumbo. Is makkelijk als ik daar toch boodschappen doe. Hier is ene week gft (groente, fruit en tuinafval) en pmd (plastiek, metaal en drankkarton, maar geen zachte plastic, wel pet) en andere week restafval. Papier elke derde maandag van de maand. Heb je geen versnipperaar? Dat vind ik wel erg handig om zo van die documenten weg te doen. Zoals nu de bankbriefjes.
Nee geen papierversnipperaar. Staat nog op het lijstje om ooit eens te kopen haha. Maar valt meestal wel mee hoor met wat ik van brieven afhaal. Adres staat alleen maar op het eerste vel, dat nummer op allemaal maar stop die dingen altijd tussen de koffiedrab. Voor de rest papieren in 4 scheuren en de doos met oud papier in. Ze kunnen niks met die dingen zolang er geen naam of nummer opstaat. Bankafschriften krijgen wij niet meer, gewoon aangevinkt op de website dat we geen papieren afschriften meer wilden. Als ik dan toch eens een afschrift nodig heb dan ga ik gewoon even langs (filiaal zit in de buurt van de nursery van oudste) en dan afhankelijk van wanneer het afschrift is kan ik het zelf nog printen aan de automaat en anders printen ze het in de bank zelf even voor me af. Ze zijn hier namelijk nogal van het overdrijven met afschriften. Toen we nog papieren afschriften kregen en ik ze netjes bijhield in een map kwam ik uit op 3.5 van die hele dikke mappen... Dat vond ik toch echt overdreven (afschriften zijn hier op A4 geprint).
Hier ook veel te veel afschriften: mijn rekening, manlief zijn rekening, gezamelijke rekening, spaarrekeningen... Wij kunnen ook alles online opvragen en zo sparen we papier uit. Had het veel eerder moeten doen!
maandag 23 maart krijgen we de uitslagne van de diverse bloedonderzoeken. en dan eventueel vervolg traject donderdag is oud papier, blik , glas en pakken sap opgehaald maar we hebben alweer heel veel dus maar in de schuur gezet. oudste naar de zwemles met papa dus mama en jongste even in huis bezig (opruimen en poetsen) goed idee van de bankafschriften straks maar eens naar kijken dat we ze niet meer krijgen, hebben ook best veel rekeningen vind een papierversnipperaar erg handig, haal eerst altijd een doos bij de supermarkt en dan maar versnipperen
Kleren uitzoeken ging snel. Papieren ook alweer gedaan. Zit er nu aan te denken om de doos van de verzorgingstafel ook uit de berging te halen en dat ding uit elkaar te halen. Ik had zo'n tafel op wieltjes met badje onder het verschoongedeelte. Maar de jongste verschoon ik nu op bed sinds we een hoger bed hebben. Badje hou ik nog even maar dat kan in de badkamer. Jongste staat nog niet goed genoeg om in de douche te gaan. We hebben een wetroom dus is gelijk ook de vloer en om hem daar nu op te zetten gaat ook niet echt want dan probeert hij weg te kruipen. Krijg wel meer plaats in de slaapkamer dan en misschien ook weer het een en ander verplaatsen. Jongste slaapt nog steeds bij ons. Beetje druk geweest met andere dingen om hem al naar de kamer van zijn broer te verhuizen. Laat het nu maar zo, het is bijna paasvakantie en doe het dan wel.