Flink opruimen! gooi jij makkelijk dingen weg?

Discussie in 'De lounge' gestart door Marnat, 15 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Gister was niet de bedoeling wat te doen , maar toch iets gedaan.
    Ik kwam thuis en zei manlief wat doen we met die overtallige jassen die niet gedragen worden .
    Metten uitgezocht en weg er mee in de goudgoed zak .
    Op weg naar mijn ouders zak meteen mee genomen weg is weg.

2. Catootje80

Catootje80 Bekend lid

30 aug 2014
    711
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha nee, ik ben echt een drama met weggooien. Vooral van kleding haha. Duurt uiteindelijk wel 2 jaar voor ik dingen echt weggooi of weggeef. Eens in de zoveel tijd ruim ik altijd wel alles op en gaat er wel een beetje weg, maar het kan meer en sneller :p

3. sennavt

sennavt Actief lid

18 feb 2015
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik gooi heel makkelijk dingen weg, soms iets té makkelijk denk ik. In het verleden ben ik een aantal keer helemaal opnieuw moeten beginnen, dus aan spullen hecht ik niet zo snel.

Er staat op elke verdieping een kast waar allerhande rommel in verzameld wordt, eens in de zoveel tijd trek ik die open en ga er even flink doorheen. Meestal is daarna de kast vrijwel leeg. Ik twijfel ook niet vaak, maar áls ik twijfel dan blijft het nog even in de kast tot ik eraan uit ben.

Kleding die meer als een jaar niet gedragen is (met uitzondering van kleding zoals maatpakken van mijn man) gooi ik weg of gaat in de kledingcontainer. Van de kinderen heb ik wel het een en ander bewaard overigens.

Voor de rest gooi ik ook snel dingen weg, tenminste als het niet gemaakt kan worden. Want nieuwe dingen koop ik niet gauw, of het moet echt nodig zijn omdat het kapot is. Zo is de wasmachine al meerdere malen door mijn man gemaakt omdat ik het gewoon zonde vind om voor een paar honderd euro een nieuwe te kopen terwijl ik het kan maken voor een paar tientjes. En hij doet het nog altijd prima ;)

Mijn man daarentegen is van het bewaren, hij komt met de mooiste smoesjes om iets te bewaren. Dat kan ik later nog gebruiken hoor ik heel veel, en als ik vraag wat dan moet hij daar meestal toch wel even over nadenken haha. Daarom heeft hij zijn garage, daar bewaart hij alle zooi die ik weg wil gooien maar hij wil bewaren. Ik heb geen zin om al die troep in huis te hebben want vaak ligt het er na maanden nog. Ondertussen begint de garage dan ook aardig vol te lopen en beseft mijn man ook dat hij eens op moet ruimen.

Ik zou het ook niet anders willen dan dat ik zo ben. Ik weet precies waar alles ligt, hoef nooit langer dan 5 minuten te zoeken om iets te vinden en alles is lekker opgeruimd en overzichtelijk.

Bovendien zie ik het altijd zo; iets wat ik niet gebruik en wat hier ligt te verstoffen kan een ander goed gebruiken. Waarom dan niet iemand anders blij maken? Ik geef veel dingen weg via weggeefhoekjes op Facebook of aan vrienden en kennissen. Als ik meubels heb die enigszins versleten zijn kan ik ook altijd wel iemand vinden die het kan gebruiken, om op te knappen ofzo. Dus echt veel weggooien is er niet bij, de meeste dingen vinden een nieuw plekje.

Alleen als iets echt kapot, beschadigd (in zoverre dat het niet meer te gebruiken is) of smerig is geef ik het niet weg maar gaat het in de kliko.

4. p1982

p1982 Niet meer actief

persoon is later geweest om het op te halen
    nu weer met een andere voor 2e x afsrpaak maken grr

en morgen komt er iemand grote doos breekbaar ophalen, hoeft het niet mee naar de rommelmarkt

volgende week is de rommelmarkt voorbij ben heel benieuwd voor hoeveel verkocht maar ook hoeveel dozen mee terug

5. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Vandaag om 11u afspraak, om stipt 11u was de afspraak hier :) 2 hoeslakens en een babymutsje verkocht. De hoeslakens wist ik, het mutsje moest ik toch even zoeken ;)

6. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Na gisteren weer een dag van amper iets te doen zijn we vandaag weer bezig.

Gisterochtend om 4 uur wakker geworden met opkomende zenuwpijn, paracetamol genomen maar werkte niet. Om 5 uur pilletjes specifiek voor de zenuwpijn, werkten ook niet. Om 7 uur ibuprofen, ook niks en uit wanhoop om 9 uur dan maar tramadol geslikt.

Uiteindelijk tegen 11 uur was het wat afgenomen en rond 1 uur kon ik weer wat dingen doen zoals de was, afwas en vloer vegen.

Vandaag al een goeie inhaalslag gedaan. Alle bedden zijn verschoond, al 2 machines was gedaan, overal gestofzuigd en het hanggedeelte van mijn kleerkast opgeruimd. Boodschappen van tante weggebracht en nu straks kijken om iets lekkers te maken met de oudste. Oh ja ook weer de bezem erdoor gehaald omdat de oudste het leuk vond rond te lopen terwijl hij zijn koekje aan het verkruimelen was toen ik de deur uitwas.

Ook weer wat dingen uitgezocht in de berging die in de kliko kunnen en dingen die bij het oud papier/blik/glasbak inkunnen.

Lentegevoel iemand? :)

7. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Hier ook bezig met de lente schoonmaak, het heeft even flink stil gelegen maar de afgelopen week weer met volle moed er tegen aan..

Iedere dag pak ik een extra stukje mee wat ik uitzoek/ opruim en schoonmaak,
    tot nu toe alleen maar rotzooi niks verkoopbaars maar goed het ruimt wel op.
    Mijn man word er knettergek van hahahaah. ik stofzuig en dweil nu iedere dag. (deed ik eerst niet toen was het alleen stofzuigen en 1 a 2 x in de week dweilen. nu Iedere dag. Keuken is aangepakt, voorraadkast uitgezocht en schoongemaakt. Dus gaat wel lekker hier :)

8. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Hier is het momenteel overal wat opruimen, uitzoeken. Echte grote schoonmaak zal voor tijdens de paasvakantie zijn.
    Maar vandaag dan de linnenkast gelijk onder handen genomen omdat ik toch alle bedden ging verschonen.

Er stonden ook nog wat dingen in de berging die eigenlijk in de container konden. Gelijk nog maar 2 doosjes gepakt en beginnen vullen met oud papier en blik (had alles in tasjes in de berging gezet) Kleine dingen die ik doe maar geven toch al wat meer moed om aan de echte grote schoonmaak te beginnen.

Ook nog wat meer speelgoed uitgezocht en batterijen uit dingen gehaald waar voorlopig niet of amper mee gespeeld wordt. Oudste heeft zo zijn periodes dat hij met dingen speelt dus toch maar batterijen eruit voor ze beginnen lekken.

9. p1982

p1982 Niet meer actief

nijntje dus weer wat weg lekker he

hier doos met breekbaar opgehaald
    morgen wordt er weer wat groots opgehaald en voor 2 dingen nog wat lopen afwachten dus

nu bijna alleen maar dozen mee naar de rommelmarkt

vandaag lekker naar het strand geweest, heerlijk genoten meiden lekker in het zand gespeeld. heerlijk lente gevoel

10. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Idd weer wat weg. En wat fijn dat de grote dingen weg zijn, is makkelijker om met dozen naar de rommelmarkt te gaan he.
    Zalig, de zee! Kijk er nu al naar uit dat we over een maandje een dagje naar Zandvoort gaan. Als ik ooit een tweede verblijf kan nemen wil ik er een aan zee.

11. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Ha nijntje lekker wegdromen over een 2e verblijf... Als het er hier ooit van komt dan wordt het in de streek waar mijn ouderlijk huis stond in België.
    Strand of heuvels kunnen me gestolen worden, ik mis mijn buurt.
    Ik heb dus echt geen binding met dit land. Als er iets zou gebeuren met mijn man dan ga ik echt direct terug naar België, kinderen op school of niet.

12. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Begrijpelijk Elisje. Ik stel me GB altijd romantisch voor maar als ik dan sommige tv programma's zie snap ik je gevoel wel. Je man is een Brit he?

13. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Ja mijn man is een Brit.
    Er zijn best wel leuke plaatsen hoor maar ik zit wat meer afgelegen in een streek met weinig mogelijkheden. Dat speelt ook wel mee.
    Mijn man heeft dat trouwens zelf ook al vaak gezegd hoor dat ik echt niet hier moet blijven als hem iets overkomt.

Maar we maken er het beste van he, moet wel :)

Straks nog even was wegleggen en dan is het weer tijd om klaar te maken om de oudste naar nursery te brengen. Nog even geld afhalen dan en een paar boodschappen doen. Dan even naar huis, jongste zijn middageten geven en nog wat opruimen in de oudste zijn kamer, ik blijf er maar bezig en dan is het weer tijd om de oudste te gaan halen.

14. Fruitmoes

Fruitmoes Bekend lid

22 jun 2009
    847
    1
    18
    Wat doen jullie met dingen waarvan je eigenlijk niet weet waar het ook alweer voor dient? Bijvoorbeeld onderdelen van een machine ofzo?
    Ik ruim vandaag de kamer van mijn dochter even op. Stoffen, stofzuigen en de dweil erdoor. Gelijk even wat creatief spul de container in. En even wat knuffels weg. Ze zit toch op school. Straks ook nog naar de kledingbak, maar dat doe ik sowieso regelmatig.

15. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Ik plak eigenlijk altijd wel een etiket met hoe of wat op dingen waarvan ik het zou kunnen vergeten.
    En anders weg ermee, dan heb ik maar brute pech als ik me later weer herinner wat het was.

16. p1982

p1982 Niet meer actief

ja de dozen kun je stapelen is makkelijker voor me man die moet lopen hihi
    ik leg alles klaar etc

ja wil ook wel een huisje bij het strand maar texel is ook wel goed

pff vandaag uitslagen van de oudste, haar suikerwaarders waren niet goed, meer vezelrijk en meer suikers en vaker eten. plan wordt helemaal opgesteld. dan kortsluiten met school, bso en ouders en thuis pfff

17. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Dat wordt even wennen p1982 maar dat is dan het enige dat naar voren is gekomen? Natuurlijk niet leuk maar er was toch voor heel wat dingen getest? Misschien een beetje 'positief' dan dat er maar 1 ding naar voren is gekomen?

(sorry als het een beetje gek klinkt, ik bedoel het niet verkeerd hoor. Het is natuurlijk niet prettig dat er iets mis is.)

18. p1982

p1982 Niet meer actief

nee we zijn ook erg positief dat het dit is, had erger verwacht en hier valt mee te leven zeg maar

en ze heeft een leeftijd dat ze het wel gaat begrijpen en dat ze het zelf kan aangeven

19. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Komt wel goed, toch even een dikke knuffel want het is wel een vervelende periode geweest en zal nog even wennen worden natuurlijk.

Pfff liep hier even allemaal in het honderd. Oudste zit in een 'ik doe lekker mijn eigen zin' fase. Dus kan hem 100 keer zeggen om niet op de vensterbank te klimmen hij doet het lekker wel.

Heb ik net de jongste eten gegeven en lekker in zijn pen gezet, staat de hond te janken dus hup even naar buiten. Wil die niet terug naar binnen, uiteindelijk binnen. Oudste ligt op de vensterbank, jongste staat met een gek gezicht in zijn pen. Ja hoor doorgelekte luier. Gelukkig blijven rechtstaan. Bezig met verschonen en zie de oudste zo van de vensterbank vallen... Gelukkig niks erg maar hij blijft er nu wel vanaf.

20. p1982

p1982 Niet meer actief

ja het zal inderdaad een periode zijn van wennen maar we komen er wel uit

ze krijgt ook allemaal lieve kaartjes van collega's en dat doet haar ook wel goed

zo ben klaar voor zaterdag, kids gaan vrijdagmiddag al naar me ouders. kan ik de dozen naar beneden sjouwen. Alles in bepaalde volgorde in de auto doen
    manlief morgen wat bordjes maken op de zaak

Deel Deze Pagina