Flink opruimen! gooi jij makkelijk dingen weg?

Discussion in 'De lounge' started by Marnat, Jan 15, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ja, klopt, maandag is het koningsdag. Ik heb er niks mee hoor :p Maargoed.... Een mooie gelegenheid om van spullen af te komen hoop ik....

Ik doe ook mee aan een "verkoop-challenge" met een aantal bloggers. Dat houdt in: elke week minstens 1 advertentie op MP zetten. En als het niet is verkocht binnen deze termijn, dan breng ik het daarna naar de kringloop ;)

Ik vrees alleen dat ik binnenkort dus héél dure schoenen naar de kringloop moet brengen :$ Waren €180 en heb ze nooit gedragen (mijn trouwschoenen ) Niet omdat we niet zijn getrouwd hoor :D Maar omdat ik uiteindelijk toch andere schoenen heb gekozen...

2. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Oh ik laat het online staan. Ooit verkoopt het. Zoals laatst bellen ze voor matras ledikant, zeg dat ik ook nog een aerosleep heb liggen (lag langs bed van meisje als valpreventie) en wilden ze die ook. :) Matras 1 stond al meer dan een jaar online, aerosleep nog niet.

3. Fijn zeg!! Ja, ik heb die schoenen dus ook al 2 jaar online staan en blijkbaar wil niemand ze hebben. Ik snap er niks van, maarja :(

4. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Oh en ook nog opgeruimd: mijn lievelingssandalen :( ik had al paar dagen het gevoel dat ze elk moment uiteen konden vallen. (Heb ze 3 zomers gedragen, op uitzondering van mijn zwangerschap) Was verwonderd dat ze vorige week een hele dag plopsa coo overleefd hadden :D donderdag hele dag gevoel van blaren, stof aan de hiel stuk en zag toen een gat in de zool... Manlief heeft de knoop doorgehakt en gelijk weggegooid. Tja... Mocht nieuwe gaan kopen van hem maar heb vorig jaar al nieuwe gehaald ;)

5. Elisje

Elisje Fanatiek lid

Jun 18, 2006
    3,930
    933
    113
    Aww nijntje. Ik had het met een paar bottines. Heb ze echt wel moeten weggooien, zo lek dat ik bijna bevroren voeten kreeg.

Verder traag maar zeker schoonmaken en opruimen. Ben zo moe de laatste tijd. Man heeft ook geen vast slaappatroon maar heeft al gezegd dat ik morgen lekker mijn bedje in mag als de jongste voor zijn dutje gaat. Hij houdt dan een oogje op de oudste. Heb alvast zijn verfpotjes ver weggezet want de laatste keer dat man zou opletten is dat niet zo goed afgelopen met de verf haha.

6. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Ach wat lief Elisje, even batterijen opladen. Ik moet vroeger gaan slapen, volgende week maar aan werken...

Heb nog een paar palladiums, net nog nieuwe veters in gedaan, maar ook al een klein gaatje in het stof. Die moeten nog even mee, kan er nog geen afscheid van nemen ;) :)

7. Elisje

Elisje Fanatiek lid

Jun 18, 2006
    3,930
    933
    113
    Wat trager dan normaal maar weer bijna helemaal bijgewerkt. Enkel de was nog opvouwen en wegleggen en dan even verder met de plinten.

We hebben ze nog niet opnieuw geverfd sinds we hier wonen. Ik heb ze wel grondig schoongemaakt en dat altijd bijgehouden. Maar ik vond er te veel lagen verf opzitten en ook met bobbels en al om dan gewoon te verven. Afschrapen en schuren dus maar de tijd/zin er nog niet voor gevonden. (enkel in de kinderkamer is het wel gedaan) Nu er toch aan begonnen, maar heb geen haast.

8. p1982

p1982 Niet meer actief

eerste week ziektewet heb ik er op zitten en eerste week therapie ook, pff valt me erg tegen

wel wat dingen wat me man er op gezet had verkocht en nog wat dingen lopen

moet echt nodig beginnen fotoalbums maken, moet vanaf 2011 voor oudste en vanaf 2012 van jongste. hoop werk

jullie morgen nog plannen?

9. Elisje

Elisje Fanatiek lid

Jun 18, 2006
    3,930
    933
    113
    Hier is het morgen een normale dag, maar een leuke dag toegewenst en hopelijk ook mooi weer als je plannen buitenshuis hebt :)

10. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Hier ook een gewone werkdag voor de boeg :)

11. Happy1234

Happy1234 Bekend lid

Jun 8, 2014
    688
    0
    16
    Female
    Zelfstandig.
    Ergens in het westen
    Ik geef makkelijk weg. Helaas ben ik echt een impulsieve koper.
    En heb wel maandelijks tassen staan die ik wel weg kan doen aan vrienden / familie etc.

Duurdere aankopen zoals kleding , tassen meubilair zet ik op marktplaats

En de rest gooi ik gewoon weg

Ook heb ik nu een buurman die vaak wel dingetjes wil hebben zoals leeslampjes, kroonluchter, boeken, dvd's noem maar op haha

12. Wortel

Wortel Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    3,472
    0
    36
    Bolkje, ontrommelen:D

Hier morgen op tijd naar de rommelmarkt (zijn we mooi op tijd terug voor de volgende rommelmarkt:p). Lekker nieuw speelgoed en andere leuke dingen voor een spotprijsje scoren. Heerlijk!
    5 mei ga ik zelf op een rommelmarkt staan, dus dan gaat er hopelijk ook weer wat weg:)

13. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Hier even de speelgoedkoffer bekeken, weer iets online gezet.

Wortel: succes met koopjes scoren! :)

14. Wortel

Wortel Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    3,472
    0
    36
    Jaaaa! Wij hebben weer leuke dingen gescoord! Nog even geen idee wat we weg gaan doen, maar de oudste is helemaal blij met o.a. zijn Thomas de treinbaan!
    Op naar vanmiddag; nog een rommelmarkt ;)

15. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Thomas trein is heel leuk! Hebben ze thuis ook paar banen van.

16. Elisje

Elisje Fanatiek lid

Jun 18, 2006
    3,930
    933
    113
    Wij hadden vooral de treinen. De sprekende 'grote' en een paar kleintjes van take and play. Daar een baan voor gekocht en toen hebben we van mijn man zijn beste vriend zijn oude brio treinbaan gekregen. Daar nu wat passende Thomas treintjes voor en laatst bij lidl had ik extra treinbaan met een treintje op batterijen enzo gekocht. Hij heeft ook een shed gekregen voor kerst van mijn man zijn tante. Past allemaal op brio dus dat gaat lang meegaan. Het is niet allemaal van Thomas dus als hij Thomas niet meer leuk vindt dan gaat de treinbaan nog wel mee. Jongste broertje van die vriend van mijn man heeft er tot zijn 12e mee gespeeld.

17. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    hier niks gescoord op de rommel mark .
    morgen weer verder met opruimen .

18. Wortel

Wortel Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    3,472
    0
    36
    Elisje, dan zit ik de komende jaren dus nog wel met die baan:)

Hij heeft de houten Thomas treintjes met houten baan, nu dat plastic erbij en zaterdag krijgt hij op zijn verjaardag nog wat van Thomas voor op de Duplo baan...;)

Hier vandaag maar opruimen en hopelijk weer wat voor in de rommelmarktdozen. Ik voel dat ik vandaag veel weg wil doen, dus die kans moet ik aangrijpen:D

19. p1982

p1982 Niet meer actief

Hier een beetje aan t opruimen
    Administratie in de ordners aan t doen.

vandaag en morgen wordt er weer wat opgehaald. Weg ermee

Verder veel wassen draaien beetje achterstand pff
    Steeds maar iets doen

20. Elisje

Elisje Fanatiek lid

Jun 18, 2006
    3,930
    933
    113
    @91982 Zoals we hier zeggen, traag maar zeker. Wat vandaag niet gedaan wordt komt morgen wel.

@Wortel Die houten treinbaan zal vast nog wat jaartjes meegaan. Dat vind ik in princiepe heel goed dat je het steeds wat kan uitbreiden/aanpassen aan interesse.

Hier vandaag weer wat kleren uitzoeken van de jongste. Wat 2 weken geleden nog goed zat zit nu toch wat krap dus gelijk alles van die maat maar uit de kast en verder aanvullen met de grotere maat.

Dan kan ik ineens uitzoeken wat ik wil bijhouden en dat dan ook nog eens wassen. Als ik dingen laat liggen tot ze echt niet meer passen dan zit ik weer met een tas te klein waar nog bij moet en dat blijft maar staan. Ben dat een beetje zat dus gelijk alles van die maat eruit.
    Verder enkel het normale denk ik vandaag. Deze middag oudste naar nursery brengen dan pensioen gaan ophalen voor tante en wat boodschappen doen voor haar. Naar huis, jongste zijn eten geven, krijgt hij vandag al 's middags, gaat anders te laat worden vanavond. Dan naar tante en dan weer oudste gaan halen.
    Even oudste een boterham smeren en dan weer naar nursery, is een info avond omdat hij volgend jaar dan naar de primary school gaat. Kan maar beter gaan want ik ken niet veel van het engelse systeem.

Share This Page