Flink opruimen! gooi jij makkelijk dingen weg?

Discussion in 'De lounge' started by Marnat, Jan 15, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Elisje

Elisje Fanatiek lid

Jun 18, 2006
    3,930
    933
    113
    Pfff heb mijn ochtend niet geloof ik.
    Stofzuiger geleend van tante, wil ik stofzuigen en maakt dat ding heel wat meer lawaai dan mijn stofzuiger dus de jongste gelijk aan het krijsen. Dan maar met de keerborstel door het huis.

Jongste zijn knuffeldekentje was vies, oudste had troep gemaakt met water en de jongste daar doorheen met de babywalker en dan over zijn dekentje. Gooi het maar op kort programma in de wasmachine. Hang het even over een stoel om zo mee naar buiten te nemen maar eerst nog snel de oudste helpen met zijn treinbaan. Wil naar buiten had jongste het dekentje gegrepen en ja er weer overheen... Dekentje weer de machine in, nu wel gelijk gaan ophangen.

Badkamer. Man laat de wattenstaafjes maar overall liggen dus er netjes omheen gepoetst. Potje schoonmaken, gooit jongste het potje (wat je dus leeggooit) in het toilet dat ik even vergeten door te spoelen was.

Hond loopt al de hele ochtend te blaffen/janken en is niet van het hek weg te slaan als hij buiten is. Denk een loopse teef in de buurt.

Afstoffen. Man zijn pctafel maar meepakken want die zeurt over stof maar te beroerd om het zelf te doen want ja astma... Terwijl hij het voor we hier kwamen wonen wel perfect zelf kon. Ook weer vanalles dat hij daar laat liggen. Ook maar weer rond afgestoft. Het enige dat ik van die tafel haal zijn borden en glazen.

En nu net mijn beker koffie kunnen redden van de oudste voor hij daar mee ging klieren.

Even zitten nu hoor.

2. Wortel

Wortel Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    3,472
    0
    36
    P1982, jazeker ga ik zelf op de kleedjesmarkt staan! Maar ik sta gelukkig naast mijn zus, zodat ik zelf ook een rondje kan maken. Ben gek op rommelmarkten!

3. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    p1982: hahaha, ja je moet vaker vragen hoe de verkoop loopt :) Vanavond weer een vraag om iets te versturen, zullen even afwachten.

Elisje: poeh, wat een dag!

4. p1982

p1982 Niet meer actief

nijntje heerlijk he dat het weer loopt

hier ook 2 dingen verkocht, ruimt wel op zo en nu even weer wat dingen uppen. 1 doos al voor helft leeg

wortel waar ga je staan?

morgen gaan we kast beneden met speelgoed meiden opruimen

vandaag manlief schuur helemaal opgeruimd en ook weer een zak met spul eruit wat verkocht kan worden
    rest is al naar de stort, weer 80 kilo weg

5. Elisje

Elisje Fanatiek lid

Jun 18, 2006
    3,930
    933
    113
    Gelukkig was het vandaag wat rustiger hier :)

Ben ook weer helemaal bij met verstelwerk. Sommige dingen blijven maar liggen omdat ik er een hekel aan heb maar nu toch maar even door de zure appel gebeten :) Naaimandje ook weer netjes opgeruimd.

6. p1982

p1982 Niet meer actief

morgenvroeg even kastje douche opruimen en uitsoppen is die ook klaar

met oudste haar kledingkast even doen, dan ook weer klaar
    van jongste van de week even doen

7. p1982

p1982 Niet meer actief

Zo speelgoed beneden kast is uitgezocht veel kapot dus weg. zak voor de verkoop en zak wat boven moet blijven

nu wat puzzels nakijken of ze compleet zijn

heerlijk gevoel dit

8. Wortel

Wortel Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    3,472
    0
    36
    Argh! Er wordt flink wat regen voorspelt voor dinsdag... nu ben ik bang dat ik met al mijn spulletjes blijf zitten.... help help!

Maar met het voorjaar in mijn hoofd heb ik echt drang om op te ruimen. Ik denk dan ook dat ik de kringloopwinkel blij ga maken de komende tijd. Weg is dan ook maar weer weg.

9. p1982

p1982 Niet meer actief

Ow balen dat t dinsdag slecht weer wordt. Hier dqn maar opruimdag je hihi manlief is ook thuis

al t baby speelgoed eruit en verkopen naar. van de week weer veel foto's maken

dozen achter schot voor verkoop moet nog uitgezocht woeden en foto's maken en anders mee naar rommelmarkt 28 juni

10. Elisje

Elisje Fanatiek lid

Jun 18, 2006
    3,930
    933
    113
    Balen. Deze ochtend vroeger klaar met alles maar ik kom niet vooruit. Het regent hier dus draagt ook niet extra bij aan een goed humeur. Verder last van zowat elk gewricht aan mijn linkerkant.

Gelukkig zijn de kinderen rustig aan het spelen en kunnen ze zichzelf bezig houden. Even mezelf een extra kop koffie gunnen en dan verder met was vouwen en wegleggen. Voor de kinderen ben ik wel klaar met kleding uitzoeken. Juiste maten hangen en liggen in de kast.

Misschien dat ik nog een begin maak aan beddengoed uitzoeken. De kleinste lakentjes kunnen wel opgeborgen worden, alles ligt nu door elkaar in een doos in de inbouwkast in de kinderkamer.
    Ook het beddengoed van de oudste en ons nakijken, zit wel wat bij dat weg kan.

11. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Hier ook flink aan't regenen :(

Zo, vandaag voorraadje wasproduct bij makro ingedaan. Doorgereden naar Ikea, om dozen voor mijn hobbykamer te halen. Begint manlief ineens vanalles te nemen, mijn anti-ikea vent! :D hebben nu 2 grote kapstokken voor onze jassen op de gang, kleine kapstokken voor de kids hun jassen en boekentas. En 3 schoenkastjes. Komt allemaal aan de trap in de gang te staan. Dan is de gang netjes opgeruimd binnenkort, heerlijk!

12. Elisje

Elisje Fanatiek lid

Jun 18, 2006
    3,930
    933
    113
    Leuk nijntje :) Hal (wij hebben geen gang) moet hier ook nog steeds aangepakt worden. Het blijft een rommelhok.
    Al veel wat daar eerst stond heeft een plaatsje gekregen in de berging maar dan komt er weer wat bij dat ik daar dan maar opsla voorlopig.

Blijf echt bezig. Vond vandaag weer een pakketje met slaappakjes en nog 2 andere pakjes. Per ongeluk verkeerd weggelegd dus juiste doos uitgezocht en daarin gedaan. Pfff, kleding is een vloek hier.
    2 lades van mij ook weer netjes gelegd. En dan de oudste die tussendoor met water ging klieren. Jongste die het hoog tijd vond om te eten... Leuke namiddag. Maar er nog in geslaagd om ons bed te verschonen. Straks lekker douchen en dan later in schone pyjama een pas verschoond bed in. Kijk er naar uit.

13. p1982

p1982 Niet meer actief

nijntje dan wel een opgeruimde hal hihi

manlief gisteren alles weggestreken vandaag even opvouwen en in kasten doen
    vandaag kast jongste uitmesten . morgen kast oudste

we komen er wel

14. p1982

p1982 Niet meer actief

Zo kledingkast jongste is klaar. mooi makkelijk voor t pakken als we volgende week op vakantie gaan een week

strijk nog opvouwen en dqn genoeg gedaan

vanavond foto's maken is weer erg veel hihu

15. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Hier even balen dat strijkplank niet in de kast in de berging gaat. Staat nu op de gang maar dat gaat dus niet meer als de kastjes er staan...

Hier is de strijk ook gedaan, was hangt te wapperen buiten. Nog stofzuigen en dweilen.

P1982: leuk werkje, die foto's :) ik probeer nu per setjes te verkopen. Voorlopig werkt het nog niet maar apart ook niet :)

16. p1982

p1982 Niet meer actief

nijntje dus een andere plek voor de strijkplank vinden.

laatste was draait dan de droger nog x aan en is dat ook klaar. dam de was nog opvouwen

jq veel werk t fotograferen als t maar verkoopt hihi

17. p1982

p1982 Niet meer actief

zo kledingkast oudste is ook weer zomerproef
    1,5 verhuisdoos gaat naar zolder voor jongste

manlief sokken bak uitgezocht

lekker klusjes in huis doen

moet nog fotograveren maar komt wel

18. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Schoenkastjes staan ineen, kapstokken hangen op. Vanavond na het werk maar alles sorteren. Zoveel ordelijker nu!

Vanmiddag geld van een longsleeve op de rekening, dus dat heb ik al maar op de postbus gedaan. Van de overige dingen heb ik niks meer gehoord.

Nieuwe zomerkleren moeten hier nog de kast in.

19. p1982

p1982 Niet meer actief

zo eerste dingne heb ik op foto gezet en in doos gedaan, gewoon alweer 1 doos vol met speelgoed.

nu nog verder opruimen maar eerst spullen te koop zetten weg ermee

vanavond komt iemand weer wat ophalen

20. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Zijn ze gekomen p1982?

Hier de schoenkast gevuld. Kindjes hebben zelf hun schoentjes in de kast gezet, schatjes :) Jasjes hingen mooi op de kapstok. heb al een hoop van mij in de kasten gezet, morgen de rest terug in de doos boven in de kast. Idem met jassen. Hoop in de kast boven, aantal op de kapstok, rest is voor morgen. Alles gestofzuigd, paastak opgeruimd, nog wat klusjes in huis en nu eindelijk even zitten.

Share This Page