Flink opruimen! gooi jij makkelijk dingen weg?

Discussion in 'De lounge' started by Marnat, Jan 15, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Vanavond de schoentjes van meisje online gezet, amper 2w gedragen, nieuwprijs € 49,95. Bod van € 10, daarna na onderhandelen € 15. Manlief zegt verkopen. Had gehoopt min € 25 te krijgen, maar ze staan ondertussen net geen 2 jaar online... Zouden zaterdag erom komen.

2. p1982

p1982 Niet meer actief

nijntje herkenbaar
    hier nieuw paar schoenen van jongste nieuw gekocht 95 euro en bied er iemand 5 euro nou echt neit

vandaag rustig dagje vanmorgen therapie gehad wat pijnlijk

net 1 betaald dus kan vandaag op de post

3. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Heb het er nog eens met mijn mama over gehad en ze zegt ook, staat zo lang online, verkoop maar. Op de rommelmarkt hebben er ook veel interesse getoond maar ook nooit hoger bod dan 10€ gehad. Ach, opgeruimd!
    Die van jou kosten dan nog het dubbel van de onze...

En dan vandaag een mail van iemand die heel veel wil, zou mooi zijn! Ben ik bijna een doos aan kwijt denk ik. En ze geeft gewoon de vraagprijs. Daar calculeer ik altijd wel in dat ze willen afdingen. Zou mooi zijn! Als mijn mail nu eens wil meewerken dan kan ik haar antwoorden.

4. p1982

p1982 Niet meer actief

op een gegeven moment moet je maar denken weg ermee

ow dat zou mooi zijn als iemand zoveel wilt afnemen

ben nu bezig met een pakket maat 80 via een veiling nou dan maar weg.

5. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Schoentjes zijn opgehaald, weer wat centjes erbij! :)

Vandaag de trampoline opgezet die we gekregen hebben. Is zonder veiligheidsnet. blijkt het een gevaarte van 4m20 te zijn!! Hebben ze dan maar opgezet, foto's gemaakt en online gezet. Willen een met net maar 2m40 vinden we groot genoeg. Vermits we ze zo gekregen hebben is alles wat we ervoor zouden kunnen krijgen mooi meegenomen. En zo lang ze niet verkocht is, kunnen we nog heerlijk springen :) Al hou ik mijn hart van voor meisje want die ziet geen gevaar. Al 100x gezegd dat ze in het midden moet blijven. Zoonlief snapt het gelukkig wel.

6. Elisje

Elisje Fanatiek lid

Jun 18, 2006
    3,930
    933
    113
    Snap helemaal dat je je hart vasthoudt nijntje. Zou hier net hetzelfde zijn met de oudste.

Hier wilde ik vandaag echt wel aan de gang maar er is niks uitgekomen. Was al blij dat ik de was nog heb kunnen doen.
    Man heel laat/vroeg opgebleven met een of ander online spel dat hij met een vriend speelt. Denk dat die maar rond 5 uur is gaan slapen. Moest hem rond 8 uur wakker maken. Ik was draaierig tot en met. Oudste had ik al aangekleed, jongste zat nog in pyjama in zijn box. Man was eerst niet blij maar toen hij echt zijn ogen open had schrok hij wel want ik was lijkbleek. Bloeddruk dus maar gelukkig nu weer allemaal goed. Enkel niet veel kunnen doen dus maar dat komt morgen dan wel.

7. p1982

p1982 Niet meer actief

lekker dat de schoentjes verkocht zijn

hier nu even week rustig ivm vakantie. Daarna weer actief er mee bezig
    dan ook weer wat grote spullen uit de schuur erop zetten

hier een trampoline van 180 met net (wel aan de buitenkant rand)

8. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Gisteren ook nog de overschot pampers en nieuw pak doekjes aan een vriendin gegeven. Meisje is er toch uit, is dat ook weer uit de kast

P1982: geniet ervan!

Elisje: hopelijk voel je je alweer wat beter. En wat vandaag niet lukt is voor morgen. Nu even naar je lichaam luisteren

9. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Morgen tassen na kijken die in de auto lagen zen wat er weg kan en niet , woensdag grijze bak weer aan de straat morgen oud papier , ruimt weer mooi op zo.
    De schuur moer ook nodig opgeruimd worden .

10. Elisje

Elisje Fanatiek lid

Jun 18, 2006
    3,930
    933
    113
    Ondertussen wel weer beter. Al moet ik niet te veel hooi op mijn vork nemen want dan begint het weer te draaien. Ach moest er van komen, loop al sinds januari te stressen over inkomen. Telkens weer bewijs hiervan sturen, weer daar naar bellen en weer daar iets gaan tekenen.

En dan huishouden, kinderen, man...
    (man hoeft niks, ik moet dus overal naartoe voor hem omdat hij agorafobie heeft, extra werk en stress voor mij)

Dan gisteravond hield mijn pc er ineens mee op... gelukkig was het enkel de ssd die de geest heeft gegeven. Nu weer online op 1 van de andere 2 schijven die ik nog had zitten maar wel even bezig geweest met dingen op te slaan en dan windows + updates en nodige programma's weer te installeren.

11. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    elisje : Pas op je zelf , ik moet ook alles doen manlief mag niks .
    Hij gaat wel proberen te stofzuigen vandaag.
    Na mijn werk de was , wc douche [ als het kan schuif ik het op naar morgen ] dan ben ik vrij.

Gister wat verkocht op mp , staat nu niks meer kan weer wat op gezet worden . Alle extra s is mee genomen .

12. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Marnat: Fijn dat er weer wat verkocht is. Ik heb een 110 zoekertjes online staan... :) :)

Maar vandaag alweer 8 zoekertjes kunnen verwijderen. De mevrouw is de hele lading kleren komen halen. Dus bijna een doos minder in de verkoop, zo leuk! En mooie prijs gekregen.

Zonet in de douche meisje haar te kleine crocs grondig gepoetst, die ook online gezet. Nu nog laarsjes poetsen, kunnen die ook online. En zo blijven we bezig ;)

13. Elisje

Elisje Fanatiek lid

Jun 18, 2006
    3,930
    933
    113
    Gisteren aan tante gevraagd of ze een waterproof matrasberschermer voor ons bed kon meenemen als ze nog eens de stad inging.
    Ze is hem net komen brengen. Deze morgen maar op ons bed leggen, rug werkt niet mee vandaag.

Merk de laatste weken dat de oudste telkens een droge luier heeft 's ochtends dus gaan we nu maar zonder proberen 's nachts. Maar wilde toch eerst ook berscherming voor ons bed omdat hij 's nachts er vaak bij komt liggen. Voor zijn bed had ik er al klaarliggen.

Blij dat dit zo makkelijk gaat. Dagzindelijkheid is hier een ander paar mouwen geweest. Hij is vrij lang in luierbroekjes naar de nursery gegaan, gewoon omdat hij daar niet wilde aangeven dat hij moest plassen en hulp nodig had. Thuis ging het wel goed en droeg hij vrij snel onderbroeken. Alleen buitenshuis is dus vrij lang een beetje een probleem geweest.

Opruimen en uitsorteren is hier nu zo'n beetje gebeurd. Nu maar weer grondig schoonmaken in alle hoekjes en kiertjes en gaatjes ;) Plafonds kunnen ook een schoonmaakbeurt gebruiken en die in de keuken ook weer een laagje verf.
    Buiten de ramen en de deuren, gang waar de bergingen en achterdeur op uitkomen. Ik ga me niet vervelen de komende tijd.

14. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Zo hebben wij het ook gedaan Elisje. 2 natte luiers op 3w dan is het tijd om hem uit te laten 's nachts

Net nog een zal kleren naar de klerencontainer gedaan. Is die ook eindelijk van onze slaapkamer.

15. Elisje

Elisje Fanatiek lid

Jun 18, 2006
    3,930
    933
    113
    Hier nog wat oude computerspullen weggedaan. Moet ook nog eens het kolenhok onder handen nemen. Staat heel wat opgeslagen wat weg kan. Oud bedframe enzo. Dat gaat zaterdagavond buiten en zal zondag dan wel meegenomen worden. Op zondag rijden hier altijd oud ijzer mannen rond.

Gemeente heeft liever dat je hun belt om op te halen maar dat kost mij dan weer geld. Die mannen nemen het gratis mee. Andere dingen moet ik wel laten ophalen door de gemeente maar hier in de buurt is het zowat de gewoonte dat je het een week buiten laat staan voor je eigenlijk de gemeente belt om te komen halen (en ervoor betaalt natuurlijk)

Als je dingen een week laat staan dan wordt er heel vaak wel weer wat meegenomen en scheelt je weer in de kosten. Tenzij het natuurlijk echt allemaal helemaal onbruikbaar is, dan bel ik wel eerst voor ik het buitenzet.

16. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Ijzer als het veel is brengen we naar Maastricht. Daar brengt het dan nog iets op. Is het een prul dan geven we het mee aan oud ijzer. Rijdt hier minimaal 1 per week rond in het dorp.

17. Elisje

Elisje Fanatiek lid

Jun 18, 2006
    3,930
    933
    113
    Zelf wegbrengen zie ik niet zitten eerlijk gezegd. Ik ben afhankelijk van openbaar vervoer ;)

18. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Ja dan wordt het moeilijk natuurlijk :) Maar als we het zelf wegbrengen is het meestal wel een aanhangwagen vol ofzo. wel de moeite.

19. Elisje

Elisje Fanatiek lid

Jun 18, 2006
    3,930
    933
    113
    Ja dat kan inderdaad wel de moeite zijn dan :) Ben nu op de boodschappen aan het wachten die ik besteld heb. Bij deze supermarket moet je altijd wel betalen voor het leveren maar prijzen varieren wel met het tijdsslot en andere factoren. Nu was er voor vandaag een slot tussen 7 en 9 voor 50 pence. Ja dan ga ik geen pond betalen om het vroeger in huis te hebben. Zit niks tussen dat ik hoogdringend nodig heb.

Vandaag de radiatoren schoongemaakt. Die in de kinderkamer ga ik elke week wel over met een doekje (en de muur daar ook) aangezien de oudste erop los knoeit met water en sap en koekjes... Morgen de deuren in huis maar weer eens doen, ik zie weer hondenpootjes.

20. Wortel

Wortel Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    3,472
    0
    36
    Het opruimen wordt nu het voorjaar is ook schoonmaken lees ik!:)

Manlief heeft eindelijk ook mijn opruim en opknap drive gekregen! Ik heb nu een mooi wasmeubel op zolder, maar ja, dan begin je met een plint verven en kan gelijk alles geverfd worden. We wonen hier nu 6 jaar en eigenlijk moet alles binnen weer een likje verf.
    Maar als je een kwast pakt, bedenk je jezelf dat de schuur ook opgeruimd kan worden.... Gelukkig ruimen we zo ook lekker wat op! Ik ga ook wat tassen vullen voor de kringloop. Heb gewoon even geen zin om alles op te slaan. Heb de laatste tijd leuk verkocht en ben het nu even beu. Weg met die spullen!

Share This Page