Flink opruimen! gooi jij makkelijk dingen weg?

Discussie in 'De lounge' gestart door Marnat, 15 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Lekker bezig meiden .
    Hier moet de schuur ook nog steeds meeste moet naar grofvuil .
    Net weer papier gesnipt vuilnis weg .
    Mis weekend nog wat op mp en of schuur opruimen deel .
    Kleding moet ik ook nog na kijken + zomer weer in de kast doen .
    Maar voor nu geen puf meer , zo alleen nog sporten .

2. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Kids zaten in bad daarstraks en ik heb ondertussen de kast op de badkamer verder opgeruimd. Mijn schap is volledig opgeruimd, bij manlief moet ik nog 1 mandje vullen. Hoop zooi weggedaan. Een wasmand vol om uit te sorteren.

3. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Oh maar dat uitsorteren zoals jij het noemt; daar loop ik altijd op vast. Wat moet je met die kleine dingetjes die niet echt een vaste plek hebben... Ik heb op iedere verdieping wel meerdere van deze mandjes/doosjes staan. En het enige wat ik ermee doe is verplaatsen:)

4. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Hier vorige week de badkamer gedaan. Nu heb ik niet veel in de badkamer zelf maar toch het een en ander weggegooid. Had 2 flesjes staan voor mijn haar, eentje dat je haar zou beschermen als je een stijltang gebruikt en eentje voor glans.

Nu had ik die flesjes al heel lang staan maar heb ze misschien 2 keer gebruikt. Weg ermee dan, dan is er wat meer plaats op het vensterbankje want nu zitten we alle 4 met tanderborstel en beker. Had ook nog een bodylotion staan die ik niet lekker vind smeren dus ook maar weggegooid.

Ik moet ook eens kijken om iets van wasmanden voor de was te kopen. Tot nu toe gooide ik alles onder de verschonings/badtafel en nog een extra stoffen waszak die in onze slaapkamer stond.

Jongste schopt nu te veel rond dus badtafel gebruik ik niet meer en verschonen kan nu makkelijk op ons bed (sinds we een hoger bed hebben). Badje is wel nog in gebruik maar de frame zeg maar zou ik al wel kunnen opbergen. Maakt weer wat meer ruimte in de slaapkamer.

5. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik maak tegenwoordig van mijn hart een steen... Kan niet alles blijven bijhouden. En als het mij niet lukt, helpt manlief me af en toe :) Wasmand is leeg ;)

Elisje: Wij hebben simpele wasmanden van bij blokker. 2 kleuren. Een voor de bleke en witte was, andere voor de donkere was. Zoonlief weet al aardig goed waar hij welke kleren in moet doen. Is makkelijk zo. Alleen manlief is een ander paar mouwen... En het idee van de 2 kleuren wasmanden kwam van hem... ;) Mannen! :D

6. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    En weet je wat nog het strafste is? Heb 2 paar prachtige oorbellen gevonden die ik niet wist dat ik had! :D Heb die vorig jaar op een demo gekocht en in de kast op de badkamer gelegd. Nog mooi ingepakt :) Toch handig, zo af en toe je kast opruimen :) Heb nu al mijn juwelen in het doosje van zoonlief gelegd, gekregen met moederdag vorig jaar en heb het een mooi plekje gegeven in de badkamer.

7. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Ja typisch he voor mannen. Ze komen aan met een goed sorteer idee maar bakken er zelf niks van.
    Ga hier voor iets op pootjes aangezien onze badkamer een wetroom is. En ikzelf en ook als ik de kinderen douche/bad geef (jongste heeft nog het badje aangezien hij nog niet heel de tijd staat) slagen er altijd in om het water binnen de douche te houden maar man heeft het altijd overal. Dus ik wil geen bak/mand die volledig op de vloer staat ivm schimmelvorming.

8. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Hier beetje bij beetje aan het opruimen , kleding wat kapot is weg er mee , de rest moet nog .
    Ben druk geweest het weekend mijn zus ondersteund bij de kids zodat zij met dak en dak terras bezig konden . die zijn druk aan het verbouwen .
    Was neem ik mee om te drogen en als het moet te strijken .

9. p1982

p1982 Niet meer actief

hoihoi

weer terug van een week vakantie, heerlijk genoten. Geen verplichtingen

vanaf morgen weer steeds wat opruimen en in dozen doen voor de rommelmarkt

gemeente hier slaat echt door met verminderen afval
    nu kun je kiezen grote of grote restafval en iedere 2 weken wordt dan eventueel de container geleegd als je het aan de weg zet . Wij zetten het 1x per 6 weken aan de weg. Nu gaan ze naar 1x per 4 weken help hoe doen

verder konden we in 2014 nog 1000 kilo gratis storten, dit jaar nog 300 kilo en volgend jaar nog maar 50 kilo
    kringloop neemt bijna niks meer aan

We hebben nu een grote container voor plastic en wordt 1x per 4 weken geleegd en dan zit die ook echt vol en vaak aanstampen, nee nu moet ook de pakken sap en blik er bij in

10. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Hier word ook om de 4 week grijze bak [afval] opgehaald geen problemen mee . en ik doe papier in dozen en dat word ook om de vier week voor de deur weg gehaald.
    Gooi dus ook echt geen papier in de grijze zak.

11. p1982

p1982 Niet meer actief

nee papier doe ik ook al in een bak en later in een doos. dit wordt 1x per 2 weken opgehaald samen met glas, blik en pakken sap.
    als je ziet hoeveel dit al is.

Dit willen ze dan ook naar 1x per 4 weken doen

ze gaan er maar van uit dat je een grote berging hebt waar je alles kunt sorteren

glas kan ik naar de glasbak brengen scheelt weer een doos in de schuur.

grijze dan maar 1x per 8 weken aan de weg en nog beter scheiden

12. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    blikken en pakken gewoon in grijze zak .
    Ik haal overal waar papier om zit er en stop dat in de doos en breng het naar beneden .
    We hebben alleen een grijze bak in de schuur .
    Groene bak hebben ze weg genomen hier omdat het niet meer gescheiden word .
    Eten s resten gaan dus in de grijze afvalzak.

13. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Gek toch hoe het zit met afvalophaling overal! Wij mogen elke 2w onze grijze container buiten zetten, wij zitten vaak om de 8 tot 10w. Sorteren wel goed en kindjes zijn allebei uit de luiers. Dat scheelt ;)
    Wij hebben zakken voor blik, drankkartons en plastic flessen. Maar die neem ik al een hele tijd mee naar de jumbo, naar de containers daar, dus dat scheelt mij nog meer in afvalophaling. Papier is 1x per maand, was vandaag.

14. p1982

p1982 Niet meer actief

groene hebben we ook nog en wordt tot nu toe 1x per 2 weken geleegd. Hebben we ook wel nodig ivm tuin

hier geen zakken voor de aparte dingen, zelf boxen in de schuur staan maar ze zijn er niet echt voorzichtig mee dus vind het zonde om het dan aan de weg te zetten dus ik zorg altijd voor kartonnen dozen van de supermarkt

vandaag wasdag en wat dingen opruimen, steeds iets

15. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Groene container is de andere week van de grijze. Vind het systeem hier nog niet zo slecht eigenlijk.

Gisteren ook nog wat kleine dingen opgeruimd. De lege inktpatronen van de printer, 4 stuks, mee naar school gegeven. Daar zamelen ze die in.
    Lege eierdoosjes uit de kast gehaald en aan mijn papa meegegeven.
    De zandschelp buiten leeg gemaakt was gescheurd en begonnen algen in te groeien en hond ging er altijd aan drinken. Die moet nu alleen nog naar het containerpark, misschien vrijdag gaan doen.

16. p1982

p1982 Niet meer actief

net weer wat verkocht, wachten tot geld op bankrekening staat en dan versturen
    andere heb ik het geld van ontvangen dus in orde gemaakt en straks even in brievenbus doen

was is gesorteerd, allemaal stapels op zolder en dan kan ik het zo erin doen, net zo makkelijk

boven is alles opgeruimd, manlief alleen nog even stofzuigen , vind ik nog zwaar met me pols

17. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Was ligt hier ook weer 2 manden klaar. En einde van de week de lakens. Dus hopen dat het weer wat beter wordt... Weiger nu de droogkast te gebruiken in de lente en zomer...

18. p1982

p1982 Niet meer actief

hier gaat zowel in winter als zomer spullen in de droger
    heb een drooghok op zolder en in tuin niet echt plek voor een droogmolen neer te zetten en dan ook het gesleep naar beneden

zo weer een doos vol met papier vol. Even nieuwe dozen halen want er komt nog veel meer bij.

19. p1982

p1982 Niet meer actief

na week vakantie toch aardig wat was nu , alles wat in droger kan hup er in scheelt weer in ophangen
    vanavond alles maar weer opvouwen en in kasten doen, is het ook weg en dan van de week strijken als de rest droog is

hoe gaat de verkoop bij iedereen?

20. p1982

p1982 Niet meer actief

hier uurtje geleden wat te koop gezet en nu al verkocht, (meer voor dat we er voor betaald hebben) wordt als het goed is vanavond op gehaald

heerlijk gevoel weg ermee

Deel Deze Pagina