Flink opruimen! gooi jij makkelijk dingen weg?

Discussie in 'De lounge' gestart door Marnat, 15 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Dat is wel leuk p1982. Hier zo meteen alles verzamelen van glas, papier en plastic. Dat wordt morgen opgehaald dus alles al klaarzetten zodat ik het later alleen nog buiten de poort moet zetten.

Keukenkastje waar de frituurpot staat ook even onder handen genomen en heb zelfs nog plaats over nu. Misschien kan die juicer erin want ik vind het wel wat te vol op het aanrecht met dat ding erbij.
    We gebruiken de juicer wel maar niet elke dag dus kan die tussendoor maar in de kast.

2. p1982

p1982 Niet meer actief

en spul is opgehaald

heerlijk opruimen dus

hier mogen we de avond van te voren al alles aan de weg zetten, morgen is bij ons weer papier, blik, glas, kartonnen pakken aan de beurt

3. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Ik zet ook alles 's avonds buiten hoor, maar pas later op de avond. Maar bijvoorbeeld de bak met glas staat in de berging, daar kan de oudste niet binnen geraken. Hij is soms zo snel en glipt zo ergens langs. Zou niet willen dat hij een fles of bokaal te pakken krijgt, rondrent en dan ermee valt.

Dus verzamel alles gewoon nu al (regent toch dus oudste gaat niet meer buiten spleen) en dan hoef ik dat later niet meer te doen. Gewoon alles aan de straatkant zetten.

Wordt hier elke 2 weken opgehaald en deze week heb ik niet zoveel papier en plastic. Dus klein doosje in de bak met glas gezet dan hoef ik maar 1 keer te lopen.

4. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Verkoop staat even stil nieuw spul moet nog op mp .
    Nog geen tijd voor gehad .
    Vandaag was gevouwen stofzuigen beetje op geruimd schuur weer gevuld met troep.
    Als er tijd is gaan we troep weg brengen naar grofvuil.
    Morgen krijg ik was goed van mijn zusje ze krijgt het niet droog met dit weer .
    Hier vandaag spontaan hoeslakens uit de kast gerold , na ik bedden goed gepakt had .
    Dat word morgen beter in de kast stoppen zo blijf je bezig .

5. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Hier staat het ook alweer een week stil met verkoop. We zien wel.

Wij zetten meestal ook altijd de avond van tevoren alles aan de straat. Tijdje geleden kwam de vuilkar tussen 6 en 7u, nu meestal niet voor 9u. Maar liever alles op tijd buiten dan extra ermee blijven zitten ;)

6. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Hier de dag zelf bak buiten anders kans op boete .

7. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Dacht vanaf 20u avond ervoor dat ze toestaan, maar bijv. aan de school staat het van vrijdag buiten en zeggen ze ook niks van. Maar wij wachten wel tot na 20u.

8. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Hier zeggen ze ook de dag zelf geloof ik maar iedereen zet eigenlijk de avond ervoor alles al buiten. Ik doe meestal ook na 20u, alleen in de winter durf ik wel eens wat vroeger buiten te zetten.
    Maar zolang je geen doorgang belemmert zeggen ze er niks over als je het de avond ervoor al buiten zet. Wij hebben hier nog een strookje voor we eigenlijk op het pad zijn dat langs de woningen loopt en ik zet daar alles neer. Staat voor niemand in de weg dan.

9. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Wij hebben geen stoep voor het huis, maar zetten alles tegen onze trap op. Moest er iemand doorwillen, kan dat steeds. Paar huizen verder zetten ze wel de stoep in de breedte toe, maar niemand maakt er een probleem van eigenlijk. Is eigenlijk ook alleen met papier, want containers staan altijd tegen de muurtjes op

10. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Ik begin weer plaats in de berging te krijgen. Geraak stilaan van de kleine doosjes af en net stond de buurvrouw voor de deur of ik nog wat had voor het containerpark.

Deze middag ga ik denk ik het onkruid maar eens aanpakken. Wilde het gisteren doen maar weer sloeg ineens om. We hadden zelfs hagel.

11. p1982

p1982 Niet meer actief

manlief vanavond papier, blik, glas en pakken sap aan de weg zetten is er weer even ruimte in de schuur

van de week met de boodschappen doen maar even de flessen en leeg kratje bier meenemen, ook weer ruimte in de schuur

1 van de 2 mensen heeft betaald dus net in orde gemaakt kan het morgen op de post

12. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    bedden goed beter in de kast doen niet aan toe gekomen.
    Morgen na hele werk dag maar even doen + was van mijn zusje vouwen .
    Of de droger moet zo klaar zijn dan kan het zo nog .
    En verder papier snipperen .

13. p1982

p1982 Niet meer actief

Hier t beddengoed weekend even nakijken

zondagmorgen denk ik verder met opruimen alles fotograferen in juiste dozen doen

vanavond eerst met oudste de eind avond vd vierdaagse lopen met school

14. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Wat houdt die vierdaagse eigenlijk in? Lees er zoveel van op fb maar geen idee wat het precies is :)

Hier weer interesse in een stuk. Donderdag mail, niets meer gehoord, vandaag van iemand anders bericht. Even afwachten...

15. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    We hebben een tijd gegeven voor ons zelf wat betreft schuur opruimen .
    Voor 20 juli is die opruimt en naar grofvuil gebracht de troep.

16. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Nijntje, je bedoelt waarschijnlijk de Avondervierdaagse. Dit is 4 avonden achter elkaar een zelfde afstand wandelen. Vaak kun je kiezen uit 5 of 10 km per avond.

Marnat, heerlijk als je jezelf aan zo'n planning kan houden ;)

Hier kan ik a.s. zaterdag deelnemen aan een rommelmarkt! :) Ben erg blij, omdat de vorige is afgelast en ik dus me dozen vol spul zit. Even horen of mijn zus ook meegaat.

17. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Wortel: ah ok, bedankt! :) Is het dan ook voor een goed doel ofzo? Zo'n soort sponsorloop?
    Leuk dat je toch naar een rommelmarkt kan!

Hier nog 2 nieuwe tutjes van meisje in de kast gevonden. Moest snel stoppen met tutten van de tandarts (verhaal zie topic wwjk). Vanochtend te koop gezet en normaal komen ze ze morgen ophalen. Ging snel :)

18. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Ah nijntje hoop dat het niet te veel gedoe gaat geven voor je dochter en dat haar tandjes snel in orde komen.

Hier heb ik eigenlijk nooit een tut gegeven. Heel bewust gedaan om het gedoe en gezeur om ze ervan af te krijgen te vermijden. Ze hadden altijd wel een doekje ofzo om aan te sabbelen.

Ze moeten al zoveel. Van fles naar beker, zindelijk worden, vaster voedsel... En hier hamert de health visitor er elke keer weer op hoe belangrijk de stappen zijn want de regering... Ja juist als die haar zeggen om van een brug te springen gaat ze het ook doen dan? Eentje zei omdat de oudste net met een fles zat toen ze voor de jongste kwam dat die fles echt de deur uit moest want het was slecht voor zijn tanden. Mooi niet, oudste dronk toen uit de fles, beetje band met zijn broertje en komaan, die had zijn fles leeg binnen de 10 minuten. Echt niet zo erg als dat ik hier soms 5 jarigen nog met een tut in hun mond zie lopen en moeder ook zegt dat ze daar nog een hele nacht mee slapen.

19. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ze moeten idd veel op korte tijd. Een goeie maand geleden zonder pamper beginnen slapen, nu tutje... Maar ben blij dat het zo goed gaat. Tandarts heeft het haar goed uitgelegd op haar niveau. Heb er wel medelijden mee... Maar het is echt het beste voor haar.
    Heb haar vanmorgen gezegd dat ze haar flesje 's morgens nog krijgt ;) Dat lijkt me toch geen kwaad te kunnen.

20. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Wortel: Dat moet in praktijk nog blijken he . hihi .
    Succes met rommel verkopen .

Deel Deze Pagina