Flink opruimen! gooi jij makkelijk dingen weg?

Discussie in 'De lounge' gestart door Marnat, 15 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. p1982

p1982 Niet meer actief

wortel succes met verkopen, heb je veel?

hier bezig om alles goed in de dozen te doen en eventueel al te fotograveren, met oudste zondag 28 juni op rommelmarkt staan

verkoop ligt nu een beetje stil deze week er maar weer mee bezig

2. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Hier even op een laag pitje. Jongste is wat mobieler, loopt nu bijna en de oudste heeft een week vrij. Handen vol dus :)

3. p1982

p1982 Niet meer actief

manlief naar de voetbal zo en ik met de meiden een rustig middag

na de voetbal gaan we even kijken naar caravans

4. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Nijntje, de avondvierdaagse loop je voor jezelf ;) Een enkele keer wordt er een wel een goed doel aangekoppeld.

Mijn zus gaat mee naar de rommelmarkt! Ik heb zo'n 4 dozen en wat grote dingen die niet in een doos passen. We hebben samen een stoepje van 6 meter breed waarop we mogen verkopen.

Vandaag de schuur opgeruimd. ZALIG! Lekker wat weg kunnen gooien, weg mogen geven en vooral veel weer even netjes neerzetten op de goede plek.

Ik wil nu een bordje maken met; 'Opruimen kost minder tijd dan opzoeken'.:p

5. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ah ok nu ben ik mee :)

Hier mijn hobbykamer aangepakt. Nog veel te doen maar ook al veel gedaan. Komt wel :)

Tutjes zijn opgehaald. Kindjes centje in de spaarpot.

6. p1982

p1982 Niet meer actief

hoe gaat het bij iedereen

hier ligt de verkoop en opruimen beetje stil , weekend verder met inpakken steeds iets doen

7. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Hier nog wat in mijn hobbykamer gedaan. Nieuwe kisten ingetast, oude ook opnieuw gevuld. We komen er nog ;)

Net alle papierwerk op orde gebracht. Kwam op de gemeentebelastingen uit, zonder ok op.., dus maar even gebeld en dadelijk betaald :) is ergens onderin geraakt. Verder nog een hoop in archiefdozen gestoken en alle binnengekomen facturen ingegeven en dadelijk geklasseerd. Weer hoop papier mee opgeruimd.

Nu stofzuigen, zoek de energie ervoor,.. Al 3d flauwe hoofdpijn en verschrikkelijk moe, niks kunnen doen behalve werken gaan. Vanmorgen ook erg draaierig erbij... Niet ideaal...

8. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Beterschap nijntje :)

Hier ook niet 100% fit. Verkoudheid is nooit helemaal weggegaan en nu begin ik weer erger te snotteren. En buikpijn al is dat al beter dan toen ik opstond.

Ik had hier nog een doosje op de kleerkast staan, nu ja was eigenlijk in het mozesmandje beland. Toch nog wat oude make-up om weg te doen.

Ook nog eens in de keukenkast gekeken waar de tuitbekers enzo staan. Veel te veel van de dingen natuurlijk. Meer dan de helft er maar uitgehaald. Oudste heeft dat eigenlijk niet meer nodig dus voor hem enkel maar de beker met inklapbare tuit gehouden. Die krijgt hij nog altijd mee naar bed, geen water in zijn bed dan. En de jongste kan echt niet uit 10 bekers tegelijk drinken haha.

9. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Thanx :) Boven is ondertussen gestofzuigd, nu onder nog. Daar vliegen de vlokken hondenhaar je rond de oren ;) Pfff, zo fel aan't ruien...
    Ondertussen ook weer 3 manden was gesorteerd, kan vannacht en morgen gewassen worden. Vaatwas is weer ingetast, keuken opgeruimd.
    Ben nog redelijk productief zo te zien :) Alleen zoveel zie je er niet van. Stomme huishoudelijke taakjes ook altijd. Daar zouden ze toch nog iets moeten op vinden...

Bekers staan hier ook veel in de kast. Nu begint meisje ineens terug aan een tuitbeker te drinken als ze hem ziet staan :D Van het weekend 2 mokken gevallen, maakt ook wel plaats in de kast zo ;) :)

10. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Plaats is plaats he (grapje).

En over plaats gesproken ;)
    Ik heb ook die ene lade van onder ons bed gerepareerd (bodem was eruit gevallen en het voorste schot kwam steeds los. Nu eindelijk gelijmd geraakt en dan kan ons beddengoed er weer in. Lag nu maar in de inbouwkast in de hal en altijd een heel gedoe met de handdoeken ook.

11. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Idd Elisje :) 1 mok was op de salontafel blijven staan, hond heeft ze willen uitlikken maar ze viel en was stuk...
    De andere heb ik gelachen :) ze viel uit de kast met iets erin te willen zetten, dus ik probeer ze met mijn knie tegen te houden voor het leggertjes op kniehoogte, tikt het leggertje aan en valt terug, op mijn voet en toen op de grond. Stuk... Het moest zo zijn... :D

Vandaag naar het containerpark geweest. Stonden nog een hoop volle bussen met oude frituurolie. Allemaal weggebracht en een grote vuilbak vol zachte plastiek.

Samen met de kinderen nog speelgoed opgeruimd. Hele hoop naar boven (waaronder de poppen maxi cosi, poppenwagen en poppenbuggy) en alleen de garage en auto'tjes naar onder. Veel meer ruimte in huis en kids zijn een uur stil geweest voor ze gingen slapen :)

12. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Hier vandaag op de rommelmarkt gestaan. Geweldig! Nog voor het begon was ik al wat leuke dingen kwijt! Voor de grote 'sta in de weg' dingen was ik blij kwijt te zijn. We (stond met mijn zus) hebben opgeschreven wat we verkochten. Zo konden we mooi ook steeds een tussenstand bijhouden. Maakte het erg leuk!
    Van de 4 dozen heb ik 1 doos mee naar huis genomen. Verder is er een bigshopper leeg en zijn de losse items verkocht. Zalig! Volgende week even langs de kringloop, want niet alles kon ik verkopen, maar sommige dingen wil ik ook echt niet meer in huis hebben.

Nu hard op zoek naar de volgende rommelmarkt. Ik verdien in een paar uur verkopen meer dan een dag werken. En ik krijg er nog een opgeruimd huis van ook!:)

13. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Mooi hoor wortel!

14. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Leuk Wortel :)

@ nijntje hier ook een tijd terug een bord gebroken. Stond klaar op het aanrecht en ik wilde nog even iets uit het kastje erboven pakken. Valt er een glazen kruidenpotje net op het bord... Was wel mooi doormidden dat bord. Echt al zou ik het gaan proberen het lukt me niet meer.

15. p1982

p1982 Niet meer actief

wortel dus voor herhaling vatbaar, flink verkocht dus

heb nu al 7 verhuisdozen vol voor de rommelmarkt 28 juni met oudste dochter, hopelijk de helft verkopen scheelt weer op zolder

vd week maar even op een avond er mee bezig

verder ook bezig met administratie in ordners doen en fotos inscannen

16. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Hoe is het hier met iedereen? Flink aan't opruimen of toch ook van het mooie weer aan't genieten? ;)

Ik heb vanmiddag samen met de kindjes eens gekeken of er niet nog iets van babyspeelgoed weg mocht. Uiteindelijk de boekenkist erbij gehaald en 3 boekjes mochten weg. Als het goed is komen ze ze binnen een half uurtje al ophalen! Kindjes weer een extra'tje voor hun spaarpot.

Verder mijn hele huis afgezocht naar een badpakje voor meisje, dacht dat ik vorig jaar uit voorzorg een grotere maat gekocht had. Maar spoorloos... En nu twijfel ik of ik het gekocht had of niet... vind het echt nergens, dus ja... Wel nog nieuwe onderbroekjes tegen gekomen die meisje niet meer nodig heeft, ook maar gelijk online gezet. Nog een aantal te kleine kleren uit de kast, die moeten nog op foto.

17. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Een eerder gevallen mok had manlief gerepareerd, alleen het oor was eraf. Maar na een aantal keren vaatwas lag de oor vanonder in de vaatwas ;) De bedoeling was goed :)

18. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Zo, boekjes zijn opgehaald. En toen vroeg ze of ik nog babyspeelgoed had. Nog een ringentoren erbij. :) Kindjes zullen morgen blij zijn als ze weer centjes krijgen.

19. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    nog niet weer aan opruimen toe gekomen, schuur kan nog het is nog geen 20 juli hihi.
    Mis als ik er aan toe kom in huis wat opruimen .

20. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Hahaha Marnat, herken de symptomen. Ik schiet dan een paar dagen op voorhand pas in actie :) Ik presteer precies dan ook beter als er wat druk achter staat.

Deel Deze Pagina