Toch weer het een en ander uitgezocht en weggedaan en er ligt weer het een en ander klaar. Hier begint school op 4 september. Zal wel een verschil maken, hij gaat nu van 9 tot 15 uur. Vorig jaar nursery was 3 uur per dag (heb ik zelf gekozen hoor, dacht beter alle dagen laten gaan dan 1 volle en dan dan nog wat halve of 2.5 dagen). Jongste blijft nog thuis. Die ga ik volgend jaar wel inschrijven voor nursery. Ze nemen sinds vorig jaar ook 2 jarigen aan. Hij kan dan in september volgend jaar starten en zal 2 volle schooljaren nursery gehad hebben dan. Oudste had ineens weer heel veel interesse in zijn zandbak dus dat was elke avond vegen. Mijn man zei gisteren nog van sla maar eens over. Blij dat ik toch geveegd heb want nu regent het. Kinderen zijn iets met kinderliedjes aan het kijken op netflix, ik hoor ze niet dus ga zo maar weer even verder met de stapel uit te zoeken dingen.
pff wat een was zeg, lijk er wel niet door heen te komen morgenavond maar strijken. vanavond geen tijd . Heb een cursus vlechten huishouden weer aan kant en nu bezig met de administratie overal achteraan bellen wordt er zo moe van
hier gisteren mappen bijgekocht en nu kan ik aan heet papierwerk beginnen wat al 12 jaar zomaar in dozen en kasten is gelegd. nu eerst stofvlees opzetten en dan maar aan het papierwerk beginnen , beginnen met die van manlief want dat is het meeste.
Papierwerk blijf ik ook mee bezig. Ook weer een hele boel uitgezocht dat vervallen is en gebruiksaanwijzingen van dingen die we niet meer hebben. Weer een hoop dat bij het oud papier kan. Nu hou ik het wel goed bij sinds we hier wonen maar daarvoor had ik overal wel wat en bij het wegleggen hier ook niet direct alles uitgezocht. Had hier nog ongeopende verhuisdozen staan en laatst een geopend, wilde wat reserveborden eruit halen en daar zat dan ook nog papierwerk tussen. Tja onze 2 verhuizingen zijn heel chaotisch verlopen haha. Beginnen met rustig inpakken en dan ineens zijn er verhuistroepen en moest alles dezelfde dag nog verhuisd worden dus dat was telkens maar pak vanalles in een doos en vul op met kleine dingen... Ik heb het mezelf aangedaan haha.
grr droger kapot sinds zaterdag. gisteren nieuwe gekocht en wordt vrijdag bezorgd maar nu merk ik pas hoeveel ik er in doe gisterenavond begonnen met manlief alle administratie mappen op te ruimen. erg veel uit. al 6dozen vol en 5 vuilniszakken . Morgen wordt het papier opgehaald dus aan de weg ermee vandaag verplichte vrije dag dus beetje in huis bezig, kinderen naar school en vanmiddag zoals gewoonlijke bij opa en oma verkoop loopt redelijk door , steeds wat merk dat de dozen wat leger worden dus die maar weer eens samen voegen. lijkt het gelijk minder hihi maar er komt nog heel veel bij
men er lijkt geen einde aan het opruimen te komen. vanavond met manlief verder en kijken wat hij van bepaalde dingen vind. maar het geeft wel een lekker gevoel weg ermee nu kijken wanneer weer op een rommelmarkt gaan staan
hier elke dag een beetje opruimen, veel kan ik niet doordat ik nog teveel pijn aan rug en nek heb door het auto ongeluk veel gebeurd er niet maar alle beetjes helpen
maar steeds iets is ook goed we hebben nu zoiets gaan flink aan de slag, heb 24 uur per dag wel pijn aan de pols maar moet 8 sept terug en dan hoor ik hoe en wat en als operatie wordt dan uit te running en kan ik voorlopig niks helaas daarom nu maar flink bezig en scheelt manlief ook zo bezig met de kledingkast maar weinig puf hihi
Hopelijk komen we er aan toe zo ja dan gaat mijn oude fiets op mp en mis nog meer dingen , zien of we wat extra s bij elkaar kunnen verdienen.
hier zijn we de kledingkasten aan het opruimen nu eerst kiné en dan die van de 2 dochters nog afwerken en mijn kast nog opruimen dan zijn de 5 kasten gedaan
Ik vind het echt super zonde om spullen klakkeloos weg te gooien. Ik bedenk me altijd maar dat het meerendeel op deze wereld bijna niets heeft. Door iets weg te gooien krijg ik zo een slecht gevoel van binnen. Alsof ik ondankbaar ben en te lui ben om moeite te doen om iemand die het hard nodig heeft er blij mee te maken. De laatste jaren ben ik me daar steeds meer bewust van, dus ook steeds minder gaan kopen. Kleertjes krijgen wij van familieleden/vrienden. Ik koop weinig nieuw. Ik denk 3 keer na voordat ik iets koop, of we het echt nodig hebben en vaak zoek ik eerst op marktplaats in de buurt voordat ik het nieuw aanschaf. Hebben we zelf kleding over of spulletjes dan geven we het ook door aan anderen. Behalve als het natuurlijk kapot of versleten is. Nu ik meer op deze manier leef heb ik het afgelopen jaar veeeeel meer kunnen sparen. Ik ben daar echt zo blij mee en ik ben echt helemaal niets tekort gekomen. Als er nu spullen kapot gaan dan kopen we duurzame kwaliteit spullen. Misschien ietsje duurder maar het gaat dan lang mee. Op boodschappen (goed en lekker eten) bezuinigen we helemaal niet/ We willen genieten van het leven maar wel bewust.
Oh zo fijn Marnat! Hopelijk gaat het nog wat omhoog. Hier komen ze normaal morgen een truitje ophalen en zou ook nog iemand storten.
weggooien gebeurt hier ook alleen als het stuk is behalve kledij. mijn schoonvader werkt als vrijwilliger waar ze voedselpakketten geven en allerlei spulletjes voor weinig geld verkopen aan mensen die niet veel hebben. kledij die stuk is gaat daar ook naartoe want die worden aan firma's als vodden verkocht en daar krijgen ze dan nog geld voor per kg.
Dat is wel mooi zuurtje. Hier ook nog eens de ladenkast van de oudste doornemen als de kinderen gaan slapen zijn. Veel dingen die eigenlijk nog wel kunnen maar ga ze er toch uithalen en wassen en opbergen voor de jongste. Hij gaat nu op school een uniform dragen dus de gewone kleding zal minder gedragen worden en hij heeft net nog een hele boel nieuwe kleding gekregen. Dus de kleding 'op het randje' kan er echt wel tussenuit. Beddengoed van de jongste ook nog doorgenomen en ook weer genoeg om op te bergen. Hij is nu anderhalf dus over een half jaartje kan hij ook een dekbed. Het gaat nu ook stilaan weer richting herfst dus de meeste van de zomerdekentjes kunnen er wel tussenuit. Hou er 2 denk ik. 1 op bed en de andere in de kast. Als ik het niet op tijd droogkrijg (maar die dingen drogen echt wel supersnel) dan wil de buurvrouw het wel even voor mij in de droger doen.
hier de voorzolder helemaal uitgemest en opgeruimd veel gaat de verkoop in. van de week even mee bezig morgen worden er weer wat dingen opgehaald. centjes in de pot afgelopen zaterdag flink wat uitgegeven voor de caravan
Sorry, reageer later uitgebreider. Zuurtje: dat is wel mooi! Kan iedereen daaraan doneren? Wij gooien eigenlijk ook alleen kapotte kleren weg dus zou ook wel willen meehelpen daaraan als dat zou kunnen...