Flink opruimen! gooi jij makkelijk dingen weg?

Discussie in 'De lounge' gestart door Marnat, 15 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Hier is het allemaal goed opgeruimd, er zijn geen spullen meer die we niet persee willen houden. Op de kelder van manlief na.. en ik verdom het om op een markt te gaan staan met alleen mijn spullen, terwijl zijn spullen nog uitgezocht moeten worden.
    Gelukkig kwam hij zelf gisteren met initiatief, dus hoop dat ik binnen een halfjaar een kraampje kan huren:)

2. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Schoonmaken zit hier ook weer aan te komen. Maar voorlopig nog even uitzoeken om in een routine te komen nu de oudste naar school gaat.

Vrijdag toch het een en ander gedaan maar is toch wennen dat hij ineens een hele dag weg was.
    Maandag moesten er nog boodschappen gedaan worden, gaat wel routine worden.
    Gisteren ook amper thuis geweest. School, dan met de jongste het pensioen van tante van man gaan halen + wat boodschapjes voor haar en dat dan brengen. Zal ook elke week zo wel zijn. Maar in de namiddag moest ik de oudste vroeger gaan halen, hij had zijn uitgebreide jaarlijkse oogtest in het ziekenhuis. Pfff we waren pas om 5 uur thuis.

Ik heb wel al een lijstje met klusjes klaarliggen :)

3. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Weer wat verkocht voor meer dan we verwacht hadden.
    In de pot gedaan mooi potje voor volgend jaar .
    Schoonmaken : keukenkasten zijn al schoon en uit gezocht meestal op vrije dagen doe ik grote dingen. De andere dagen hou ik het bij.

4. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Fijn Marnat! :)

Poetsen is voor morgenvm. Kids naar school en dan poetsen. Manlief is morgen jarig dus moet het proper en opgeruimd zijn ;) Vanavond alle strijk gedaan, 2 manden. Straks nog maar een wasje draaien.

5. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Altijd leuk als je meer krijgt dan verwacht Marnat :)

Ik roep hier al een hele tijd dat als de jongste weer eens een dutje gaat doen ik ook even een dutje ga doen. Nu doet hij amper meer een dutje en net vandaag als ik pastasaus maken op de planning heb staan valt hij toch in slaap.

Verder weer wat klusjes weggewerkt, maar voor elke klus die van de lijst gaat lijken er wel minstens 2 bij te komen.

6. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Hahaha Elisje, dat is meestal zo :) Plan je iets voor tijdens het slaapje, slapen ze niet :D

7. p1982

p1982 Niet meer actief

hier het weekend het hele huis opruimen, schoonmaken etc

donderdag word ik geopereerd aan me pols en dan min 8 weken niks doen, pff zie er nu al tegen op

oudste moet ook aan de bril, vanmiddag of morgenvroeg uitzoeken

8. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Dat is minder p1982. Ik hoop dat het redelijk meevalt.

Hier morgen ook de stad in. Oudste heeft nieuwe bril voorgeschreven gekregen dus weer montuur gaan kiezen en dan glazen bestellen.

Ondertussen weer het een en ander weggewerkt. Vanavond eten we uit de voorraad, is al aan het ontdooien dus dat wordt enkel opwarmen en dan kan ik weer wat groenten voor de vriezervoorraad wegwerken en de voorraadkastjes onder handen pakken.

Lijst maken wat moet bijgevuld worden en wat extra. Doe nu wat extra boodschappenbudget zodat alle houdbare producten goed aangevuld kunnen worden. Ook waspoeder en schoonmaakproducten.

Dan hebben we rond kerst en nieuwjaar budget over voor extra lekkere hapjes. Maak ook veel zelf hoor maar soms zie je dingen dan die je toch niet kan laten staan ;)

9. p1982

p1982 Niet meer actief

hier afgelopen zaterdag ook een bril voor de oudste uitgezocht, +4 heeft ze. van de week is de bril klaar

zaterdag is er weer selectie op zwemles voor het afzwemmen afwachten vind het wel spannend ook omdat ik niet mee kan

gisteren kledingkast jongste gedaan net van de oudste en deels mijn kast weer veel voor de verkoop of wat weg gaat. heerlijk gevoel

vanavond weer verder

10. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Sterkte p1982, zal een zware periode worden als je niks kan...

Hier vanmorgen 3 longsleeves uit zoonlief zijn kast. Mouwen te kort... Na het strijken van mijn berg de te kleine daar ook maar uithalen en online zetten. Meisje moet nog een paar longsleeves erbij. Dan zijn ze weer gesteld ;)

11. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    hier net de kasten gehad, zoon moet er nieuwe longsleeves bij en 2 broeken minstens en een vest. nieuwe winterschoenen

dochter moet nieuwe broeken lange shirtjes en vesten/truien.. dus die word het meest aangevuld..

en beide een nieuwe winterjas :)

12. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Ga straks of morgen ook kijken om de longsleeves boven te halen. Ze hebben er nu elk 2 in de kast maar het koudere weer komt eraan.

Voor de jongste even uitzoeken in de dozen die ik bewaard heb van de oudste. Oudste even kijken wat hij nog past en een paar nieuwe bijhalen. Hoeven er niet zo veel te zijn aangezien hij nu ongeveer de hele week een schooluniform draagt. Hij heeft wel nieuwe pyjama's nodig.

13. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    hier wachten op geld dan kan er weer wat opgestuurd worden , verder staat mp wat stil .
    Vitrine kasten weer netjes en laden kasten in de keuken opgeruimd en schoon . Alleen niets weg gegooid alleen verplaatst om ruimte te krijgen helpt ook wel eens.
    Schuur moet nog steeds verder opruimen nog geen tijd voor .

Rustig hier

14. born2bme

born2bme Fanatiek lid

3 aug 2015
    1.406
    287
    83
    Wij trekken aankomend weekend tijdelijk bij mijn ouders in tot ons huis in dec klaar is. Dus inpakken! En ja (gelukkig) kan ik makkelijk weggooien! Zijn al behoorlijk wat zakken hier weggegaan de laatste dagen!

15. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    vandaag dochter dr kamer gedaan, van de week dochter dr kast even uitzoeken.. Was ik van de week aan begonnen maar nog niet klaar..

16. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Hier de kinderkasten onder handen genomen. Bij meisje heel wat eruit. Foto's gemaakt en online gezet.
    Gisteren ook longsleeves gaan halen 4 voor meisje en 2 voor zoonlief. Komen ze weer toe en kunnen ze weer verder :) Alleen broeken voor meisje is een ramp. Allemaal skinnys en daar past ze niet in. Heb nog 1 gevonden...

17. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    hier vanmiddag ook maar gedaan, helaas weinig wat ik kon verkopen maar opgeruimd staat netjes

18. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Van zoonlief kan ik ook nie meer zoveel verkopen. Broeken hadden veel gaten in de knie of heel wit en dun. Tja... Ik troost me met het idee dat hij ze afgedragen heeft tot ze ook te kort waren ;)
    Hun zomerjasjes, toch dat van zoonlief, is ook om weg te doen. Gaatjes aan de mouw, klitteband kleeft niet meer... Nu, jasje heeft €7 in de zeeman gekost dus het is zijn geld dubbel en dik waard geweest ;) Ze hebben het heel veel gedragen

19. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Daarnet reactie op een zoekertje op fb. Normaal komen ze het morgen ophalen.

20. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    hier enkele kleding van mij op 2e hands gezet
    vrijdag reactie gehad op 2 advertenties van de 4, als ze nu zorgen dat het betaald is kan ik het opsturen. de dame zou zaterdag het geld overmaken. ben benieuwd
    vandaag of morgen er nog meer opzetten

Deel Deze Pagina