Flink opruimen! gooi jij makkelijk dingen weg?

Discussie in 'De lounge' gestart door Marnat, 15 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    merk dat de rommel hier me geen deugd doet maar kan me er ook niet toe zetten om er aan te beginnen

2. p1982

p1982 Niet meer actief

heb besloten nu dagelijks wat op te pakken en uit te zoeken en dan beslissen bewaren, weggooien of verkopen

3. p1982

p1982 Niet meer actief

Manlief net 4 dozen gehaald dus kunnen weer verder.

Vanavond ga ik voor mezelf lijstje maken welke kastjes etc opruimen en uitzoeken
    Ga beneden beginnen

4. p1982

p1982 Niet meer actief

Zo net 2 van de 12 keukenkastjes uitgemest. Veel in de vuilnisbak. Weg ermee
    Manlief weer veel doeken voor t klussen erbij

Gisteren ook een lijstje gemaakt per kamer wat opruimen etc.

5. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Hier ruim ik vooral op waar de kinderen op dat moment niet zijn. Anders kom ik niet veel verder.

Gisteren ondergoed en sokken van mij en man nagekeken. Deel weg, wat sokken gemaakt. Zie je toch niet in mijn laarzen.

Voorraadkast moet hier ook nog eens dringend onder handen gepakt worden maar dat is een klusje voor als de kinderen in bed liggen. Anders gaan ze met vanalles en nogwat lopen/spelen.

Ik heb eerder deze week nog wat dingen samen in een doosje gedaan dus weer een leuk bakje vrij. Denk dat ik daar maar mijn make-up en toebehoren ga indoen want dat kom ik echt overal tegen. Tot in een keukenlade toe.

Nu eerst de was maar eens opvouwen en wegleggen en dan de was sorteren en nog het een en ander wassen. Zijn voornamelijk te kleine kleren en het laatste van de zomerkleren. Ik had het allemaal per maat gesorteerd en dan zomerkleren van mij en man apart zodat ik bij het opbergen niet te veel moet uitzoeken maar de jongste vond het blijkbaar heel leuk om alles weer door elkaar te halen.

6. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Hier ook verhuisplannen voor de toekomst; dat geeft dat ik eindelijk dingen weg kan doen.
    Afgelopen weken voor bijna €150,- op kledingbeurzen verkocht. Heerlijk die ruimte die ik daarmee krijg!

Van ons verkoop geld de laatste weken leuke dingen voor in de huiskamer gekocht. Een mooie kast waar het speelgoed in zit, mooie schemerlampen en foto's op hout laten afdrukken voor aan een muur. Erg leuk om dit allemaal te kunnen betalen vanuit het 'verkooppotje'. :)
    Maar dat potje is nu echt leeg; dus hup weer verder ruimen en verkopen.:p

7. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Van de nood een deugd gemaakt. Jongste had de grote bak met autootjes in de woonkamer geduwd en daar omgegooid. Nu zaten er veel dubbele in. Voor allebei eentje van elke soort gehouden en de rest in een tas gedaan. Breng ik morgen wel even naar nursery nadat ik de oudste naar school heb gebracht :)

8. Boedah

Boedah Niet meer actief

Ik ben ook aan het opruimen geslagen.
    Eind december moeten wij ons huis uit ivm verkoop. Daarna naar een huurhuis, en vanaf hopelijk oktober volgend jaar naar ons nieuwbouwhuis.

Ik neem dus het liefst zo min mogelijk mee, en alles opslaan en daarna nog weggooien vind ik ook zonde.

Nu elke 2 weken de grijze container al helemaal vol.
    Al veel verkocht op marktplaats, en veel weggegeven.

Moest even een drempel over om het weg te geven, maar het geeft nu al een heerlijk gevoel!

9. PH1

PH1 Bekend lid

16 nov 2014
    924
    77
    28
    Vrouw
    Ik zit vervroegd thuis ivm klachten en nu ik wat meer energie krijg is het tijd om in kleine stapjes de boel op te gaan ruimen!

10. p1982

p1982 Niet meer actief

kids helpen hier redelijk mee dus dat scheelt wel

vandaag verder met de keuken, veel gaat van mij weg maar manlief moet er morgenavond nog even naar kijken
    gelijk even weer wat spullen schoonmaken (lees vaatwasser)

hier ligt de verkoop helaas stil maar gaan grwoon door, denkt komt wel

11. Deedee1

Deedee1 Bekend lid

2 mrt 2015
    877
    1
    0
    Toen we gingen verhuizen hebben we veel weggegooid.
    Maar op een gegeven moment was ik het zat en wilde ik niets meer weggooien. De rest hebben we dus verhuisd.
    Bij het uitpakken ook weer een hoop weggegooid, zonde van het verhuizen, maar goed het is nu weg.

Marktplaats loopt me meestal te traag. Als ik iets weg wil doen, moet het ook weg en wil ik er eigenlijk niet meer mee zeulen.
    Laatste was het hier markt toen hebben we wel redelijk wat speelgoed verkocht en een tafel.
    We hadden 2 stoelen waarop op 1 stond 5 euro, van ons hadden ze dus ook rustig samen weg mogen gaan voor 5 euro. Maar niemand nam ze mee, dus die zijn naar de stort

12. p1982

p1982 Niet meer actief

hier zet ik veel op facebook en sommige dingen op marktplaats

komt wel weer dat het gaat lopen

13. p1982

p1982 Niet meer actief

maar er gaat nu ook wel veel op de weggeefhoek voor gratis ophalen, hoeft het niet in de container.en manlief niet naar de stort en als dit niet binnen paar dagen opgehaald wordt toch nog de container in

zo maar verder met de administratie

14. p1982

p1982 Niet meer actief

Keuken is uitgemest veel eruit.
    Zo met administratie verder.

Wasmachine draait alweer.

15. p1982

p1982 Niet meer actief

manlief heeft goedkeuring gegeven om alles weg te gooien, alles de grijze container in. niks voor de verkoop

administratie schiet ook al redelijk op, nog een stapeltje van manlief

16. noekieb

noekieb Lid

8 okt 2015
    99
    0
    0
    Ik ben wel langzaam begonnen met uitzoeken ivm dat de jongens op 1 kamer moeten straks en dus 2 kamers in 1 gaan indelen.
    Er is hier in de buurt een actie voor sinterklaas voor gezinnen die het niet breed hebben dus daar gaat een hoop naar toe.

Ik ben wel in de loop der jaren makkelijker geworden; vroeger bewaarde ik alles want je kon het ooit nog nodig hebben.
    Toen zag ik een opruimprogramma van Oprah en daar ging het over; als je het al een jaar niet gebruikt hebt dan ga je het vast niet missen en nu werk ik via dat idee.
    Kwam er achter dat ik bepaalde dingen nog nooit had gebruikt en dus weg ermee

17. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Goed bezig iedereen idd mp staat stil.
    Hier vandaag of morgen winter kleren in de kast en zomer meteen na kijken en in de koffer .
    Nu eerst eten en dan wandelen .
    Gister de kranten weer weg en vandaag de container leeg .
    Verder wat aan rommelen .

18. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Ik hou nog vrij veel dingen bij maar stilaan gaat er toch meer en meer de deur uit.
    Probeer ook wat praktischer te zijn met nieuwe aankopen, bijvoorbeeld meedere mogelijkheden in 1 dan een apart iets voor alles.

19. p1982

p1982 Niet meer actief

vandaag een mindere dag met me pols dus vandaag niks doen
    hopelijk morgen weer een betere dag en dat ik weer wat op kan pakken

wil beneden nog de schoenenkast uitzoeken, 2 bakken met sjaals/wanten etc en de televisiekast . hopelijk is dat deze week klaar

20. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Doe maar rustig aan met je pols p1982.

Hier amper iets gedaan vandaag. Gewoon wat schoonmaakwerk. Zo meteen andere kleren aan en dan de deur uit om de oudste van school te halen.

Deel Deze Pagina