Flink opruimen! gooi jij makkelijk dingen weg?

Discussie in 'De lounge' gestart door Marnat, 15 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PH1

PH1 Bekend lid

16 nov 2014
    924
    77
    28
    Vrouw
    Ik heb besloten om me in 2015 nog te focussen op het sorteren van de dingen die verkocht moeten worden en dat ik dan in 2016 ga verkopen zodra ik daar tijd voor heb! :)

2. p1982

p1982 Niet meer actief

ph dat is al een goed doel, hier heb ik de spullen die verkocht moeten worden in verhuisdozen gedaan

en nu met opruimen ook vaak geen zin om te koop te zetten en doe ik het in een lege doos, en doe het dan in 1 op de foto en te koop zetten

nu eerst maar verkopen want er staat teveel te koop hihi

3. PH1

PH1 Bekend lid

16 nov 2014
    924
    77
    28
    Vrouw
    De aanstaande 6 weken staat dit op de planning:

- Woonkamer bouwmaterialen weg (kan geleidelijk aan)
    - Baby kleding sorteren (50/56 ligt in de kast) de rest moet in dozen per maat op zolder
    - mijn fashion dingen sorteren per doos en straks verkopen zodra iets te groot is ivm +/-30 kg afvallen doel!
    - babyspullen wassen
    - Overige verkoopspullen sorteren op zolder

4. missle

missle Fanatiek lid

4 mrt 2010
    1.526
    1.073
    113
    Hier is het toch geen rommelmarkt geworden, we hebben gekozen om 3 verhuisdozen met babykleertjes via de verloskundige te doneren aan mensen die het minder goed hebben dan wij. :) Een paar dingen zijn achtergehouden voor verkoop, maar ik ben erg selectief geweest en heb heel veel weggegeven.

Aan de boeken uitzoeken ben ik nog niet toe gekomen, dus dat staat nog op de to-do lijst...

5. p1982

p1982 Niet meer actief

ph mooi lijstje voor de komende weken gewoon steeds iets doen

manlief was even achter het schot en zei zo netjes wat er al weg is kwa dozen dus het ruimt nu mooi op maar er komt nu weer wat grote spullen bij voor de verkoop dus hopelijk snel daar van af

mogen dit jaar nog 100 kilo gratis storten dus daarom ook zo flink aan het opruimen

6. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    hier in december alles opruimen: garage, kelder en heel het appartement.
    We hebben professionele hup ingeschakeld omdat het anders niet lukt door gezondheidsproblemen bij mij en mijn man na het verkeersongeval.
    we kunnen moeilijk aan de kinderen vragen om mee alles op te ruimen, die moeten gewoon kind kunnen zijn. Ze moeten wel hun speelgoed opruimen waar ze mee gespeeld hebben.
    In januari kunnen we dan een afspraak maken om de elektriciteit in orde te laten maken op 1 kamer (de rest is al gedaan maar daar kon het niet door vocht- en schimmelproblemen die opgelost zijn ondertussen) en de lampen laten ophangen in de slaapkamers.
    We gaan ook de kamers allemaal behangen (laten doen) met glasvezel en dan schilderen.
    Overal vliegen de glasgordijnen buiten en komt er folie op het raam (de gordijnen zijn op, ze zitten vol met gaten maar dit moet nog eventjes wachten tot januari in de solden)
    De kids krijgen nieuwe meubels op hun kamer en manlief en ik elk een nieuwe kast want onze huidige valt zowat uiteen na 2 verhuizen en iedere keer weer in en uit elkaar schroeven (dit waren onze eerste meubels die we kochten en waren niet al te duur).
    Nieuwe stoelen voor aan de eetkamertafel en misschien een nieuwe tafel willen we ook nog maar eerst even zien hoeveel de kosten voor de rest gaan zijn en hoeveel budget er over blijft.
    Ik heb er al zin in.

7. p1982

p1982 Niet meer actief

zuurtje en dan gaan ze in overleg met jullie wat er weg kan etc? zo grote opknapbuurt thuis dus

hier nog kamer oudste helemaal doen, kasten van ons en dan de zolder nog en dan is het bijhouden en verkopen maar

vanavond wordt er er weer wat opgehaald heerlijk gevoel weg ermee

vanavond weer wat dingen online zetten en afwachten maar.

en nu verder opruimen en kijken wanneer weer naar de stort

van de week is trouwens vriezer leeg kan die ook schoon gemaakt worden en dan maar weer vullen

8. Friezin87

Friezin87 Fanatiek lid

22 jul 2015
    1.592
    1.036
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Leeuwarden
    vorige week ook flink opgeruimd.. enige nadeel... nu moest ik wat gebruiken wat ik dus vorige week weggegooid heb. dus weer opnieuw gekocht .. zucht ;)

9. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    p1982: alles gebeurd in overleg met mijn man of mij want wij helpen mee zover we kunnen

10. Robynn

Robynn Fanatiek lid

18 mrt 2014
    1.139
    0
    36
    Ben hier ook al een aantal weken goed bezig met langzaam aan dingen weg te doen.
    Het meeste gaat naar 2e hands inbrengwinkels. Maar sommige dingen hebben we kunnen verkopen via MP.
    Ook eigenlijk om te kunnen overleven.

Maandag komt het grofvuil langs, alle rommels die nog over zijn door de verhuizing ophalen.. pfff dat zal een ander gezicht zijn.
    Nu ligt die rommel al een aantal weken voor de deur. Maar tegenwoordig moet je veel betalen voor het ophalen van je rommel.
    We moesten echt de knoop doorhakken. Want financieel komt het ook deze maand niet uit.
    Maar ik kan het gewoon niet meer aan zien, plus de buurt zal wel denken...

11. p1982

p1982 Niet meer actief

hier hebben we een pasje van de stort, vorig jaar mochten we 1000 kilo gratis storten, dit jaar nog maar 300 kilo volgend jaar 200 en 2017 nog maar 100 kilo

hier maken we dus erg veel gebruik van

hier had ik alles op zolder neer gelegd en vanmorgen dus weg gebracht

12. Robynn

Robynn Fanatiek lid

18 mrt 2014
    1.139
    0
    36
    Helaas geen auto. Ook geen familie of kennis met grote auto.

13. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Hier komen ze het gratis ophalen. Ik heb ook geen auto en maak er regelmatig gebruik van.

14. p1982

p1982 Niet meer actief

Hier komen ze alleen spullen ophalen die nog goed zijn en dat was t van vanmorgen niet

Dus dan moet je brengen

15. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Het opruimen ging lekker vandaag! Geen grote dingen; gewoon laatjes, maar wel in rap tempo. Niet teveel nadenken; eerste ingeving is vaak het beste en gelijk dingen op hun plek leggen (ik ben erg van de stapeltjes maken....)

Zelfs ook 2 dingen verkocht waarvan 1 al opgehaald!

De babyspullen gaan weg. De wens voor een derde is er bij mij, maar niet bij mijn man. Mochten we wel beiden de wens voor een derde hebben, dan is het ook weer zo gekocht.
    Ik sta er dan ook maar niet teveel bij stil. Dus nee het doet geen pijn dat we ons eigen cadeau voor ons zoontjes eerste verjaardag verkocht hebben.... (snik:))

16. p1982

p1982 Niet meer actief

in laatjes kunnen ook veel dingen liggen wat weg kan

zo eerste vuilniszak is weer gevuld.ondergoed en sokken van me zelf wat weg kan

ook weer de nodige spullen uit de onderkast van mezelf wat te koop gezet kan worden

hier ook alle babyspullen weg en ook veel baby speelgoed, besloten geen 3e omdat oudste nodige zorgen heeft

17. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Heb niet alles bijgelezen. Ben niet meer echt tot opruimen gekomen deze week. Vooral huishouden gedaan, nek zat weer volledig vast donderdag.

Zuurtje: amai, professionele hulp om op te ruimen. Wist niet dat dat kon. Maar wel fijn voor jullie, dat jullie wat hulp krijgen. Wij zijn van plan om als de hond ooit over de regenboog is een professionele firma te laten poetsen. Ze verliest heel veel haar en dan is alles eens grondig gedaan. Na haar komt er helaas geen nieuwe meer. Gaat me wel heel wat poetswerk schelen.

18. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    @nijntje Hier ongeveer hetzelfde idee, geen professionele schoonmaakfirma dan, maar als de hond er niet meer is komt er geen andere in de plaats. Ook geen ander dier.
    De kinderen worden wel groter dus die zouden meer kunnen helpen maar uiteindelijk komt het meeste toch op mij neer en man zeurt en klaagt alleen maar. Dus afgelopen.

Verder hier eindelijk eens de te kleine kleren van de jongste in de wasmachine gedaan.

Nog het een en ander uitgezocht en weer een stapeltje wat weg kan maar container zit zo ongeveer vol, nog net plaats voor het huiselijk afval. Woendag komen ze legen.

En weer een stapeltje verstelwerk klaarliggen, denk dat ik dat voor morgen hou. Gisteravond en deze ochtend weer een berg groenten gedaan voor de vriezer dus zo meteen maar beginnen met in porties te verdelen en in de vriezer te doen.

Eerst het laatste restje was van gisteren opvouwen en wegleggen.

19. p1982

p1982 Niet meer actief

hier draait de wasmachine weer overuren,
    was is al opgevouwen , vanavond alles strijken

vriezer is hier bijna leeg, kunnen we die woensdag schoonmaken en weer voorraad inslaan

hier ook geen huishieren want manlief of ik zijn er druk mee

zo weer wat spullen te koop zetten

20. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Ik ben de vriezer weer aardig aan het vullen. Leuke aanbiedingen in combinatie met bonnen gaat wel lekker zo. Voorraadkast is ook weer bijna aangevuld.

Was- en schoonmaakmiddelen zijn aangevuld.
    Zeep, shampoo, tandpasta en dergelijke ook.

Alles nu zo goed mogelijk aanvullen zodat ik nu met de eindejaarperiode minimumbudget doe aan gewone boodschappen zeg maar en dan extra budget vrijmaak voor lekkernijen of vlees/vulling/groenten, drinken die je normaal gezien niet door het jaar kan kopen (of aan het dubbele of zelfs meer van wat het nu kost).

Heb dit jaar ook elke week geld op de gasmeter gezet (vorig jaar had ik de zomer overgeslagen of enkel wanneer nodig) dus dan moet ik daar ineens ook niet meer gaan opzetten omdat het een week ofzo kouder is en de verwarming de hele tijd aanstaat.
    Vorige winter me daar toch een beetje op verkeken, dus nu goed voorbereid :)

Deel Deze Pagina