Flink opruimen! gooi jij makkelijk dingen weg?

Discussie in 'De lounge' gestart door Marnat, 15 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    ik hoop dat deze maand alles klaar is met opruimen en anders ten laatste in februari wil ik iemand de elektriciteit laten doen in 1 kamer en laten behangen want dat kunnen we niet
    verven doen we zelf wel, stiekem hoop ik dat dit volgende maand al kan na de feesten als de kids op school weer zijn
    ik verheug me er nu al op om verf te gaan kiezen en meubels en folie om op de vensters te kleven zodat de gordijnen buiten kunnen, ik houd niet van die stofnest

2. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Alvast de puree voor vanavond gemaakt en groenten voorgekookt, vis al lekker besprenkelt met citroensap en ligt op wat sjalot en knoflook en erbovenop ook nog sjalot en knoflook. Kan het wat intrekken. Voor ik de oudste ga halen doe ik het al in de ovenschaal en zodra we thuiskomen oven voorverwarmen en tegen we omgekleed zijn kan het de oven in. Hoef ik enkel de groenten af te werken en puree te warmen. Lekker vroeg eten vanavond en dan filmpje voor de kinderen.

1 voorraadkast is in orde, lijstje gemaakt van wat erinstaat en gelijk ook lijstje gemaakt welke kruiden ik moet aanvullen. Plan is om terwijl de kinderen een filmpje kijken de andere kast aan te pakken en aangezien ik laatst het een en ander van potten/pannen en bakspullen het weggedaan die kast en de potten/pannenkast wat praktischer inruimen.

Zo meteen de besteklade leeghalen en met een sopje erdoor en dan daar ook uitzoeken. Ik heb veel te veel theelepeltjes en 3 verschillende bestekken, daar kan ook wel wat van weg. Idee voor mijn volgende verjaardag: een bestekkoffer. Bedoel waar je van alles wat hebt en alles hetzelfde is. Tot opscheplepel en pollepels toe. Zelfde voor een dagelijks servies, nu is het hier ook een samenraapsel van vanalles en nog wat.

3. p1982

p1982 Niet meer actief

zo weer 20 kilo naar de stort gebracht
    hebben nog 80 kilo voor dit jaar en anders pasje van me ouders maar lenen

helaas met boodschappen doen geen lege dozen, weekend even kijken

zuurtje goed bezig

inderdaad hoe opgeruimder hoe meer rust in me hoofd

maar rust heb ik nog niet omdat ik weet wat er nog moet gebeuren. na het weekend kunnen we weer wat vrijer op zolder lopen , sinterklaas kados staan er nu en kan ik ook opruimen als kids er bij zijn

4. p1982

p1982 Niet meer actief

volgende week gaan we savonds alle dozen achter het schot halen wat verkocht moet worden en dan kunnen we de andere stellingskasten uitmesten en kerstspullen er achter weg halen en kijken wat er weg kan.

5. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Hier is het geld binnen van 1 ding, pakje klaargemaakt maar moet nog weggebracht worden.

6. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Lekker bezig allemaal! Volhouden!!!

@P1982, 3 dozen voor de rommelmarkt is nog niet heel veel, maar ik verkoop er ook niks uit. Dat is eigenlijk allemaal klein spul wat voor weinig weg mag. Wat ik daarvan overhoud gaat alsnog naar de kringloop. Voor nu staat het bij mijn ouders op zolder.

7. p1982

p1982 Niet meer actief

nee klopt 3 dozen is nog neit veel maar het begin is er

hier 12 dozen vol wat verkocht moet worden en dat is echt van alles
    komt steeds meer bij

van de week kerstboom naar beneden (woensdag) en dan is 1 kant mooi leeg (moeten de dozen met spullen verkoop er achter weg) en kunnen we de stellingskasten nakijken en weggooien
    wil van de 3 stellingskasten 1 leeg hebben

8. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    afwerken kelder is er niet meer van gekomen maar dat komt volgende week wel als de kids op school zijn, denk donderdagnamiddag dan is man ook thuis.
    nu weer bezig met wat de kamer van de meisjes moet worden.
    daar is al veel weg
    man is nu naar het containerpark in combinatie met boodschappen doen, zo kan ik hier rustig verder doen en zijn de boodschappen evenzeer gedaan.
    ik heb nu even drinkpauze maar ga zo weer verder

9. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    12 dozen om te verkopen, wat veel

heb je een termijn voor jezelf erop gezet dat het weg moet zijn?

ik zet er voor mezelf 2 à 3 weken op en dan wil ik het weg hebben (2e handsdingen, geen nieuwe)
    is het dan nog niet weg gaat het naar de kringwinkel
    ik wil die zooi niet langer dan nodig bijhouden

10. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Hier morgen ons bankstel op de foto , we krijgen een nieuwe in januari .
    Hopelijk wil iemand hem gratis halen .
    Verder misschien nog wat dingen er meer op kerst komt er aan .

11. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    gedaan voor vandaag
    morgen samen met manlief verder opruimen, ik heb er goede hoop op dat het morgen af gaat zijn
    nu met thee op de bank zitten en wat tv kijken

12. p1982

p1982 Niet meer actief

Ja eind april moet alles weg zijn
    Staan begin april op rommelmarkt samen en eind april met koningsdag met oudste

13. p1982

p1982 Niet meer actief

vanaf volgende week weer actief met de verkoop bezig en veel dingen erop zetten

zo alle sint knutsels zijn opgeruimd (veel weggegooid)

straks even dozen halen bij de supermarkt

vanmiddag nog sinterklaas vieren met me ouders

14. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Sintknutsels kan ik niet zomaar weggooien... Idem met andere knutselwerkjes...

Hier de snoepkast opgeruimd. Nu de nieuwe sintsnoep erbij. Heb ook al een zal klaarstaan om mee naar mijn werk te nemen.

15. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Een deel staat weer op mp samen met bankstel zien hoelang we nog op deze bank mogen zitten .

16. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Het kleine halletje bij de voordeur is echt een rommelhok met alles voor kerst en dingen die weg moeten en even snel uit het zicht moesten.

Vanavond als de kinderen slapen daar aan de slag. Meeste dingen zijn al ingepakt maar moet ook nog wat in elkaar zetten en dan zien hoe we dat gaan verpakken.

En mijn man heeft het gedaan. Die begon gisteravond over de kerstman tegen de oudste (ik ga het onderwerp zoveel mogelijk uit de weg omdat ik weet dat hij gaat blijven doorvragen) en tot hij in slaap viel bleef hij maar bezig over de kerstman en de rendieren en en en. En nu nog steeds. Heb me echt al serieus moeten inhouden om niet te zeggen dat de kerstman gewoon een verklede man is :(

17. p1982

p1982 Niet meer actief

nijntje hoezo kun je knutselwerkjes niet weg doen?

hier maken ze zoveel dus het moet wel en bewaar er jaarlijks een paar in een speciale map

staan alweer 4 dozen vol met papier, straks even nieuwe halen want er komt nog meer

vanavond kerstboom neerzetten, gelijk uitzoeken welke kerstspullen weg kunnen en dan savonds de stellingskasten uitzoeken, steeds iets

hopelijk keert de rust bij de kids weer een beetje terug. oudste was gisterenavond aan het hyperventileren en erg bang en overgeven pff de stress

18. p1982

p1982 Niet meer actief

zo weer een doos met papier gevuld. pff waar komt het allemaal vandaan denk ik dan

ook net 2 grote dingen opgehaald. nu de rest nog hihi

19. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Als je iets wil hebben en zegt dat je vandaag komt kom dan ook grr dat soort mensen wat moet je daar mee . De volgende maar gemaild voor het bankstel , nog geen reactie.
    En nog iemand gemaild voor iets en ook geen reactie zo fijn not.
    Morgen kranten naar buiten + papier snipperen weg met die dozen.
    Verder kijk ik morgen wel wat ik nog meer op kan ruimen.
    Ben woensdag en donderdag vrij kan dan ook genoeg doen .

En kan morgen de kerst spullen ook wel uitzoeken komt geen boom dit jaar .

20. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    marnat niet leuk als ze zich niet aan de afspraken houden

hier een rustdagje van het opruimen (had zaterdag en zondag veel opgeruimd en vond dat ik even rust verdiende)
    morgenvoormiddag weer verder doen.
    hopelijk is de kamer dan klaar (is nog een halve kamer te gaan maar dat is al grotendeels nagekeken)
    volgende week de woonkamer inclusief speelgoed maar eerst de kelder afmaken
    daarna kunnen alle dozen naar de kelder en garage met de spullen die een nieuwe plaats moeten krijgen nadat er nieuwe kasten zijn gekomen.dat moet maar eventjes beneden staan zodat de werken kunnen gebeuren zonder dat we onze benen breken

Deel Deze Pagina