Flink opruimen! gooi jij makkelijk dingen weg?

Discussie in 'De lounge' gestart door Marnat, 15 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vonnie73

vonnie73 Fanatiek lid

22 aug 2008
    1.898
    0
    36
    in un schwon huiske
    Heerlijk om op te ruimen, soms pak ik idd de vuilniszakken en flikker ik alles weg wat me niet meer aanstaat. En soms heb ik spijt maar de ruimte die ik ervoor terug krijg is toch wel lekker. Het geeft mij een goed gevoel. Ik heb nog een aantal kamers te gaan maar er zijn al 15 vuilniszakken weg!

2. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen

Wij zijn er ook nog niet . Kan niet wachten om de woonkamer flink aan te pakken.
    Nieuw laagje verf laminaat enz enz .

Alles op zijn tijd anders weet ik door de boom het bos niet meer te vinden.:D

3. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik was heel erg maar na de verhuizing ben ik veel makkelijker.

we zijn nu bijna klaar met uit zoeken en ik bewaar echt bijna niets meer. we zijn nu begonnen op zolder en echt waar we hebben al een 20 voets container vol af gevoerd en dan zijn we er nog niet ik denk dat er zog van zo een bij komt

4. kalli

kalli Niet meer actief

Ik ben dus niet de enige die een nieuwjaarsschoonmaak houdt :D. Ik ben heel erg makkelijk met het wegdoen van spullen, hoewel ik niet snel iets weggooi. In NL stopte ik kleding altijd in zo'n bak naast een kerk en al het andere spul bracht ik naar de kringloop. Hier in Spanje heb je Caritas, en vooral omdat hier nu zoveel huishoudens zonder geld, baan, huis etc. zitten, doet het me zo goed om daar iets naartoe te brengen! Vorige week hadden we zeker tien vuilniszakken vol met kleding! De man aan de balie stond te glunderen :) Dan hoor je mij echt niet meer klagen als ik er later achter kom dat ik iets teveel heb weggegooid...

5. kalli

kalli Niet meer actief

En ik heb ooit heel veel aan een blijf-van-m'n-lijf-huis gegeven, de meeste vrouwen komen daar aan zonder iets en die kunnen wel wat gebruiken. Een ideetje mocht je met wat zakken kleding zitten...

6. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

als ik iemand er blij mee kan maken gaat het daar naar toe en anders mp of kinderbeurs.
    en de rest naar de stort.
    gr bren da

7. mroos

mroos Niet meer actief

Ik ben heel goed in weggooien, soms iets te goed haha. Hecht heel weinig waarde aan materiele dingen die ik niet of amper gebruik.

8. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    Hier ook iemand die TE SNEL dingen weggooid. Ik kan absoluut niet tegen rommel. Hier verdwijnen dus regelmatig dingen in de prullenbak, waarvan ik ze daarna nog nodig blijk te hebben. (9 van de 10x ben ik dan alweer vergeten dat ik het weggegooid heb, en kan ik het nergens meer vinden)

9. hardloper

hardloper Niet meer actief

nee
    ik gooi best moeilijk weg en ben daarin niet alleen.
    ben wel begonnen met de grote schoonmaak en heb al paar zakken van de zolder af. vind het toch lastig. sommige dingen zijn gewoon best duur en die ga je nog wel eens gebruiken, en sommige dingen zijn niet te vervangen, en we hebben niet veel geld, dus dat scheelt ook nog.
    ik vind marktplaats erg veel werk. ik geef het gewoon liever weg. dus wat weg gaat gaat naar anderen of de stort.

kunnen jullie niet gewoon even mijn huis doorsjeezen:D:)

10. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ja, ik kan uitstekend weggooien. Ik ben zo ongelofelijk veel verhuisd in mijn leven dat het wel nodig was om goed weg te gooien zodat ik niet teveel hoefde te verhuizen!
    Twee keer per jaar ga ik door mijn huis (in fasen) en dan gooi ik zelf een boel weg en ik vraag mijn man hetzelfde te doen. Hij heeft er veel meer moeite mee. Ik moet hem dan echt even helpen.

Kleding gaat in de zak van max

11. Jel

Jel Niet meer actief

Ik gooi best makkelijk dingen weg maar mijn man niet.

We hebben bergen met boeken en cd's en ze mogen wat mij betreft weg of verkocht worden. Maar hij wil dat niet. En dus zit ik ook met de troep. Hij wil het bewaren maar doet er niks mee. ;) En ik me maar ergeren aan die zooi. Gelukkig ligt dat allemaal op zolder.

12. Stiekem, op een dag.. waren de dozen van Jel's man verdwenen.. :D :p

13. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Marnat liep op een rommel markt [ nee niet om troep te kopen]:D
    Stel dat ik wat moois zou vinden voor de woonkamer.
    Maar nee niks daar van ze kwam de dozen van jel haar man tegen:D die waren bijna leeg :D

14. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Onze boef! :)
    Eindhoven
    Ik gooi makkelijk dingen weg; Lang niet gebruikt en ook niet in de planning? Weg ermee.

Helaas is mijn man niet zo.. 'Ja misschien kunnen we daar over een paar jaar/ooit iets mee'.. :$

15. Maia

Maia Niet meer actief

ik gooi weg. Zodra ik iets een jaar niet gebruikt heb en ik zie het liggen in m'n opruimbui gaat het weg. enzovoorts, ik ben aardig rigoreus :)

16. Jel

Jel Niet meer actief

@ Babyengel en Marnat, ik kan het idd ook stiekem doen. :D Wie weet heeft hij het niet eens door.

17. Ik gooi ook makkelijk dingen weg, ik vind het heerlijk om een opgeruimd huis te hebben. Gebruik ik iets al tijden niet of heb ik er niets aan, dan geef ik het weg, heeft niemand er iets aan, dan gooi ik het weg. Voordeel is dat we geen zolder hebben en dus ook weinig opbergruimte hebben, dus ook weinig zooi kunnen bewaren.

18. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Weggooien? Wat is dat??
    Kom soms dingen tegen waarvan ik niet wist dat ik het had, dus verdwijnt het van de zolder naar beneden en ben ik van plan om het als nog te gaan gebruiken. En sommige dingen zijn zoooo zonde om weg te gooien, knutsels van de nichtjes (hebben ze tenslotte met heel veel liefde speciaal voor mij gemaakt), dingen van vroeger (dat zijn herinneringen). Ik verzin altijd wel een reden, om het te bewaren.

19. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen

Ja maar ik weet van niks hoor als je het doet :D

20. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    POOHBEER @ Dingen van vroeger gooi ik ook niet weg!
    Heb hier al wat van mij staan 1 doos en een poppenwagen en een bankje .
    Krijg nog meer van mijn ouders LEGO enz , zal altijd wel wat bij zitten wat wel weg kan , maar daar ga ik rustig bij zitten.
    Heb geen kinderen maar mijn nichtje kan er wel eens mee spellen als ze hier is.

Deel Deze Pagina