Flink opruimen! gooi jij makkelijk dingen weg?

Discussie in 'De lounge' gestart door Marnat, 15 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Hier ook weer het een en ander de deur uit. Er gaat wat weg en er komt weer wat bij om weg te doen. Ooit geraken we er wel.

Begin nu toch een beetje te veel 'werkkleren/enkel voor thuis' te hebben dus daar nog eens doorgaan en wat echt te erg is gaat weg.

Verder weer tijd om de keuken weer eens grondig aan te pakken. Grote schoonmaak zeg maar. Kasten zitten overvol maar eens alles netjes gezet is zou er toch weer wat plaats moeten zijn.

Vriezer begin deze week schoongemaakt en nu even restjes eten.

2. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Zo dat ruimt op oude werk kleren weg in de zak staat nu voor de deur vandaag weg brengen .
    Weer een tas leeg die kunnen we mooi gebruiken voor dagje weg .
    Balkons aan geveegd en beetje weg gegooid binnen kort verder.

3. p1982

p1982 Niet meer actief

zo alle dozen voor de rommelmarkt zijn gesorteerd
    14 dozen vol

dan nog 1,5 doos wat niet meegaat en komt denk ik in tussentijd nog wel meer bij

ook 2 vuilniszakken vol wat in container moet

4. p1982

p1982 Niet meer actief

hoe gaat het bij iedereen

zo al weer een aantal dozen met oud papier, maandag morgen wordt het opgehaald
    donderdag container en zit vol, van de week of volgende week naar de stort omdat er alweer 4 zakken staan

ruimt lekker op

5. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Hier nieuw spul oude troep meteen weg er mee .
    Op deze manier mijn verjaardag geld al op voor ik het heb lol.

6. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Hahaha marnat, mijn verjaardagsgeld is ook al op en verjaar pas in mei :) Heb geïnvesteerd in een nieuw fototoestel. Geld gaat dan wel rechtstreeks rekening op.

Hier betaling binnen dus kan pakje klaarmaken.

7. p1982

p1982 Niet meer actief

hoe gaat het bij iedereen

zo alles is gepakt voor zaterdag. kijken wat er verkoocht wordt

helaas moeten we 4 weken met papier en glas doen , grr schuur staat redelijk vol al
    verder alweer 4 zakken vol met zooi voor de stort

8. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Er blijft maar bijkomen wat weg kan.
    Verder rustig aan. Eens we rond zijn beginnen we opnieuw. Halkast moet weer eens aangepakt worden. Laatste tijd alles er maar ingegooid, redelijk wat twijfelgevalletjes bijhouden/wegdoen dus nu echt even goed bekijken.

Mijn verjaardagscadeautje van man komt straks ook, ben pas in april jarig maar man wilde het al bestellen zodat het zeker op tijd zou komen. Had het niet verwacht met het paasweekend maar blijkbaar werken ze door bij samsung :)

Over pasen gesproken, jongste heeft weer kleren die wegkunnen. Zitten onder de chocoladevlekken maar waren kleren die toch al wat aan de kleine kant waren en die al niet meer gloednieuw waren (lievelingsshirt van de oudste toen hij die leeftijd had dus heel veel gedragen en gewassen). Deze gaan gewoon zo de container in, ga er geen was aan verspillen.

9. p1982

p1982 Niet meer actief

ja hier ook maar bij komen denk je klaar te zijn kun je zo weer opnieuw beginnen

begin ook makkelijker te worden met dingen wegdoen weg met de zooi

wordt er wel rustiger van

10. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Morge na mijn werk maar eens een la opruimen met papieren , als we nog even wachten kan de la niet eens dicht schaam.
    Verder kijk ik wel wat ik doe.

11. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Oh papieren moeten hier ook weer nagekeken worden. Hoewel ik het probeer bij te houden is er ineens weer een hele stapel bijgekomen.

12. p1982

p1982 Niet meer actief

vorige week op de rommelmarkt gestaan, 7 dozen verkocht. opbrengst wel wat minder toch weg is weg en mooi wat geld voor

1,5 doos is naar kringloop gegaan (vandaag weggebracht)

nu nog wat zakken wat naar stort moet

13. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Druk bezig geweest hier. Plinten en kozijnen geschilderd, nieuw beddengoed (inclusief kussens en dekbed) gekocht voor ons bed (kinderen hadden een poosje geleden alles nieuw toen we de jongste ook een dekbed hebben gegeven). Nieuw bureau voor mijn man en voor mezelf + stoel voor mij. Stoel voor man staat op de planning maar die heeft een speciale en daar hebben we even het budget niet voor.

Mijn moeder heeft ook nog wat spulletjes opgestuurd, die komen vandaag.

Verder moet ik de gewassen was nog wegwerken en de lades onder ons bed uitzoeken. Oud beddengoed is al gedaan maar nu de handdoeken nog. We blijven bezig :)

14. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Ik heb net de hele zolder opgeruimd. 2 shoppers vol met kleren die weg kunnen en een zak met schoenen. Gaan mooi de kledingbak in! Zomerkleren van zolder gehaald en die zitten nu in de wasmachine. Straks even ophangen. Moet alleen nog 2 lades in mijn dressoir uitmesten. Pfff. En heb een hoop strijk. Ach vervelen doe ik me niet :cool:

15. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Goed bezig meiden .
    Hier moet ik ook nog met kleren bezig , zomerkleren in de kast doen mij nog te vroeg.
    Moet wel nachtkleren nakijken.
    Verder gaat het opruimen rustig door, de grote aanpak lukt even niet , veel te druk met werken.

16. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Hier ook heel druk geweest; werk, vrijwilligerswerk en verjaardag van ons dochtertje.
    Maar het opruimen gaat in mijn hoofd door. Kleding waar ik op uit gekeken ben wil ik gaan verkopen op de rommelmarkt. Ik zag vorig jaar dat dit heel goed werkte bij anderen.

Laatst lekker nog wat kwijtgeraakt op een kledingbeurs. Ik had 2 grote volle dozen heen en nam er maar 1 mee terug.:)

17. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Wortel: Dat doe je goed , ga zo door zou ik zeggen dat ruimt op.

Hier vandaag na mijn werk huisje weer netjes maken .
    En 1 deze dagen de zomer koffer weer om wisselen , en de winter kleren direct na kijken .
    En mijn kinder spullen na kijken met pijn in mijn hart er dan afstand van doen.

18. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Marnat, sterkte met het wegdoen van de spullen die je zo liefdevol hebt bewaard.... lijkt me zo pittig voor je!

19. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Dakje wortel , ben er klaar mee alleen in mijn hooft , nu nog doen en dat houd me nog tegen.
    Ik wou net ook zomer kleren om wisselen maar had de gordijnen al gewassen en verder genoeg gedaan.
    Doe het morgen denk ik.
    Heb nu min sieraden voor me liggen weet niet wat er mee te doen. als je het nooit meer draagt weg ja of nee .
    Oorbellen krijg ik pijn in de oren dus ja weg zou je dan zeggen.
    help

20. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Oh sieraden... heb ik ook zo'n leuke verzameling van....
    Ik wil het meenemen naar de rommelmarkt en wat over is naar de kringloop. Maar eerst uitzoeken.....:)

Deel Deze Pagina