Flink opruimen! gooi jij makkelijk dingen weg?

Discussion in 'De lounge' started by Marnat, Jan 15, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Wortel

Wortel Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    3,472
    0
    36
    Koningsdag gooit inderdaad wat roet in de verkoopplannen.... Daarom hier maar weer actief op fb. De ruilhoek doet het ook lekker, al is het soms lastig iets te bedenken om tegen te ruilen; ik ruil nu voor een bosje tulpen. :)

2. p1982

p1982 Niet meer actief

ga deze week ook maar actief even wat dingen op facebook etc zetten

3. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Wij hebben gisteren een van onze 2 babyfonen weggegeven aan kennis van manlief. Hebben het noet breed en wij gebruikten hem eigenlijk toch niet meer. Mensen heel blij natuurlijk.

4. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Wij hebben een tijdje geruild voor Fristi of melk. Pasta ook al wel eens gedaan. Zo'n dingen kan je in principe altijd gebruiken en heb je ook vaak in huis als 'koper'. En een keer kreeg ik chips aangeboden :)

5. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Hier mijn zusje blij gemaakt met mappen die ze op de zaak kan gebruiken + een fluitketel voor in de toercaravan.
    Wij wilden ooit een tent en hadden daar al dingen voor gekocht , kwam niks van .
    Maar ze kan het gebruiken ,en haar was is weer klaar.
    Zaterdag in haar huis wat dingen gedaan scheelt weer al haar was dus aan de kant.
    Denk dat ze manlief vandaag wel weer wat mee geeft.
    Hier vandaag zelf door huis heen.

6. p1982

p1982 Niet meer actief

zo weer wat dingen verkocht. Meiden blij want nu toch weer wat centjes voor in het potje. Ze sparen voor een walkie talky

nu bezig in de keuken, dingen uitzoeken en kijken wat weg kan (naar stort of verkoop)

is toch erg slecht weer en dan hopelijk lijstje wat kleiner met klusjes higi

7. Elisje

Elisje Fanatiek lid

Jun 18, 2006
    3,930
    933
    113
    Wij hadden hier zelfs sneeuw deze namiddag.

Verder gaat het maar traag, container zit altijd zo weer vol en moet nog door zoveel spullen gaan. Er staan zakken te kleine kleding van de kinderen, alles is gewassen maar ik moet uitzoeken wat weg gaat en wat ik wil bewaren.
    Ik heb nu weer een doos (doos van de post, mijn moeder heeft weer een pakket gestuurd) en dat is handig formaat om op te bergen. Vorige dozen waren onbruikbaar, of al beschadigd bij bezorging of de kinderen hadden ze sneller dan ik ze kon opbergen.

Verder moet ik ook weer alle papierwerk uitzoeken en 'kantoorspullen' bij elkaar zoeken, die staan nu overal en nergens maar passen wel mooi in de lades van mijn nieuwe bureau.

En ik was er zo trots op dat ik altijd alles bij elkaar hield van speelgoed maar de laatste weken zijn er een paar dingen verdwenen en al overal gezocht maar ze blijven onvindbaar.

8. Wortel

Wortel Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    3,472
    0
    36
    Leuk om te lezen dat iedereen na een dipje toch weer gaat opruimen. Go meiden!!!

9. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Hier gisteren een pakketje nieuwe onderbroekjes verkocht. Het is niet veel maar wel elke week iets tot nu toe de laatste 3-4 weken.

10. Zonnetje3

Zonnetje3 Niet meer actief

Hoi hoi,

Ik klets graag mee in dit topic. Wij zijn momenteel bezig met de zolder opknappen en proberen dus veel uit te zoeken.

Ik vind het best overweldigend!! Ik merk dat ik echt niet blij wordt van zoveel spullen! Pfff....

Ik ben niet heel moeilijk in spullen wegdoen, maar vind onze situatie ook erg lastig... Nu zwanger van de 2e, een jongetje. Oudste is een meisje, dus er komt ook weer eea aan "nieuw" spul binnen.

We weten niet of we ooit nog een 3e kindje zouden willen (altijd wel mijn wens geweest, al denk ik tijdens deze zwangerschap dat 2 misschien ook wel goed is ;)) maar daardoor wil ik nog geen afstand doen van de babykleertjes en andere spulletjes... Pff lastig! Daarnaast hebben man en ik beiden veel gestudeerd en hebben we enorm veel boeken! Ook moeilijk om daar in te beslissen wat ermee te doen.
    en spulletjes van vroeger... Ook daar moet iets mee.

Ben dus heel benieuwd hoe anderen dit doen en ook tips zijn welkom.
    Ik probeer dus zoveel mogelijk mee te lezen en te kletsen!

11. p1982

p1982 Niet meer actief

verkoop ook ong 2 dingen per week, toch weer weg en centjes

hier erg makkelijk met studieboeken, is toch allemaal verouderd en weg ermee. Laatst kreeg manlief ze van zijn ouders en heb het zo bij oud papier gezet

spulletjes vroeger bewaar ik paar dingen en rest is weg

12. Wortel

Wortel Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    3,472
    0
    36
    Zonnetje3 welkom!

Mijn tip? Maak overal 1 doos voor; 1 doos met studieboeken, 1 doos voor je meisje, 1 doos voor je eigen dingen van vroeger, etc. en daar moet wat je wilt bewaren in passen. De rest mag weg. Soms is dat heel heel erg moeilijk, maar word je over 10 jaar nog steeds gelukkig van al je bewaarde spulletjes of is het alleen maar last?

De rommelmarkten van vandaag zijn niet goed voor de ruimte in mijn huis. Hihihi er is idd weer wat bijgekomen....:p

13. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Studieboeken zijn allemaal weg. Is toch allemaal vernieuwd tegen dat onze kinderen ze nodig zouden kunnen hebben

14. Zonnetje3

Zonnetje3 Niet meer actief

Dank voor de tips! De een doos manier ga ik zeker proberen!

Hihi de studieboeken bewaar ik ook niet voor de kids hoor! Maar ben pas 4 jaar geleden afgestudeerd, dus wil ze m'n nog bewaren voor mijzelf als naslagwerk voor als ik de arbeidsmarkt weer op ga (al vind ik daar kritisch naar kijken nog wel lastig).

Gisteren is iig al een deel naar de kringloop gegaan en veel mappen zijn geleegd in de papiercontainer.

Stap voor stap komen we er wel 😉.
    Gelukkig vandaag geen rommelmarkten bezocht ;) wel een tuinset gekocht.. Maar dat blijft gelukkig buitenshuis 😉

15. Elisje

Elisje Fanatiek lid

Jun 18, 2006
    3,930
    933
    113
    Bij mijn ouders ligt ook nog veel van mij, onder andere schoolspullen. Ga eens aan mijn moeder vragen om vooral dingen van de hotelschool op te sturen. Elke keer een beetje in een doos als ze weer een pakket opstuurt.

Ze heeft al al mijn foto's en kaarten van communies enzo opgestuurd. Foto's zijn al uitgezocht maar kaarten moet ik nog doen. Weet al zeker dat de meeste weg gaan.

Maar heb nog zoveel staan dat moet uitgezocht worden, ben daar best moeilijk in maar na alles 10 keer te sorteren gaat er toch meer en meer weg.

16. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Voor mezelf heb ik ze ook niet bewaard. Heb wel geen hogere studies gedaan, misschien daarmee dat ik er geen moeite mee had om ze weg te doen :) Maar als je ze nog als naslagwerk kan gebruiken, moet je idd overwegen om ze nog even bij te houden.

17. p1982

p1982 Niet meer actief

hier 26 juni weer een kinderkleedjesmarkt, hopelijk dan goed weer dat we dan wel kunnen zitten

in de tussentijd veel uitzoeken en kijken wat er verkocht kan worden

vrijdag eerst naar de stort rijden staat weer genoeg

18. p1982

p1982 Niet meer actief

men wat een zooi past niet eens in de kofferbak
    dus maar op de achterbank neerleggen

verder bezig met administratie in ordners doen en wassen draaien en opvouwen

morgenavond maar strijken

19. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Containerpark zijn we vorige week ook langsgereden toen we naar de stad moesten.

Van de week kwam meisje met speelgoed naar beneden: daar is ik te groot voor, verkoop maar aan een mama van de baby :) Eens mooo afwassen en dan maar online zetten. Trots op mijn meisje <3

20. Elisje

Elisje Fanatiek lid

Jun 18, 2006
    3,930
    933
    113
    Was is grotendeels gedaan. Nog wel opvouwwerk en zaterdag nog een machine.

Voorraadkast in de keuken deels aangepakt, was meer een rommelkast dan voorraadkast.

Verder is Henry (de trein) nog steeds kwijt. Alle speelgoeddozen en gaten en kieren zijn nagekeken en nog steeds geen Henry. Maar de kinderen zitten ook steeds in de schuivenkast dus misschien zit hij daarin. Goed excuus om deze ook weer eens aan te pakken dit weekend.

Share This Page