Ik kan heel slecht dingen weggooien. Wij ruimen soms ook op en dan bekijk ik alles of het nog ergens nuttig voor kan zijn. Mijn man bewaard ook veel, vooral elektrisch dingen, bedrading enzo. En gek genoeg komt het vaak weer van pas. We hebben nu de ruimte ook wel op zolder om het allemaal te bewaren maar mocht er een 2e komen, dan moet 1 slaapkamer opgeofferd worden en moeten die spullen (logeerbed, bureau, kasten) naar zolder.
Leuk dat de verkoop weer wat gaat Nijntje Maagd, ben ook heel slecht in dingen weggooien maar als ze na opruimronde zoveel niks betekenen en ik echt plaatsgebrek begin te krijgen dan gaat het toch weg. Vandaag eindelijk aan toegekomen om de container schoon te maken. Rotwerkje dat ik maar niet gedaan kreeg met kind(eren) in de buurt. Ook de dvd's van de kinderen nagekeken en wat opgeruimd in hun kamer. Verder al een deel van de voorraadkast nagekeken en wat dingen weggedaan zoals verloren chocoladerepen die niet echt gegeten worden, een zak verharde marshmallows... Morgen daar weer mee verder. Straks als de jongste terug thuis is nog een doos uitzoeken voor plastic en papier en dan gaan we samen flessen pletten En nog wat kleding sorteren voor de kledingcontainer. Nu eerst even koffie
Elisje: Flessen samen pletten vonden ze hier ook altijd leuk Vanavond weer een reactie binnen van Kapaza. Als deze deal zou doorgaan denk ik dat ik om en bij een doos kleren van meisje kwijt ben! Even afwachten natuurlijk.
Ik duim voor je nijn En flessen pletten was leuk heb ook nog 1 koelkast schoongemaakt, de andere wat nagekeken en klaar voor grote shoonmaak morgen. Kwam ook nog schoenen/slippers tegen waar de jongste nu inpast. Zelfs nog 2 paar nieuwe. Ben wel goed bezig, meer gedaan gekregen vandaag dan dat ik op mijn lijstje had.
Koelkast heb ik gisteren ook voor een stuk gedaan. Heerlijk als er weer overzicht is! Merk dat ik steeds beter word in het opruimen!
zo net weer veel op de foto gezet en te koop gezet, kijken hoe het loopt wordt zo ook wat opgehaad weg is weg. weekend verder met opruimen en te koop zetten
Vandaag niet zoveel gedaan als ik wilde. Was nogal laat terug van boodschappen doen. Eenmaal alles opgeruimd had ik nog 10 minuten voor ik weer de deur uitmoest om de jongste te gaan halen. Niet eens de moeite om mijn schoenen even uit te trekken. Net de kippenpoten voor vanavond in de marinade gezet en aardappelen alvast gekookt. Wasmachine draait en nog even de was wegleggen. Jongste zit nu braaf in hun kamer te spelen dus dan maar even verder met de voorraadkast.
Hier vanmiddag na het werk snel boodschappen gedaan, twijfelde of ik ook nog snel vlees ging halen, maar toch maar naar huis gereden omdat ik maandagmiddag nog kan gaan. Stop thuis, kwam die mevrouw al aangereden, bijna een half uur te vroeg! Uiteindelijk heeft ze redelijk wat mee, wel voor een lagere prijs als wat ik vroeg maar ik ben ervan af! Bijna halve doos kwijt. Een andere vanavond hoop foto's doorgestuurd. Daar maar even afwachten of dat iets wordt. De derde wordt waarschijnlijk niks, want ze had hetzelfde gevonden voor een paar cent goedkoper. Dus daar zal ik wel niks meer van horen. En dan moet ik nog een aantal dingen op foto zetten
nijntje gelukkig was je thuis maar je spreekt toch een tijd af en paar min te vroeg of te laat oke maar zoveel hier weer wat grote dingen te koop gezet, kijken hoe het loopt van de week beginnen met sorteren van de spullen voor de rommelmarkt en ook kamers /kasten van de meiden uitzoeken
Ben helemaal bij wat de was betreft. Jongste werd deze nacht wakker en overgeven. Heb zijn bed afgehaald en bij mij in bed genomen. Daar gaf hij ook nog eens over gelukkig aan de zijkant van het dekbed dus dat deze ochtend afgehaald. Toen zat hij op het bed van de oudste en diaree, liep zo door zijn luier dus bed van de oudste ook kunnen afhalen. Lading was van gisteren weggewerkt zodat alles buiten op het wasrek kon, stond een heerlijk zonnetje en een lichte bries dus alles is alweer droog. Gelukkig heeft hij niet meer overgegeven en nu slaapt hij, duurde nog geen 5 minuten om in slaap te vallen. Keuken mocht ik tussendoor ook nog doen. Terwijl ik mijn bed weer aan het opmaken was had hij mijn koffiekop omgegooid. Keukenkastjes en aanrecht schoongemaakt en vloer dan maar gedweild. Alles is aan de kant nu en spullen voor school morgen zijn ook klaar. Enkel nog zo meteen de oudste naar bed brengen en broodjes hamburger maken voor man en mij. Kinderen hebben havermoutpap gegeten en de oudste ook nog een broodje hotdog. Morgen dan maar de kast uitruimen die ik vandaag wilde doen. Echt niet aan toegekomen en nu geen zin meer in.
Wat een leuke topic Ik heb een zolder daar zou je van huilen en je kids zouden zich er uren kunnen vermaken haha Hij is nog niet gedaan ligt dus niks op de vloer maar het speelgoed overal ik moet over de LEGO stappen om me was op te hangen We willen op korte termij deze gaan opknappen maar dan moet die toch echt leeg alleen de jongste van 1,5 er zit geen traphekje dus zal het tijdens het slaapje doen moeten of in de avond Maar zo moeilijk allemaal speelgoed hebben jullie tips wat ik ermee kan doen. Op Mp is teveel en zijn meer losse dingen allemaal Had het laatst allemaal in bakken gedaan tot de kids alles eruit gehaald hebben wat was ik boos zeg nu ligt alle LEGO verspreid over de Vloet en de knex ook Gooien jullie ook het speelgoed weg er word niet mee gespeeld behalve de LEGO en knex die bewaar ik wel
zo vanmorgen de bedden afgehaald en net schone er weer op. nu nog wassen was helemaal bij met wassen draaien, opvouwen en strijken zo even bezig met de verkoop van spullen, even omhoog plaatsen lego bewaren we hier allemaal, rest gaat verkoop in of container (als het kapot is of niet meer compleet) staan regelmatig op de rommelmarkt
Hier heb ik net toevallig alle lego van mij van vroeger van mijn ouders mee gekregen , zo dat mijn neefje en nichtje er hier bij ons mee kunnen spellen . netje in een doos . Mijn ouders hebben alle lego bewaart voor ons voor later zou jij ook kunnen doen . Of je vraagt aan je kids wat ze met de lego willen bewaren of weg. Hier morgen een deel troep in de container bak die gaat woensdag weer leeg . Donderdag gaan we de schuur en deel kamers dan eindelijk opruimen en weg brengen de troep . Heerlijk idee en gevoel kan niet wachten.
Verzameldingen zoals duplo en lego en playmobil hou ik wel bij. Alle andere speelgoed gaat meestal gewoon de vuilbak in (2 jongens die nogal intensief met alles spelen laat wel sporen na) en wat nog goed is gaat naar nichtje. Zij heeft een zoontje van 1 jaar. Hou ook wel een paar kleine dingetjes die nog goed zijn voor als nichtje langskomt met haar zoontje. Heb ook veel dubbele autootjes aan nursery gegeven hier. Kleding doe ik nu ook. Mijn kinderen hebben (in het geval van de oudste had) altijd zelf reserve kleding mee maar als dat niet het geval is dan krijgen ze daar iets van de reserve bak aan. Wat nog goed is breng ik er nu ook heen. Het is niet veel maar het is wat het is. Oudste zit nu in jaar 1 en op school geven ze liever reserve van school aan als het nodig is. Nu hou ik alles wat nog goed is van de oudste bij voor de jongste en als er dan nog wat overblijft dan geef ik het achteraf wel aan school. Alles van jonger dan 2 jaar van de kinderen was gewoon op en wat nog redelijk was heb ik onlangs naar zo'n kledingcontainer gebracht.
Lego, playmobil en k'nex gaat sowieso niet weg. Vaak de dingen met batterijen die weggaan, probeer ik te verkopen en krijgen kindjes een cent voor voor in hun spaarpot. Kleding heb ik ook al aan school gegeven. Zoals onderbroekjes of broeken. Met truien doen ze niet zoveel maar vaak zijn die ook goed gedragen en met vlekjes dus die gaan dan gewoon weg.
zo 2 grote dingen zijn opgehaald en morgenavond nog 1 morgen bezig met sorteren van de dozen en dan ook kijken wat niet mee gaat naar de rommelmarkt en dan online verkopen heb allemaal dingen wat ik op wil ruimen in me telefoon gezet op bepaalde dagen en hopelijk kom ik er aan toe onderbroekjes en hempjes van de jongste is ook naar kdv/psz gegaan
Vandaag aan het opruimen geslagen , vuilniszak vol . Morgen vroeg gaan we zien hoe vol we de auto krijgen 1 ronde naar de grofvuil of toch twee keer rijden? Een lege schuur morgen is ons streven , dan zijn we vast nog niet klaar maar de meeste troep is dan wel weg heerlijk idee .
marnat lekker of niet. weg ermee hier bezig met de kamers van de meiden voor het oog weer netjes krijgen pff wat een zooi nu eerst flink wassen draaien en administratie handbal bij werken hopelijk wordt het lijstje wat ik vandaag voor ogen heb een stuk korter, anders weekend verder hihi
Heerlijk idd de schuur is weer leeg nu alleen nog de boel weer orderen zo wel in de kamers als in de schuur . Dinsdag oudpapier ook nog weg scheelt ook weer ruimte . En misschien nog wat dingetjes op marktplaats .
Hier is het niet meer bij te houden. Loop achter met alles, ben al blij als ik het gewone huishouden rond krijg. Kinderen zijn druk druk druk en moet ze constant in het oog houden. Gisteren wel de badkamer grondig aangepakt. Had geen boodschappen en kon direct naar huis nadat ik de kinderen naar school had gebracht. Man is ook geen hulp, die heeft weer medelijden met zichzelf omdat zijn bureaustoel kapot is (hij is ermee omgevallen na een glaasje te veel en gelijk ook een hele scheur in de vinyl in de woonkamer). Ik weet zo langzamerhand niet meer waar mijn hoofd staat. Zit nu even met een kop koffie en dan weer aan de slag met de kleren van de kinderen. T-shirts eruit voor het grootste deel en longsleeves erin. Er moet echt een kast bijkomen, staat in de planning.