Flink opruimen! gooi jij makkelijk dingen weg?

Discussie in 'De lounge' gestart door Marnat, 15 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. p1982

p1982 Niet meer actief

hier komt morgen het oud papier en glas. staat weer genoeg in de schuur dus vanavond aan de weg

wassen draaien is bijna klaar

deze week worden 5x wat opgehaald, lekker gevoel

schiet nog niet echt op met sorteren van de dozen voor de rommelmarkt maar steeds iets. over 4 weken is het al zover

2. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Was weggewerkt en weer een lading klaar om op te hangen.
    Vandaag lekker rustig aangedaan. Zo meteen even kijken wat lidl vandaag binnenkreeg, als er iets interessant bijzit ga ik morgen even langs.

We hebben iets te eten besteld, dus ik hoef niet te koken vanavond. Lekker zo, rustig tijd om alles voor morgen klaar te zetten.

3. p1982

p1982 Niet meer actief

zo nu nog een was er in en dan morgen laatste
    morgenavond strijken en opvouwen.

zo weer wat spullen van me ouders meegekregen wat verkocht moet worden.

4. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Plannen voor vandaag ook weer danig in de war. Jongste heeft afgelopen nacht weer overgegeven dus mijn man ging de dokter bellen om een afspraak te maken (ik ben dan net weg om de oudste naar school te brengen).

Afspraak voor 10.50. Dat was dus even boodschappen wegzetten, wat opruimen en de deur uit. Uiteindelijk binnen bij de dokter om 11.25... Dacht nog even wasmachine aan te zetten maar ga daarmee wachten tot de oudste uit school komt.

Nu nog maar wat kleine dingetjes uitzoeken want heb niet genoeg tijd om nog met grote dingen te beginnen.

Morgen is de jongste ook nog thuis (kinderen moeten 48 uur thuis blijven als ze hebben overgegeven hier) en moet de oudste vroeger uit school halen voor zijn oogtest. Weer een verloren dag.

5. p1982

p1982 Niet meer actief

zal een rustig dagje worden. vanmorgen gewerkt maar stond al op met koppijn en heb het nog steeds

nu laatste was erin. vanavond opvouwen en strijken. Tevens sporttas van de oudste van de handbal weer in orde maken

nodige dingen worden ook opgehaald weg ermee
    hoop morgen verder te kunnen met sorteren voor de rommelmarkt

6. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Hier is vrijdag nog iets opgehaald. Zaterdag de kleerkast van meisje opgeruimd, de helft eruit! Dus gelijk gaan shoppen voor haar. Nu moet nog een hoop online komen.
    Regenlaarsjes te klein, in nieuwstaat, dus maar eens goed afwassen en ook op foto. Zo blijven we bezig :)

7. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
    Vandaag de la met haarspullen uitgezocht, hele lading weg gedaan, maar er blijft evengoed genoeg over. Vind het zo zonde om goede dingen weg te gooien en ze dan een jaar later weer te moeten kopen, zeker als het amper ruimte inneemt (maar ja, veel dingen die amper ruimte innemen, nemen natuurlijk wel weer veel ruimte in ;)). Maar goed, la is opgeruimd en dat is al fijn. (y)

Verder boven bezig met mijn hobbykamer. Binnenkort even langs zo'n inzamelpunt voor babyspullen, lakentjes en hoeslakens ed en een restje babykleertjes afgeven.

8. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    NiekeKris: Oe, hobbykamer... Dan kom je altijd op dingen uit waarvan je denkt: hmm, dat wil ik nog eens gebruiken en dat ook :) Ik laat het overhoop liggen, anders dan is het nog een groter stort dan dat het nu is :D

Hier van de week bijna dagelijks minstens 1 bieding gehad op internet. Maar als je dan van verzendingskosten praat is het ze te veel. Het laagste van het laagste bieden ze tegenwoordig. Zo erg als nu heb ik het nog niet meegemaakt! Nu wel weer bieding binnen die om rekeningnummer vraagt. Zullen afwachten...
    Verder nog een aantal dingen op foto gezet, maar nog lang niet alles. Want is echt veel wat er nu uit de kasten is gekomen... Alles wat op foto staat heb ik nu in een doos gelegd, om wat overzicht te bewaren.

Verder heeft manlief de kelder nog wat opgeruimd. Morgen komen ze de container ophalen en daar was nog wat plaats in. Is dat ook weer weg.

9. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Hier een nieuwe microgolf moeten kopen, oude begon te roesten en gaf vonken dus gelijk maar buiten gezet.
    De nieuwe is groter en hoger dus toch even wat keukenkastjes opgeruimd zodat de spullen die op de oude microgolf stonden nu een plaatsje in de kast hebben.

Verder niet zo heel veel gedaan dit weekend, ik was gewoon moe.

Morgen de playpen van de jongste eruit dan krijgen we weer wat plaats in de woonkamer.

10. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
    Heerlijk om dingen weg te kunnen doen! Ruimt lekker op, he?

Hier de afgelopen dagen niet zo enorm veel gedaan. Tas met lakentjes ed staat ook nog steeds op onze slaapkamer...inleverpunt is een half uur rijden...maar wil wel graag dat het een goede bestemming krijgt, dus binnenkort maar tijd maken. Keuken begint langzaamaan wat opgeruimder te raken. Kasten van de kinderen deels uitgezocht en een doosje en plastic tas aan te kleine/niet passende kleding bij vriendinnen afgegeven. Binnenkort de rest ook nog even uitzoeken (en passen - wat ze vreselijk vinden, dus dat duurt altijd lang, iedere keer een of twee dingen...). En hopelijk deze week wat stofjes wegnaaien, dat ruimt ook lekker op. ;)

11. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Weer planning in de war. Deze keer is de oudste ziek.
    Pen staat nog in de woonkamer. En in plaats van daar op te ruimen weer bezig geweest met bed helemaal te verschonen en een hele grote speelgoeddoos helemaal schoon te maken en alle speetjes en autootjes die in de doos zaten ook 1 voor 1 schoonmaken.

Tussendoor vraagt een zielig klinkende knul ook of ik even bij hem wil komen zitten zodat hij zich beter voelt. Arme jongen :(

12. Wendy Wortel

30 jun 2016
    31
    1
    0
    Autospuiter in opleiding, schrijft een blog: www.w
    Friesland
    Ik gooi dingen heel makkelijk weg! Gebruik ik het niet? Weg.

Vriendjelief daarentegen is heel anders. Hij kan niks weggooien. Laatst hebben we onze kast opgeruimd, en nadat ik 4 volle vuilniszakken verder was, kwam vriendjelief aanzetten met een plastic tasje gevuld met wel 1 shirt.

Nu weet ik dat hij de helft van zijn kleding toch niet draagt, weggooien doet hij niet. Gaten of niet, het blijft.
    Nu ga ik wel eens door zijn kast heen, en als ik kleding vind met gaten of waarin ik hem nog nooit heb gezien, verstop ik de kleding op mijn geheime plek! Als hij na een aantal maanden niets heeft gemerkt van de kledingstukken die weg zijn, gooi ik ze weg haha. Ik heb tot op heden nog nooit van hem gehoord dat hij iets mist :D

13. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Laatst las ik nog een mooie: Maak van je huis geen magazijn; laat dat maar aan de winkels over. Ofwel; koop niet van alles in het voren;)

14. p1982

p1982 Niet meer actief

Vandaag dag vrij en vanmorgen staat op de planning dozen sorteren rommelmarkt en foto's maken van spullen die niet meegaan en hopelijk ook nog te koop zetten
    Weg ermee

Ook veel spullen in vuilniszakken en dat naar de stort
    Vd week met man op zolder kijken wat er nog meer weg kan

15. p1982

p1982 Niet meer actief

pff wat een zooi, net badkamer kastjes uitgemest en veel spul weg wat we gekregen hadden en toch niet gebruiken

donderdag wordt de grijze container geleegd dus proberen zoveel mogelijk daar in te doen

staan al 7 volle verhuisdozen met spullen wat mee gaat naar de rommelmarkt, en dan nog 4 dozen nog niet vol maar komt wel

16. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Hier moeten we nu voor 1 keer drie weken met de grijze container doen. Ze gooien de planning om en er wordt nu 2 weken na elkaar papier, blik en glas opgehaald.
    Zal proppen worden want met 2 weken zit de contrianer meestal al aardig vol. Nu de dingen die ik weg wil gooien toch maar in de berging zetten want huishoudafval en luiers gaan natuurlijk voor om in de containder te doen.

Deze namiddag de gewassen was wegwerken, zo nog even een machine draaien met beddengoed. Gelukkig nu de verwarming aan is krijg ik het makkelijk in 1 dag droog. Oudste heeft ook niet meer overgegeven sinds gisterochtend dus was gaat terug naar gewone volume.

Man wil vanavond de bergkast in de hal nakijken... hij besefte ineens hoeveel geld hij heeft uitgegeven (en geleend van zijn tante) en wil nu wat dingen verkopen. In princiepe kan ik daar wel blij om zijn maar door zijn agorafobie zet hij geen stap buiten de deur en mag ik alle loopwerk doen en ja bijhouden wie wat koopt en opsturen mag ik ook doen want hij is daar te goed voor. Al bij al hou ik dan liever die spellen, kinderen kunnen er over een poos nog wat mee (ps2 gaat niet weg, die is van mij).

17. p1982

p1982 Niet meer actief

hier moeten we 4 weken met de grijze container doen was 2 weken

zet de spullen en zakken apart die weg moeten en als er ruimte en container is dan daar in en anders bij veel naar de stort

handel loopt redelijk nu vanavond veel fotos maken en dingen er op zetten weg ermee

potje zit al weer redelijk vol

18. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Als je met de bus moet is stort niet zo handig (ben afhankelijk van bus of te voet).

Net nog een zak kleding uitgezocht voor de kledingcontainer, die neem ik morgen mee.

Nog wat opgeruimd in de slaapkamer en heb wat kleine dingetjes die wegkunnen. Ondergoed ga ik ook nog uitzoeken. Er kunnen zeker wat oude bh's weg. Heb net een zak nieuwe bh's gekregen van man zijn tante. Ze zegt dat ze de maat niet goed zag op het kaartje en het genant vindt om ze terug te brengen maar ik verdenk haar er stiekem van dat ze ze toch voor mij koopt als ze iets ziet waarvan ze weet dat het mijn smaak is.

19. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Elisje: wel lief natuurlijk als ze het voor jou koopt :) Hopelijk klopt de maat voor jou ;)

Hier is er elke 2 weken ophaling. Grijze container doen we gemiddeld een week of 8 mee. Sorteren wel heel erg. Containerpark kom ik ongeveer aan voorbij als ik van het werk kom dus om de zoveel tijd ga ik alle daar afgooien.
    Manlief heeft vandaag alle lampen in de kelder vervangen. Van de 12 ging er nog 4, die ook niet meer goed waren... Dus die heeft hij dan gelijk naar het containerpark gebracht mer lege verfpotten en isomo. We zijn goed bezig deze week :)
    Vandaag pakje op de post gedaan. Hier loopt het precies ook weer een beetje.

20. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Lekker bezig iedereen .
    Hier morgen deel zomer kleren in de koffer zoals korte broeken .
    Winter kleren weten we dat een nieuwe garderobe welkom is , als het lukt gaan we dat zaterdag in Duitsland doen .
    En af en toe gooi ik nog dingen weg.

Deel Deze Pagina