Flink opruimen! gooi jij makkelijk dingen weg?

Discussion in 'De lounge' started by Marnat, Jan 15, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. p1982

p1982 Niet meer actief

hier het weekend bezig met de kledingkast van de jongste\, veel shirts en broeken worden te klein. Gelijk bak van zolder pakken met maat groter

2. Elisje

Elisje Fanatiek lid

Jun 18, 2006
    3,930
    933
    113
    Zak kleding is weggebracht. Heb nog wel wat om te sorteren, moet echt dingen van mij gaan wegdoen want het wordt te erg.

Ook nog een deel papieren nagekeken maar er is nog meer. Wil het wel voor dinsdagavond klaar hebben want papier wordt woensdagochtend weer opgehaald.

Deze ochtend nog een gietijzeren braadslee gekocht, mag weer aan de slag met de keukenkastjes om ze kwijt te kunnen. Ik heb nog een paar potten/pannen die ik nooit of zelden gebruik. Degene die ik zelden gebruik valt nog een mouw aan te passen met andere kookspullen die ik heb. Ga deze dan maar uit de kast halen en vragen of nichtje nog interesse heeft, anders gaan ze weg.

3. p1982

p1982 Niet meer actief

zo weer wat dingen verkocht, denk dat ik voor de rommelmarkt zelf te veel heb hihi dan maar aanvullen

heb lijstje gemaakt wat ik opgeruimd wil hebben en dan maar steeds afstrepen

vandaag rustig dagje ook wel x lekker

4. Elisje

Elisje Fanatiek lid

Jun 18, 2006
    3,930
    933
    113
    Ik ben in onze slaapkamer bezig. Tegenwoordig altijd ruzie en huilen om de tv. Nu hadden we nog een tv staan en als ik de xbox aansluit kan netflix er ook op.
    Moest eerst wel even het een en ander vrijmaken. Zit nu met een hele berg linnengoed en handdoeken om uit te zoeken.

Maar jammer genoeg kan ik de afstandsbediening niet vinden en met de knoppen aan de zijkant krijg ik enkel het groene licht voor aan. Kan geen zenders zoeken dus vrees dat die tv kapot is.

Zo meteen even tante van mijn man bellen of we haar reserve tv voorlopig mogen lenen.

5. p1982

p1982 Niet meer actief

zo kledingkast van de jongste uitgemest, zak voor de stort (oude sokken/ondergoed en kleding vies of kapot) en nodige spullen voor rommelmarkt/verkoop

vandaag naar de stort rijden weg met de zakken, weer wat ruimte in de schuur

6. Elisje

Elisje Fanatiek lid

Jun 18, 2006
    3,930
    933
    113
    Na school- en boodschappenronde even de kamer van de jongens schoongemaakt. Nu even zitten met een kop koffie voor ik de jongste weer moet gaan halen.

Daarna verder met kleding. Had nog te kleine kleding van de jongste opzij staan om bij te houden en met wegleggen vond ik het toch wat veel. Zelfde eigenlijk voor de nog kleinere maten die al weggelegd zijn. Ik heb mezelf dus opgelegd om er nog eens door te gaan en enkel over te houden waar echt leuke herinneringen aanzitten of echt echt echt te leuk is. Alles boven de 1 jaar gaat naar nichtje, alles onder de 1 jaar naar de kledingcontainer.

Man moet nog altijd zijn games en dvd's nakijken maar verwacht dat daar ook wel redelijk wat wegkan. Mijn dvd's en games zijn al uitgezocht. Had niet zoveel maar toch een paar dingen die wegkonden.

7. Wortel

Wortel Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    3,472
    0
    36
    Een grote ton stond hier gevuld met auto's. Samen met zoontje uitgezocht. Op een gegeven moment had hij het helemaal door.
    - speel je er niet meer mee? In de zak voor de kringloopwinkel
    - is het kapot? In de prullenbak
    - nog leuk genoeg om te houden? Dan in je mooie nieuwe bak.

Zegt de schat van 5 jaar ook nog dat hij het zo'n ontzettend leuke middag vond! :)

8. mellanie76

mellanie76 VIP lid

Aug 5, 2016
    17,645
    801
    113
    moeder
    Rotterdam
    Totaal geen moeite mee, alleen spullen die van emotionele waarde hebben bewaar ik.
    Het is maar materiaal.
    Ik kan niet tegen teveel spullen om mij heen.Een opgeruimd huis is een opgeruimd hoofd.
    Ik zorg wel dat het thuis gezellig is.

9. susy26

susy26 Niet meer actief

vd week de zomer kleren uitgezocht. Veel dingen op zolder gezet, kijken we volgend jaar wel of het nog past. Dacht ook dat deze zomer alles moest kopen, maar toen konden ze nog best veel aan. Ook pluche beesten in ee zak gedaan, bleef maar staan.. Jongste gelijk weer graaien natuurlijk..haha..ik zo 1tje er uit halen en dan dicht.. en wat kleertjes... breng ik vd week naar een tweedehands winkel bij ons.. weg ermee.

10. p1982

p1982 Niet meer actief

spullen zijn allemaal naar de stort gebracht weg ermee

glas net allemaal weggebracht en papier naar me ouders, wordt daar morgen opgehaald

nu nog wat laatste dingen inpakken voor de rommelmarkt voor volgende week zondag

verder veel dingen te koop gezet wat niet mee gaat naar de rommelmarkt

woensdag op de planning kamer jongste verder helemaal uitmesten en kledingkast van de oudste

11. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Wortel: Wat leuk! :) Hier gisteren een geweer van zoonlief weggegooid, was helemaal kapot. 'Ja mama, gooi maar weg' Zo trots op hem! Want weggooien is niets voor hem.

Afgelopen week 2 pakjes verstuurd, hopelijk blijft de verkoop zo lopen. Vind ik leuk! :)

12. Wortel

Wortel Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    3,472
    0
    36
    Lekker bezig meiden!
    Merk dat ik er niet eens meer iets voor hoef. Een blij gezicht van een ander doet mij ook enorm goed!

Opruimen, ontspullen; volgens mij is het een nieuwe hype.:)

13. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Hier ook Wortel. Geef sommige dingen ook gewoon weg. Weg is weg en een ander is er blij mee.

Vanavond weer een bericht gehad om iets te kopen. Dan heb ik de afgelopen weken elke week een pakje weg kunnen doen. Denk dat ik stilaan een doos leeg heb in de kelder. Met een nieuwe volle doos boven die nog op foto moet, ruimt lekker op zo :)

14. p1982

p1982 Niet meer actief

Nijntje lekker gevoel of niet steeds iets weg

hier ong 3 dingen per week weg, van klein tot groot maar het loopt door gelukkig en weg is weg

maar nu komen beide ouders met spullen die van ons zijn geweest dus kijken naar stort of verkoop of bewaren

15. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Hier de kookboeken uit gezocht , er kunnen een paar weg .
    Die neem ik mee nar mijn werk daar staat een boekenkast waar iedereen wat uit kan pakken en weer nieuwe aan kan vullen .
    Zo kun je mooi boeken lezen of nieuwe recepten delen .

16. p1982

p1982 Niet meer actief

dat is wel een leuk idee marnat

pff krijg biedingen erg laag , afwachten met de rest

17. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    P1982: Idd leuk idee + goedkoop boeken lezen en je maakt mensen weer blij.
    Ik had aardig wat boeken bij me , ook van iemand anders .
    Het duurde maar even en er waren al mensen die er weer bij keken.
    Ik ging weer naar huis na werktijd en ik zag dat er al wat boeken meegenomen waren.
    Ik heb zelf ook weer wat te lezen meegenomen .
    Mensen blij maken is het mooiste wat er is.

18. Wortel

Wortel Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    3,472
    0
    36
    Marnat, wat een mooie laatste zin!!!

19. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik ruim elke 6 maand her hele huis op. Alle kasten leeg en kijken wat weg kan. En dan alles er weer netjes in als ik de kast heb uitgesopt.

Ik ben zelf al in 1 kast begonnen. En morgen ga ik met een vriendin de rest van het huis doen. Zij gaan samenwonen dus kunnen veel gebruiken. We gaan kijken wat ik niet meer gebruik en wat zij wel kunnen gebruiken. De rest gaat naar de kringloop.

Ik vind het altijd heerlijk om zo alles netjes te maken. En vooral nu ik richting het einde begin te lopen moet het allemaal schoon ahah.

20. p1982

p1982 Niet meer actief

nou kom er echt niet aan toe om steeds op te ruimen dus steeds wat tussendoor

vandaag staan de kamers van de meiden op de planning en de schoenenkasten

Share This Page