Flink opruimen! gooi jij makkelijk dingen weg?

Discussie in 'De lounge' gestart door Marnat, 15 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Wij hebben weinig bergruimte en dat is de rede dat ik erg goed ben in opruimen en spullen weg gooien!

2. woezeltje1

woezeltje1 Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.031
    0
    36
    ik heb altijd 3 stapels als ik aan het opruimen ben.
    Sommige mensen hebben het niet breed en kunnen ze nog wel gebruiken.dus het is zo..

*kringloop
    *zelf houden
    *weg gooien

:)

3. Locusta

Locusta Niet meer actief

Nou... ik kan redelijk makkelijk weggooien. Soms heb ik van die buien en dan pak ik een kamer aan. Vuilniszak d'rbij en daar alles in mikken dat weg kan.

Nu we gaan verhuizen (2x zelfs, want we kunnen niet direct in ons nieuwe huis), dan ga ik helemaal veel wegmikken. Zaken die ondertussen al ruim een jaar of 2-3 op de zolder liggen en we tot op heden nooit gebruikt hebben, ga ik ook nooit meer gebruiken. Weg ermee! ;)

4. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik heb geen moeite met wegDOEN. Wel met weggooien :)

Waar ik nog iets voor kan krijgen gaat op marktplaats (mits goed te versturen). De rest naar kringloop of weggeefwinkel. Alleen dingen die echt niet opnieuw gebruikt kunnen worden gaan naar het (grof)vuil. Ik vind weggooien zonde. Maar ik hou ook absoluut niet van 'clutter' in mijn huis. We zijn al een paar keer verhuisd, dat zijn altijd goede opruimmomenten :D

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik gooi echt heel gemakkelijk weg! Zelfs weleens dat ik dus heb opgeruimd, iets heb weggegooid en dat we dan een paar weken later iets kunnen gaan kopen omdat ik het weggegooid had omdat 'we het niet nodig hadden', haha, echt erg, maar dat gebeurd hier dus weleens.

Laatst een goed gesprek met iemand gehad die zoiets had van, maar waarom breng je het niet bij bijv een kringloopwinkel of bij iemand die spullen inzameld voor andere landen. Moet zeggen, dat ik nu daar dus bij probeer stil te staan. Kleding in van die bakken gooien deden we overigens wel altijd al.

6. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

ik gooi veel makkelijker dingen weg. Mijn partner is van het bewaren, maar soms stiekem gooi ik ook dingen weg zonder dat hij het weet. als het al 3 jaar op zolder in een doos zit, weet je ook niet dat je het hebt en mis je het ook niet. Uitzondering: schoolspullen, knuffels, speelgoed van ons kindertijd..

Of als het nog goed is en bruikbaar @ marktplaats..

Fijn he een opgeruimd huis:D:D...Hier ga ik morgen ook weer veder;)

7. Deesjebeesje

Deesjebeesje Bekend lid

7 jan 2012
    888
    1
    0
    Den Oever
    Hobbyspullen heb ik wel moeite mee, maar andere dingen kan ik wel makkelijk weggooien.

8. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen

Daar kun je heel blij van worden als je de boel weer netjes hebt :D
    En idd morgen weer een dag .

9. sneeuwpop

sneeuwpop Fanatiek lid

11 feb 2010
    2.273
    0
    0
    zonde van het weggooien mssch dat mensen op dit forum het kunnen gebruiken.

10. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Door het vele verhuizen wat wij doen ben ik erg goed geworden in opruimen en weggooien. :D Ik heb als stelregel dat we 1. alles weggooien/weggeven wat we ongeveer één jaar niet meer gebruikt hebben 2. bij twijfel gooi ik ook alles weg. Ruimt heerlijk op, heb een hekel aan teveel zooi in huis!

11. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Hier gaat alles wat we ong. een half jaar niet hebben gebruikt weg.. Kleding gaat in een kledingbak hier in het dorp en de rest gaat of weg of op marktplaats.. Bij twijfel gooi ik het ook weg.. We zijn bijna klaar met de verbouwing van de zolder en wat een zooi komt daar vandaan zeg.. En dan is het nog niet eens goed uitgezocht.. Komt over een paar weken wel weer..

12. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Ja, ik gooi makkelijk weg...als ik het een tijd niet gebruikt heb kan het weg, en doe dat dan ook. Gelukkig is vriendlief net zo..

13. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Zo vandaag toch maar wat dvd s uitgezocht die we niet kijken ! straks de spullen die al uit gezocht zijn op marktplaats zetten.
    Dan zien we wel of we wat verkopen of niet.

Morgen weer wat doen zo word het nog wel netjes hier in huize marnat en man :D

14. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    wij hebben t geluk dat er hier 2x per jaar een vrachtwagen langsrijdt die grof vuil ophaald, dus dan lopen we altijd even over zolder van t huis en de garage plus zolder.

en er staat hier ook regelmatig een grote ton per huis, daar kan je kleding en schoenen in doen, word de volgende morgen opgehaald, en dat is dan ook even gelegenheid even de kast door te kijken. voor de rest mik ik heel veel weg, en vind t erg leuk om iets op mp te zetten. opgeruimd huis, opgeruimd hoofd!

15. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Het was altijd een drama maar het gaat me iets beter af.

16. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Vandaag weer twee laden op geruimd wat een troep zat er in.
    Morgen alleen s morgens werken dus kan s middags weer meer troep ruimen .Manlief vind mij maar gevaarlijk , hij zegt ik moet er om gaan denken niets te laten slingeren van mijn werk .
    Ik zeg alles wat in de weg licht te lang beland idd in de prullen bak . Geld ook voor mij zij ik , als de woonkamer op geknapt is dan geld die regel nog meer .
    We willen het samen weer netjes en naar de zin hebben dan geld ook dat er niet overal meer van alles ligt.

Op treden hier hihi

17. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Zo de boel staat op markt plaats nu maar zien wat er van verkocht word! Al wel wat kleine dingen weer uit gezocht en weg gegooid, morgen de dressoir medicatie uit zoeken en verder zie ik wel waar ik aan toe kom.

18. raspberry

raspberry Niet meer actief

Alles wat een jaar lang niet gebruikt is en wat we ook niet weer gaan gebruiken, gaat weg hier. Nu is het even geleden dat we hier aan opruimen zijn toegekomen, door alle gedoe hier de afgelopen jaren, dus nu weer stapels troep van een paar jaar.
    Maar ik hop binnenkort weer eens tijd en energie te hebben en dan knikker ik een boel heel gemakkelijk weg :)
    Moet alleen zorgen dat mijn man dan niet in de buurt is: die kan niets weggooien :D

19. tulip

tulip Niet meer actief

bij ons gaat het wel. Sommige dingen gooien we heel makkelijk weg, maar dingen in huis, schilderijtjes die even niet gebruikt worden of decoraties die zetten we makkelijk op zolder. Daar kwamen we dus een aantal weken geleden achter toen we zijn begonnen om ons huis leeg te maken voor de overdracht. Man, wat een spullen. Nu hebben we dus wel echt grote opruiming gehouden en dingen waarvan we dachten: die gebruiken we in het nieuwe huis echt niet meer, die zijn weggegaan.
    Hopelijk kunnen we het in het nieuwe huis beter bijhouden, maar ik vrees het ergste;)

20. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    ik en mijn man trouwens ook zijn erg makkelijk in t weggooien van spullen.. ik houd niet van een druk en vol huis, en waar je ook kijkt er overal spulletjes, beeldjes en tierlantijntjes liggen/hangen.. maar ook kwa ''grote'' spullen.. nieuwe bank.. en de oude.. tja doe maar weg.... zet nooit wat op marktplaatst.. of ik geef t weg aan vrienden gratis.. of weg..

Deel Deze Pagina