Flink opruimen! gooi jij makkelijk dingen weg?

Discussie in 'De lounge' gestart door Marnat, 15 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Ik ken dat geen energie hebben om wat te doen.
    Had ik vorig jaar door alle ellende , maar nu ben ik het zo zat dat ik door pak . Ken je dat : van plak naar plak of de ene kamer naar de andere spullen brengen. En vervolgens nooit gebruiken dat gaat hier dus ook zonder pardon weg.

Tulip@ Succes in het nieuwe huis en zie het positief ! blijft wel netjes als je samen er goede afspraken over maakt .

2. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Al twee dingen op mp verkocht nu de rest nog.
    zo nu en dan gooien we weer wat weg .
    Even te druk met andere dingen , maar langzaam aan komt het goed .

3. Molitalia

Molitalia Niet meer actief

Ik zal wel een idioot zijn maar het lucht me op om dingen weg te gooien :D Als ik me rot voel ga ik het huis opruimen en troep weggooien. Bij twijfel gaat het toch vaak de kliko in en tot nu toe eigenlijk geen spijt gehad. Oh ja,kleding gaat naar de Humana

4. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Je bent geen idioot hoor :D weet je wat mij opruimen op moment voor gevoel geeft.
    Een op geruimd huis + een op geruimd hooft . zo heerlijk gevoel.

5. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Nee, ik ben een rámp met dingen weggooien! :)
    Ik bewaar altijd vanalles, en vaak is het ook zulke onzin.
    Een paar maanden geleden, toen we besloten om van de grotere slaapkamer, de slaapkamer van Kenji te maken, móest die dus opgeruimd worden.
    We hebben echt héél veel zooi weggegooid!
    En idd, het geeft echt wel een opgeruimd hoofd.
    Binnenkort is onze slaapkamer aan de beurt... ;)

6. Bob1981

Bob1981 Fanatiek lid

7 mrt 2011
    2.253
    26
    48
    Vrouw
    Heerlijk...ik ben verslaafd aan opruimen hahahaha
    Wij hebben een afspraak in huis....
    Alles wat we ooit nog eens kunnen gebruiken gaat in een doos bijelkaar en mocht die doos in een jaar niet zijn gebruikt dan gaat tie zonder te kijken zo de container in...heerlijk!! Zo verzamel je ook niet onnodig veel troep:D

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Dingen die hier een jaar of langer niet gebruikt zijn, gaan weg als ik aan het opruimen ben. Soms door naar een ander, soms gewoon echt de vuilniszak in, maar net wat het is en hoe het eruit ziet.

We hebben gewoon ook niet de ruimte om alles te bewaren, met een huis met 4 slaapkamers en een zolder, waar we met z'n drieen/vijven in leven... Dus het zal ook wel moeten :)

Ik bewaar nu nog wel alle babyspullen en kleertjes van Thirza: mocht er nog een tweede kindje echt gaan komen en het is weer een meid, dan hoef ik dan weinig nieuws aan te schaffen.
    Maar mochten we een knul krijgen, dan kunnen alle kleertjes dus alweer weg. Ik bewaar misschien 1 of 2 pakjes dan, maar verder kan alles dan weg.
    M'n kledingkast ga ik eens uitmesten als we weer zover gaan komen dat ik positiekleding nodig heb: alles wat ik zeker weten wel weer aan ga doen daarna, gaat dan in bakken en alles wat ik echt niet meer ga dragen naar de kringloop of in de vuilnisbak.
    Spullen die nog bruikbaar zijn, gaan op marktplaats of verpats ik via de ruilkring waar ik lid van ben :) In dat laatste geval kan ik er andere zooi weer voor 'terugkopen' :D

Speelgoed gooien we nu alleen weg als het kapot is, maar als een tweede er mee uitgespeeld zou zijn, gaat het meeste ook weer weg. Waarschijnlijk zullen we het eea aan duplo en lego en echt dat goeie spul wel bewaren, maar ook daarvoor geldt: dan moet er wel ruimte voor zijn.

8. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Dankje voor de tip is niet zoon gek idee . Want als de kamers op geruimd zijn moet de woonkamer nog en daar zouden wel eens veel bruikbare dingen bij zitten . Die word helemaal op geknapt , de planning is nu dat dat gebeurt in de vakantie tijd.

9. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Heerlijk! gister 2 vuilniszakken en vandaag weer 1,geeft een fijn gevoel als je weet dat je niet voor je eigen leven hoeft te vrezen als je een kastdeur opentrekt.

10. Omg kun je aub hier langs komen....
    ik kom om in de troep , ik kan niks, maar dan ook niks weggooien , ik heb overal wel een leuke anekdote bij waarom het niet weg kan...

11. Coortje

Coortje Niet meer actief

Hier ook erg weggooierig!! Heerlijk als ik eens in de zoveel tijd mijn huid doorga! Op zolder staat dan ook alleen wat echt nog bewaard moet worden ( heel veel babyspul wat hopelijk nog een keer gebruikt mag worden) de rest gaat gewoon weg!! Als het daar een paar jaar staat doe je er toch niks meer mee! Mijn man vind dat iets lastiger soms hahaha

12. carrolyn

carrolyn Fanatiek lid

30 jan 2011
    2.770
    1
    0
    je gebruikt het toch niet meer, weg ermee.

ik heb wel weggooi woede

13. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Wij zijn ook aan't opruimen geslagen, heerlijk zo'n opgeruimd gevoel hebben! Kinderkamer 2 is van complete puin naar een lege kamer gegaan :D Hebben de badkamer opgeruimd en heb ook al wat kleren van mij opgeruimd, maar moet nog eens verder doen. Geeft idd een heerlijk gevoel! :D

Maar 't is wel een knop omdraaien: van verzamelfreak (lees: niets kunnen weggooien) naar van je hart een steen maken. Maar 't komt nog goed met ons :D Moest iemand zich geroepen voelen? :p

14. susy26

susy26 Niet meer actief

ik kan best makkelijk dingen weggooien.Dan kom je dingen tegen ,ja wat moet je daar nou mee, hup weg. Maar bij dingen dat ik dnek ,ahh mis nog bruikbaar ,die leg ik dan even appart. En dan kan het nog zijn dat ik het 2 mnd later weer tegenkom,en alsnog wegooi hihi

15. Jinne1982

Jinne1982 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.254
    0
    0
    Eindhoven
    als ik dit zo lees.....kunnen wij niet opruimen of weggooien....echt heel erg!

16. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik kan gemakkelijk dingen weggooien. Heb er niet zo'n probleem mee.

Mijn vriend echter is het type dat moeilijk afstand van iets kan doen. "Want we zouden het nog wel eens in de toekomst kunnen gebruiken".

Dozen en alles van gekochte spullen worden bewaard. De halve zolder ligt vol, grrrr. :x

Vorig jaar had ik een speelgoedje voor Aiden gekocht. Daar zaten van die ijzerdraadjes om gewikkeld waarmee het aan dat karton vastgemaakt zat. Wat denk je? Heeft hij die ijzerdraadjes bewaard! Wat moet je ermee? :(

Maar ik weet wel waar hij het vandaan heeft. Zijn ouders zijn ook zo. Hun halve slaapkamer is volgestouwd met allerlei spul. Lijkt net alsof ze in een soort magazijn/opslagruimte bivakkeren 's nachts.

Ik kan daar echt niet tegen hoor. Gelukkig houdt mijn vriend de rest van het huis wel netjes. Alleen de zolder ligt wat vol. Maar ik heb al aangekondigd dat we binnenkort de zolder toch echt gaan opruimen.

17. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Ik lees het al weer die mannen van ons maken de troep:D

Behappy@ Ijzedraadjes ? idd Behappy man wat moet je er mee? als behappy vervelend is haar vast binden zekker :D
    Dacht het niet want dan krijg je met mij te doen , pas dan maar op want ik weet je te vinden.:D

Veel succes met zolder op ruimen !! zie het al voor neee dat kan niet weg dat niet , hoor hem nu al gieren :D

Wij ruimen samen goed op hier , zijn er samen goed flauw van dat scheelt een hoop.

18. iMama

iMama Actief lid

21 okt 2011
    445
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij zouden hier ook wel een autistisch trekje kunnen gebruiken als het om opruimen gaat. ;)

Alhoewel het ook andersom kan zijn. Mn zwager (ook licht autistisch) is zo onrustig in zn hoofd, dat hij juist helemaal niet kan opruimen.

19. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    #79 Marnat, 17 feb 2012
    Laatst bewerkt: 17 feb 2012
    Gister weer wat weg gegooid de trolley in de keuken goed uit gemest .
    Zo komt alles aan de beurt , morgen gaat manlief met de computers aan de gang , en ik ga verder in de keuken.

En een plank in de kleding kast opgeruimd tafelkleden die al jaren in de kast liggen, in de goudgoed zak gestopt + schorten .

20. woezeltje1

woezeltje1 Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.031
    0
    36
    Vorige week vrijdag langs de kringloop gefiets een afspraak gemaakt.
    Dat ze 16 februari langs komen.Van een matras zo goed als nieuw tot speelgoed laten mee nemen.Heerlijk!
    Ben het spuug zat die rommel.Van het weekend weer erg druk maar hoop dinsdag weer veder te kunnen ruimen.

Deel Deze Pagina