Is het voor anderen ook herkenbaar dat ze normaal moeilijk dingen weggooien, maar er nu er ruimte gemaakt moet worden voor een kinderkamer een stuk minder moeite mee hebben? Ik herken mezelf bijna niet meer terug en het voelt echt heel bevrijdend! Ben helemaal blij dat vandaag de containers weer geleegd zijn en we dus vanavond weer een slag kunnen slaan met zooi wegdoen (wat nog te gebruiken is gaat uiteraard naar de kringloop/kledingbak, etc)
Yep - hier Dingen worden hier echt zonder omwegen weggegooid. Soms wel eens teveel, maar ik ken het gevoel, ik wil het huis leeg en klaar hebben, ruimte hebben. Het heeft een direct gevolgd op mijn "hoofd", die wordt er ook zo heerlijk leeg van. Zo ben ik al jaaaaaren niet op de gemeentewerf geweest, de laatste maand al 2 keer, is de Kringloper al langsgeweest en heb ik goed 16 zakken kleding in de kledingbak gedeponeerd ... en het einde is er denk ik nog niet. Ben nog niet op zolder geweest namelijk .. Ik vraag me ook wel eens af waarom we dat niet eerder hebben gedaan, maar blijkbaar was de noodzaak niet hoog genoeg ofzo
Ik heb weinig tot geen moeite met kleren/spullen, alles wat eventueel vervangbaar is dus. Ik ruim met regelmaat de speelgoedkast, kledingkast e.d. leeg. Heerlijk! Ik heb wel moeite met dingen weggooien die emotionele waarde hebben (en dat hebben behoorlijk veel dingen bij mij ), zeker met dingen van de kinderen. Dus we hebben op zolder 2 dozen per kind staan met 'herinneringen' en zeker 7 dozen van mij. Daar zitten veel fotoboeken in, maar ook andere dingen waar herinneringen aan zitten.
Oo ik gooi heel gemakkelijk dingen weg. Al het rotzooi wat ik niet meer nodig heb pleur ik zo de container in. Waarom zou ik iets bewaren waar ik toch al een jaar niet naar omkijk en dus ook niet mis?
Hier nog een hele makkelijke opruimer en weggooier! Soms denk ik wel eens: zonde, daar zou een ander nog iets mee kunnen, maar vind het dan teveel gedoe om het op marktplaats te zetten of ergens heen te brengen.
Ja absoluut! Kon erg slecht weggooien, vorig jaar flink opgeruimd. Kan nu nog steeds niet goed weggooien, maar ben wel een stuk makkelijker dan vroeger
Toen de eerste kwam erg veel weggegooid.daarna weeer veel bewaard en nu met 2 kids weer heel makkelijk weg er allemaal mee
was een echte hamster maar kan nu wel redelijk makkelijk dingen weggooien. binnenkort hoop ik verhuizen en dan gaat de schep er echt in en alles wat niet nódig nódig is, dat gaat weg. scheelt me mee zeulen naar t andere huis ook
Weggooien vind ik echt afschuwelijk. Heb met pijn in mijn hart laatst nog de kledingkast opgeruimd en daar alles wat ik niet meer mooi vond / te klein is in een zak gedaan en weggebracht. Toch altijd even slikken..
Leuk! Op een wat koelere dag slaat iedereen ineens aan het opruimen! Vandaag heb ik wat naar de Kringloop gebracht. Zag gelijk ook een leuke oude koffer, die ik net zo hard weer mee heb genomen Gisteravond het programma: 'Mijn leven aan puin' gekeken. De opruimcoach inspireerde me enorm! 'Als je iets wegdoet, hoef je er ook niets meer mee'. Voor mij een zalige tekst! Ik raakte zo geïnspireerd dat ik terecht kwam op huishoudcoach.nl. Super tips gevonden! Ook een blog gevonden van een vrouw die iedere dag een kastje/plank of laatje opruimt in haar huis. Echt geweldig om dit te lezen. Nu nog toepassen!
Oh en Purified, de tip voor jou: Kleding die je niet meer mooi vindt, maar bijvoorbeeld wel duur was, kleding die niet meer past; wegdoen. Tegen de tijd dat je het past is het niet meer in de mode en wil je ook graag wat nieuws aanschaffen. Kleding die duur was, moet je niet nog langer energie uit je laten trekken. Succes!
Net me eigen kledingkast uitgemast.3 vuilniszakken eruit Manlief deels zolder gedaan Hij gaat zo met oudste rondje rijden langs kledingbakken. De stort ent goed weg ermee
Toch al weer wat weg gegooid de wok werd al krommer en de binnen kant zag er niet meer uit. Morgen gaat manlief verder in de schuur , in de avond of ochtend . En ik ga boven met kleren uitzoeken bezig denk ik, heb nu ook iets aan dat kan eigenlijk niet meer , veel te klein .
hier moeten de sokken van de kids uitgezocht worden en vooral de jongste maar wat vind ik dat een pokke werk heb tegen manlief gezegd dat hij maar kijkt wat er in d kast ligt en als het niet meer past weggooien zolder is opgeruimd nu nog heel veel fotos maken wat te koop is
Afgelopen week met een korfbak vol met troep uit het tuinhuisje naar de stort gereden. Heb maar een stelling gedaan! We hebben ook een overvolle garage. De rest van het huis houd ik ook nooit netjes. Het slibt altijd dicht. Mijn vriend is ook bewaarderig. Zelfs bonnetjes van kleding wat een jaar geleden is gekocht moet soms bewaard blijven. Reden: stel als een broek beschadigd dan heb je bewijs voor de verzekering. OMG! Je wilt niet weten hoeveel kluskleding we hebben, want elk oud shirtje kan daarvoor dienst doen. Ben wel fan van mp. Je overtollig spul levert nog wat op en een ander is er blij mee. Ben ook niet zo goed in organiseren wat dat betreft.
We ruimen ook per x een ruimte op En zetten heel veel te koop op marktplaats en anders bewaren we t voor de ronmelmarkt
Hier de schuur weer deels leeg , werk spullen van manlief weer in zijn werk auto . De rest moet nog , maar is niet erg veel meer. Mijn kleren ook deels uit gezocht , wel wat te klein tot nu toe. Morgen nog een plank + hang kleren . En manlief zijn kleren nog netter neer leggen , meest van hem heeft ie al gepast.
iemand tips hoe je iets weg doet wat je man niet weg wil doen? Het gaat om een bureau (ijzer!) wat in de schuur staat....hij zegt dat hij het gebruikt om dingen op te doen..maar het staat achterin onder de zooi, en je kan er niet bij omdat de fietsen geen ruimte meer hebben en helemaal tgegen elkaar staan op gestapeld, Ik kan zelfs de tuinstoelen niet meer terug op hun plek krijgeno mdat het zo vol staat... hoe krijg ik hem zo ver dat hij dat bureau weg doet en bijvoorbeeld een opklapbare plank aan de muur maakt die je op kan bergen maar er toch wel aan kan werken??
Anders voor een dilemma stellen. Binnen 3 maanden niets mee gedaan, gaat ie weg. Is dan wel nog een tijdje dat het er staat, maar als hij het tegen dan niet gebruikt heeft, is het wel weg.