Flink opruimen! gooi jij makkelijk dingen weg?

Discussie in 'De lounge' gestart door Marnat, 15 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. p1982

p1982 Niet meer actief

Nijntje even afwachten dus.

net weer een bak kleding kinderen uitgezocht.
    helft weg en helft bewaren

2. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    #1082 nijntje1984, 17 okt 2013
    Laatst bewerkt: 17 okt 2013
    Pfff bankafschriften! Hang achter van eind 2010!! :) Wat een werk!

Edit: van midden 2010, net voor mijn eerste bevalling dus...

3. Tutu

Tutu Fanatiek lid

30 jun 2013
    1.089
    0
    36
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik ben in 2 jaar tijd 5 keer verhuisd (tussen mijn ouders die 2 uur treinreizen van elkaar af wonen, uiteindelijk tijdelijke woning bij iemand in huis, toen terug naar moeder door afbreken van gedeelde huis, daarna eigen woning EINDELIJK!). Vanaf mijn 21 t/m mijn 23 ben ik alleen maar bezig geweest met opruimen omdat ik niet alles mee kon nemen. Afscheid nemen van spullen. Knopen doorhakken met bijvoorbeeld kleding die wel mooi is maar die ik al 2 jaar in de kast had hangen. Schoenen, idem. Spulletjes van vroeger die ik moest achterlaten bij één van mijn ouders.

Na vijf keer verhuizen in zo'n korte tijd word je er vanzelf makkelijker in :)
    Al wens ik dit natuurlijk niemand toe!

4. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Tutu: da's niet leuk zo vaak verhuizen, maar je hebt idd maar weinig 'rommel'. Daarom alleen zou mijn mama eens willen verhuizen.

Ik ben bijna door mijn zicht- en spaarrekening. Moet gezamenlijke relening en die van manlief nog doen. Maar ze liggen al op hoopjes ;) is niet meer voor vandaag. Mijn spullen nog klasseren en dan nog snipperen (joehoe! En 't is veel! :D)

5. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Tutu @ Het is niet leuk steeds maar verhuizen , maar troep heb je dan niet meer .

Nijntje@ Je gaat lekker , had je zo veel papier afschriften?
    Duim voor je dat ze zaterdag komen je spulletjes halen.

Hier de papieren eerst weer door de snip .
    Komt vast nog wel meer tegen of niet.

Gister avond nog iemand geweest wat op gehaald 40 euro in plaats van 50 weg is weg.
    Wie eerst kwam die kreeg hem de hoge druk.
    Toch wel al drie dingen weg , wel meteen weer wat op mp gezet.
    We gaan zien wat het word.

We hebben besloten wat niet verkocht word op te bergen in bakken en in de stellingen zetten , mee nemen na koning markt volgend jaar.

Geld lekker achter uit voor kerst .

6. p1982

p1982 Niet meer actief

Marnat heerlijk he weg en voor kerst achteruit houden
    Oudste dochter gisteren spaarpot opem gemaakt ( meiden hebben beide een spaarpot met sleuteltje) en schrok wat er al bij der in zat hihi
    Verder spaarpot van ons samen die met blikopener open moet en daar zit volgens mij ook al erg veel in
    Leuk zulke potjes

We gaan nu sparen weekend weg en openhaard

7. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Hier wordt het geld in eerste instantie gebruikt voor de sint inkopen. En daarna zien we wel. Ook gewoon sparen denk ik.

Weet je dat ik om 6u wakker werd en zin had om mijn facturen uit te gaan sorteren? Die liggen ook al meer dan een jaar gewoon op hoopjes als ze betaald zijn. Moeten allemaal in de mapjes gestoken worden. Wat werkt dit topic aanstekelijk!! :D

Marnat: ja wij hebben heel veel afschriften. Ga straks naar de bank en dan zeg ik ze gewoon op. Kunnen het toch online nakijken. Heb de emmer onder de versnipperaar 2x kunnen leegmaken. Berging staat vol met oud papier. Maandag komen ze het ophalen, oef! :)

8. p1982

p1982 Niet meer actief

Ben al klaar voor sint (schaam)
    Nu nog kadotjrs voor kerst

Ja hier ook al vroeg een la uitgemest.
    Heb voor mezelf lijst gemaakt wat allemaal uitzoekrn of opruimen

9. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik vind het moeilijk voor sinterklaas. Ze moeten op zoveel plaatsen gaan. Van ons krijgen ze samen een keukentje van Ikea. Zoonlief vraagt er al bijna een jaar voor.

10. p1982

p1982 Niet meer actief

Nijntje waar vier je allemaal sinterklaas

Hier op mijn werk.mans werk en ene jaar met mijn ouders andere jaar met schoonouders
    Gym oudste is spelletjesochtend
    Kdv is jongste te jong

11. p1982

p1982 Niet meer actief

Net mijn nachtkastje uitgemest weer een zak vol rotzooi

Alleen manliefs nachtkastje nog maar mag die zelf doen en is onze kamer klaar

12. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Bij ons thuis ;)
    Grootouders aan beide kanten
    Manlief zijn oma
    tante van manlief
    meters en peter

Vind het een beetje te veel van het goede worden, maar ze willen het niet anders. Heb er al eens iets over gezegd maar dat helpt niet.

En wil ook niet allemaal speelgoed vragen, want dat hoopt ook maar op. Maar er zijn er die vinden dat de sint alleen maar speelgoed brengt ;)

Gelukkig is kerstmis maar iets kleins.

Ik heb ondertussen wat orde geschept in mijn hobby kamer. Heb afgelopen weekend met zoonlief kaartjes gemaakt en die vond het zo leuk om met een echte schaar te knippen... Dus de heel snippers maar in de doos gedaan om weg te doen. Restjes papier allemaal op een hoopje, ga ik nog een doos voor zoeken dat het ook mooi opgeruimd is. Nu zelf even knutselen.

13. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Ik ben net verhuisd dus ook wel het een en ander de deur uit. Ging niet volgens planning haha. Ik dacht rustig in te pakken en al dingen weg te gooien tijdens het inpakken maar toen ineens kon iemand ons helpen met dozen te verhuizen en moest alles die dag nog ingepakt worden. Alles maar in dozen gegooid zonder uitzoeken en dat mag ik nu dus allemaal doen.

Ga van het ene soort opruimen naar de andere soort. Deze ronde is 'grof' uitzoeken zeg maar. Kleren, keukenspullen en gereedschap en dat soort dingen worden opgeborgen maar schroeven van overal en sommige papieren belanden weer in schuiven en bakken. Volgende ronde is dan 'fijn' opruimen zeg maar.

Heb het gevoel dat ik wel nog even bezig ga zijn.
    Verkopen gebeurt hier amper, dingen die weg moeten zijn echt kapot of versleten.

14. p1982

p1982 Niet meer actief

Nijntje nou wij hebben duidelijke eisen gesteld en dat hebben ze te accepteren en anders gewoon pech

hier deels speelgoed maar ook kleding (pyamas, ondergoed, sokken etc)

15. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Meiden wat zijn jullie al flink , hadden jullie hier wel door kunnen gaan :D
    Ik moest eerst nog werken , en zo de was vouwen . en dan ga ik door met ruimen .
    En moet nog sporten .

Zag net dat er geboden was op iets manlief mis ook al gezien die krijgt er melding van op de foon.
    Die gene mag het vanavond nog halen iedere 5 euro is er 1 .
    Weet niet wat manlief doet hihi.

Sinterklaas doe ik niet aan , mogen mijn ouders met zusje doen.

Kleingeld word hier in potjes gespaard , hebben we er wat van nodig pakken we het er uit.
    Is er te veel gaat het op spaar rekening .

Zo lang het geld achter uit kan is dat mooi .
    Zo hebben we de auto van rook geld gekocht , kan je zeggen stuk gezonder niet meer roken , moest wel vakantie geld bij.
    Auto rijd heerlijk stoom komt er nog af :D

Als je wil kun je een boel doen met weinig geld en boel geduld .
    We streven nu eerst voor een vakantie volgend jaar na 7 jaar mag dat wel dacht ik.

En een op geruimd huis is nu eerst het streven .

16. p1982

p1982 Niet meer actief

Yess volgende week dinsdag komen er 3 mensen naar de kleding vanaf 68 kijken.dus dozen naar beneden tillen maar

Ja hier nu van vorig geld naar t concert van anouk. Kids logeren bij me ouders.veel zin in

Volgende week weer naar stort rijden staat zoveel in de schuur
    Donderdag wordt t papier en glas opgehaald zijn we dat ook weer kwijt

17. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Wat een heerlijkheid en een heel vrolijk gezicht kan dat op leveren .

Zonet dozen na gekeken , zitten er nog meer lege hoezen in voor dvds dus geteld bij de rest gezet kan ook op mp + lege cd hoezen .
    Manlief doet er niets meer mee.
    En nog een hele boel dvd s met films kunnen we mooi uit zoeken .
    Zijn we wel paar weekenden zoet.
    Manlief schrikt vast dat er zo veel is nog.

Wou sporten maar ben nu al lam , doe dat volgende week wel weer .
    Nu net lekker de smaak met opruimen te pakken.

18. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Nog een pennen bakje uit gezocht zo meteen nog de medicijn doos.
    Verder zie ik wel.

19. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik heb helaas moeten toegeven aan de poets. Met een kruipertje in huis en een hond die hier alles vuil maakt... Maar terwijl ik aan het fornuis stond te wachten vanmiddag, paar dingen uit de voorraadkast opgeruimd. Moet ze toch leegmaken binnenkort, heb ik dan minder werk ;)

Pc1982: Leuk! Weer wat eruit! :) Ben je al met je dochter naar de Action geweest? Hoe oud zijn jouw kindjes?

20. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Elisje: da's niet leuk als je nu nog alles moet uitzoeken. Maar als het snel moet gaan is dat wel de makkelijkste oplossing natuurlijk. Veel opruimplezier! ;)

Doet me er trouwens aan denken dat ik mijn medicijnen die over datum zijn nog eens bij de apotheek moet binnen brengen. Werkje voor volgende week.

Deel Deze Pagina