Flink opruimen! gooi jij makkelijk dingen weg?

Discussie in 'De lounge' gestart door Marnat, 15 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Magne

Magne Actief lid

9 feb 2012
    316
    0
    0
    Het oosten des lands
    Als ik opruim, gooi ik alles weg wat ik een jaar of langer niet gebruikt heb (behalve kerstspullen en zo natuurlijk), net als meerderen hier. Sommige dingen hebben een emotionele waarde, maar ook daar kan ik heel hard in zijn. We hebben een klein huis, het is niet doenlijk alles te blijven bewaren.

Dingen die we over hebben geven we weg, zetten we op MP of doen we naar de kringloop in de stad.

Ja, weggooien, daar ben ik akelig goed in. :D

2. shanandoah

shanandoah Fanatiek lid

21 jan 2012
    1.514
    0
    0
    ik had vroeger thuis niet veel.
    Nu hecht ik waarde aan de gekste dingen.
    bijv een broek die ik in de periode heb gekregen. was een hele dure broek en was toen zo afgeprijsd dat ik hem kon kopen.
    Hij past niet meer, er heeft ooit een pup liggen kauwen. maar ik kan hem niet weg doen, ik wil de stof ooit nog ergens voor gebruiken :D
    anne geddes poppen die ik op 14 jarige leeftijd heb gekocht van mijn eigen verdiende centen.
    staan nu op MP maar doet me eigenlijk toch best zeer.
    terwijl ze er alleen maar staan en ik elke keer denk: wat moet ik er toch mee?
    soms kan ik echt rigoreus opruimen en weggooien maar zoals ik al zeg. ik heb soms moeite met de gekste dingen

3. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Ik ben heel makkelijk met dingen weg gooien.
    Bij twijfel is het ook weg!

4. p1982

p1982 Niet meer actief

ben deze week begonnen met alles opruimen. net klaar met mijn eigen kledingkast. Veel zwangerschapskleding op marktplaats gezet en rest gaat in een zak die ik weggooi
    vandadag kastje van de badkamer ook aan de beurt.
    Morgen kledingkasten van oudste dochter doen

Volgende week heb ik gepland voor de zolder want dat zal een grotere klus worden

5. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Ik ben niet echt makkelijk met weggooien alle spullen zonder emotionele waarde of langer dan een jaar niet gebruikt wordt weggegooid of toch nog bewaard (bij twijfel)
    We hebben een zolder en dan is op slaan van spullen heel makkelijk, eens in de zoveel tijd gaat er een bezem doorheen.

Nu gaan we de zolder verbouwen (het wordt een kamer) dus nu moeten we heel veel gaan ruimen.
    En dan zal er best veel weggaan wat al meerdere malen op de twijfel stapel heeft gelegen :p

6. Troelaa

Troelaa Niet meer actief

Toen wij gingen samenwonen hadden we in de jaren echt veel troep bewaard. Toen we een huis hadden gekocht hebben we bijna alles wat we naar een jaar niet meer in onze handen hadden gehad weggeven of weggegooid. Maar kwam er vorige maand achter dat we eigelijk best veel dingen meegenomen hadden naar dit huis wat we nu toch niet meer wilde gebruiken. Manlief toch nog een keer naar de stort gereden. Nu houden we het goed bij, een keer in de zoveel tijd alles uitzoeken en niet gebruiken is weggooien of weggegeven of op mp.

7. Linana

Linana Niet meer actief

Ja, ik gooi heel makkelijk dingen weg. Mijn zusje bewaard zoveel dingen en toen ik nog thuis woonde ergerde ik me hier ontzettend aan. Er lag in elke ruimte wel iets van haar, behalve mijn slaapkamer.
    Nu ik mijn eigen huis heb hou ik het graag overzichtelijk en moet alles weg wat niet meer gebruikt wordt, of dmv marktplaats of dmv een vuilniszak.
    Of ik vraag ff aan vriendinnen of ze ergens belang bij hebben :D

8. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Er staan weer twee volle zakken van goudgoed in mijn schuur om weg gebracht te worden met allemaal schoenen die we niet dragen. Was te moe gister om ze lopend naar het centrum te brengen .
    Nu nog bananen dozen halen om de kamer leeg te halen hier. zo dat we in jullie de kamer op kunnen knappen .De zware grote kast kan al deels leeg zitten veel dingen in die we niet meer gebruiken nu. En lang alle glazen worden nu niet gebruikt wijn bier en borrel glazen .

9. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Ik ben platte batterijen kwijt om, in de keuken weeg schaal te doen.
    Manlief vroeg waar ze gebleven zijn na we de keuken op geknapt hadden.
    Kan ze niet weer vinden , behalve dingen die onnodig in laden en kasten liggen. toch weer troep weg gegooid vandaag.
    Morgen weer verder en hopen dat we ze vinden , anders moet manlief op de gok de hoeveelheid voor de cupcake en cake doen.
    Hij zij leuk kun je een nieuwe voor het geld wat je nog hebt van je verjaardag doen. lol
    Heeft ook wel weer wat als je wat kwijt bent ruim je ook weer op.

10. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    ik gooi veel te makkelijk iets weg
    en telkens als we gaan opruimen hebben we nog volle vuilnis zakken haha

11. sneeuwpop

sneeuwpop Fanatiek lid

11 feb 2010
    2.273
    0
    0
    jammer van het zo weggooien mssch kunnen jullie er hier iemand anders die niet zoveel te besteden heeft er blij mee maken!!!

12. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    van mij mogen ze het komen ophalen hoor...

13. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    veelal kleding doen we zowiezo al in de kleding bakken bij de supermarkt hoor! als het goed is krijgt dat een tweede leven ;)

14. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    #114 Marnat, 14 apr 2012
    Laatst bewerkt: 14 apr 2012
    Sneeuwpop@ Ik gooi het weg wanneer ik een ander niet blij mee kan maken.
    Zo als ik hier al vaker neer gezet heb, kleding en schoenen gaan in de goudgoed zakken en dan breng ik het naar het centrum hier .

En als we in onze vakantie de kamer op knappen , dan zijn er veel grote dingen die op mp gaan. Dus nee ik gooi niet zo maar wat weg.

Zo heb ik nog jongens kleren die ella nog halen moet :D
    En dan is er een lief jongetje weer blij !

15. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Mijn man is absoluut geen opruimer maar ik wel. Alles wat niet meer gebruikt word, gaat of weg of word weg gegeven. Ik kan absoluut NIET tegen rommel bbbrrrr hahahaha

16. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Wij zijn ook bezig, verhuizen binnenkort terug naar Nederland en moeten nu dus alles uitzoeken en alleen het belangrijkste meenemen. Het is goedkoper hier grotendeels te verkopen en in Nederland via mp weer aan te kopen dan het mee te nemen zoals we met de verhuis hierheen hebben gedaan. Een deel staat al bij mijn moeder en al de rest moet in 3 koffers op het vliegtuig.... Dus als er iemand nog iets weg wil gooien, wij hebben het hoogstwaarschijnlijk nodig ;)

17. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Ik antwoord hier maar niet op.. En laat mijn vriend al helemaal niet reageren :)

18. littlewonder23

littlewonder23 Niet meer actief

ik vraag het eerst aan mensen in me omgeving of ze het kunnen gebruiken.
    wat er overblijft zet ik op mp.

19. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Hier toch maar onze grote kast de school spullen er uit gehaald eerst op logeer bed gelegd , heb er nog geen mooie grote doos voor.
    Boeken lagen er nog in en ook boekjes over parkieten die gaan denk op mp of weg . En glazen platen toch maar weg gegooid waar fotos of iets in kunnen [ waren beschadigt]
    Nu de vitrine kast nog leeg halen , dat kan nog niet heb geen bananen dozen . Het is ook nog geen juni want dan gaan we beginnen met op knappen van de kamer .

20. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    3 Nieuwe opbergsystemmen gekocht gister vandaag de boel op order maken zullen we zien wat er weg gegooid word . de trolly gaat op mp .

voelt weer heerlijk een een keuken die net heid uitstraalt

Deel Deze Pagina