Manlief is bouwvakker dus vaak thuis of bij andere aan t klussen maar nu even rust Straks zelf extra werken en dan ben ik blij als t huishouden op de rit is Net een planbord gemaakt voor oudste met allemaal fotos. Heeft ze beetje houvast
Marnat hier kan ook niet alles tegelijk hoor. Tenzij je het lot wint, maar ja, dan moeten wij er eerst op spelen En 't is ook wel leuk om zo naar nieuwe dingen uit te kijken. Alleen jammer dat het sparen niet meer zo makkelijk gaat als vroeger...Maar probeer toch elke maand iets aan de kant te zetten. p1982: Hier ook een bouwvakker. Is altijd leuk om een handige harry in huis te hebben he.
Nijntje: ja wel handig een bouwvakker, maar hij verzint zelf ook steeds wat nieuws of hij wordt veel gevraagd. Maar dit houden we af omdat mensen er misbruik van maken zeg maar streven is om 24 november 100 euro winst te maken hopelijk lukt dat hihi ja het sparen gaat minder hard als vroeger.
wanneer ga je weer Nijntje? in april hoop ik meer op te halen, is ook een langere dag (9-16 uur) 24 nov is van 9-13 uur
24/11 van 13u tot 17u Mijn mama was geweest toen zoonlief geboren was. Wilde een autostoel op de kop tikken, maar die waren na een kwartier al allemaal uitverkocht. Voordeel van op een dorp: iedereen kent iedereen. Ze had toen een slaapzak en nog wat speelgoedjes gekocht. Ik ben vorig jaar eens gaan kijken: pokkedruk!! Dus hoop dat ik de grootste stukken kwijt raak.
ow spannend zelfde dag, alleen ander tijdstip hier om 730 uur opbouwen, 7 uur van huis rijden. daarvoor de dozen in de auto zetten nog, wordt vroeg op staan op zondag. Kids slapen bij me ouders Neem alleen maxi cosi mee, kinderwagen niet denk fotos en van kinderkamer ook de fotos
Wij al vanaf 11u opbouwen, maar is echt maar 2 min van hier. Dus dat valt reuze mee. Kinderkamer hebben wij voor een meegroeikamer gekozen. Dus van het ledikantje hebben wij de voorste en achterste planken moeten plat leggen en lange planken ertussen en klaar is het grote bed. Dus die kunnen wel even verder.
ow dat scheelt wel dat het zo dichtbij is ledikant staat hier al op zolder commode gebruik ik steeds minder manlief helpt met opbouwen, blijft er even bij en zelf rondneuzen en helaas zelf afbouwen omdat manlief voetbal heeft, maar afbreken gaat sneller dan opbouwen hihih
Commode van zoonlief gebruik ik voor zijn kleren. Al wordt die nu te klein dus moet de kleerkast in gebruik gaan nemen. Maar het stuk dat als luiertafel diende is er wel al vanaf. Afbouwen gaat idd veel sneller. En als je nog goed verkoopt, nog sneller!!
Commode hier ook spullen in van dochterlief laatst uitgemest.nu helft gevuld Ja hopelijk veel verkopen en minder meenemen. Heb alles in verhuisdozen dus makkelijk stapelen.nog even steekkarretje regelen Hoop aanstaande donderdag een klapper te maken op zolder
Zo, de babygym ook op internet gezet. Vind het jammer, is een leuk ding. Maar dochter heeft er niet veel naar om gekeken. Zeker niet toen ze wat groter werd. Ze vindt broer zijn speelgoed toch zoveel leuker. Zoon daarentegen heeft er veel plezier van gehad. Tja en bijhouden voor kleinkinderen, we kunnen niet alles gaan bijhouden...
Veel verkoop plezier meiden . Waar zijn de rommelmarkten? idd alles op zijn tijd hier moeten in de keuken ook nog nieuwe gordijnen ! We willen twinrollers met als in de kamer en ook in de slaapkamer willen we ze hebben. En nieuw fornuis moet er ook nog altijd komen . Maar daar is het geld nog niet voor . Als we mee speelden met loto of weet ik het dan zou het kunnen dat ... maar we spelen niet mee . Sparen gaat idd niet erg hard , maar merk wel dat je daar door wel bewuster word . Wat is belangrijk wat gaat voor enz . Gister schoonmaken van container ook op gezegt werd ook al duurder . Nu de andere grote dingen uitzoeken of dat goed koper kan energie en internet, Maar eerst de kerstboom enz op mp zetten het weekend of eerder .
Ik zit in Bilzen. Zijn zo van die tweedehandsbeurzen georganiseerd door de Gezinsbond. Je leert idd bewuster omgaan met je geld. Het heeft even geduurd maar heb het manlief ook kunnen bijbrengen. Eindelijk! En de kinderen leren we het ook al. Zoonlief zegt vaak: ik wil dat en dat. Maar zoals nu vragen we het aan de Sint en hij is in juni jarig, dus dat is mooi gespreid. Af en toe kan er natuurlijk wel eens iets tussendoor, maar het is beperkt. Ik heb vanmorgen aan m'n mama boxen gevraagd om mijn hele keuken-inhoud in te steken. Dan kunnen we daar werk van maken. Hebben ook nog van die ladenkastjes van Curver staan (moesten nog de zolder op), maar daar kan nu ook de voorraadkast en kruiden ed in. Vanavond maar eens aan beginnen.
Have fun vanavond. Hier de afgelopen dagen niet zo veel gedaan. Een beetje moe (zoontje is al een paar dagen wakker tussen 5 en 6 uur) doet soms wel/niet een middagdutje maar nooit voor lang. Zodra ik bij ben met het huishouden en denk ik ga even liggen wordt hij weer wakker of heb ik net 10 minuten op de bank gelegen. En mijn man is in een rothumeur omdat hij zijn zin niet kan doen met zijn invaliditeitsuitkering. Gierig als hij is is dat zijn geld ook al heb ik ervoor gezorgd dat hij die uitkering kon krijgen want zelf was hij te lui om de papieren aan te vragen en in te vullen. En ja mijn uitkering is gestopt momenteel, heb bezwaar aangetekend en kreeg een brief dat ze dat gaan bekijken en als de beslissing hetzelfde blijft dan gaat het hogerop. Moest gelijk bellen van mijn man dat ik mijn uitbetaling dan wel gelijk gisteren moest hebben terwijl ze mij al verteld hadden dat dat minstens een week ging duren. Toch maar gebeld want ja hij gelooft me nooit, zeggen ze me dat ze administratief 2 weken achter staan dus man weer in alle staten. Want ja mijn uitkering is wel ons geld zegt hij, daar moet hij ook dingen van kopen... Ben het allemaal even beu.
Niet leuk Elisje... Wij hebben elk ons loon maar een gedeelte gaat naar de gezamenlijke rekening waarvan alles betaald wordt van vaste kosten, schoenen voor de kinderen, eten... Hetgeen we overhouden wordt wat van gespaard en de rest is voor onszelf: kleren, hobby, ... Maar soms wordt dat ook in de pot gegooid. Vaak koop ik kleren voor de kinderen ook van mijn rekening. En manlief betaald eens in de supermarkt met zijn kaart. Jullie zijn een koppel dus delen in principe alles, zeker als je getrouwd bent Maar ja, niet altijd simpel om dat aan iemands verstand te brengen he. Dat moeite om te rusten ken ik van toen ik zwanger was van de tweede. Neem maar elk momentje rust dat je kan krijgen. Luister goed naar je lichaam. Want blijven doorgaan is ook geen oplossing. Dikke knuffel! x
Ik doe er normaal gezien niet echt moeilijk over hoor, maar nu begint mijn man zijn houding me wel de keel uit te komen. Ik betaal normaal gezien ongeveer voor alles uit mijn uitkering. Af en toe een beetje extra uit die van mijn man. Maar het meeste van mijn man zijn uitkering gaat op aan dingen voor zijn pc, games en ja hij wil pizza want hij zit weer in een dip. En dan is zijn uitkering al uitgegeven. Dan zit hij daar depri en met een lang gezicht omdat hij dit niet kan kopen en vriend x heeft net dat spel en hij wil dat samen met mijn man spelen ofzo. Dan moet het maar uit mijn uitkering betaald worden en ik krijg het echt wel terug als hij de zijne krijgt. Meestal zie ik het dus niet terug. Sorry voor de lap tekst dames maar om het dan toch even in de lijn van het topic te houden: laten we zeggen dat het wel een beetje opruimt in mijn hoofd
Snap wel dat je het even kwijt moet. Zoals ik ook al schreef: het heeft lang geduurd maar manlief zit eindelijk op dezelfde golflengte nu. Maar dat heeft dus ook wel lang geduurd. Vaak onnodige kosten, niet toekomen met loon dus spaarrekening plunderen... Ik heb het zo vaak herhaald en maar blijven herhalen. Soms zelfs verontschuldigd dat ik er weer over begon maar dat hij de noodzaak ervan moest inzien. Zeker nu er kinderen zijn. Het is een hele opgave geweest en nog steeds herinner ik hem aan het belang van sparen ed. Ermee blijven zitten is niet goed. Lucht gerust je hart als het nodig is!
Nijntje@ Beetje ver denk ik voor ons , maar wie weet . Ow lekker de keuken verder opruimen succes . Is het nog gelukt dat ze de oude keuken eerder ophalen? En met de vriezer vullen met eten ook gelukt ? Makkelijk maar gezonde maaltijden. Elsje@ Meis dikke knuffel . Hier ben ik de boel aan het bij vullen en dacht doe de dweil er door , maar nee . Doe dat vrijdag want als de kids komen dan liggen er minder katten haren als ik later dweil. Straks wel sporten verder zie ik zo wel even .