Flink opruimen! gooi jij makkelijk dingen weg?

Discussion in 'De lounge' started by Marnat, Jan 15, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

Nov 6, 2008
    1,922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    Voor mijn eerste zwangerschap vond ik het leuk om overal prulletjes te hebben staan. Kaarsjes, dienbladen met een oud theesetje, kleine tafeljes in een hoekje etc. Hoe meer spullen er van de meiden bijkwamen hoe meer spullen van mij er moesten wijken. Tijdens de laatste maanden van mijn laatste zwangerschap kreeg ik het echt op mijn heupen en ben ik groots gaan ruimen. Alle kleine kastjes eruit, geen stapeltjes bladen meer, tafels leeg. Het is hier bijna kaal te noemen, maar ik vind het heerlijk zo. Het staat netjes en opgeruimd. De meiden hebben in de hoek van onze woonkamer hun eigen plekje. Met een keukentje, tafeltje, bankje en poppenbedje. Knalroze en alles past bijelkaar, waardoor het ook wer netjes lijkt.
    Veel dingen dus weggegooid, maar ik had ook veel oude dingen van mijn oma in huis staan en doe heb ik netjes in dozen weggeborgen. Zodat als de meiden ouders zijn en al dat grote spul van hun er uit is en misschien weer wat terug kan.

2. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Morgen weer flink opruimen alles op nieuw op marktplaats + de trolley die staat me in de weg kan haast niet bij de wasmachine.

En ook al wel weer kleine dingen weg gegooid .

3. Babystew

Babystew Niet meer actief

Wij zijn nu 4x verhuisd samen en elke keer met inpakken gooide ik weer extra spullen weg.. Voelt echt bevrijdend af en toe. Al die troep, wat moet ik ermee?

4. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik gooi heel makkelijk wat weg, tot grote ergernis van manlief. Ik gooi ook nooit iets weg waar hij bij is. Ik had ooit eens een paar dozen gevuld (en toen woonden we niet eens samen, dus echt MIJN spul) voor de kringloop. En hij haalde alles er weer uit er konden uiteindelijk (wat hem betrof) maar 3 dingen naar de kringloop. Je snapt, opruimen en weggooien doe ik als hij niet thuis is hahahaha.

5. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

May 29, 2010
    5,398
    56
    48
    Where the heart is
    Oh wat zou ik graag wat makkelijker spulletjes weg doen.
    Onze hele zolder staat vol met spullen die we al jaren niet hebben gebruikt. Zelfs dozen met spullen die we al 2x verhuisd hebben en tussentijds nooit hebben uitgepakt....ja, het wordt echt tijd er nu iets aan te doen!
    We willen binnenkort eerst de garage flink opruimen (ook een zooitje!) en daarna is de zolder aan de beurt!

6. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Mijn man helpt rustig mee en doet er niet moeilijk over als er wat weg gaat . We komen al dichter bij de vakantie dan gaan we de kamer flink op schonen verven enz , hoe meer troep er nu weg kan hoe beter .
    Vandaag ook maar een nieuw douche gordijn + hoeslakens gekocht . die waren aan vervanging toe.
    Er staat hier nog een printer in de weg inkt is op .
    Genoeg troep nog om weg te doen .
    Heerlijk hoor een op geruimd huis. voel me de laatste tijd niet echt thuis hier straks als het klaar is vast wel weer .

Mamabri@ Gooi je dan ook dingen van hem weg? zonder dat hij het weet .

7. mamabri

mamabri Niet meer actief

Soms wel :) Maar hij mist het zelden en als hij het mist zeg ik dat hij het vast niet goed heeft opgeruimd :) Het zijn ook van die stomme dingen die hij wil bewaren: bijv een opener met een varken erop bijvoorbeeld of een beeldje van een uil die hij 15 jaar geleden eens op de kermis heeft gewonnen, zulke dingen.
    En ik kreeg vroeger ook altijd van mijn vader van die stomme souvenirs, een faraohoofd en een bekertje met de maltabus, die dingen vallen gek genoeg zomaar uit mijn handen :) Heb al zovaak tegen mijn vader gezegd dat hij geen souvenirs mee moet nemen voor mij, maar het geld liever aan mijn kinderen spendeert. Ik weet het, ik klink als een heel onaardig mens nu, maar ik hou gewoon niet van zulke dingen in huis.

8. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Je bent niet de enige bij mij vallen dat soort dingen ook stuk of zo maar in de prullenbak :D
    Er zijn idd mannen die zich snel aan dingen hechten.
    En je hebt gelijk om te zeggen besteed het aan mijn kinderen wat zegt hij daar op ? als ik mag vragen.

9. mamabri

mamabri Niet meer actief

Die krijgen ook altijd al wat mee van vakantie zegt hij en dat is ook zo. Mijn zoon heeft ooit eens een dolfijnbeeldje gekregen van paps :$ (die ik uiteraard niet laat vallen) maar ik heb mijn vader ook gevraagd of hij dan bijvoorbeeld een echte griekse zeep of turks snoep ofzo mee wil nemen, iets nuttigs, zeg maar, wat hij dus niet doet. Ik heb wel een keer gekregen wat ik graag wilde hebben. Ik werd 30 en mijn vader vroeg wat ik graag wilde hebben en toen heb ik een gouden armband gevraagd. Die heeft hij toen uit turkije voor me meegebracht. Daar was ik wel heel erg blij mee.

Overigens krijg ik nu geen souvenirs meer van hem, want hij kan helaas niet meer op vakantie, hij is ernstig ziek :(

10. ikke1981

ikke1981 VIP lid

Apr 14, 2006
    13,689
    0
    0
    Den Haag
    Of ik makkelijk spullen weg gooi, ohwja!!

Vandaag een flinke opruim dag gehad, weer een kliko vol, en dan echt vol.

Ik doe dit eens in ze zoveel tijd, en ohw wat is het lekker. Bij mij geld echt, een opgeruimd huis, is een opgeruimd hoofd!!

11. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

Nov 13, 2008
    2,358
    2
    38
    Ik kan zelf absoluut niet tegen troep of onnodige spullen in huis en gooi alles dan ook snel weg. Mijn man is juist het tegenovergestelde en we hebben best vaak ruzie hierom. Maar bij ons is het ook zo, bij grote schoonmaak staan er ook tassen vol rotzooi in de schuur wat weg kan :D

12. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

Mar 12, 2012
    2,806
    0
    36
    Ik heb precies hetzelfde als mijn voorganger... Ik wil altijd puinruimen, alle onnodige rommel de deur uit.... Maar hij bewaart alles... Helemaal gek wordt ik er soms van!!

We gaan waarschijnlijk snel verhuizen en dan zorg ik ervoor dat al die rommel achterblijft of linea recta naar de vuilstort gaat. Mijn nieuwe huis mag met een schone, opgeruimde lei beginnen ;)

13. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

Aug 15, 2011
    4,055
    4
    38
    Ook hier hetzelfde verhaal als mijn voorgangers!:D
    Ik gooi alles met gemak weg, mijn man helaas niet...

14. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Gooien alle drie de meiden alles echt weg , stel dat het voor een ander nog bruikbaar is! gaat het dan niet op marktplaats?
    Hier gaat uit de kamer naar de stort eerst alleen de dressoir die valt uitmekaar als we hem verschuiven,
    Staat nog een grote kast die gaat ook niet zomaar weg.
    En als het kan gaan er nog meer meubels weg .

15. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

Aug 24, 2008
    3,708
    4
    38
    Wij houden allebei van opruimen. Ik ben er iets sterker in dan manlief omdat ik me sneller erger aan rommel, maar we zijn het er beiden over eens dat je beter eens een keertje ergens naast kunt grijpen dan dat je omkomt in de rotzooi. Weg dus! :D

16. Onje

Onje Niet meer actief

Te makkelijk ! Zo makkelijk dat ik vorig jaar heb besloten om alles te bewaren wat ik dan normaal zomaar ff weg zou gooien. Met als resultaat een zolder vol met "troep" en nu gaan wij met een kraam in de ij hallen in Amsterdam staan!

17. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    De dingen die we op marktplaats hebben gezet willen nog vloten , ben bang dat het grofvuil bellen word .

18. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

Aug 7, 2006
    2,015
    0
    0
    Heel makkelijk, ben niet gehecht aan spullen perse, dus pak vaak een vuilniszak en ga dingen wegdoen waar we niets mee doen, dit overigens tot irritatie van mijn man, die alles wil houden.

19. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Zondag weer verder met opruimen , we zijn al flink wat troep kwijt .
    En weer alles op marktplaats zetten , de aanhouder wint van zelf he!

20. MissXX

MissXX Fanatiek lid

Oct 9, 2011
    2,027
    0
    0
    Nijmegen
    Ja, ik heb echt geleerd veel weg te doen, en wat is dat fijn zeg!!
    Heb alleen moeite met het weg doen van babykleding en positiekleding, wij willen maar 1 kindje, want misschien zou het toch? Daarnaast heeft het allemaal een aardige smak geld gekost, en krijg je er zo weinig voor terug dat ik dat dus zonde vind. Vooral wanneer ik misschien toch eens alles nieuw moet gaan kopen! ;)

Share This Page