Marktplaats is inderdaad een goed hulpmiddel.. Voor het een en ander dat je verkocht hebt kan je iets leuks terug kopen. Zo heb ik geleerd mijn eigen kleding weg te doen. Veel verkopen en er dan een mooi duur(der) item voor terug kopen!
Weg gooien van de baby kleren is ook niet iets wat je zomaar doet toch? Ik heb nog een doos met jongens kleren liggen laat ik eerst maar mooi staan mis dat mijn zusje een jongetje krijgt nu . Anders gaat het wel weg naar iemand die het kan gebruiken . In de asbak komt het niet.
Geinspireerd door dit topic heb ik zojuist 4 grote dozen op een rijtje gezet: Goede doelen Suriname, Kringloop, marktplaats en (grof) vuil. Ik ga proberen een halt toe te roepen aan de "great migration" van huisraad in mijn huis. Ben een typisch gevalletje van een moeilijke weggooier, maar ons huis verkeerd inmiddels in een permanente staat van verhuizing/ rampgebied, met een overdaad aan spullen die een zwervend en doelloos bestaan lijden. Dus mijn dank aan Marnat en andere posters... ik ga eens een poging wagen (ik wilde zeggen: houd mijn fingers crossed, maar zal beide handen hard nodig hebben om dit 'klusje' te klaren)
Gister een kraam bij de ijhallen 2 kramen trouwens Minus de 54 euro kraamhuur hebben wij met onze "troep" 100 euro verdient!!!!
Graag gedaan hoor . Alles hoeft niet in 1 dag he , doen wij ook niet . Vandaag slecht weer dus mooi tijd om wat op te ruimen . En wat je steeds verschuift van plek al jaren , gewoon weg gooien of marktplaats . Succes in elk geval
Muziek op gezet en ben aan het opruimen geslagen. Nieuw nummer van jannes heerlijk en ek muziek. Drie zakken bijna vol , we hebben de grootste lol hier met elkaar hihi. cd s weg verf op marktplaats straks hopaa weg er mee .
Ts: toevallig net gedaan vanmiddag. Met een vuilniszak door de huiskamer en keuken gegaan en alle prutsels weggegooid (bv Webbies die al tijden in de kast liggen, niet allemaal want dan valt het teveel op, kleine andere speelgoedjes zonder nut, bonnen enz.) Weleens lekker. Ook speelgoed op foto gezet voor op marktplaats...
Hebben jullie geen tweede hands kleding winkel in de buurt waar je het heen kan doen. (hier krijgen we een aantal % van de verkoopwaarde). Best een leuk bedrag als je er veel heen brengt en daar kun je dan weer iets nieuws voor kopen... Als je alles wilt bewaren krijg je dozen vol kleding, de kleine maatjes gaan nog wel maar wat daarna komt! (ik spreek uit ervaring)
Ik dacht al wie loopt daar door de kamer en keuken , maar dat was jij Heerlijk he weer een opgeruimd huis. Wij gaan volgend weekend weer verder nu geen zin meer . Hier ook foto s gemaakt om op marktplaats te zetten . Als manlief nog zin heeft zet ie het er zo nog op anders morgen.
Best een beetje trots: 2 grote dozen (160liter) voor Suriname gevuld, 1 grote doos voor de Kringloop, 1 vuilniszak, paar spullen voor marktplaats in de schuur en nog wat voor het grofvuil... Dit had ik even nodig! De rest van het huis kan nu 'projectmatig' worden aangepakt, beetje bij beetje. Thanks dames dat ik even met jullie mee mocht doen met het collectief puinruimen. @Marnat: idd niet alles in een keer, gelukkig niet! Maar had wel even een flinke start nodig. Op een of andere manier is onze puinzooi altijd bijzonder statisch geladen, eenmaal buiten de kast of van zijn plekje af, trekt het enorm veel andere rotzooi aan... Geen flauw idee onder welke natuurkundige wet dit bijzondere feneomeen te vangen valt @Knor: volgens mij zit bij ons in het dorp alleen een kringloopwinkel en zo'n 'tweede-hands-alle-kleding-voor-een-euro-en-de-opbrengst-gaat-naar-het-goede-doel'-winkel. Ik weet dat het soms nog best wel lucratief is om je kleding door te verkopen, maar ik vind het altijd zo'n gedoe, helemaal via marktplaats. Dus ik geef het altijd maar weg aan mensen of instanties waarvan ik weet dat het goed terecht komt. Oke, dames laatste stukje voor vandaag: mijn andere hobby - strijken
Pluutje@ Flink bezig geweest zeg , moet ik me nu schuldig voelen? Fijn wel dat ik je even een duw heb gegeven . nu stopen hoor volgende keer weer verder . En strijken doe je graag? mag ik de mijne ook af en toe brengen ?
@Marnat: dol! op strijken! Ik spaar het altijd zo veel mogelijk op, heb ik 'lekker' extra veel Maar het is de tijd, he? Anders had ik jouw bergje er zo bij gedaan...
Ik stapel het vaak ook op hoor maar doe dat toch maar niet meer. Ben het al kwijt vorige week of zo net gedaan met tegen zin. Met het mooie weer heb ik vaak meer strijk goed de korte broeken he kreuk dingen. Moet ook nog wat meer doorzetten om de kamer waar de strijkplank staat te ruimen. Zodat ie gewoon kan blijven staan! maar we gaan nu niet meer opruimen zo naar bed is een beter idee . Slaap lekker voor straks .
pff hoe ruimen jullie dan op op welke manier schiften jullie dan? m.p kringloop etc. ik kom er hier in om en als ik dan de boel een beetje aan kant heb dan krijg ik weer een zak vol kleding of speelgoed of of of. m,n huis puilt uit heb ik het idee, kan ik moeilijk iets wegdoen? of zie ik er een euro teken in? pff ga veel naar de markt dat wel maar dan nog een vuilniszak met mt 40 die hier al 2jr staat DIE MOET TOCH WEG of HELPPPPPPPPPPPPPPPPPP
\\ Gewoon opruim wat je bv al een jaar van de ene plek naar de ander schuift weg gooien of op marktplaats zetten. Keuken lades na kijken wat daar onnodig ligt lepels bestek wat je niet gebruikt of weet ik het. Vandaag ben ik gewoon overal langs gegaan dressoir in de kamer de lades na gekeken gekregen kaarten lagen er weg er mee . 1 kamer wat troep weg gegooid snoeren dvd speler stond er maar wat te staan . Heb niet echt een stratagie gewoon wat ik tegen kom . Muziek op zetten dan gaat het vanzelf. Zo als ik hier vast al eerder heb gezegt de woonkamer knappen we op dus ik ga over al bij langs de dressoir moet helemaal leeg die gaat helemaal weg. Grote kast moet leeg , gaat mis ook weg. Nu hebben we het samen gedaan maar mis ga ik morgen zelf wel weer verder .
maar wat is dan leuk voor m.p of kringloop snoeren bemoei ik me niet mee dat doet m,n vriend maar dat is ook z,on verzamelaar, zucht. en weet je half jr later zegt ie we hadden dat toch ook nog............. maar waar. ik groei m,n lijf uit maar ook m,n huis heb geen overzicht meer en dat stoort me enorm pff kun jij niet ff een dagje komen marnat(man) om me te helpen
ik heb vandaag ook even goed huisgehouden..3zakken kleding gaat dinsdag naar oa roemenie. 2zakken vol vuil weggekieperd en aantal(groot)speelgoed op MP gezet. Waar mijn kind een maand niet naar om kijkt gaat op MP of in de zak voor roemenie..ruimt lekker op zo! Ik kan wel zeggen dat ik vrij makkelijk spullen weg kan doen, spullen zijn spullen en dat is vervangbaar.. Lijkt mij lastig als je dat niet zo in je hebt....denk er maar aan hoe lekker opgeruimd alles er uitziet als je klaar bent! Succes