Wat het is, is het. Ik ondertussen nog mail gehad van mijn kopers Was zo'n aankleedtafel voor op het bad. Matrasje heeft paar streepjes op vooraan, maar is niet door het 'stof' heen. Achteraan zitten er 2 luchtgaatjes: 'is dat wel normaal, die gaatjes????' *zucht* Elk plastic matrasje heeft dat...
Hier nog het een en ander uitgezocht of dingen echt niet bij elkaar konden in dozen (kleerkast heeft het begeven maar zal toch nog een poos moeten wachten voor een nieuwe). En in het berghok ook aan het uitzoeken of dingen niet anders kunnen zodat er weer plastic/karton weg kan. Beter om het nu even allemaal uit te zoeken, woensdag komen ze weer plastic en karton ophalen en heb nu nog redelijk wat plaats in de container. Alles wat weg is is weg en dan nog een keertje die container voor de feestdagen. Met de feestdagen zal die wel weer goed gevuld worden vrees ik. Mijn man was al aan het zeuren dat het niet veel leek wat ons zoontje gaat krijgen maar ik vind dat hij verwend gaat worden. Buiten zijn werkbankje dat hij gaat krijgen heb ik toch 2 grote vuilniszakken vol met spulletjes. En dan krijgt hij ook nog van mijn ouders, tante van mijn man, schoonmoeder, schoonzus, nichtje en schoonvader. Meer dan genoeg denk ik zo.
Lekker bezig meiden Wortel@ Buro komt wel hoor , veel geduld hebben is dan wel nodig . Hier nog kalm aan wel al iets in kleding zak gestopt , mogen bedden goed en nachtkleding uit zoeken. Verder geen biedingen nog .
Nou weet niet wat mij overkomt! Gisteravond weer wat advertenties opnieuw op MP gezet en de biedingen komen binnen! Het is allemaal zo'n beetje een derde van de vraagprijs, maar er is in ieder geval interesse!
Elisje: Balen van je kast! Anders ook eens kijken voor een tweedehands? Soms kan je iets op de kop tikken voor weinig. Marnat: die bureau staat vast ergens op jullie te wachten. Wortel: leuk he, die biedingen Hier vandaag ook een bod gehad, 1/3 van de vraagprijs. Manlief heeft er een goed tegenbod opgedaan, maar reactie blijft nu uit. Zien wel of hij nig reageert de komende dagen. Verder flink verkouden geworden. Zoonlief was ook al een paar dagen aan het snotteren maar bij hem zit het goed los. Mijn meisje vandaag flink onder handen genomen door een ander kindje bij de onthaalmoeder (zie verhaal bij wwjk, zit mobiel en is wat lang typen anders). Nog 2 daagjes werken deze week, jeuj!
Wortel@ Fijn dat ze wel bieden , nu nog komen halen bij je dan ben je van je spullen af hihi. Nijntje@ Idd bureau staat wel ergens maar waar ? hihi. We zoeken 1 waar we samen aan kunnen zitten.
Wij hebben er voor mij een laten maken. Wel niet zo goedkoop natuurlijk. Ik wilde een gewone bureau (tafel eigenlijk) zonder lades. En daaronder heb ik een nog een tafel op wieletjes die ik kan uittrekken en dan een L-bureau heb. Enorm handig voor mij om te knutselen. Helaas hebben ze het niet op brede poten gemaakt zoals ik wilde, maar over de volledige lengte is het dicht. Maar manlief heeft mij toen verkeerd begrepen, dus kan de makers het niet kwalijk nemen. Heb er al veel plezier aan gehad.
Nijntje@ Dikke knuffel voor je meisje , las het net . Ik heb een bureau kleintje , maar we willen een tafel of bureau waar computer op kan + de laptop . En de deze kleine word dan voor knutselen . We vinden wel 1 en anders idd zelf maken kost dan meer , maar toch . Straks het bedden goed uitzoeken zoals ik al zij en mis nog dingen weg gooien zien wel. Nu eerst nog een kop koffie .
Koffie klinkt aanlokkelijk Hier ook maar weer verder. Een paar keukenkastjes herinrichten, bedacht me gisteravond in bed dat ik straks de flesjes en melkpoeder voor nummer 2 ook weer ergens kwijt moet en ik hou niet zo van veel spullen op het aanrecht. Dus kastjes maar weer eens reorganiseren haha.
Marnat: bedankt! Ze was gisteren ocharme niet in haar doen. Hele rit van bij de onthaalmoeder tot thuis (20 min) gehuild en armpjes uitsteken. Niet veel willen eten. Maar in bad met broer werd ze terug wat vrolijk. Ik heb ook nog een paar dingen in de klerenzak gedaan. Zouden eigenlijk nog een paar dingen in kunnen, moet er nog eens werk van maken. Las dat in NL ook al sale is, dus moet ook eens in Maastricht centrum proberen te geraken. Heb wel een paar nieuwe dingen nodig om te gaan werken. In B is het pas in januari solden. Elisje: Dat neemt zoveel plaats in beslag he En dan nog een sterilisator erbij. Ben blij dat wij nog maar 1 fles nodig hebben. Dat gaat ook de kast in.
Elsje@ Heb je geen bakje opberg doos waar je dat in kan doen? Van de exson heb ik wat kleine hoge bakjes . Speentjes daar in en dan in de kast ? Moet je zo veel er voor hebben dan? Ja geen idee hoor , hoeveel flesjes enz , Nijntje@ Graag gedaan
Nee het is niet echt zoveel plaats extra dat ik nodig heb, maar moet weer een beetje herindelen. Ik ben namelijk niet van de grootsten en dingen die ik veel gebruik heb ik graag bereikbaar. Dan de dingen die redelijk veel gebruikt worden waar het nog net bereikbaar is en andere dingen hoger op. Zo hoef ik niet elke keer een krukje/trapje te pakken. Normaal vrij goed doenbaar maar met een peuter die graag in de onderste keukenkastjes neust hou ik ook rekening waar ik de breekbare spullen zet. Daarom liever ook niet te veel op het aanrecht. Hij sleept er altijd zijn stoeltje naartoe om dan lekker met zijn autootjes of treintjes over het aanrecht te rijden.
Elsje@ Hij hoort ook niet met autotje over het aanrecht te rijden. Dat hoort op de grond met van die lego platen of en plate met een auto weg er op. Ik deed dat vroeger met wc papier door de kamer heen hihi.
Het aantal flesjes vind ik erg kindgebonden. Zoonlief heeft heel veel spruw gehad dus die heb ik tot 1 jaar na elke fles gesteriliseerd. Dus die had er, zeker de eerste maanden, constant 4 per dag in gebruik. Bij onze meid heb ik er altijd maar 2 in gebruik gehad en steriliseerde ik maar 1x per dag en dat tot 6 maanden. Daarna mee in de vaatwas. Marnat: Jij liep vroeger met wc-papier door de kamer?? Mama en papa zullen bij geweest zijn Zoonlief heeft er zo'n handje van weg om de hele rol af te rollen als hij op het toilet zit. En natuurlijk heeft dochterlief dat ook al eens gezien dus die giert al vanaf dat ze het blaadje wc-papier vast heeft... Elisje: Hier ook een meisje die graag in de kasten zit. Zoonlief heeft dat amper gedaan. Nu gaat ze onder de afwasbak steeds het afwasborsteltje nemen en poets ze de vloer en de kasten... denk dat ik er maar eens een nieuw ga leggen en mijn borsteltje in het rekje waar ze niet aan kan. Ik zal wel stomen om m'n vloer proper te krijgen
Stomen doe ik binnenkort ook, verwacht de levering eind deze week. @Marnat Zoontje speelt niet heel de tijd op het aanrecht hoor. Maar als ik in de keuken bezig ben dan komt hij er altijd bij met een autootje of treintje. Liever dat dan dat hij mij gaat proberen helpen zoals hij eerst deed. Werd dan een grote kliederboel en dingen die op de grond belandden. Ik haalde als kind de kookpotten uit de kast en ging er dan zelf inzitten. Gelukkig doet mijn zoontje dat (nog) niet. Hij heeft wel een favoriet zeefje dat hij altijd gaat pakken.
't is leuk hoor! Ben nu wel zover dat ik van doekje moet gaan wisselen tijdens het stomen. hele oppervlakte met 1 doekje is niet goed, dan is het laatste stuk van de living weer met zo'n doffe aanslag op de vloer. Ook niet erger dan dat. Het vuil wordt precies ook al minder. En zoals je overal leest: de vloer wordt idd niet zo snel meer vuil. Ben nog altijd happy met mijn aankoop Gaan de glazen deur nu ook eens onder handen nemen. Vooral de doffe kant, daar staan hondensnuiten en kinderhandjes op die ik niet weg krijg... Dus hoop dat het nu wel lukt.
Elje@ Dat zal ook niet dat hij dat steeds doet maar ik zou dat niet ok vinden . Daar hoort eten op gemaakt te worden en niet op spelen. Maar ik ben geen moeder . Nijntje@ Ja klopt mijn ouders waren daar ook erg blij mee NOT!! Mijn zusje speelde met popen dus die vond het wc papier niet . Zo nu ga ik even wat doen , de stofzuiger er door gooien en beddengoed en was vouwen.
Ik snap je wel hoor Marnat. Ik had het eerst liever ook niet maar in onze vorige woning was een box geen optie. Daar kon hij dan de keuken niet in omdat ik een hekje had. Hier is het nu een dubbele schuifdeur van de woonkamer naar de keuken. Met onverwachte kosten hier en daar is het er nog niet van gekomen om een hekje dat past aan te schaffen. De deuren dichtdoen is ook al geen optie omdat het volle houten deuren zijn en ik dan niet kan zien wat hij uitspookt. Om hem dan toch maar in het oog te kunnen houden mag hij dan op het aanrecht met een speeltje. Nu heb ik een groot aanrecht in L-vorm en hij heeft zijn stuk waar hij ook blijft terwijl ik bezig ben in de keuken.
Elsje @ Fijn dat me begrijpt , als je idd een grote keuken hebt is dat mogelijk . Maar goed ik hou daar niet van , kun je niet het bedje of box in de keuken kwijt als je daar bezig bent . Begrijp dat ie nog klein is ? Ik mag me er ook niet mee bemoeien verder maar ik blijf er wel bij dat het niet goed is, Als hij groter is en jij wil het dan niet hebben zal die het niet snappen. Ieder zijn ding . Zo de was aan de kant zo de bedden goed vouwen .
Hij is 2. Box heeft hij nooit gehad omdat we daar gewoon geen plaats voor hadden in ons vorige huis. Hij heeft wel een poos telkens in de buggy gezeten maar nu is hij zo handig geworden dat hij daar zelf uit uitraakt. En waar hij eerst heel de tijd op het aanrecht speelde probeer ik hem nu wel eerder weg te krijgen of voor ik iets ga doen spelen we samen met de duplo en dan zeg ik 'bouw jij maar lekker verder dan gaat mama even afwassen (bijvoorbeeld)'. Hij speelt dan nog wel even door maar als het hem te lang duurt dan komt hij er weer bij op zijn stukje aanrecht. Of als hij gelijk mee wil komen in de keuken dan probeer ik hem al eerder weg te krijgen door te zeggen dat hij alvast maar de duplo moet pakken of die puzzel. Geleidelijk aan probeer ik hem dus minder in de keuken te hebben. Nu heb ik wel de 'luxe' dat ik thuis ben (problemen met knieen, heupen en rug en ook nog zenuwpijn in mijn aangezicht) dus dingen waar ik hem echt niet bij wil doe ik wanneer hij voor zijn dutje gaat. Maar door de pijn en weinige medicatie die ik nu mag spreid ik ook graag dingen over de dag en ja soms moet ik dan maar iets toelaten dat ik liever niet heb.