Flink opruimen! gooi jij makkelijk dingen weg?

Discussie in 'De lounge' gestart door Marnat, 15 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Nee ik legde het verkeerd uit. ...Wij hebben geen kruipruimte. Die is bij de bouw gevuld met piepschuim en staal en daarover beton ;)

2. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Antares@ Ook weer lekker aan het opruimen ?

3. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Dikke knuffel p1982.

Marnat dat gaat wel lekker zo. Leuk dat je nu alles stilaan ingedeeld krijgt zoals je het wil. Geduld hebben loont wel.
    Hopelijk raak je ook van de spullen af waarop geboden is.

Hier mijn naaikoffertje eens doorgenomen. Alle knopen gesorteerd want die waren gewoon los in de bak gegooid.

Verder weer bij tante langsgeweest om internet daar in orde te krijgen voor nichtje. Bleek dus het stopcontact te zijn, voorplaat eraf en dan in het andere contact binnenin aangesloten en werkt nu. Meegedeeld aan de helpdesk en die sturen dan iemand om het contact te repareren.

En maar goed dat ik redelijk wat snoeren bijgehouden heb. Nichtje heeft de oude xbox van haar broer maar daar zit geen draadloos ingebouwd, heb je een aparte adaptor voor nodig. Nu de netwerkkabel die ik nog had zou niet lang genoeg zijn maar ik had ook nog een lang routersnoer. Met die 2 samen komt ze er (draden gaan dan onder het tapijt dus liggen niet lelijk in het zicht) en bespaart ze weer £20.

4. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Elsje@ Heerlijk meis dat je mensen kunt helpen voelt erg goed..
    Idd nu nog weg met de spullen, mis dat er vandaag nog wel wat komt .
    Afwachten maar weer .

5. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    probeer het :p Moet nog 4 tassen met papierwerkt uitzoeken en dan is de inhoudt van het oude dressoir weg!

De helft in de nieuwe kast (speelgoed, en nieuw erbij...) en dan zooi weg..en in mappen gedaan alvast.

Zoveel zooi uit een kast! :$

6. p1982

p1982 Niet meer actief

Oudste dochter is erg van slag en erg exceem dus morgen dermatoloog bellen
    Jongste dochter echt aan t uitdagen
    Verder iedere morgen erg vroeg wat opbreekt
    Verder zelf veel werken geen rust
    Huishouden wat gedaan moet worden
    Tussen manlief en mij loopt t niet echt lekker

Weet t even niet meer

7. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Antares@ Dat is toch goed dat je dat al opgeruimd hebt top hoor,
    In een kast doe je vaak meer dan mogelijk is.

P1982@ Denk om je zelf en hoop dat het goed komt , nogmaals knuf.

En ja hoor niks weer gehoord van de geen voor de ballen.
    Adres gegeven en ze vroeg nog of er haakjes bij waren , en daarna niks meer gehoord .

Boom ook nog niks weer gehoord, zal nog meer geduld moeten op brengen.

Weer twee dingen op mp gezet .

8. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    p1982 Hoop dat het allemaal snel goedkomt.

Marnat, balen dat je niks meer hebt gehoord.

Hier ook weer wat papieren liggen om in de map te doen. Niet zo heel veel want hou het nu wel goed bij. Maar met bestellen van kerstcadeautjes zijn er wel nog aankoopbewijzen die ik moet houden en andere papieren die in de map moeten onder de juiste tab. Straks nog even doen.

Nu een rustige avond. Ik kook niet haha en klinkt alsof man het voor 1 keer zelf gaat pakken ook.

9. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Elsje@ We houden de hoop voor morgen en geven niet op hoor .

Lekker meis dat je niet hoefde te koken , ik ook niet .
    Ik mag morgen weer , weekend s doet manlief altijd.

Morgen ga ik verder met ruimen wie weet kom ik nog wat voor mp tegen of de vuilnis zak .

We zitten ter denken om een klein kacheltje te kopen voor in computer kamer zodat dan de verwarming niet hoeft te loeien als we daar zitten.

Je mag ook wel een avond rust hebben , hoeft niet altijd bezig zijn.
    Alles op zijn tijd dan krijg je de boel vanzelf zo als je wil hoor.
    Hier ook zo met veel tegen slagen en geduld is hier veel aan gepakt .
    Woonkamer nu al weer een jaar klaar , nu computer kamer klaar , nu nog de douche en slaapkamer van ons + de op berg kamer waar naaimachine heengaat.
    En dan wonen wij hier straks al weer 15 jaar je blijft bezig om het mooi te krijgen.

10. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    p1982: Dat zijn zo van die moeilijke periodes he. Maar we moeten erdoor... Het vele werken zet zo'n druk op het huishouden vind ik. Alles blijft meer liggen, maar je hebt gewoon de tijd niet. Maar ik kan nu ook wel een avond gewoon blijven bankhangen, gewoon naar je lichaam luisteren en tijd voor jezelf nemen.
    Als alles weer wat rustig wordt, gaat het tussen jou en je man ook wel weer beter gaan.

Ik heb al flink alle snoepgoed in dozen gedaan en in de kast gezet. Een hele lading mee naar m'n werk genomen. Alleen het speelgoed staat nog in de woonkamer. Maar dat mag uiteraard ;) Nu is het nog plaats zoeken voor de kerstboom. Met het zh-bed van manlief is de bank naar de andere kant gegaan, de plaats waar de kerstboom vorig jaar stond. Moeilijk!

Hier hangt het er van af wie kookt. Meestal ben ik het. Maar zaterdag heeft manlief een hele ketel spaghettisaus gemaakt, gisteren heeft hij gekookt. Hij kan beter koken dan mij hoor ;)

11. Emma77

Emma77 Lid

6 dec 2013
    57
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kan niets weggooien.
    Heb op zolder zelfs 3 dozen vol met tekeningen etc van de kinderen......

12. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik heb van mijn hart een steen gemaakt en de tekeningen weggegooid gisteren.. Niet allemaal he, maar zoonlief had vrijdag wel 10 A3 vellen vol geverfd, daarbij nog eens zoveel vellen helemaal vol getekend... Het dikt anders te hard aan.

Speciale tekeningen (voor verjaardagen, eerste mannetje, ...) houden we wel bij.

Zit nu in dubio om een kleurboek, wat ik daarmee moet doen. M'n zus zegt bijhouden, maar die houdt alles bij :)

13. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Je kan het altijd even bijhouden en wie weet beslis je bij een volgende opruimronde dan wel om het weg te doen. Mijn moeder deed dat wel met kleurboekjes. Als ze niet zeker was legde ze die nog even weg. Moet wel zeggen dat ik ook wel de gewoonte had om nog eens door dingen te willen bladeren hoor als kind.

Net besloten om het plafond in de keuken nog eens aan te pakken als zoontje een dutje wil gaan doen. Eerste laag was niet echt voldoende.

En vraag me af of er nog storm komt? De hond en zoonlief zijn al de hele ochtend druk. Mijn vader zei altijd dat er storm op komst was of toch verandering in weer als ik druk was haha.

14. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Mijn moeder bewaarde altijd alle tekeningen , na 40 jaar had ik in mijn speelgoed doos , zelf een tekening met een huisje in een hoekje lol.
    Die heb ik weg gegooid, zo veel meer weg gedaan , niemand die het weer over neemt .

Nijntje@ Je kunt ook je zoon vragen wat hij er mee wil.

Hier drie leuke biedingen op grote dingen , als het wat word zou het ons avondje uit bv leuk maken .
    Of doe het wel in de blik pot .
    Eerst maat vragen aan manlief of ie de mensen mailt .

Zo meteen nog wat bakken na kijken en mis vandaag kerst kaarten voor schrijven.
    En deel in huis versieren en de boom .

15. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Sneeuw!! :D

Hier zijn ze vrij rustig, maar het is dan ook druk geweest in het weekend. Zoonlief gisterenmiddag uit ellende in bed gelegd, als je nog maar naar hem keek was hij al aan't zeuren: 2,5u geslapen. En gisterenavond als een blok in slaap gevallen.

16. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ok, jullie hebben mij overtuigd ;) Zal ze dan maar even bijhouden. Maar zoals ik schreef, die verftekeningen doe ik weg. Alles bijhouden is onmogelijk. In de kleurboeken heb ik ook de datums geschreven, om de vooruitgang in het kleuren wat te kunnen volgen :)
    Als ik aan zoonlief vraag wat ik er mee moet doen, krijg ik toch als antwoord: niet wegdoen mama...

Hopelijk geraak je nu echt iets kwijt en zijn het niet maar mailtjes. Duim voor jullie! :)

Kerstkaarten wilde ik vorige week ook al klaarmaken, maar niet meer aan toe gekomen. En deze week wil ik nog wat knutselen om mee te nemen naar de home made markt aanstaande zaterdag. Ondertussen roept er ook nog een berg strijk op me... Ach, alles een voor een afwerken. Heeft geen zin om 10 dingen tegelijk te doen ;)

17. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Hier blij blij de kunst kerst boom is weg !! en de echte staat er mooi .
    Nu de rest nog af wachten , we wachten op reactie .

18. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    #1718 Marnat, 9 dec 2013
    Laatst bewerkt: 9 dec 2013
    Hier niet meer vrolijk .

Komt buurman aan de deur , zegt dat hij al drie dagen lekkernij heeft van ons.
    Wij kijken is het de water leiding :x heel fijn laminaat na zijn grootje

Morgen vroeg met koud water wassen grr .

Fijne kerst dagen NOT!!!

19. TmvD

TmvD Bekend lid

10 jan 2013
    795
    1
    18
    NULL
    NULL
    bah wat naar lekkage

20. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Marnat, bedankt voor het aanbod van de bakken, maar Groningen - Utrecht loont niet echt.
    Ik heb dubbel gelegen om de vraag of er haakjes bij de ballen zaten! Echt te grappig; die dingen kosten 3x niks:D

Oei, lekkage, wat naar! Waar komt het vandaan? Ik zou aan je buurman vragen of hij de volgende keer gelijk aan de bel wil trekken. Heb je hier een verzekering voor?

Kindertekeningen, ik ben ook zo'n vreselijke bewaarster, maar ik heb me gewapend! Vorig jaar kerst een A3 bewaarmap gevraagd. Al zijn tekeningen moeten hierin passen. Zo heb ik ook de 'koffer speelgoedkist' van IKEA. Als ons zoontje het huis uit gaat, zit het vol met herinneringen uit zijn jeugd. Nu al voor een derde gevuld met zwanger en kraamtijd boeken en kaarten. Eerste pakje, schoentjes, klompjes en zijn redressiehelmpjes. Ik vind het heel fijn om dit als kader te hebben. Dan blijft het sparen en bewaren binnen de perken.

All, MP loopt nu leuk. Merk dat wanneer dingen er een weekje op staan, ze gaan lopen.

Deel Deze Pagina