manlief is naar verjaardag.hebben geen oppas dus ik blijf thuis bij de kids zelf erg moe van het vele werken. ga oook op tijd erin zo even spullen pakken wat verkocht is
Net speelgoedkast beneden van de meiden opgeruimd 2 tassen verkoop en tas vuilnis. Nu geen puf meer. Volgende week boven speelgoed uitzoeken
Gaat lekker meis , houden de kids nog wel wat over? Met een moeder die zo opruimt hihi. Hier leuke biedingen op mp , af wachten op de reacties terug. Grappige is als we gemaild hebben zijn er mensen die er over heen bieden . Heb nu zo iets de eerste die komt die krijgt het. En als er gereageerd word zouden er drie grote dingen meteen weg zijn. er staat al wat te wachten er weer op gezet te worden , we zien wel.
Ja ze houden nog genoeg ovrr Allemaal kleine rotzooi epeelgoed wat oude omas meenemen. We gaan er binnenkort wat van zeggen. Ze kunnen beter centje in spaarpot doen
P1982@ Ja daar hebben ze niks aan en kunnen ze idd beter geld geven. In spaarpot doen, of jou geld geven ,zodat jij wat kunt kopen.
Hallo allemaal, ik lees al een tijdje af en toe mee hier, omdat ik ook zo graag flink wil opruimen en niet makkelijk dingen weggooi (goeie titel van het onderwerp!). Maar ik begin de smaak te pakken te krijgen en ben nu toch echt goed aan het opruimen & wegdoen. Twee weken terug een achterbak vol zakken en dozen naar het goeie doel gebracht en ben nu ook weer aan het verzamelen voor een achterbak vol. Heerlijk! En natuurlijk ook dingen gewoon met het vuilnis mee. Hoe kiezen jullie wat jullie weggooien, wat naar het goede doel gaat en wat goed genoeg is voor de verkoop? Hoeveel geld moet het tenminste opbrengen om de moeite van het verkopen waard te zijn? En op welke manieren verkopen jullie dingen? Ik heb bijvoorbeeld een stapeltje boeken dat ik te mooi vind om weg te geven maar heb niet zo'n zin in gedoe met marktplaats (ophalen/versturen). Bedacht me opeens dat De Slegte misschien een goed idee was, die kopen toch in? Hebben jullie dat wel eens gedaan? Sorry voor mijn lange verhaal meteen... Maar wilde vooral even zeggen dat het fijn is om hier te lezen hoe goed jullie bezig zijn en daar ideeën uit op te doen om zelf ook bezig te gaan!
ook al is het maar 1 euro foto maken en op facebook zetten alle kinderkleding waar geen vlekken in zitten en kleine niet meer past gaat er op. april staan we op een rommelmarkt en dan nemen we alles mee wat nu op facebook staat. al het geld wat we ermee ophalen doen we in een pot (als het thuis opgehaald wordt) die je niet kunt openen en stellen een doel waar voor sparen als het geld op rekening gestort wordt dan stort ik het door naar de kinderrekening beide helft en kopen we weer wat voor ze voor. meiden krijgen bij thuisverkoop ook een klein bedrag in de spaarpot, dit geld hebben we in een potje liggen, 1x in zoveel tijd halen ze er dan wat voor ik deed eerder erg makkelijk de spullen weg maar zie nu wat het oplevert dus ik bewaar het gewoon. alle kleine beetjes helpen
Hier ook zoals p1982 zegt. Zelfs voor 1 zet ik online. Gisteren wat op die fb groep gezet. Zullen zien. Ook op kapaza en 2dehands nog wat gezet.
Nou na maanden ga ik ook de smaak te pakken krijgen! Ik ben vooral goed in het bewaren van dingen, omdat ze zo mooi/duur zijn. Zo ook met verzorgingsspullen. Eergisteren in bad mezelf eens heerlijk verwend met maskers, duur haarmasker, peelingsproducten en weet ik wat nog meer. 2 Potten leeg, dus ruimte! En zowaar heb ik een bod op trouwschoenen! Hoop zo dat ik ze kan verkopen!
Die dingen van 1,- worden die dan thuis opgehaald door de kopers? Of sturen jullie ze op (met verzendkosten erbij)? Kost dat niet veel tijd en moeite?
Wortel@ Duim voor je dat nu dan eindelijk de schoenen weg gaan . Hier morgen iemand die wat komt halen , 15 euro meer dan we in gedachten hadden , altijd leuk. [ eerste koffie apenraat gaat dan weg] Zo nog iemand mailen die wat kan halen , de ander reageert niet . En als dat dan wel door gaat heb ik mijn beeld scherm terug verdient . Morgen na werk , verder met weg gooien of op mp zetten als we er aan toe komen.
jahet kost wel wat tijd om alles bij te houden, zie het ook wel een beetje als hobby en het levert geld op en daar kunnen we weer leuke dingen van doen denk ik dan maar
Het is ook nog eens een leuke sport om te doen. Net als op koningsdag op de rommel markt te gaan staan. Iedere 1 euro is er 1 denk ik maar .
Ja we houden lijstje bij wat verkocht en welk bedrag en schrik wel watct al opgeleverd heeft Doel 3helft al bij elkaar Doel 4 binnenkort maar bedenken April rommelmarkt kan daar van genieten. Tegen die tijd alles netjes thuis stapelen
p1982@ En het ruimt zo lekker op ook nog eens. Ik leg de dingen voor de rommel markt netjes in een aparte doos, deze is trouwens vol. Morgen daar ook maar even weer een nieuwe doos voor pakken. Manlief wil zijn gereedschap nog beter na kijken en dan een doos met schroeven voor de rommel markt 10 cent uit zoeken of zo iets. Dan wel op gratis rommelmarkten , want als we moeten betalen hebben we niet genoeg spul voor.
Oh ik ben zo'n drama met opruimen en dingen weg doen.. Ik kan dat het beste doen, als ik ongesteld moet worden... Onze zolder loopt over en mijn man klaagt er elke week over maar hij mag van mij daar niks doen. Hou graag de controle! Maar ik lees goede tips hier, die ga ik maar eens toepassen want ik MOET echt dingen weg doen. *zucht*
Lisszy@ Succes je kunt op zolder bv zo beginnen: eerst aan de rechte kant de helft uit zoeken . Wat op mp kan er op zetten, wat op een rommelmarkt kan in een doos. Wat weg gegooid kan worden meteen in een zak doen.
We hadden de zolder ook heel erg vol staan Kids weekend uit logeren gedaan en begonnen en per doos uitgezocht. Verhuisdozen gehaald en daar spul in gedaan verkoop. In andere hoek stort en andere hoek bewaren. Zo samen alles uitgezocht Hoek verkoop overal fotos van gemaakt en op facebook gezet. In excel gezet wat verkocht en welk bedrag zodat je kan zien wat t al opgeleverd heeft Dichte spaarpot voor t geld bij ontvangst verkoop thuis April is betaalde rommelmarkt maar hebben zoveel. Denk zelf kraam te klein hihi