Ja, precies wist niet dat ze zo met zware vrouwen omgingen... Ik ga gewoon in het ziekenhuis bevallen... dus daar hoef ik mij geen zorgen over te maken.
hallo, ik ben dus nog niet zwanger maar zag dus hier wel iets wat me aan sprak ik ben 168 en op het moment 102,2 ik wil eigenlijk eerst nog wat afvallen voor ik zwanger raak omdat ik bang ben dat overgewicht erge comlpicaties met zich mee kan brengen maar als ik het hier zie valt het dus eigenlijk wel mee. ik ben al 10 kilo kwijt dus woog nog veel meer. het liefste zou ik max 90 willen wegen maar of ik dat red weet ik niet. ik wil in mei stoppen met de pil dus tot dan heb ik tijd om nog even een paar kilotjes kwijt te raken. maar wat ik me dan af vroeg ben je niet veel sneller moe? of sneller misselijk ivm grotere maag?
Ect waar? Ik mocht bij mijn 2 zoontjes gewoon thuis bevallen.Er was/is me niks hiervan verteld. Nu ben ik door omstandigheden ( langer dan 24 uur gebroken vliezen) wel in het ziekenhuis bevallen! Maar had gewoon de keuze en er was me ook niks verteld over benden bevallen?! Mijn bedje stond gewoon klaar, en ook nu weer de keuze en beval als het goed gaat gewoon thuis...en weeg nu toch 115 kilo!
Ik ben eigenlijk helemaal niet misselijk geweest. Wel moe, maar dat heeft iedereen denk ik wel. Het was niet extreem moe of zo (behalve toen ik ziek was)
Hoi meiden, wat ben ik blij deze verhalen te kunnen lezen... Ik moest afvallen, omdat ik boven de 30 BMI zat. Na een mislukte poging deed ik ook alles wat verboden is en kwam dus weer aan... Nu ben ik 91 kilo en ben maar 1.70m. Nooit tenger gebouwd geweest, maar begon me toch zorgen te maken. Wat zou het mooi zijn als ik na de bevalling minder of hetzelfde zou wegen ! Het kan... wee hoo !
Dushi@ ik ben tijdens me zwangerschap 9 kilo aangekomen(niet veel vind ik). 2 wkn na me bevalling was ik weer gewoon me oude gewicht. Nu ben ik nog 3 kilo afgevallen en weeg nu 78,5 d 8) . Het hoeft niet altijd zo te zijn dat je meteen heel veel bij komt. Kijk maar ik ben een voorbeeld.
ik weeg nu ongeveer 93 kilo dus ik zal zeker wel over de honderd gaan ben benieuwd wat daarover gezegd word vind het persoonllijk helemaal niet erg om in het ziekenhuis te bevallen maar had er nog nooit van gehoord eigenlijk als ik thuis beval zal ik zoiezo wel een bed beneden moeten zetten want wij hebben een waterbed en dat kan je niet omhoog zetten
Thanks Ik heb goede hoop dat het gaat meevallen. Voordat ik zwanger raakte was ik 2,5 kilo zwaarder. Door alleen al gezond te eten - lees geen drank (LOL) - ben ik dus afgevallen. 8) Groetjes, Danielle
Ik heb het bij de VK gevraagd en meestal kan je gewoon thuis bevallen. Het moet soms wel beneden inderdaad.
toch is het raar het lijkt nu dus wel dat het ligt bij welke verloskundige je zit of je wel niet beneden moet bevallen en wel niet in het ziekenhuis. en hoe meten ze het dan aan je gewicht van het einde of van het begin van de zwangerschap? als ik a deze dingen lees denk ik dat ik eerst beter 20 kg kan afvallen niet dat dat zo makkelijk is heb ik nu ook wel onder vonden. ben namelijk in 7 mnd 10 kg afgevallen dus dan zou ik nog heel lang mijn kinder wens moeten laten varen denk niet dat i dat kan hoor.
Ik vind het nog steeds raar hoor, dat je met overgewicht niet thuis kan bevallen. Ergens is het wel logisch, de ziekenbroeders zijn ook niet allemaal type spierbal, maar hoe bepalen ze dan het overgewicht? Tijdens beide zwangerschappen heb ik niet een keer bij de VK op de weegschaal gestaan, bij de eerste was ik op mijn "top" 130+ kg (weegschaal gaat niet verder dan 130 ) en bij de 2e was ik ook weer 100+ Beide kids met een keizersnede, dus thuis bevallen za er toch al niet in. Groet van Kiki
Ik vind het ook vreemd hoor mijn verloskundige heeft ook nooit gezegd dat ik niet boven (of niet thuis) zou mogen bevallen vanwege mijn gewicht. Terwijl ik toch begon met 117 kg en mijn top 126 kg was. Uiteindelijk is het toch ziekenhuis geworden omdat de kleine besloot 3 weken te laat te komen (toen mocht het gewoon niet meer thuis) en uiteindelijk werd het ook nog een keizersnee (en die doen ze ook nooit thuis ) Ik heb toen trouwens ook nog aan het ambu personeel (voordeel van het werken in een verzorgingshuis) gevraagd hoe het nu zat. Inderdaad in de arbo wet was opgenomen dat ze niet boven een aantal kilo's mogen beuren. Maar dit is de theorie, in de praktijk gaat het anders. Persoonlijk hadden ze meer moeite met rare knikken in trappen (wenteltrappen e.d.). Oja om iedereen goede moed te geven. Op dit moment weeg ik 104 kilo dus 13 kilo ligter dan voor de zwangerschap en dit is vanzelf gegaan. Groetjes Anita
Het is vaak zo dat mensen komentaar hebben op vrouwen die overgewicht hebben en zwanger willen worden of zwanger zijn. En als je een slank figuur hebt is iedereen zo blij voor je en wensen je het allerbeste. Ik kan mij daar best druk om maken want heb je nu overgewicht of niet iedereen is mooi vooral als een vrouw zwanger is. Dus meiden geniet fijn van julie zwangerschap of heel veel sterkte met zwanger worden en ik vind het heel leuk dat julie onder elkaar lekker kunnen kletsen hier over. Mensen die komentaar hebben op julie omdat julie zwanger willen worden of al zwanger zijn die moeten eens naar hun zelf kijken want zijn hun nou zo perfekt? Ik ben slank maar echt niet perfect hoor en ik heb weer andere dingen. Doei Teddy.
Ik ben met mijn 105 kilo en lengte van 1.67 niet bepaald een kleintje. Ter vergelijking hierbij een fotootje van mijn vorige zwangerschap, met 36 weken: http://i2.photobucket.com/albums/y37/da ... _weken.jpg Dan heb je in ieder geval een idee En wat een onzin, dat je niet thuis zou mogen bevallen wegens je overgewicht! Ik ben gewoon thuis bevallen hoor.. én gewoon boven, in mijn eigen bed! Dat onderwerp is tijdens mij beide zwangerschappen niet eens aan de orde geweest...
Ik snap er echt niks van... Zoals ik eerder al schreef, werk ik bij de brandweer. En inderdaad, vaak zijn 2 ambulancemedewerkers 2 vrouwen en die kunnen niet meer dan 70 kilo hebben. Dan komen wij. Bevalling, bellen de brandweer wel even. Geen zin om te tillen? Brandweer, kunnen jullie komen.... En nu gaan lopen zeuren dat we te zwaar zijn voor de ambulancemedewerkers? Werkelijk... In welke plaats woon je Blackpanter? Ik ga ze gewoon bellen... (de ambulancedienst dan he)
Ik vind het al raar dat de ene vk wel weegt en de andere niet :S Ze zouden overal eens 1 lijn moeten trekken!
die van mij weegt niet.. heb wel gevraagd waarom niet; ach zei ze het is normaal als je rond de 12 kilo aankomt.. Ok goed dan
@yvida. je kan helemaal niet zien dat jij zoveel weegt op die foto, je bent daar heel mooi zwanger zeg. ik vroeg me af hebben jullie nooit gedacht ik ga eerst even kijken of ik een paar kilotjes kan afvallen. ik dacht namelijk toen ik 112 woog met 168 als ik nu nog 12 kg aan kom ivm de zwangerschap red mijn lichaam het niet en daarom ben ik begonnen met lijnen na een 4 mnd had ik een goed gesprek met mijn partner en hebben we een datum vast gesteld om te stoppen met de pil hoeveel ik dan ook ben af gevallen. groetjes
@ Titus: dank je wel! En ik heb dat inderdaad ook gedacht, maar niet gedaan. Ik was namelijk te ongeduldig om te wachten met zwanger worden Bij mijn vorige zwangerschap ben ik iets van 8 kilo aangekomen. Een week na de bevalling was het er alweer af. Omdat ik buiten mijn zwangerschap om al medicijnen tegen hoge bloeddruk slik en geopereerd ben aan een hernia heb ik eerst de risico's met mijn huisarts besproken toen ik mijn spiraal eruit liet halen. Het enige wat zij zei, dat ik een beetje op mijn gewicht moest letten zodra ik zwanger was, omdat ik al geen kleintje ben. En daar heeft ze natuurlijk gelijk in. Maar omdat dat bij de vorige goed ging, ga ik er vanuit dat dat nu ook wel zo zal zijn. Dat afvallen komt wel weer als de beeb er is. Ik let natuurlijk wel een beetje op met wat ik eet.
Ook ik heb overgewicht (82 kilo/170 cm) en ben inmiddels eindelijk, na 2 jaar proberen, zwanger. Ik heb PCOS, toen ik bij de gyn terecht kwam was ik 90 kilo bij 170 cm. Mijn gyn zei dat mijn PCOS aan mijn gewicht lag. IK werd boos, dacht inderdaad ook dat ze tegenwoordig alles maar op het gewicht gooien. En in die periode werd ik zwanger! Maar helaas, na 5 weken was het einde oefening, miskraam. Mijn gyn zei dat het door mijn gewicht kwam, door de PCOS en mijn gewicht had ik 50% meer kans op een miskraam. Ook toen was ik boos! Maar toch ben ik op dieet gegaan. Ik ben 8 kilo afgevallen, en het eerste wat veranderde was mijn menstruatiecyclus. Werd ik eerder heeeel onregelmatig ongesteld (soms om de 3 weken, soms om de 5 weken, soms zelf om de 9 weken!) nu werd het netjes om de 4 a 5 weken. En ik werd weer spontaan zwanger! Dat is nu 9 weken geleden dus.. Dus ergens denk ik; het zal niet in alle gevallen zo zijn, maar in mijn geval lag/ligt het zeker aan mijn gewicht, wat mijn PCOS verergert. Nu hoop ik dat ik mijn kindje mag voldragen en het op de wereld mag zetten, dat is het enige wat ik wil..