flink overgewicht en zwanger!

Discussion in 'Zwangerschap' started by laatje, Nov 21, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Blackpanter

Oct 19, 2006
    36
    0
    0
    Enschede

2. Blackpanter

Oct 19, 2006
    36
    0
    0
    Enschede

3. Ayvida

Ayvida Actief lid

Nov 28, 2006
    321
    0
    0
    Hoorn
    Gewicht zal best een rol spelen, maar wellicht zijn mensen die daardoor een probleem hebben om zwanger te worden toch al verminderd vruchtbaar.

Ik ben 105 kilo bij 1.68. Kind 1 was ik in de tweede ronde zwanger: kind 2 na de eerste ronde, en kind 3 helemaal geen ronde: spiraal eruit, kind erin met een tussenpose van 4 weken. En ik ben er in de loop der jaren niet echt lichter op geworden....

Op gewicht gooien vind ik erg makkelijk. Dat wordt tegenwoordig maar te pas en te onpas gedaan.

4. harriette

harriette Actief lid

Nov 18, 2005
    178
    0
    0
    noord brabant
    Hoi Allemaal,

Vandaag hebben we de eerste echo gehad, en met onze frummel is alles goed.
    Nu ben ik wel meteen doorverwezen naar de gyn, omdat ik een BMI heb van boven de 40.
    Er is een landelijk besluit dat je met een BMI boven de 40 naar de gyn moet voor alle controle's.
    Nu moet ik ook zeggen dat het me niets uitmaakt.
    Ik heb zoiets van als alles met de kleine maar goed is en blijft gaan, kan het me ook niets schelen of ik in het ziekenhuis of thuis beval.

Ik ben dan ook wel zo realistisch dat ik weet dat mijn gewicht van 120 kilo niet bevordelijk is om thuis te bevallen, laat staan boven.
    Ik had anders ook naar het ziekenhuis willen gaan, puur omdat ik dan niet indien nodig alsnog naar het ziekenhuis zou moeten gaan.

Liefs Jetje

5. Remember

Remember Fanatiek lid

Aug 18, 2006
    1,140
    0
    0
    Nou ik heb er ook nog nooit van gehoord.
    Bij de eerste woog ik iets van 90 kg zo denk ik.
    Ik ben inmiddels zwanger van de derde en woog bij de eerste keer wegen 126 kg met mijn 1.74 en ik had nog steeds de keus om thuis te bevallen.
    Inmiddels weeg ik 118 kg (tja een voordeel van mij als ik zwanger ben "val ik af" ;) ) en nog nooit heeft iemand er wat van gezegt.
    Ik sta dus ook gewoon op "thuisbevalling".

Zou dit misschien komen omdat ik al twee heleeeeee snelle bevallingen heb gehad zonder complicaties?

wat een andere rede kan ik me niet indenken :confused:

6. jet75

jet75 Fanatiek lid

Jul 14, 2006
    1,015
    0
    0
    zelfstandige
    Ik vind ook dat er te vaak en teveel zaken op gewicht worden gegooid tegenwoordig.
    Het ligt er maar net aan of je thuis wil bevallen of in het ziekenhuis. Ik heb bij mijn oudste gekozen voor een ziekenhuis bevalling maar dat was geen pretje omdat ik toch met flinke weeëen in de auto moest stappen en een stukje moest rijden. Zittend kon ik ze zeker niet opvangen dus zat ik op handen en knieen in de auto.
    Hier waar ik woon werd niets gezegd over niet thuis kunnen bevallen met overgewicht, ik had er eerlijk gezegd ook nog nooit over gehoord.
    Er is toch ook nog een partner thuis die eventueel zou kunnen helpen?
    Ik vind het maar wat hoor maak je je niet druk over hoe de bevalling gaat dan word je wel even gek gemaakt waar je moet gaan bevallen ivm eventueel overgewicht want wie zegt wat overgewicht is vanaf hoeveel etc?

xxx Jet

7. Ayvida

Ayvida Actief lid

Nov 28, 2006
    321
    0
    0
    Hoorn
    Ik heb er ook nog nooit van gehoord. Ook de verloskundige heeft er nog nooit wat van gezegd. Niet bij mijn vorige twee zwangerschappen, en niet bij deze zwangerschap. Bij de eerste had ik een medische indicatie ivm zwangerschapsvergiftiging dus moest ik in het ziekenhuis bevallen, en bij de tweede ben ik gewoon thuis bevallen, en als er geen complicaties zijn beval ik nu ook weer thuis. Overgewicht wordt bij ons in ieder geval NIET als een complicatie gezien. Ik heb een BMI van 37, dus ik zit aardig tegen die 40 grens aan. Maar ze heeft bij mij nooit gezegd dat ik daarom de kans loop dat ik bij de gyn moet gaan lopen.

8. Blackpanter

Oct 19, 2006
    36
    0
    0
    Das leuke van heleverhaal is dat ik voor de controle gewoon bij de verloskundige kan blijven komen en dua pas helemaal aan het eind terug gestuurd wordt naar de gyno , ik snap er echt niks van ook op internet is er nog maar weinig van te vinden

9. jet75

jet75 Fanatiek lid

Jul 14, 2006
    1,015
    0
    0
    zelfstandige
    even een vraagje, wat is een BMI?

xxx jet

10. Ayvida

Ayvida Actief lid

Nov 28, 2006
    321
    0
    0
    Hoorn
    Body Mass Index: Een berekening van je lengte en gewicht, om te berekenen of je een gezond gewicht hebt.

Hier kan je je BMI berekenen en kijken of die goed is of niet:

http://games.voedingscentrum.nl/body_ma ... _mass.html

11. toestoes

toestoes Lid

Jun 2, 2006
    11
    0
    1
    Female
    Begeleider
    Aruba
    Nou meiden wees dan maar blij met alleen maar ziekenhuis bevaling want bij mij zeiden ze al dat ik een ruggeprik moest krijgen iedereen trouwens met een bmi boven de 40 en dat ik geen keuze had dus het moet wel ik vind het een heel eng idee maar ja na 20 weken begint de idee een beetje wel te zitten omdat het toch minder pijn voor mij zou zijn en het zogenaamd veiliger is in geval van urgentie dat ze mij een keizersnee kunnen geven. Heeft nog iemand hier nog ervaring ermee ?

12. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,246
    4,478
    113
    Dat vind ik wel heel vreemd hoor, dat ze je er meteen een ruggeprik in jensen en dat je daar geen zeggenschap over hebt.

Mijn verloskundigen hebben nooit gezegd dat ik niet thuis zo mogen bevallen, er is ook nooit gezegd dat ik beneden moest bevallen.
    Ze hebben nog nooit commentaar gegeven op mijn gewicht terwijl ze daar wel wegen.

In week 30 kreeg ik een groeiecho omdat ze vermoeden dat ik een zwaar kind droeg en ze het niet goed konden voelen.
    Uit de echo bleek inderdaad dat het geen klein babytje zou worden.
    Toen ben ik gecontroleerd op suiker, op dat moment had ik de verloskundige waar ik het minst mee op kon schieten (zaten er 5 in de praktijk) en die zei ach je zult wel suiker hebben dat krijg je als je dik bent. Ik heb haar toen recht in het gezicht gezegd dat ik geen suiker had en dat de test dat wel uit zou wijzen! (wat zij niet wist was dat ik uit voorzorg geen suikervrij had gegeten vanaf het moment dat ik wist dat ik zwanger was).
    Uit de tests kwam dus ook naar voren dat ik geen suiker had. :)

In week 36 kreeg ik weer een groeiecho en werd de kleine op ruim 4200 gram geschat.
    Toen hebben de verloskundigen overlegt en aangegeven dat ze liever hadden dat ik in het ziekenhuis zou bevallen omdat de kleine zo groot was en ze me daar beter konden begeleiden.
    Ook de gynaecoloog heeft nooit commentaar gehad op mijn gewicht, er is nooit gezegd dat ik een ruggeprik moest.

Uiteindelijk bleek de kleine te groot voor mijn bekken en moest ik toch naar de ok voor een keizersnee.
    Zo'n ruggeprik is zo gezet, ik zat daar, iemand zei dat ik mijn schouders moest laten zakken en moest gaan zitten als een zoutzak.
    Ik voelde een heel klein prikje en dacht dat ze een verdovingsspuitje gaven zodat ze daarna de ruggeprik zouden geven.
    Ha bleek de ruggeprik al te zijn :)

@ Blackpanter, dat is toevallig brandweervrouw uit Enschede, welke kazerne zit je? Ik neem aan dat je nu geen actieve dienst doet?
    Trouwens ik vind de nieuwe kazerne er wel een beetje vreemd uit zien (maar goed ik hou gewoon meer van steen), maar jullie zitten dan wel lekker tussen de autodealers.
    En valt mijn vader jullie nog wel eens lastig of begint dat minder te worden? Toen hij net met de vut ging (is ook alweer 10 jaar geleden) was hij toch nog vaak op de brandweer te vinden voor een kopje koffie. Zal nu wel minder worden want ik denk dat zijn oude ploegmaatjes zo langzamerhand ook wel aan het vutten zijn.
    Goed dat was even geheel of toppic.,

Groetjes Anita

13. toestoes

toestoes Lid

Jun 2, 2006
    11
    0
    1
    Female
    Begeleider
    Aruba
    Ja dus daarom ga ik het weer bespreken met mij verloskunde want ik lees hier allemaal verhalen maar niets lijkt op die van mij dus ik vind het nogal raar. Ik heb geen probleem met mij gewicht want i am big and stil beautyfull ;) Want bij mij geven ze altijd wat commentaar over mijn gewicht en ik geef antwoord omdat het mij niks doet. Maar weet je, ik vind het een drama al die gezeik over overgewicht en bevallen en vind het ook niet eerlijk dat ik geen keuze heb terwijl ik hier lees dat bijna niemand anders echt met zo ruggeprik nu zit omdat ze wat zwaarder zijn.

14. femail32

femail32 Lid

Jun 24, 2006
    84
    0
    0
    Ik vind het echt een heel vreemd iets hoor. dat je verplicht een ruggeprik moet omdat je overgwicht heb. Ik heb al eerder vermeld dat ik met mijn 130 kilo gewoon thuis mag bevallen en helemaal niet verplicht naar de gym moet. Behalve natuurlijk als mijn bloeddruk te hoog wordt of andere zaken die "dunne" vrouwen ook hebben en waarvoor je naar het ziekenhuis zou moeten. De VK heeft wel gemeld dat als ik thuis wil bevallen, ik beneden een bed moest neer zetten. Ik heb het haar ook expliciet gevraagd of ik nu naar de gyn moet ivm overgwicht en zij vond het grote onzin! Als ik jou was zou ik het zeker nog eens aankaarten bij je VK. Ze kunnen je echt niet verpichten om meteen een ruggeprik te nemen hoor.

15. moontjejl

moontjejl Bekend lid

Jun 15, 2006
    665
    0
    0
    groepsleidster babygroep
    ook ik vind het heeeeeel vreemd :( Had er zelfs nog nooit van gehoord en ik ben toch al 2 keer bevallen met flink wat overgewicht! 8)
    Aan mij zelf was de keuze thuis of ziekenhuis.De eerst is toch verplicht ziekenhuis geworden ivm langer dan 24 uur gebroken vliezen..En bij de tweede gewoon thuis begonnen.
    Ik had/heb er ook nooit van gehoord zowel van de VK niet als van de GYN niet....dus ik ga gewoon weer voor een thuis bevalling tenmiste ik wil daar beginnen en dan zie ik wel..Kan wandelend naar het ziekenhuis :D maar met rugweeën liever niet :confused: :)

16. moontjejl

moontjejl Bekend lid

Jun 15, 2006
    665
    0
    0
    groepsleidster babygroep
    bedoel met verplicht naar de gyn gaan met overgewicht

17. Mist

Mist Fanatiek lid

Dec 18, 2006
    1,201
    1
    0
    Brabant
    Ik heb deze vraag aan de verloskundige gevraagd hier, hoe het zit met overgewicht en thuis bevallen dit was imke haar antwoord:

Hoi Mist,

18. Ayvida

Ayvida Actief lid

Nov 28, 2006
    321
    0
    0
    Hoorn
    Ik ben eens op internet gaan zoeken, en kon niet veel vinden over overgewicht en bevallen. Het enige wat ik vond, is dat vrouwen met overgewicht moeite zouden kunnen hebben met het kind eruit persen. Kom ik even bedrogen uit met mijn 105 kilo, vijf minuten persen en twee persweeën....

Maar ik zal het voor alle zekerheid aankaarten bij mijn vk, over drie weken.

19. Yentl

Yentl Fanatiek lid

Aug 30, 2006
    2,445
    0
    0
    Culemborg
    Hoi meiden,

Hier nog een mama met overgewicht.Heb net alle berichten zitten lezen maar was er zelf al achter gekomen dat er het een en ander veranderd was.
    4 jaar geleden toen ik zwanger was van mijn dochter was ik ookal te zwaar,ben gelijk de eerste ronde al zwanger geraakt(dus verminderd vruchtbaar als je zwaarder bent?ik weet het niet hoor!)Goeie zwangerschap gehad en mocht gewoon thuis bevallen dat is ook gebeurd met 40+6 werd mijn dochter geboren na 6 uurtjes weeen en 3 persweeen was ze er al!Niks aan het handje en gewoon boven op mijn eigen bedje :)

Toen ik in het begin van mijn 2e zwangerschap(deze keer was het in ronde 4 raak) bij de vk kwam heeft ze me idd verteld dat als mijn bmi te hoog was ze me door moest sturen vond ik helemaal niet leuk en vk vondt het onzin daar mijn vorige zwangeschap ook zonder complicaties is verlopen.Ben dus gewoon bij mijn vk gebleven,heb wel uit voorzorg een suikertollerantie test gehad maar dat had ik tijdens mijn eerste ookal gehad deze was nu iets verhoogd en ben door gestuurd naar dietiste deze kon niks vreemds ontdekken en werd weer terug gestuurd paar weken later was mijn suikergehalte alweer gezakt.
    Uiteindelijk ben ik van Vince wel in het ziekenhuis bevallen en dmv een keizersnede(gepland ivm stuit die ik niet zag zitten!)
    Sorry voor mijn lange verhaal maar als ik eenmaal begin te tikken :oops:

Zwangerschap en maagbandje heb ik geen ervaring mee.Positiekleding heb ik gewoon bij Miss etam gekocht en idd bij de neckermann.

Liefs Claudia

20. Ayvida

Ayvida Actief lid

Nov 28, 2006
    321
    0
    0
    Hoorn
    Mijn laatste bevalling was 18 september 2004. Toen werd er in ieder geval nog geen woord vuil gemaakt aan mijn overgewicht, mijn hele zwangerschap niet. Ik ben zeer benieuwd wat mijn vk er nu over te zeggen heeft.

Share This Page