Nou ik ga het zeker vragen aan mijn vk. Want toen ze mijn de ruggeprik voorstelde gaf ik ook aan dat ik het niks vond en dat ik liever zonder wilde bevallen en ze zei dat het beleid veranderd is en dat je tegenwoordig niet meer met een te hoge bmi zonder mag bevallen. Ik ga trouwens in de lumc bevallen zijn er nog meer mensen die daar zijn bevallen met een bmi boven de 30 zonder een ruggeprik dit jaar nog ?
Nou dan zal ik weer eens navragen...Mijn Vk heeft er geen woord over laten vallen....In jan van 2005 ben ik bevallen van mijn 2de zoontje en toen was er ook nog sprake van...bij mijn weten dan dus dat wil niet alles zeggen!hihihiih
Ik denk ook eerder dat het niets met een landelijk beleid te maken heeft, maar wel met vk's die hun handen niet vuil willen maken aan vrouwen die in hun ogen een risico zijn door hun overgewicht.
Hier ook een een aanstaande big mama. Mijn vk heeft geen woord vuil gemaakt over mijn gewicht. Misschien komt dat vanwege mijn lengte 185, 125 kg. In ieder geval heb ik zelf aangegeven op zwangerschapsdiabetes te willen worden getest. Dat is inmiddels gebeurd, en ook dat was prima. Ik denk idd dat sommige vk's geen vieze handen willen hebben, en dat kan ik enigzins begrijpen aan de andere kant, begrijp ik dat niet. Mensen zijn nu eenmaal niet in hokjes te passen en ik vind het eerlijk gezegd nogal beledigend dat ze je dat opleggen. Ik zou er geen genoegen mee nemen.
Ik heb het van de week aan mijn vk gevraagd. Inderdaad zijn er geen vaste regels voor, en is het al dan niet bevallen in het zhs door overgewicht puur afhankelijk van de vk. Mijn vk heeft er ook geen woord vuil over gemaakt. Bij mijn vk is thuisbevallen met overgewicht in ieder geval geen enkel probleem. Wel moet ik waarschijnlijk beneden bevallen, maar dat heeft alles te maken met de arbowetgeving van het ambulancepersoneel. Ze mogen je de trap niet meer afdragen, mocht er nood aan de man zijn. Vandaar het advies beneden te bevallen. Maar in het zhs bevallen alleen voor overgewicht is volgens mijn vk totaal onnodig. Tenzij je b.v. drie hoog achter zonder lift woont. Maar dat heeft dus niets te maken met risico's ivm overgewicht, maar alles met het ambulancepersoneel.
Hoi Ik ben ook 1x thuis bevallen en heb ook overgewicht.Mijn vk vondt het ook niet nodig om naar het ziekenhuis te gaan.Het is wel zo dat als je boven een bepaald gewicht komt je onder begeleiding van een gyn komt te staan.Zo is het mij de laatste zwangerschap verteld hoor,misschien is dit ook per vk weer anders!? Liefs Claudia
Ik had bij mijn eerste zwangerschap ook veel overgewicht. Woog 127 kilo, maar ik kon gewoon thuis, boven bevallen. Omdat ik te smal was (ja, je leest het goed) van onderen, werd het uiteindelijk een keizersnede!
Hoi Dames, Ik heb ook wat problemen wat betreft mijn zwangerschap. Ik ben ook aan de zware kant. 173cm en weeg op dit moment iets met de 115 kilo. Ik begon met 113, viel 6/7 kilo af en inmiddels dus weer 115 kilo. Maar heb ook van VK gehoord dat ik moet oppassen. Ik ben niet van plan om thuis tebevallen, gewoon in het kraamhotel als alles goed verloopt. Ik probeer te genieten van me zwangerschap maar krijg overal te horen dat ik moet oppassen met eten, maar hou nou eenmaal van lekkere dingen. Ik heb wel heer erg last van rugpijn, kan niet te lang staan, het doet dan vreselijk pijn, en dikke enkels. Ik hoop niet dat het verder trekt naar boven want wil er niet nog opgeblazer uitzien. Maar Laatje, maak je maar niet druk, we gaan flink lijnen als de baby er eenmaal is. Dit hoort er nu eenmaal bij. Gr Nora
hey ook hier een groot aantal kilotjes meer, maar moet zeggen maak je geen zorgen hoor, je zwangerschapsbuikje komt zeker, verder heb ik eigenlijk geen ongemakken gekend tijdens mijn zwangerschap, en ik ben met 34 weken nog maar 6.8kg bijgekomen.
hallo, hier nog iemand met wat kilos te veel. ik was in beginn heel erg bang voor al de kilos die er aan zullen komen, maar tot nu toe zijn het 9 kilo(ben ik blij me ) groetjes uschel
@Uschel 9kilo is echt perfect hoor! Ik ben tijdens mijn eerste zwangerschap 9 kilo aan gekomen en 1 week na de bevalling was ik er 11 kwijt.Tijdens mijn 2e zwangerschap ben ik 11,5 kilo aangekomen en daar zijn er nu 15 vanaf. Liefs Claudia
ik ben ook wel te zwaar, maar mag gewoon thuis bevallen, en krijg geen andere controles als iemand anders.
Hoi hoi, Hier ook aan (hopelijk) aanstaande mama met wat te veel kilo's. Ik ben bij een lengte van 184 cm, rond de 100 kg (schommelt een beetje). 'k Vind het erg fijn jullie opbeurende verhalen te lezen en buiken te zien, ik maakte me idd ook al zorgen over dat er bij de buikfoto's allemaal van die 'perfecte' buiken stonden. Maar jullie buikengeven mij goede hoop! Het lijkt er bij velen wel op dat de zwangerschap al voor de 12e week zichtbaar is. Klopt dat? Ergens ook wel logisch omdat al dat vet naar buiten wordt geduwd... Ik ga lekker met jullie meelezen en je hoort van me wanneer ik echt tot de a.s. mama's ga behoren!
heb ik een paar weken terug twee broeken met een maatje groter gekocht.... wat denk je...? Ze zijn te groot en zakken van m'n gat Heb dus het idee dat ik afval ipv aankom. En dat is lekker, want ik zie die bloedsuikertest in de 20e week niet zo zitten..... Wie weet hoeft het niet als ik bijna niets aankom...... Ik ben nu 90 kg bij een lengte van 1.70m een BMI van 31 dus. (de Hartstichting zegt pas bij 73,5 kilo dat ik gezond gewicht heb...)
Ik ben ook een dame met overgewicht (120 kg en 1,65) ben meteen na 1 keer zwanger geworden. Heb last van BI in een lichte vorm. 1 fysiotherapeut gooide het erop dat ik die klachten heb omdat ik te zwaar ben. (die had lef, mijn chiropractor hoor ik er niet over) Mijn al deze tijd nog niet verteld dat ik niet thuis boven mag bevallen. De vlk en de kraamhulp hebben beiden niets gezegd Mijn kleding heb ik bij een bij een grote maten winkel in amersfoort gekocht. it's time, ze verkopen hele leuke kleding in grote maten en je praat over ongeveer 50 euro. Het voordeel is dat je de kleding lekker kan passen en ze je niet raar aankijken.