Hallo Dames, Heb even tips nodig! Mijn vriend werkt in de horeca dus veel savonds weg, nu heeft die een weekje vrij gehad en dat vond ons zoontje natuurlijk geweldig! Maar nu mijn vriend weer werken is slaapt die de nachten niet meer door..in de week dat me vriend thuis was heeft die super geslapen. Hebben jullie misschien tips hoe ik dat kan oplossen?
Hier ook een papamissertje.. Al slaapt ze wel door als hij er niet is. Heb je de mogelijkheid om hem uit te zwaaien? Ook leg ik zoveel mogelijk uit waar papa is en wanneer hij terug komt. Hier roept ze soms de hele dag papa en gaat bij de voordeur zitten wachten. Dan leg ik haar uit: Kom maar papa is op zijn werk en leid haar af. Misschien kun je voor de nachten een doekje met zijn geur in het bedje leggen. Of een foto naast bed en die een kusje geven voor het slapen gaan?
Kan je via je mobiele telefoon een filmpje opnemen waarin papa een verhaaltje voorleest of een slaapliedje zingt voor het slapen gaan? Hier had onze oudste ook veel last van, stond vaak huilend voor de deur omdat ze papa miste... Toen ik per ongeluk een filmpje van papa op de camera liet zien, waren de tranen over en kon ze er geen genoeg van krijgen, telkens als ze papa miste nam ze genoegen met het filmpje om daarna weer wat anders te gaan doen. Een pyama of hemd met papa's geur in bed is ook een hele goeie. Succes
@ Maartt als papa naar zijn werk gaat ligt hij net zijn middagdutje te doen dus dat gaat moeilijk! Uitleggen probeer ik ook wel te doen maar vind het zo moeilijk Een foto is wel een goed idee! @ Mama Roos dat filmpje is ook een super idee!! Bedankt alvast meer tips zijn welkom...
Hier was het na de Kerstvakantie ook even moeilijk, maar met foto's kijken ging het heel goed. We doen ook wel eens aan face-time (= videobellen) als het gaat, vindt ze ook super! En wanneer papa wel thuis is, hebben ze ook echt even 1-op-1 contact, dus samen spelen, knuffelen, papa leest voor. Eerst begon ze altijd te huilen als hij ging werken, nu zwaait ze 'm lachend uit en gaat 't dus heel goed