Inleiden vanwege te weinig vruchtwater?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Ukje2014, 18 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ukje2014

Ukje2014 Lid

23 sep 2013
    98
    5
    8
    Hallo dames,

Is er iemand van jullie die ingeleid is vanwege te weinig vruchtwater? Ik ben vandaag 35+2 ver en het vruchtwater bleek heel weinig te zijn. Ik krijg morgen injecties voor longrijping en over een week weer een echo. Mocht het vruchtwater nog minder worden dan word ik meteen ingeleid. Met mijn eerste zwangerschap had ik ook weinig vruchtwater maar dit viel nog binnen de normaalwaarden en werd ook veel later in de zwangerschap opgemerkt. Ik woon nu in het buitenland dus het beleid hier is ook weer heel anders, niet zo afwachtend. Daarom ben ik erg benieuwd naar ervaringen van anderen.

2. Moi1985

Moi1985 Actief lid

2 jul 2014
    414
    27
    28
    Ja, ik ben bij mijn eerste ook ingeleid ivm verminderd vruchtwater en verhoogde bloeddruk, maar was toen al wel over de 40 weken dus de baby was al helemaal 'af'. De gyn heeft toen besloten dat het tijd was voor de baby om te komen.

Succes!

3. Jc31

Jc31 Actief lid

12 apr 2016
    117
    3
    18
    Ja, maar ik was toen al 40.3 week. Wilde ballon gaan plaatsen maar had gelukkig zelf als 3cm en hebben alleen m'n vliezen gebroken en bevalling kwam zelf op gang. Baby was er blijkbaar dus klaar voor, maar jij bent een aantal weken minder ver...
    Dacht dat na 34 weken de longetjes klaar waren?
    Iig heel veel succes!!

4. Ukje2014

Ukje2014 Lid

23 sep 2013
    98
    5
    8
    Bedankt voor jullie reacties dames. Scheelt wel heel wat weekjes met mijn situatie.. Zou er wat meer vertrouwen in hebben als ik verder was. Vind het een beetje eng nu.

5. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Geen ervaring maar als je echt schrikbarend weinig vruchtwater hebt vind ik pas over een week weer een echo echt laat...

6. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Geen ervaring met jouw situatie, maar onze meid is met 36w3d geboren. Ze was 48 cm en 2880 gram. Mijn vliezen braken totaal onverwacht. Onze dochter heeft één dag in een gewoon bedje op de couveuse-afdeling gelegen, daarna mocht ze bij mij op de kraamafdeling. Een dag later mochten we naar huis.

Met ruim 36 weken valt een kindje niet meer onder de prematuren, met 37 weken mag je gewoon thuis bevallen en is een kindje klaar om geboren te worden. Als je kindje het goed doet, dan zou ik me niet al teveel zorgen maken over een bevalling bij die termijn.

Succes!

7. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    geen ervaring met te weinig vruchtwater, maar ik weet wel dat dat heel gevaarlijk kan zijn. ik zou er dus op vertrouwen dat ze ook daar in het ziekenhuis weten wanneer ze moeten ingrijpen en dat als ze volgende week willen inleiden dat dit ook werkelijk het beste is voor jou kindje,

wat maakt je zo angstig ? het termijn van bevallen ?

ik ben zelf 4 keer te vroeg bevallen, bij de eerste met 36.3 hij was 47 cm en woog 2600 gram, 1 nachtje ziekenhuis en we mochten naar huis, de tweede met 36.5 48 cm en 2800 gram, ook 1 nachtje moeten blijven, de derde met 37 weken 48 cm en 3200 gram, de vierde met 36.1 en 47 cm en 3700 gram ( met zwangerschapssuiker) ziekenhuis bij hem duurde weken maar dat had niets met zijn vroeggeboorte te maken.

8. naverona1986

naverona1986 Actief lid

4 jul 2016
    156
    0
    0
    ik heb bij alledrie vruchtwater te weinig gehad vanaf 20 weken al ( was nog wel binnen de norm en daardoor ook ingeleid uiteindelijk..( 1 werd spoed keizersnede).was wel de 40 weken al gepasseerd.nu zwanger van nummer 4 en wordt nu heel goed in de gaten gehouden...mag ditmaal ook niet langer dan 38 weken door van de gynaecoloog.

9. Ukje2014

Ukje2014 Lid

23 sep 2013
    98
    5
    8
    Bedankt voor jullie geruststellende reacties dames!! Inderdaad de termijn van bevallen beangstigt mij. De gyn had het over dat de baby wel eerst op de NICU moest en ik heb gisteren injecties voor longrijping gehad voor het geval ik volgende week ingeleid wordt. Dit rijmt in mijn ogen natuurlijk niet met 'klaar zijn voor de wereld'. Maar goed, ik wil natuurlijk het beste voor ons kindje en als dat niet meer in mijn buik is, dan is het niet anders. Mijn zoontje is met 40+6 spontaan gekomen en dat was heel stressvol voor mij omdat ik zo bang was dat hij droog zou komen te staan. Hij had ook in het vruchtwater gepoept dus dat het daar binnen allemaal niet meer zo prettig was, dat was wel duidelijk. Ik zou op mijn eigen verzoek eigenlijk de dag erna ingeleid worden.

@Naverona: waarom mag je dit keer niet later dan 38 weken rond lopen??

10. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    ik had een heel bericht getikt en weer verwijderd, omdat paniek zaaien geen goed idee is. Laat ik het er op houden dat ik geen voorstander van het afwachtende beleid ben in deze situaties. Goed dat je gemonitord wordt!

11. Ukje2014

Ukje2014 Lid

23 sep 2013
    98
    5
    8
    Nanette, ben erg benieuwd naar je ervaring.. Je mag me pb-en als je wilt.

12. Jeda80

Jeda80 Bekend lid

25 sep 2014
    798
    24
    18
    Ik ben met 35.3 bevallen hij woog 3055 en 49 cm, was net als jij doodsbang voor wat me te wachten stond, maar hij deed het zo
    Super dat we na 6 dagen naar huis mochten.

Bij waren mijn vliezen gebroken..

Deel Deze Pagina