eczeem

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Renate28, 1 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Normaal gesproken heb ik wat last van eczeem op mijn handen en met een hormoonzalfje is dat heel goed te behandelen zodat ik er geen last van heb.

Nu mag ik die zalf niet meer gebruiken i.v.m. de zwangerschap en zitten mijn handen helemaal onder de eczeem. Het jeukt, het doet pijn, het ziet er niet uit.

Volgens de HA mag ik best wat van die hormoonzalf gebruiken. Bij de apotheek heb ik dit nagevraagd. Hoe het zit tijdens de zwangerschap. Ook zij zeiden dat het best kon, mits het niet om grote stukken ging, zoals je hele handen of al je vingers, ofzo.

Goed, bij mij gaat het om al mijn vingers. Ik wil het dus niet gebruiken.

Maar wat nu? Wie heeft er tips tegen eczeem, want ik wordt er gek van!

2. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik heb het ook gehad in het begin. Van mezelf had ik al eczeem en werd alleen mar erger op mijn handen en vingers. Ik heb wel een paar keer hormoonzalf gesmeerd (lichte hormoonzalf) en dan heeeel dun en goed uitsmeren. Ik maakte het eerst een beetje warm op mijn handen bij de verwarming zodat het beter smeerde. Na een paar keer smeren ging het over en heb het ook niet weer gehad (afkloppen!). Ik moest het even 'doorbreken' anders werd het alleen maar erger.
    Succes met de jeuk :(

3. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    meid bale ik weet er alles van! probeer je handen een paar maal per dag in lauw water met dode zeezout te houden! dat is heerlijk en maakt het een stuk rustiger!( te verkrijgen bij de tuinen of reformhuis) succes ;)

4. aykietje

aykietje Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.010
    0
    0
    Ambtenaar
    Mol, Provincie Antwerpen, België
    Hey Renate,

Ik heb zelf ook last van eczeem. Ik heb eczeem op mijn handen, polsen en in de knieholtes. Ik heb gebeld met mijn huisarts in geval van gebruik van mijn cortisonezalf. (weet niet of het zelfde is als hormonenzalf)

Volgens hem was het geen probleem deze te gebruiken op de handen omdat de huis daar zeer dik is en nog ver van de buik afligt.

Ik gebruik de zalven Betnelan en Locoïd. Nu ik gebruik de zalven alleen maar wanneer de jeuk niet te verdagen is en ik mijn vingers weer eens volledig heb opengekrabt!

5. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Af en toe kan geen kwaad zeggen ze dan he, ik heb eerst mijn handen flink ingesmeerd met atrix of een vergelijkbare handencreme --> helpt niks :(
    Vervolgens heb ik een paar dagen dun gesmeerd met de hormoonzalf en weg zijn de plekjes. En de jeuk!

Groet van Kiki

6. foreverfriend

foreverfriend Fanatiek lid

22 feb 2007
    1.473
    0
    36
    dialyseverpleegkundige
    Hi
    ik zit in het zelfde schuitje.
    Mijn eczeem is verergerd sinds ik zwanger ben!
    Niet leuk dus. Hier ook veel jeuk en last van de plekken op handen en armen.
    Ik slaap s'nachts met verbandhandschoenen aan, zodat de gewone handcreme die ik nu gebruik mooi kan inwerken. Maar tevens helpt het ook tegen het krabben.
    Ik krab nog wel, maar het richt geen grote schade meer aan
    gr foreverfriend!

7. Joy72

Joy72 Fanatiek lid

29 nov 2007
    1.045
    0
    0
    Klinkt misschien heel raar maar een goed huis tuin en keuken middeltje is echte groene zeep er op doen.Anders ms even kijken in oma,s tips staat vaak ook wel wat in ;)

8. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Bedankt voor jullie reacties.

Vandaag ben ik even naar de HA geweest. Ik heb gevraagd of er echt geen alternatief is. Nee dus. Goed vet houden, maar ja, dat deed ik al.

9. Djam

Djam Actief lid

2 aug 2007
    284
    0
    0
    Maasdijk
    Hoi Renate,

Ik had precies hetzelfde probleem met mijn eczeem op mijn handen, gek werd ik ervan, ik krabde mezelf helemaal kapot vooral 's-nachts. Ik ben toen ik nog niet zwanger was onder behandeling gekomen van een dermatoloog. Ik vertelde hem dat we bezig waren met zwanger worden en ik dus een middel wilde wat ik ook mocht hebben als ik zwanger zou zijn. Ik smeerde eerst elocon maar die mocht ik absoluut niet meer hebben. Nu heb ik emovate creme en dat werkt perfect, ik mag het gewoon hebben nu ik zwanger ben, zelfs bij de apotheek vertelde ze mij dat het gewoon mocht. Een hele geruststelling want zonder creme kan ik gewoon niet. Misschien zou jij het ook aan je huisarts kunnen vragen of je emovate creme kunt krijgen. Vaak weten huisartsen niet dat dit middel goed werkt tegen eczeem en je het mag gebruiken als je zwanger bent. Ik hoop dat je er snel iets voor hebt want ik weet dat het vreselijk vervelend is. Heel veel succes in elk geval.

Liefs Mariska

10. moedergans

moedergans Actief lid

13 apr 2007
    373
    0
    0
    mamma & catering mw.
    zuid holland
    ga eens kijken bij een homeopatische drogist of reform / gezond en wel winkel.
    Ik ben doordat m'n huid heel erg dun werd van de hormoon zalven, zowiezo er van afgestapt en via een homeopaat er nagenoeg van af gekomen (alleen in stress situaties komt het nog wel eens terug)
    Als het de kop op steekt smeer ik het in met óf; resque remedie creme (bach), of dikke calendula zalf, met een beetje teatree olie gemengd. Onze gezond en wel winkel heeft goed personeel lopen die altijd wel een middeltje kan bedenken.
    Er zijn ook homeopatische apotheken in veel plaatsen.

De moeite van het proberen waard zou ik zeggen. Puur natuur, baad het niet schaad het niet en kan nu geen kwaad.
    Voor een inwendige homeopatische behandeling, zou ik wel eerst ff overleggen met een klassieke homeopaat. Vaak adviseren die toch te wachten met inwendige behandelingen tot na de bevalling. Uitwendig kan geen kwaad.

11. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Ehm, wat moet ik me precies voorstellen bij een inwendige behandeling? :)

12. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Pillen slikken.

Sommige huidaandoeningen kun je van binnenuit op die manier aanpakken. Sja en zalfjes ed zijn voor de buitenkant.

Ik hoop voor je dat je snel een oplossing vind zodat je van de (open) plekjes en de jeuk af bent. Jeuk is killing :evil:

Groet van Kiki

13. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Ah, op die manier.... :)
    Ja, pijn is minder erg.

Deel Deze Pagina