Flink ziek geweest, nu weer constant vragen om nachtvoeding

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Alexandra1988, 1 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alexandra1988

Alexandra1988 Actief lid

14 nov 2009
    187
    0
    0
    Hallo allemaal,

Mijn zoontje van inmiddels 7 maanden heeft afgelopen weekend een flinke middenoorontsteking met over de 40 koorts gehad een een fors geirriteerde vuurrode keel.
    Dit is overigens de eerste keer dat hij echt ziek is geweest, buiten wat verkoudheidjes om...
    Heb 1 keer bij de huisarts gezeten en 2 keer op de huisartsenpost.
    Hij heeft de afgelopen week maar mondjes maat gedronken, fles wilde hij niet maar wel sap (maargoed, vocht is vocht).

Nu begint hij sinds 2 dagen weer goed te drinken en beter te slapen, maar doordat hij zo ziek is geweest, kwam hij 's nachts telkens voor een fles en is zijn schema erg in de war geweest.

Overdag heb ik zijn oude schema weer op de rails, maar die nachtvoeding....

Laten huilen heeft geen nut, hij schreeuwt echt de hele buurt bij elkaar.
    Troosten terwijl hij in bedje ligt werkt ook niet en oppakken schreeuwt hij net zo hard verder.
    Het enige wat hem kalmeert is een warme fles melk....

Wat zijn jullie ervaringen hierin en heeft iemand nog tips?

2. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Herkenbaar, alleen dan met bv, en dan 10 gukzige slokken nemen, gaan liggen sabbelen en heerlijk op schoot in slaap vallen ipv in bedje :D

Tja, gewoon aan toegeven denk ik, hij heeft het blijkbaar nodig. Je geeft kv, dus zit waarschijnlijk met die ellendige liter maximaal ofzo? Ik weet niet of het erg is als je daar een tijdje overheen gaat, hij heeft ook een tijd minder gehad tenslotte. Anders kun je ook wat kleinere flesjes proberen, om te zien of het deels om de troost gaat?

3. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Je mag gerust tijdelijk extra voeding geven. Zoals je zelf al zegt heeft hij wat in te halen. Dit gaat echt vanzelf weer over.
    Ik zou hem niet zo lang laten huilen, je zegt zelf al dat hij normaal nooit 's nachts komt, dus hij zal het wel nodig hebben. Als je hem niet zo lang laat huilen valt hij ook zelf sneller weer in een diepe slaap. Desnoods maak je het flesje steeds minder.

4. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.103
    3.879
    113
    Gewoon aan toegeven, is normaal na ziekte, dan moeten ze weer even een inhaalslag maken, meestal is het na een paar dagen tot een week wel weer zoals gewoon.

5. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.276
    4.508
    113
    Die is gewoon een inhaalslag aan het maken, zodra hij weer verzadigd is zal hij 's nachts lekker doorslapen hoor

6. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

hier ook gehad toen mijn zoontje zo ziek was en tijdens de sprongetjes ook wel eens last van.

Ik heb het altijd gegeven en me dr niet druk om gemaakt. Daarna ging hij weer lekker slapen en meestal met een week was het weer goed.
    Ik paste trouwens wel de verhouding melk water aan. Ik gaf dan 4 schepjes ipv 6.

7. puckje

puckje Bekend lid

9 jun 2007
    555
    0
    0
    Overijssel
    Ymke is ook vaak ziek en komt eigenlijk iedere nacht nog voor een fles van 150/5. Ze drinkt hem in 1 teug leeg en gaat lekker tegen mij aanliggen en slaapt direct weer door.
    Ze heeft het nog echt nodig en voor de 5 tot 10 minuten wakker doe ik niet moeilijk. Liever dit dan een paar uur geschreeuw van de honger en dat iedere nacht.

Op het CB zeiden ze zelfs dat ik de fles gewoon moest geven en dat Ymke waarschijnlijk in de zomer wel door zou slapen. Scheelt misschien wel dat Ymke een klein/licht en erg energiek meisje is en haar voeding echt nog nodig heeft.

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.861
    3.373
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    wij deden dat indertijd ook. Na een dag of 3 ging ik de voeding langzaamaan wat verder verdunnen (schepje minder inderdaad en wat meer water) en langzaamaan ook de hoeveelheid afbouwen. Zodat we na een dag of 5 / 6 er weer vanaf waren. Dit om te voorkomen dat het weer een gewoonte zou worden.

Inhalen mocht dus wel even, maar daarna weer snel afbouwen...

9. Alexandra1988

Alexandra1988 Actief lid

14 nov 2009
    187
    0
    0
    Ik ben hem nu inderdaad die fles gewoon aan het geven, maar dan wel met de helft aan schepjes poeder.
    De ene keer drinkt hij maar 100cc, soms iets meer, maar soms ook de gehele fles van 200cc....

Na een 15 minuutjes kan ik dan ook weer lekker mijn bedje in....

Hopen natuurlijk dat dit niet te lang gaat duren...
    (is nu al sinds de nacht van 25 op 26 april)

Maar merk wel dat het hem goed doet en dat is het belangrijkste!

Deel Deze Pagina